טיפים לתאורת גינה לקראת המעבר לשעון החורף

ביום ראשון עוברים לשעון חורף – איך בכל זאת אפשר להנות מישיבה בגינה בשעות אחר הצהריים?

 
ביום ראשון הקרוב (26 באוקטובר) נעבור לשעון חורף ושוב יחשיך מוקדם. למרות זאת, צפויים עוד ימים רבים עם מזג אוויר נוח שמתאים לישיבה בחצר או בגינה לאחר שעות העבודה ומשחק עם הילדים. תאורה חסכנית תאפשר לנו ליהנות משהות מחוץ לבית ויכולה לשדרג את הגינה. 
 
הגינה בלילה נראית שונה לחלוטין מאשר בשעות היום. האור והחושך יוצרים צללים ומיסטיות מסקרנות ולפתע הגן מקבל מימד חדש. הפרופורציות והצבעים משתנים ויש משחק של צללים.
 
לדברי נאוה קלי כלפון, מפשוט ירוק, העוסקת בתאורת גן ומוצרים אקולוגיים, בתכנון התאורה הבטיחות צריכה להיות קודמת לכל. זו אחת הסיבות להעדיף בגינה שימוש בתאורה סולארית במתח נמוך על מנת לשמור על בטיחות ילדים, מבוגרים וחיות מחמד שמסתובבים בגינה. יש לזכור שתשתיות החשמל מונחות בשטח פתוח החשוף למים, שמש, נזקי טבע, בעלי חיים ועבודות טיפול ותחזוקה בגינה זאת להבדיל מתאורה סולארית ללא צורך בתשתית חשמל. 
 
כדאי לתכנן את תאורת הגן כך שתדגיש את הדומם והצומח, תבליט פינות ותצייר צללים על קירות הבית שאליהם היא מכוונת, כך ניצור משחק מעניין ומרשים של אור וצל. ניתן להבליט אלמנטים שונים בגינה כמו סלעים וקירות, שבאור יום האפקט שלהם מזערי אם בכלל והמראה הלילי החדש יוצר אווירה קסומה חדשה לגינה.
 
שילוב התאורה עם אלמנטים של מים למשל בבריכות מים או במזרקות יכול ליצור שילוב של צליל ואור מעניינים.
 
ישנה גם אפשרות להכניס תאורה לתוך הצמחייה על מנת ליצור מראה ייחודי של הארת הצמח מתוכו, כך תיווצר ניגודיות של צבעים בין הצמחים המוארים לצמחים החשוכים. להשגת האפקט נשתמש בתאורה שמפזרת את האור על פני הצמח ולא ממקדת אותו. 
 
בהארה של פינת ישיבה אינטימית נדרשת אלומת אור קטנה כדי לא להרוס את האווירה המיוחדת, לכן נשתמש בתיאורה המשתלשלת מלמעלה אפשר להציב את מוקד האור מבין העצים.
 
בהקמת תאורת שבילים להארת הדרך בגן יש למקד את האור כלפי מטה ישירות על הדרך כדי שהצועד לא יסתנוור.
 
להארת מוקד חשוב בגן כמו גזע פיסולי או פסלי נוי נשתמש בזרקור.
 
תאורה סולארית מאפשרת לילדים ולבני המשפחה לשהות ולשחק בחצר גם באזורים שרחוקים מרשת החשמל בלי למתוח כבלים ובלי לשלם עבור החשמל. המצבר נטען גם בימי חורף סגריריים.
 
העונה ניתן למצוא פתרונות הארה סולארית קלה להתקנה, כמו דגם ניצן, המתאים לגינות פרטיות, חצרות של בתים וגגות. המתקן כולל מצבר שנטען באנרגית השמש לאורך שעות היום ויכול לספק תאורה במשך שלושה לילות. הוא אינו מצריך תשתית של חוטי חשמל ומספיק להתקינו כיחידה עצמאית לשטח הרצוי. ניצן פועל על מתח נמוך של12 וולט ולכן אין סכנת התחשמלות וניתן להתקין אותו ללא חשש באזורי משחק של ילדים וחיות מחמד. 
בניצן יש חיישן תנועה שמגביר את התאורה כשמישהו מתקרב כך שהוא יכול לשמש להארת שביל הכניסה לבית והשער.  
 
פרטים נוספים בטלפון:1-700-700-029
 

אין תגובות

השאר תגובה