מעין בית הקשתות ליד מבוא חורון

מעין בית הקשתות מבוא חורון
מעין בית הקשתות מבוא חורון

באמצע הדרך בין ירושלים לתל אביב, מסתתר אחד ממבני המעיין המיוחדים והיפים בארץ – מעין בית הקשתות ליד מבוא חורון.

המבנה הוא מעין בריכה מקורה עם 4 קשתות הפונות החוצה אל בריכה חיצונית רדודה יותר וקשתות נוספות בתוך המבנה המחזיקות את הגג.

מבנה המעיין עבר בקיץ 2019 שיפוץ יסודי ונכון להיום הבריכות מלאות מים ואפילו דיי נקיים. הזמן הכי טוב להגיע לבית הקשתות הוא לקראת סוף החורף, אז המבנה מתמלא מים.

לא ברור למה המבנה שהוקם עוד בימי הרומאים שימש – האם לבריכת אגירה, מפעל כלשהו או סתם בתור בריכת שחיה וסוג של קאנטרי קלאב… יש סברה שגם על גג המבנה היתה בריכת נוספת.

 

מעין בית הקשתות מבוא חורון
מעין בית הקשתות מבוא חורון

 

המים בבריכות מגיעים ממעיין שנמצא במעלה הוואדי דרך נקבה תת קרקעית ארוכה שגם ממשיכה במורד ואפשר להציץ אל הפתח שלה בצד המערבי של בית הקשתות.

מהמעיין תוכלו לטפס את דרך התמר לכיוון פארק קנדה, בהמשך השביל יש עץ שקמה ענק מקום טוב לפיקניק, כמה מערות ותצפית למאגר המים ממבצר צלבני קטן שלא נחפר עדיין.

את הטיול במעין בית הקשתות אפשר לשלב בביקור בפארק איילון-קנדה הסמוך בו יש את דרך המעיינות ומסלולים נוספים. עמוס בסופי שבוע וחגים – אז תגיעו מוקדם.

 

אל תבלבלו עם בריכת הקשתות ברמלה או מעיין הקשתות אום קנאטיר ברמת הגולן.

 

איך מגיעים למעין בית הקשתות?

 

ההגעה למעיין מאוד קלה – מכביש 1 פונים לכיוון כביש 3 מזרח (לכיוון מודיעין-פארק קנדה-מבוא חורון) כ-3 קילומטר, עוברים מתחת לגשר הענק של הרכבת בכיכר ממשיכים ישר ואחרי קילומטר וחצי פונים ימינה לכיוון מאגר בית חורון ליד מטע שקדיות. נוסעים בשביל עפר ומקיפים את המאגר מדרום מזרח ובקצה שלו פונים דרומה אל דרך התמר. אחרי כמה מאות מטרים תראו את המבנה משמאלכם.
שימו לב שהקטע האחרון קצת משובש אבל עביר לכל רכב כשאין בוץ.

 

בווייז: מעיין בית הקשתות

גוגל מפס: בית הקשתות מבוא חורון

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה פתוח רצוף 24/7

איך מגיעים?

חורף

מה באזור?

אין תגובות

השאר תגובה