המלצות על ספרי ילדים לשבוע הספר

חג הספר שמח! איזה יופי של שבוע. דוכני ספרים, מפגשי סופרים, שעות סיפור ועוד… ומלכי השבוע- הספרים! כולם רוחשים סביבם כמו דבורים מסביב למלכתם. לכבוד שבוע הספר תשע"ד, אני מתכבדת להמליץ על ספרים חדשים שמצאו חן בעיני. אתם מוזמנים להתרשם.

ספרים מומלצים מגיל3
 

גמדקסם
"קצת אחרי שאבא ואמא מציצים אל השעון 
ושולחים את הילדים למיטה – והופ, לישון, 
הוא מגיח מן החושך ונושא פנס ביד, 
וקוראים לו גמדקסם כי הוא פלא של גמד!" 
 
גמדקסם, גיבור ספרה החדש של עינת ברזילי, בהוצאת דני ספרים, מגיע בכל לילה אל חדריהם של הילדים הישנים, ומפזר על ראשם אבקת קסמים צבעונית, שמחוללת דברים מופלאים בחלומותיהם. האבקה של גמדקסם היא לא סתם אבקת חלומות. היא מסוגלת לחשוף את הכישרון החבוי בילד החולם, שאינו נראה לעין במציאות היומיומית. אולם, כדרכם, חלומות יכולים להיות מסוכנים ואם לא נזהרים, הם יוצאים מכלל שליטה ומקבלים חיים משל עצמם… 

כתבה: עינת ברזילי
איירה: רינת גלבוע
הוצאת דני ספרים
 
ספרים מומלצים לשבוע הספר
 
תראו את הילד
ירדן הוא ילד טפסן שיודע להגיע למקומות הכי גבוהים. הוא רק בן שש אך כבר נמאס לו מההערות המעצבנות של המבוגרים שדורשים ממנו להיות ילד כמו הילדים. יום אחד כשהוא שומע שסבא שלו בצרה, הוא מבין שרק הוא יכול לעזור לו.
תראו את הילד הוא סיפורו של ירדן בן השש וגם סיפורם של כל הילדים הנחושים יותר מאחרים, הסקרנים קצת יותר מאחרים, שגורמים לנו לראות את העולם מנקודת המבט שלהם.
כתבה: צרויה שלו
אייר: אביאל בסיל
עורכת הספר:  רחלה זנדבנק.  עמ’ לא ממוספרים. 
הוצאת כתר
 

ספרים מומלצים לראשית קריאה


הספר על מסי, מונדיאל2014, המלצות לשבוע הספר 2014

מונדיאל2014 - מסי, הספר על מסי, המלצות שבוע הספר
הפרעוש- סיפורו המדהים של ליאו מסי 

לקראת המונדיאל – למעריצי ליאו מסי בפרט ולאוהבי הכדורגל בכלל… הפרעוש הוא סיפור בלתי רגיל, מעורר תדהמה והשראה. סיפורו של ליאו מסי–שחקן כדורגל פנומנלי, אחד הנערצים בעולם.  העיניים דומעות כמעט ברגע הקריאה, כשמתואר הרגע בו עומד מאמן נבחרת נוער נכשלת בארגנטינה – משתהה ונדהם מול יכולותיו הפנומנליות של נער עני וצנום. זהו רגע צובט לב, רגע בו מבינים שלפעמים הבלתי יאומן קורה. 
 
סיפורו של מסי מתחיל עם סבתא אוהבת – שהיתה הראשונה לזהות בילד בן הארבע כישרון פנומנלי. הוריו של מסי היו אנשים פשוטים וקשיי יום, אך האמינו בו ועשו הכול, ממש הכול–כדי שיצליח ויגשים את ייעודו. כשרונו, מאמציו והתמדתו, יחד עם התמיכה הבלתי רגילה ממשפחתו–הביאו אותו אל פסגת הכדורגל העולמי. גם סיפור הגדילה שלו מרגש. (בגיל צעיר הוא אובחן עם בעיית גדילה ונאלץ להתחיל לקבל זריקות (הורמונים) כדי לטפל בבעיה. הזריקות עלו המון כסף והאב חיפש קבוצה שלא רק תרצה את מסי כי אם גם תממן את הזריקות המאוד יקרות).
כאשר מושא ההערצה מתגלה גם בקשייו זה נותן תקווה.

מאת מייקל פארט 
מאנגלית: אתי פריפלד; עורכת אחראית: רחלה זנדבנק; עיצוב העטיפה: מפעלי דפוס כתר על פי עומר פיקרסקי
הוצאת כתר 
 
ספרי ילדים מומלצים לשבוע הספר
ספר השאלות הראשון שלי 
"ספר השאלות הראשון שלי–שאלות פילוסופיות לילדים"מכיל, שישה פרקים: מהי האנושות? מהי משפחה? מהם רגשות ומהן תחושות? מהו בית הספר? מהי חברה? מהי סביבה?
ובכל פרק – עשרות שאלות שילדים נוהגים לשאול, תשובות מעוררות מחשבה, איורים משעשעים ופינת דעה אישית.
ספר מקסים שקשה להניח מהיד. צבעוני, משעשע,מרתק.
אנציקלופדיה לארוס
כתבה: פרנסואז דה גיבר 
מצרפתית: מיכל אסיג
הוצאת ידיעות ספרים

