נחמן-המלצה על הצגת ילדים חדשה במדיטק

7.6.2011  דנה שץ בראון

נחמן – הצגה חדשה במדיטק
לילדים לא סיפרתי בכלל על מה ההצגה. הם כבר ראו כמה וכמה הצגות על המשורר הלאומי, והשירים שלו כבר נתפסים בעיניהם ילדותיים מידי (שש ותשע)… רק אחרי ההצגה הם באמת הבינו שהשירים פה הם לא העיקר.

לא מדובר במופע מוזיקלי בלבד. המחזה זורק אותנו מאה שנה אחורה ומספר על ילדותו של חיים נחמן ביאליק ברוסיה ולא עושה הנחות בחלקים הקשים כמו התייתמותו בגיל צעיר, העוני שנאלץ להתמודד איתו והחינוך הנוקשה שקיבל.
 

המחזאי ((עוזי בן כנען הוותיק) והבמאי רוני פינקוביץ’, הצליחו להכניס לתוך העלילה המדכדכת הזאת המון קסם ובעיקר, באורח מפתיע, גם שפע הומור משובח בסגנון"קרטונס".מה שהיה יכול להיות מחזה נוגה ופיוטי הופך עד מהרה לחוויה דינאמית ומסחררת. השחקנים לא נחים לרגע, קופצים, מתגלגלים, רוקדים ואפילו נלחמים כשצריך.

יש טובים ויש רעים, והרבה"טיפוסים"מעולם העיירה היהודית, שנדמה שעוד רגע כבר לא נוכל אפילו לתאר לילדינו. הבמה מעוצבת בדיוק מינימליסטי, ועבודת האביזרים ושיחזור התקופה מרשימה ואסתטית.
שורה תחתונה – מומלץ בחום, החל מגיל חמש.

עוד ראינו בפסטיבל ישראל את האיש שהאכיל פרפרים – מופע מצ’ילה

פסטיבל ישראל לילדים, הצגות ילדים, הצגה לילדים, מופעי ילדים
האיש שהאכיל פרפרים. תאטרוסינמה (צ’ילה)

למי שחובב מופעי במה ניסיוניים, זה הדבר בשבילו. האמת היא שלא ידענו בדיוק למה אנחנו הולכים–סרט או הצגה, אבל"האיש שהאכיל פרפרים"הוא גם זה וגם זה. וזה הולך ככה: על הבמה ישנם שני מסכים, אחד קדמי ואחד אחורי עליהם מוקרן הסרט, ובתווך, בין שני המסכים נכנסים מידי פעם שחקנים… קשה לתאר בדיוק איך זה קורה, אבל בסופו של דבר הטכניקה הזאת מעניקה לצופים תחושה של תלת מימדיות, רק בלי המשקפיים.

העלילה מספרת על פליפו העומד למות, וברגעיו האחרונים רוצה לחזור למנהג המסורתי הנהוג בכפרו: להאכיל פרפרים ברגע שהם יוצאים מהגולם. במקביל ישנן עוד שתי עלילות והכל בסוף מתחבר לסיפור אחד, פילוסופי למדי. המופע הוא באיטלקית , עם כתוביות לאנגלית, מה שדורש עבודת תרגום לילדים… מומלץ שלא להגיע עם זאטוטים מתחת לגיל עשר. שווה לנסות.

אין תגובות

השאר תגובה