דרום אדום 2024: אתרי הפריחה, הפעילויות והמסלולים החדשים

דרום אדום 2024
הדרום עוד יפרח מחדש
דרום אדום 2024 מתחיל השבוע עם מסלולי טיול, אתרי פריחה ופעילויות לכל המשפחה – בהתאם ולמרות המצב, בוחרים בצפון בנגב להמשיך ולבחור בחיים, בתיירות וביצירה, בפריחה ובתקווה. 

בעמותת התיירות שקמה בשור והרשויות באזור הוחלט לקיים גם ובמיוחד השנה את דרום אדום, בסימן של פריחה מחדש. במהלך פברואר ובשונה משנים קודמות, לא יתקיימו אירועים רבים אלא רק מספר מצומצם של אירועים ממוקדים וטיולים מודרכים בין מוקדי פריחה אחרים. המופעים והשווקים גדולים ומירוץ האופניים לא יתקיימו השנה וצעדת הכלניות לא תהיה פתוחה לצערנו לקהל הרחב. רוב הסיורים המודרכים יתמקדו באזורי הפריחה באזור המזרחי יותר של צפון הנגב ולא בקרבת העוטף.  

פעילויות דרום אדום 2024:

פעילויות לילדים, ביקורים באתרי מורשת, תיירות חקלאית, אמנים, מוסיקאים וגם מקומות לאכול בהם כמו אירוח ביתי, מסעדות ובתי קפה ועגלות קפה. חלק מהמקומות יקבלו קבוצות בלבד וחלקם גם יקבלו בודדים. הכניסה למרבית האתרים מסובסדת השנה ומומלץ להתעדכן לגבי שעות וימי הפעילות לפני שיוצאים לדרך ולהתעדכן באתר האינטרנט של דרום אדום.

 

פריחת הכלניות דרום אדום 2024, דיווחי פריחה דרום אדום
התקווה צומחת שוב – פריחת הכלניות דרום אדום 2024

בפברואר הקרוב יתקיימו בצפון הנגב כמה פעילויות לכל המשפחה במסגרת דרום אדום, שרובם פתוחים לקהל הרחב:

סיורי פריחה מודרכים

קק”ל יקיימו בימי דרום אדום סיורים מודרכים, רגליים ורכובים, ביערות קק”ל ובאתרי הפריחה המזרחיים של צפון הנגב, בהרשמה מראש ובתשלום סמלי.

בין סיורי הפריחה של קקל:

  • מגבעת הכלניות אל יער ניר משה
  • מפארק נחל גרר ליער שרשרת
  • אל בתרונות רוחמה
  • שביל הזהב שביער להב.

בנוסף, תוכלו לטייל עצמאית ביער שחריה ויער המלאכים שליד לכיש, בין השבילים, החניונים ומקומות הפנאי והנופש ולמצוא בנוסף לכלניות גם רקפות סגולות וורודות. ביער רוחמה רואים כבר עכשיו פריחות מגוונות של סביונים צהובים, רקפות סגולות, רותם המדבר ושקדיות שמאחרות מעט השנה, וכמובן גם מרבדים יפים של כלניות אדומות. ביער ניר משה לצד מסלול האופניים ונקודות התצפית, תראו מעבר לפריחת כלניות גם חרדלים לבנים, חרציות שדה צהובות המופיעות בכתמים נרחבים, ואת האירוסים הארצישראלים הלבנים צהובים ובצמח הדודאים הסגול שאומרים שמי שמריח אותו מתאהב…

כל הסיורים יתקיימו באתרי פריחה באזורים האפשריים לביקור, בהתאם להנחיות בהרשמה מראש דרך אתר קקל או הבשור-דרום אדום.

איפה? באתרי הפריחה ויערות קקל
מתי? בסופי השבוע של פברואר בין ה-1 ל-29 לחודש.

כלניות בבתרונות כורכר רוחמה

מרוץ הכלניות בפארק גרר

המרוץ יתקיים השנה במיקום חדש – בפארק נחל גרר במקום ביער שוקדה ובשיתוף מטה משפחות החטופים והנעדרים.

מסלולו של מרוץ הכלניות, שיתקיים בסימן השבת החטופים והנעדרים, ובשיתוף מטה משפחות החטופים והנעדרים, הועבר מיער שוקדה לפארק גרר-שרשרת וסביבתו, אזור בעל ייחודיות נופית, עם מעיינות ופריחות לאורכו. במרוץ יהיו 3 מקצים בהרשמה מראש.

איפה? פארק נחל גרר שרשרת
מתי? 9 בפברואר 2024

השכרת אופניים ניר משה, באופן טיולי אופניים
מירוץ אופניים לא יתקיים, אבל חלק מהסינגלים יהיו פתוחים ותהיה השכרת אופניים


צעדת הכלניות 2024: למוזמנים בלבד

צעדת הכלניות תוקדש השנה לזכרו של אופיר ליבשטיין ז”ל, ראש מועצת שער הנגב ומייסד פסטיבל דרום אדום, שנפל בהגנה על הבית בקיבוץ כפר עזה, באירועי השבעה באוקטובר.

הצעדה תצא מאזור אתר הראשונים בקיבוץ רוחמה ל-3 מסלולים של 3.5, 6.5 ו-10 ק”מ שיעברו בנוף הציורי של בתרונות רוחמה, לצד פריחה מרהיבה, נופים פתוחים ואתרים היסטוריים. בשונה משנים קודמות, הצעדה השנה תהיה סגורה למוזמנים בלבד, אך מזמינים את אזרחי ישראל, וקהילות בכל העולם, ללבוש חולצה אדומה ולצעוד באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה בשיתוף מיקרוסופט במיוחד לטובת הצעדה באותו מועד. 

איפה? אתר ראשונים קיבוץ רוחמה
מתי? 16 בפברואר.   שימו לב השנה הצעדה סגורה למוזמנים בלבד!

סל פיקניק דרום אדום, סלילי
סלי הפיקניק המעולים של סלילי בגבעת הכלניות ע”ש לילי שרון

דרום אדום מרקט

שוק דרום אדום MARKET, בו תוכלו להגיע ולחזק את אמני צפון הנגב ולרכוש ממוצרי הדרום כמו כלי קרמיקה ותכשיטים, עבודות עץ וביגוד אתני, חפצי נוי לבית ולגינה, שמן זית, זיתים דבש, מאפים ומאכלים ביתיים, קינוחים ועוד.
בשוק יתקיימו גם סדנאות לילדים בתשלום. 

איפה? 
פארק תעשיות עידן הנגב
מתי? שישי ושבת, 23-24.2 

קטיף עצמי דרום אדום
קטיף עצמי דרום אדום? תכירו את חוות רימון ביער להב

אטרקציות לילדים בדרום אדום

השנה, חלק מהאטרקציות לילדים בדרום אדום ייפתחו בהתאם להנחיות – בין השאר קטיף עצמי בחוות רימון, טיולי אופניים ביער ניר משה, סדנאות לילדים בשוק דרום אדום ופעילויות נוספות.

השנה לא יתקיימו כמו בשנים קודמות אירועים והפעלות לילדים עם שחקנים ואמני רחוב במרחב, אלא רק מספר אירועים ממוקדים, רק כמסר שתושבי הדרום תמיד בורחים לפרוח שוב, במלוא מובן המילהפרטים מלאים באתר הבשור.

חשוב! מומלץ להגיע רק לאזורי הפריחה שיפורטו באתר דרום אדום למרות האסון הכבד, הכלניות יפרחו גם השנה, ובמהלך חודש פברואר ימלאו את צפון הנגב ויערות קרן קימת לישראל, מרבדים אדומים של פרחים.

