אירועי טו בשבט 2021

הגן הבוטני בירושלים
אביב בירושלים צילום: תום עמית, הגן הבוטני ירושלים

ברוח התקופה, השבוע לא נצא כמו בכל שנה ליערות להשתתף בנטיעות או אירועי  טו בשבט עם הילדים בגני הילדים, בתי הספר או הישובים והעיריות. חלק גדול מהאירועים יתקיימו מאחורי מסך ומקלדת אבל עדיין יש כמה פעילויות ששווה להתחבר אליהם, גם אם לא ממש נרגיש את האדמה על כפות הידיים עם הילדים. חוגגים טו בשבט 2021:

 

כל אירועי טו בשבט 2021

 

תחרות בחירת העץ הלאומי של ישראל

אחרי שהכלנית הפכה לפרח הלאומי של ישראל, הדוכיפת נבחרה לציפור הלאומית והצבי לחיה של ישראל, בטו בשבט יוכתר העץ הלאומי של ישראל. מי יזכה להיות מלך העצים? בתחרות שמקיימת השנה קק”ל עלו לגמר 7 עצים שאחד מהם ייבחר לעץ הלאומי של ישראל.

האם הזוכה יהיה עץ מקומי עתיק הגדל באזורים חמים עם פירות מתוקים במיוחד? או אולי העץ הכי ים תיכוני ואחד העתיקים בארץ? העץ שכמעט ונכחד על ידי הטורקים לטובת הרכבות?

אולי זה יהיה העץ ששימש לבנית המקדש והרצל נטע אותו בירושלים? העץ שעלה לארץ כדי לייבש את הביצות? העץ שהגיע מגן עדן או אולי העץ שבלעדיו לא היינו מפצחים פיסטוקים בטו בשבט? ואיך זה שהשקדיה לא עלתה לגמר? כל התשובות פה בטו בשבט 2021.

ב-120 השנים האחרונות קק”ל נטעה כ-250 מיליון עצים ברחבי הארץ, אשר הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי אבל רק אחד מהם יזכה לתואר. האם ייבחר עץ הדקל, זית, אלון התבור הקשיש, הברוש הגבוה, אולי האקליפטוס המייבש, התאנה הביישנית או האלה תהיה הפתעת העונה?

להצבעה בתחרות לחצו כאן …

החיים המסתוריים של העצים: טו בשבת בגן הבוטני

אם לא נגיע לטבע נביא את הטבע אלינו… האם ידעתם שיש מחקרים שקובעים שהעצים מתקשרים אחד עם השני דרך השורשים שלהם? לכבוד החג הכי ירוק בשנה,  הגן הבוטני בירושלים יקיים פעילות מיוחדת לכל המשפחה בטו בשבט וללמוד על החיים המסתוריים של העצים.

במרחב מיוחד לילדים שהושק בגן הבוטני בעזרת סרטוני הדרכה, ניסויים ביתיים וסיפורים הילדים יגלו איך העצים מתקיימים.
ילמדו על חלקי העץ השונים: השורשים, הגזע, העלים, הפרחים, הפירות והזרעים.

מי שיכנס למרחב הווירטואלי של הגן יוכל להתנסות בדרכי הפצה של זרעים, למצות כלורופיל מעלים, ללמוד מהם ייחורים וגם להכיר את פרח היומולדת של האישי שלו.

לכניסה למרחב טו בשבט לילדים לחצו כאן…

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ- 6600 מינים וזנים של צמחים שונים מכל העולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, מרכז וקדמת אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מראות ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.

בחלקת אסיה תוכלו ליהנות מאבות הבר של עצי הפרי וביניהם אגסים ותפוחים. בפינת פרחי החודש שלל פרחי בצל ופקעת, בחלקת דרום אפריקה צומחים פרחי אלווי מרהיבים ובחלקת אמריקה ואירופה ניתן ליהנות ממופעי סוף השלכת קסומים.
סיור בחממה הטרופית החדשה בגן מכניס אותנו לתוך פנינת יופי טבעית בה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. בחממה הטרופית כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדבר; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים לפי אזורים גיאוגרפיים בעלות סביבות אקולוגיות המציגות מנעד גדול של בתי גידול.

לפרטים נוספים הגן הבוטני גבעת רם 02-6794012

טו בשבת  – שבת UNPLUGGED

לקראת טו בשבט ובצל הקורונה, פיתחה החטיבה לחינוך ולקהילה בקרן קימת לישראל, ביחד עם מיזם שבת UNPLUGGED, ערכת פעילות ייחודית לכל המשפחה, משחק חינוכי שיונח על מפת שולחן השבת.

הערכה תאפשר לעשרות אלפי משפחות מסביב לעולם חיבור לערכי החג ותחזק את תחושת האחדות מסביב לשולחן השבת, גם בתקופה מאתגרת זו.

תוכלו גם להוריד והלדפיס עצמאית את ערכת הפעילות בקישור שכאן…

בימים אלו, עשרות אלפי ערכות הפעילות עושות את דרכן מישראל למגוון מדינות בעולם בעזרת נציגי מחלקת החינוך בתפוצות של החטיבה לחינוך ולקהילה של קק”ל. הערכה צפויה להגיע לעשרות אלפי משפחות ברחבי העולם, ובמגוון מדינות בהן: ארה”ב, אוסטרליה, קנדה, צרפת, דרום אמריקה, רוסיה, דרום אפריקה, מרוקו ישראל ועוד.

בערכה שהופקה במגוון שפות יש משחקים, חידונים, והפעלות בנושאים הקשורים לט”ו בשבט ולשבת.

מתי? בשישי ובשבת הצמודים לחג ט”ו בשבט 29-30 בינואר 2021
איפה? אצלכם בבית ובעוד עשרות אלפי בתים ברחבי העולם.

 

פעילות לילדים בטו בשבט
כאן מנביטים בכיף: פעילות לילדים בטו בשבט

פעילות לילדים בטו בשבט

לכבוד חג האילנות הכנו לכם כמה רעיונות עם פעילות לילדים לטו בשבט שיחברו אותם לטבע, לעצים ולצמחים.

 

עוד רעיונות יכולים לצוץ אצלכם בפיד בקבוצה הסודית של ההורים: אז מה עושים היום עם הילדים? בפייסבוק או בדף הצבעוני שלנו באינסטגרם…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חינם

מחירים

ללא תשלום

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה