השקעה לטווח ארוך

ילדים מבשלים חג הוא ספר בישול מקורי המיועד לילדים ולא רק להורים שיסדרו אח"כ את המטבח, שמנסה לקרב את הילדים לעולם הבישול והמטבח דרך מאכלי החגים שכל ילד יכול להחבר אליהם בקלות מההכרות שלו עם המאכלים מהבית, מהגן או מבית הספר.

עם ישראל תמיד מצא סיבות לחגוג, לא משנה אם התחילה שנה חדשה, נצחנו את היוונים, ברחנו מהרומאים או נצלנו מהמן הרשע -תמיד זה נגמר מסביב לשולחן החג עם המאכלים המאפיינים כל חג וחג.

באמצעות מתכוני החגים, הספר מנסה לחבר את הילדים לעולם הבישול והמטבח, עם הסברים ברורים וקליטים על תהליך ההכנה במטבח, רעיונות וטיפים על בישול ואפייה, והכי חשוב מפתח ומעודד את הילדים ליצור, לגוון ולאלתר ולהפעיל את שיקול דעתם במטבח. 
 
כל המתכונים בספר הם מתכוני חגים, גם המסורתיים והמוכרים כמו עוגת דבש, או אזני המן וגם מתכונים חדשים המותאמים לנושא מרכזי אופייני כמו גבינה בשבועות, טיגון בחנוכה ותחפושות בפורים.

 
הספר כתוב בגובה העיניים של הילדים, מתחיל עם הסבר בסיסי והקדמה על כל תהליך העבודה במטבח, בחירת המתכון, הכנת החמרים שלפני העבודה, טיפים על הגמישות בגיוון המתכון שנבחר ומבוא מפורט על כל הכלים שיעמדו לרשותם במטבח החל מקרש החיתוך ועד הידיים הקטנות והשטופות שיעשו את העבודה בסופו של דבר.

בספר תוכלו למצוא איתם ביחד המון מתכונים המיועדים להכנה בידי הילדים, אחדים עם מעט עזרה, כולם טעימים ומתאימים לקטנים ולגדולים וכולם נולדו בהרבה אהבה לילדים ולבישול מהנסיון הרב של המחברת בהדרכה, בקורסים, בסדנאות וחוגי בישול לילדים, לגננות, מדריכי נוער ומורים.

ראויים לציון במיוחד הגרפיקה המקסימה והצבעונית וצילומי הסטודיו המעולים המלווים את הספר שנעשו בעבודה משותפת עם קבוצת ילדים בגילאי7-14 וממש עושים חשק להוציא את הסינור ולהתחיל לבשל.

ההערה היחידה שיש לנו ושכדאי לצרף להוצאה הבאה של הספר שבטוח תגיע בקרוב – במבוא המפורט, בו ניתן הסבר על כלי העבודה במטבח, היה עוזר צילום של כל כלי שהיה ממחיש יותר לילדים על מה מדובר.
 
אז אם אתם רוצים שפעם יכינו לכם ארוחת בוקר בשבת בבוקר, או חולמים שתהיה להם תכנית בישול משלהם בערוץ2, או אולי פשוט מחפשים פעילות מגבשת וכייפית בבית ביחד עם הילדים תנסו את הספר הזה, מתנה מושלמת ליום המשפחה להם ולכם(עד סוף פברואר הוא גם במבצע בסטימצקי במחיר של פחות מ-2 ארוחות ילדים כולל ההפתעה)
כתבה: דורית שנון
בהוצאת דניאלה די-נור -מוציאים לאור וליברוס הוצאה לאור

אין תגובות

השאר תגובה