שקרניות קטנות ויפות

שקרניות קטנות ויפות

23.7.12 ורד שלאוזר-אידה

את סדרת הטלויזיה"שקרניות קטנות"מכירים הורים רבים להם בנות עשרה. אין ספק, הסדרה קנתה לה צופות ומעריצות נלהבות רבות.
הסדרה המצליחה התחילה כסדרת ספרים מצליחה לא פחות בארה"ב.
אלינו הגיעו הספרים בעקבות סדרת הטלוויזיה מה שנותן לנו ההורים, הזדמנות להפתיע את בנות העשרה שלנו ולהעניק להן את הספרים במתנה.
זו אחת הדרכים לעודד את הילדים לקריאת ספרים. לא פעם, מתפרסם ספר בעקבות סדרת טלוויזיה מצליחה או ספר הופך לסרט או לסדרה.
מה שחשוב יותר מהשאלה מה קדם למה? זו ההזדמנות שלנו לחשוף את הילדים לספרים.
  
סדרת הספרים שקרניות קטנות ויפות מאת שרה שפארד מתרחשת ברוזווד, עיירה קטנה שקטה וכל-כך מושלמת, שקשה לנחש שהיא מחזיקה בתוכה כל-כך הרבה שקרים. המכוערים שבהם שייכים לבנות הכי יפות, שכביכול יש להן הכל, אך בעיקר יש להן יותר מדי סודות סקנדלים ואינטריגות.

העלילה עוקבת אחר חייהן של אריאה, ספנסר, האנה ואמילי פילדס, ארבע נערות אשר מאבדות קשר לאחר היעלמותה של המנהיגה שלהן, אליסון במהלך מסיבת פיג’מות סוערת והבנות נשבעו שלעולם לא יספרו מה קרה באותו הערב.

עם ציון יום השנה להיעלמותה, כשהמסתורין סביב הפרשה צף מחדש, הן מתחילות לקבל הודעות שמשתמשת בשם"A"המאיימת לחשוף את הסודות הכמוסים והמסוכנים ביותר שלהן, היכולים להרוס את חייהן, אם לא יעשו כפי שהיא מצווה עליהן.

גם אם זאת אליסון וגם אם לא, מדובר במישהו שיודע עליהן הכול, ועוקב אחר כל צעד שלהן. הבלבול גורם לבנות להתאחד בחיפוש אחר זהותה שלA.

סדרת הספרים, "שקרניות קטנות ויפות",הופקה לסדרת טלוויזיה מצליחה ביותר ברשתABC Familyאשר הניו יורק טיימס כינה אותה"כפנטסיית נעורים זוהרת ומצמררת".
מאחר וכבר בפרק הראשון צפו מעל2.47 מיליון צופים, התקבלה החלטה להארכתה ב- 12 פרקים נוספים ובעונה נוספת.
הסדרה הטלוויזיונית זכתה ב- שלושה פרסי" Teen’s Choice"בנתוני רייטינג גבוהים ובתואר הסדרה המדוברת ביותר בטוויטר לשנת2011.

שי מיטשל, מי שמככבת בסדרה את הדמות אמילי משתפת את קהל הקוראים: "הדבר הראשון שעשיתי כשקיבלתי את התסריט היה לחפש ב’גוגל’ מידע על סדרת הספרים הזו, וכשקיבלתי את התפקיד של אמילי מיד קראתי שני ספרים בסדרה. הספרים מכניסים אותך לעולם אחר לגמרי, ממש התאהבתי בהם. הם ממכרים בטירוף. היה לי גם חשוב לא לאכזב את צופי הסדרה שקראו את הספרים, כי הם כבר מכירים את הדמות".

שרה שפרד, סיימה את לימודיה באוניברסיטת ניו יורק והיא בעלת תואר שני בכתיבה מברוקלין קולג’. היא קיבלה את השראתה לכתיבת הספרים"שקרניות קטנות"מילדותה שעברה עליה באזור המיין-ליין הסמוך לפילדלפיה, שם היא מתגוררת כיום.

הספר השני בסדרה נקרא, "מדהימות".

שקרניות קטנות ויפות
כתבה: שרה שפרד
תרגמה: נעמי גליק-עוזרד
הוצאת אופוס
מחיר מומלץ:79 ₪
מגיל15

 

אין תגובות

השאר תגובה