אירועי חנוכה2013במתחם התחנה בירושלים-פעילות לילדים בחינם לחנוכה

אירועים לכל המשפחה במהלך חג החנוכה במתחם התחנה הראשונה בירושלים – אירועי שבוע המחול הבינלאומי, פרויקט אוסקולה(Oscula),יריד אוצרות בתחנה, תערוכת הרכבות, הדלקת נרות חגיגית מידי ערב והפתעות נוספות בחינם.

מתחם התחנה הראשונה בירושלים מזמין את כל המשפחה ליהנות ממגוון אירועים במהלך חג החנוכה, כאשר מרביתם בחינם. האירועים יתקיימו במהלך החג, בין התאריכים27.11-5.12.
אירועים לכל המשפחה:
שבוע המחול הבינלאומי-האירועים יתקיימו במהלך חג החנוכה במספר מוקדים, ביניהם במתחם התחנה הראשונה בירושלים. מדובר באירועים שמתקיימים אחת לשנה, ורק בירושלים, וכוללים חגיגה של מחול, תנועה וצלילים. האירועים השונים יתקיימו בין התאריכים28.11-4.12, בין השעות 10:00-22:00 במתחם התחנה הראשונה, ויכללו תחרות כוריאוגרפיה בינלאומית ראשונה בישראל, פסטיבל מחול שלם השמיני עם יוצרי המחול הטובים ביותר מישראל ומרחבי העולם, סדנאות, הפעלות לילדים, מפגשי אמן ועוד המון אטרקציות. הכניסה לכל האירועים היא חופשית, ללא תשלום.
 
פרויקט אוסקולה(Oscula) -תערוכת אמנות עכשווית בקונספט של נשיקות. תתקיים בין התאריכים28.11 – 4.12, בין השעות 10:00-22:00. במרחב אינטימי, אבל פתוח לצפייה של הקהל הרחב, אמני קרקס, מחול, פרפורמנס ותיאטרון יוזמנו להתנסות בחקירת הנשיקה כפעולה פרפורמטיבית בלי נרטיב. בלי עיסוק באהבה. נטו 2 אנשים, 2 זוגות שפתיים. זוגות נבחרים שישתתפו בפרויקט יוזמנו לקחת חלק במופע הבמה של Osculaומחול שלם. הכניסה לתערוכה היא חופשית, ללא תשלום. 
 
יריד אוצרות בתחנה-היריד יתקיים במהלך חג החנוכה וכל המשפחה מוזמנת להגיע לאירוע עם יצירות אומנות או חפצים בעלי ערך אמנותי שנמצאים ברשותם, כאשר שמאים מומחים ומקצועיים יעריכו את שווי החפצים ויעניקו עבורם ייעוץ מומחה בחינם. ניתן להביא פריטי אמנות, ציורים, תכשיטים, עתיקות, כלי כסף יודאיקה (למעט ארכיאולוגיה), פריטים שאינכם יודעים את מקורם ומומחה יענה על שאלות, כולל מתן הערכה כספית על שווים. לאחר שהשמאי יעריך את הפריט תינתן אפשרות להעבירו למכירה שתבצע עבורו חברת השמאות. השמאות תערך על ידי חברת השמאות המומחית: גמולב שמאות כללית, בשיתוף עם החברות: ארטסיגנט ומוצארט. 
 
האירוע פתוח לכולם, לא רק לחובבי האומנות, ויתקיים באזור הבזאר הקולינרי שבמתחם התחנה הראשונה, שם יוצבו דוכנים שונים שיחולקו על פי נושאי חפצי האומנות. ההרשמה של מי שיגיע לאירוע תתבצע במקום. האירוע יתקיים בין התאריכים:28-29.11. ביום ה’ ה- 28.11 בין השעות 12:00-20:00 וביום ו’ ה- 29.11 בין השעות 12:00-14:00. במהלך האירוע יתקיימו גם הרצאות שונות בנושא הגנה על יצירות אומנות. הרצאות אלו יתקיימו ביום חמישי החל מ-13:00 ועד 19:00 (בכל שעה תיערך הרצאה שונה שתימשך חצי שעה) וביום שישי ב-12:30 וב-13:30. הכניסה חופשית וההשתתפות חינם.
 
בנוסף לכך, תוצג במסגרת האירוע גלריה פתוחה: תערוכה ומכירה של יצירות אמנות של אמנים יידועי שם, בינם: מנשה קדישמן, טוביה, בן אברם ועוד. כמו כן, תתקיים במסגרת אירוע זה סדנת אמנים על ידי האמן נפתלי טוביה בן ששון- חווית הצבע חלק א’, ביום חמישי, בין השעות12:00-17:00, וכן על ידי האמן בן אברם- חווית הצבע חלק ב’, ביום שישי, בין השעות10:00-13:00. הכניסה חופשית וההשתתפות חינם.
 
תערוכת הרכבות -לאור הביקוש הרב, תערוכת הרכבות החשמליות המיניאטוריות הבינלאומית שהגיעה לישראל חוזרת לפעול שוב במתחם התחנה הראשונה, כך שכל המשפחה תוכל ליהנות גם ממנה במהלך חופשת החג (וגם אחריה). התערוכה תתקיים בין התאריכים15.11- 15.12. מדובר בתערוכת ענק, מודולארית ומרהיבה, המציגה את עולם הרכבות מקיטור ועד רכבות חשמליות הכוללת דגמים נדירים ומיוחדים של רכבות, שהוטסו מכל רחבי העולם והושאלו מאספנים ידועים. הכניסה בתשלום. פרטים נוספים ורכישת כרטיסים בבימות: 6226*.
 
הדלקת נרות חגיגית-מתחם התחנה הראשונה בשיתוף עם מנהל קהילתי גינות העיר, ייערכו בכל ערב טקס הדלקת נרות קהילתי וחגיגי במיוחד, שיכלול מופעים מוסיקליים וברכות. הדלקת הנרות תיערך מידי ערב בשעה18:00 ברחבה הראשית של המתחם, בין התאריכים 27.11-4.12. הכניסה חופשית. 
 
יש לצין כי מלבד אירועים ספציפיים אלה, יתקיימו בנוסף במתחם התחנה הראשונה במהלך החג גם הפעילויות הקבועות שעורך המתחם, כגון סינמה סטיישן ופעילויות ספורט המוצעות בחינם לכל המשפחה.
 
פעילויות חנוכה
מתחם התחנה, ירושלים
28בנובמבר-5 בדצמבר 2013
לאתר מתחם התחנה הראשונהלחצו כאן… 
הכניסה וההשתתפות במרבית האירועים היא חינם
 
צילום: דודי סעד.

אין תגובות

השאר תגובה