קפה רימונה בחוות רימון, עגלת קפה דרום אדום, פודטראק דרום אדום
קפה רימונה בחוות רימון

אוכל בדרום אדום

תוכלו למצוא באזור עגלות קפה ופודטראקס, מסעדות ובתי קפה, קייטרינג לקבוצות וסלי פיקניק מלאים כל טוב מתוצרת האזור שיחכו לכם בין הכלנית. בעקבות ההנחיות, חלק מהמקומות והמסעדות לא פועלים עדיין ויש להתעדכן באתר הבשור על המקומות הפעילים.

איפה מותר לטייל בדרום אדום?
איפה מותר לטייל בדרום אדום? הכלניות אתמול בבתרונות רוחמה

אז איפה מותר לטייל ולראות כלניות בדרום אדום?

בעקבות המצב, הרבה מטיילים בטח ישאלו “איפה מותר לטייל בדרום אדום?” אז בגדול, השנה האירועים של דרום אדום יתמקדו יותר בצד המזרחי של האזור, בקרבת צומת בית קמה בקרבת ומזרחית לכביש 6 ולא באזורי העוטף ליד היישובים צמודי הגדר כמו בשנים קודמות.

אזורי הפריחה האפשריים להגעה (חשוב להתעדכן לפני היציאה):

  • בתרונות רוחמה
  • גבעת הכלניות מול חוות השקמים
  • יער ניר משה
  • שמורת פורה
  • יער להב
  • יער גרר שרשרת

בסופי שבוע יתקיימו חסימות של המשטרה בכביש 232 מיד מרדכי ועד כרם שלום שיישאר סגור ואין להגיע לאזור. לא תתאפשר כניסת רכבים לציר המרכזי המוביל ליישובים צמודי הגדר במועצות אשכול ושער הנגב. מה שאומר שלא נוכל להגיע אל אזורי הפריחה המוכרים והאהובים של יער שוקדה, חניון רעים, חניון חץ שחור, חניון ורמולן וחניון מרווה.

בנוסף, השנה שימו לב לא לחצות גדרות, לנוע בדרכי עפר לא מסומנות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים עקב חשש להימצאות נפלים או תחמושת במרחב, בעת מציאת חפץ חשוד אין לגעת בו ולדווח למוקד 100 של המשטרה.

יש לוודא שהגדרת המיקום (ה-GPS) מופעלת לאורך כל שהותכם בגזרה כדי לאפשר קבלת התרעה במידת הצורך ולהתעדכן באתר דרום אדום לפני היציאה לדרך ולהישמע להנחיות העדכניות של פיקוד העורף והמשטרה שיתגברו את המרחב יתוגבר בנוכחות של כוחות צה״ל, המשטרה הצבאית ומשטרת ישראל. הציבור מתבקש להישמע להוראות.


דורון נחמני אשטן, מנכ”לית תיירות שקמה בשור מציינת לקראת דרום אדום:
“ברור לנו שאנו בתקופה שבה קהילות שלמות באזור העוטף טרם חזרו לשגרה ועודן מבכות את גורל יקיריהן, חבריהן וחייהן שלא ישובו להיות כפי שהיו. דרום אדום השנה לא ייחגג כפסטיבל שכולנו רגילים אליו, ההחלטה לקיים אירועים בודדים לא התקבלה בקלות. אנו פועלים ברגישות ומתוך תחושת שליחות אמיתית, שיחד עם דרום אדום מגיעה אחריות לסמליות שלו כמייצג המשכיות ופריחה. כמו כן, יש לנו אחריות לאלפי העסקים והאנשים שבוחרים לחיות את חייהם כאן וזקוקים לתמיכה שלנו. כל מטרתנו היא לפעול לקידום האזור וחיזוק עסקי התיירות של צפון הנגב. דרום אדום יתקיים בהתאם להנחיות כל גורמי הביטחון ואנו מזמינים אתכם להגיע ולתמוך בנו!”

בתקווה לפריחה מחודשת ובשורות טובות

מידע נוסף על רשימת הפעילויות והאירועים המתגבשת תעודכן באתר דרום אדום: www.habsor.co.il

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה

מחירים

בהתאם לטיול/פעילות

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה