טיול בקרוואן עם ילדים בחו”ל – קינדרלנד

טיול קרוואן עם ילדים בחו
מטיילים עם הילדים בקרוואן בחו"ל. צילום: בנדנה קרוואנים

טיול בקרוואן עם ילדים בחו”ל יכול להיות חוויה שונה מהבילוי הסטנדרטי של הקלאבים, בתי המלון באילת או טיול ברכב שכור ומאפשר להכיר מקומות חדשים ומעניינים תוך כדי חוויה משפחתית מגבשת שהילדים זוכרים לשנים רבות.

מתאים וכייפי לילדים
הטיול בקרוואן מתאים במיוחד לתינוקות וילדים צעירים וזאת מכיוון שיש בו את כל הנוחיות הביתית כמו חשמל, מטבח, אמבטיה, שירותים, מיטות וארונות (לפעמים גם טלוויזיה). לפיכך הקרוואן עונה לצרכים המיוחדים לתינוקות כגון החתלה, חימום מזון  ורחצה. הדברים נכונים לכל היעדים בהם ניתן לשכור קרוואנים: אירופה וסקנדינביה, ארה”ב וקנדה, אוסטרליה ניו זילנד דרום אפריקה.

תכנון הטיול ותאום ציפיות
כדי שטיול משפחתי יהיה מוצלח (וזה נכול לגבי כל טיול משפחתי בחו”ל – ולא משנה אם הוא בקרוואן או ברכב שכור) מומלץ מאוד להתכונן לטיול ולהכין מסלול שיהיה מתאים לכל המשתתפים והגילאים להציג ולבחור ביחד עם הילדים את המקומות שתבקרו בהם במהלך הטיול.

של מי הטיול הזה?
הטיול בחו”ל הוא גם של הילדים. שעה במגלשות בשביל הילדים שווה לשעה בביקור במוזיאון בשבילכם. אל תרבו להגיד “מגלשות יש לנו גם בבית”.

כסא תינוק
ברוב המקומות המשכירים קרוואנים ערוכים לקהל עם ילדים ותינוקות וניתן לקבל כסא בטיחות לתינוק או בוסטר לילד.

לישון על הגובה
רצוי לשכור קרוואן המצויד במיטת קומתיים וזאת בכדי לאפשר לכל ילד את הפינה הפרטית שלו עם הדובי, הצעצועים, הספרים והקישוטים האהובים עליו. דבר זה יגביר את הרגשת הביתיות של הילד במשך הטיול.

בטיחות
לילדים אשר עדיין זקוקים במיטה למחסום מונע נפילה, מומלץ לקחת אתכם מחסום המותקן מתחת למזרן על ידי שתי זרועות.

לול לתינוק
לתינוקות ניתן להביא עמכם לול מתקפל. יש לוודא לפני הנסיעה כי הלול במידות המאפשרות פתיחתו בתוך הקרוואן.

פרטיות
כאשר אחד מהילדים משחק לבדו רצוי לעזור לו לממש את פינת הפרטיות הזו ולמנוע הפרעות מצד הילדים האחרים או מהסביבה בכלל.

יחודיות
רצוי מדי פעם לצאת לקניות או להסתובב סתם עם ילד אחד בכל פעם. כך ירגיש הילד תחושת אינטימיות עם ההורה ולא יקבל תחושה “שכולם עושים הכל ביחד” וייחודו נעלם בתוך השיתוף הזה. דבר זה חשוב ככל שמשך הטיול ארוך יותר. ודרך אגב זאת עצה טובהגם להשרדות היומיומית עם הילדים בבית…

הכפר הגלובלי
התקשרות הילדים עם ילדים אחרים עשויה להיות קשה קצת במידה והם לא דוברים את השפה המקומית. אחד הפתרונות הנהדרים היא למצוא תחביב של הילד (“קסמים”, אופניים, רולר בלייד, קלפי משחק אופנתיים, וכו’) אשר משמשים כמזרזי התקשרות יעילים.

לדברליץ
הילדים קולטים שפות מהר יותר מהמבוגרים, ומבלי שתרגישו הם יפטפטו בשפה המקומית.

שעה הסטורית
רוב הילדים אינם מתעניינים בנוף או באתרים היסטוריים ויותר מאתרי אטרקציות ופארקים לילדים. הצטיידו בקלטות, משחקים ושאר אמצעים לשימוש במשך הנסיעה. לוח ציור מחיק, קלטות עם סיפורים או מחשב נייד הם אמצעים בדוקים לנסיעה שקטה.

מצופים
בהרבה חניונים יש בריכות שחייה, מוטב להביא עמכם את אמצעי הציפה של הילד מהבית.

נוסעים בסיאסטה
אם יש לפניכם יום עם נסיעה ארוכה, נסו לתכנן את שעות הצוהריים לנסיעה. עדיף אפילו לעשות פעילות בוקר “מוציאת אנרגיה” כמו פארק שעשועים, טיול רגלי או דבר דומה. רוב הילדים יירדמו מיד עם תחילת הנסיעה במיוחד בשעות הצוהריים.

בטיחות במתקני השעשועים
פארקי שעשועים- בהרבה מאוד חניוני קרוואנים (CAMPGROUND) יש פינת משחקים עם נדנדות מגלשות וכו’. מומלץ מאוד לבדוק בעצמכם את המתקנים בטרם תתירו לילדכם לשחק בהם.

משחקים לילדים לדרך
אין צורך לסחוב הרבה צעצועים מהבית. כדאי לקחת רק כמה חפצים קטנים שהילד קשור אליהם במיוחד. מניסיון, הרבה פעמים ה”צעצועים” איתם הם ישחקו יהיו חול, מקלות ואבנים.

עגלת תינוקות
ברוב האתרים שבהם הכניסה בתשלום (בצפון אמריקה) ניתן לקבל בהשאלה עגלת תינוק. אם תרצו לשוטט סתם כך ברחובות העיר רצוי להביא עמכם עגלה מתקפלת.

מנשא
אם הנכם מתכננים לעשות “טרקים” קצרים רצוי להצטייד במנשא גב לתינוק.

כשרות
היתרון לשומרי כשרות הוא האפשרות להכשיר את המטבח  פעם אחת בתחילת הטיול ואז כשליד מתחשק שוקו, לא צריך לחפש מסעדה כשרה.

תמרונים
השמועה שקשה לנוע בקרוואנים בערים אינה נכונה – אמנם הרכב גדול יחסית, אבל ברוב המכריע של הערים באירופה, צפון אמריקה , אוסטרליה וניו-זילנד ניתן לנוע באופן חופשי וללא כל  קושי.

התכנית הכלכלית
טיול בקרוואן  בסופו של דבר הרבה יותר משתלם מטיול עם רכב שכור ומלונות, במיוחד למשפחות עם ילדים.

הטיפים באדיבות אברהם ברסלר בנדנה קרוואנים www.bandana.co.il המתמחה בהשכרת קרוואנים לטיולי משפחות בחו”ל.

אין תגובות

השאר תגובה