ספרי ילדים מומלצים מגיל9

המערכת – בעקבות שוד האמנות הגדול
כתב: עודד שלום 
איורים: גיא מורד 
הוצאת ידיעות ספרים
 
הספר השלישי בסדרת הנוער העיתונאית-בלשית"המערכת". 
בספר השלישי מתחקרת החבורה שוד אמנות ענק המתרחש במוזיאון העירוני. דבר השוד נחשף במהלך ביקור של תלמידי בית הספר במקום. הם לומדים מושגים מעולם האמנות ומסיירים במוזיאון בלוויית האוצרת הראשית שלו המספרת על האוסף שנגנב. הם נשאבים אל החקירה ומתוודעים לבעל האוסף, איש העסקים"הטייקון"אדם קורדובה, אחד האנשים העשירים במדינה. על רקע המחאה החברתית והביקורת הנוקבת כנגד בעלי ההון מנהלת החבורה חקירה רגישה ומסוכנת. על הדרך הם מכירים דמויות מעולם הפשע ומגיעים למקומות שמעולם לא תיארו לעצמם שיבקרו בהם.
 
 ספרים מומלצים לילדים שבוע הספר2014
אני לא לוזר
"אף פעם לא הפריע לי שקוראים לי בארי לוזר, כי המגניבות הטבעית שלי תמיד חיפתה על זה. אבל מאז שדארן דארונופסקי הגיע לבית הספר עם הפרצוף תנין המעצבן שלו, הוא לא מפסיק להרוס לי את החיים עם זה".כך נפתח"אני לא לוזר",הספר הראשון בסדרת הספרים"בארי לוזר"שכתב ג’ים סמית, הזוכה להצלחה אדירה במולדתו בריטניה ובמדינות רבות נוספות. 
 
בשפתו המצחיקה והמיוחדת ובליווי איורים משובבי נפש ומלאי הומור, מספר בארי על חייו ועל תעלוליו השובבים, המצאותיו המקוריות וניסיונותיו המצחיקים להפוך למגניב, כשמסביבו שלל דמויות משעשעות: הוריו, סבתא יבלת, השכנה גברת פרצוף חצוצרה, המורה מר הודג’פודג’, חברו הטוב באנקי שעמו הקים את חבורת המגנובים, קבוצת הבנות הקוליות הלומדות אתם וכמובן דארן דארונופסקי המציק, שסובל מבעיית גיהוקים.

כתב וצייר: ג’ים סמית
הוצאת דני ספרים
 
 
ספרים חדשים לנוער
המלצות שובע הספר2014 ספרי נוער

אל תסתכלי אחורה

נערה בת17 נמצאת הולכת יחפה בשולי הכביש. היא מלוכלכת ופצועה ואין לה שום מושג איפה היא נמצאת, מיהי, או איך קוראים לה.
אחרי שהיא נלקחת לבית חולים ומשוחררת הביתה, היא מתחילה אט-אט לגלות את זהותה: קוראים לה סמנתה ג’ו פרנקו והיא נעלמה כמה ימים קודם יחד עם חברתה הטובה קסי שעדיין נעדרת. היא גרה בבית מפואר עם הורים אמידים ואח בשם סקוט. יש לה חבר חתיך ועשיר והיא עצמה הנערה הכי יפה והכי פופולארית בתיכון שבו היא לומדת.
ככל שסמנתה מגלה יותר פרטים על הנערה שהייתה, כך היא לומדת לתעב את התנהגותה בעבר. יכול להיות שבאמת היתה כזאת מתנשאת כלפי אחיה וחברתו המקסימה? כל כך אכזרית כלפי קרסון, בנו של הגנן, שלומד איתה בתיכון? סמנתה מנסה לחזור לחייה, להכיר מחדש את האנשים הסובבים אותה, להבין מי חבר ומי אויב ולפצח את חידת היעלמותה.

מאת: ג’ניפר ארמנטראוט 
מאנגלית: שרון פרניגר
ידיעות ספרים

 

ולקינוח…
 
ביסים קטנים, ספרי בישול מומלצים לילדים
 
ביסים קטנים
ביסים קטנים הוא ספר בישול לילדים, צבעוני, מושך, ומה שהכי אהבתי- לא מתיילד! הוא מביא אוכל טעים ובריא כמו לגדולים רק בצורה פשוטה יותר. והילדים מגיבים באהבה רבה ומתחילים לבשל!
בספר עשרות מתכונים קלים להכנה, בריאים וטעימים להפליא, בתוספת טיפים שיעזרו לילדים להכין בקלות ובמהירות מאכלים נפלאים לכל ארוחה ולכל אירוע: ארוחות בוקר, מנות עיקריות, תוספות וסלטים, מתכוני חגים וכמובן קינוחים ומאפים.
הילדים יוכלו לרכוש מיומנויות בישול בסיסיות ולעקוב בקלות אחר ההוראות, כשלכל מתכון צילומים נהדרים ואיורים הומוריסטיים.

מאת: הילה קריב
עורכת אחראית: תמי קרמר; עורכת קולינרית: רוני קדר; איור ועיצוב הספר: מיכל פדלון
הוצאת כתר
 
 

אין תגובות

השאר תגובה