חופשת ל”ג בעומר 19 במאי 2022

איפה אתם בלג בעומר? מה עושים עם הילדים בלג בעומר
איפה אתם בלג בעומר?

שלא תגידו שלא אמרנו… השנה לילדים יש חופש בלג בעומר – הילדים ייצאו ביום חמישי הקרוב, ה-19 במאי לחופשת לג בעומר שתמשך יום אחד. קבלו כמה רעיונו לבילוי כעם הילדים בחופש ובסוף השבוע הארוך שבו הרבה משפחות יעשו גשר ויתחילו את סופ”ש כבר ברביעי בערב או בחמישי.

ערב החג וטקסי הדלקת המדורות יתקיימו ברוב היישובים ביום רביעי ה-18 במאי בשעות הערב. השנה בעקבות הגברת המודעות להתחממות הגלובלית והנזק של המדורות לאוויר ולבריאות ביישובים רבים יתקיימו בערב שלפני חופשת ל”ג בעומר טקסים אלטרנטיביים או מדורות מצומצמות.

ביננו החג הזה די יצא משליטה בשנים האחרונות כשילדים ובני נוער אספו עצים כבר מיום העצמאות והתחרו בינהם למי יש את המדורה הכי גבוהה. מספיק מדורה מצומצמת כמו פעם כדי להעביר את החוויה, להכין קצת תפוחי אדמה ומרשמלו ולשיר שירי לג בעומר.

קבלו כמה רעיונות לבילוי עם הילדים בחג – פסטיבל מדבר מבפנים או בתים מבפנים, יום המוזיאונים הבינלאומי, פסטיבל על חלל, תהלוכות לג בעומר ופעילויות נוספות:

אז מה עושים עם הילדים בחופש ובסופ”ש של ל”ג בעומר הקרוב?

מעבר למדורות (המצומצמות או הסימליות) בגן או במסגרת הכיתה ותנועות הנוער יתקיימו כמה אירועים ופסטיבלים מעניינים ששווה להכיר:

מה עושים בלג בעומר?, יום המוזיאונים הבינלאומי, ל"ג בעומר 2022

מה עושים בלג בעומר? יום המוזיאונים הבינלאומי. צילום: אריאל שרוסטר

לג בעומר ביום המוזיאונים הבינלאומי

אחרי המדורות ברביעי בערב, הזדמנות לבקר בעשרות מוזיאונים בחינם בכל הארץ – ללמוד עם הילדים איך מציירים קומיקס, איך מצילים את הים, מה פולה הכינה לבן גוריון לפני שהוא עמד על הראש, להתחפש לחלוצים, לרכב על טרקטור, או אולי להצטלם בתערוכה הפוטוגנית של קוסמה בתל אביב. במהלך היום יתקיימו סיורים והדרכות מיוחדות, סדנאות יצירה לילדים, מפגשי גלריה, פעילויות לילדים וחשיפה לתערוכות חדשות ולמיצגים ייחודיים. הכניסה למוזאונים ללא עלות (חלק מהפעילויות לילדים והסדנאות יתקיימו בתשלום).  רק תבחרו לאן.

איפה? עשרות מוזיאונים ברחבי הארץ
מתי? לג בעומר 19 במאי 2022

רשימת המוזיאונים והפעילויות ביום המוזיאונים 2022…

דרך האוהלים בהר הנגב
פסטיבל מדבר מבפנים בדרך האוהלים של הר הנגב

פסטיבל מדבר מבפנים בהר הנגב

פסטיבל חדש שמשלב את האהבה למדבר, מדע וטיולים

איפה? מרחבי הר הנגב, ירוחם, שדה בוקר ועד מצפה רמון

מתי? סופ”ש של לג בעומר – 19-21 במאי 2022

פסטיבל מדבר מבפנים…

 

הדרכת כוכבים פסטיבל על חלל 2022
הדרכת כוכבים פסטיבל על חלל 2022. צילום: דור פזואלו רשות הטבע והגנים

פסטיבל על חלל

פסטיבל החלל הישראלי שהחל בסופ”ש האחרון יימשך עד לג בעומר ותוכלו למצוא בו עדיין כמה אירועים בחינם במצפי כוכבים, מרכזי מדע וחלל, חניוני לילה וגנים לאומיים של רשות הטבע והגנים ומוזיאוני המדע ברחבי הארץ, לציון ימי השנה להמראת החללית המאויישת הראשונה והחללית הישראלית הראשונה שהגיעה לירח.  בימי פסטיבל על חלל יתקיימו עשרות אירועי חלל ומדע במצפי כוכבים, מרכזי מדעים וחלל, חניוני לילה וגנים לאומיים של רשות הטבע והגנים ומוזיאוני המדע ברחבי הארץ.

איפה? ברחבי הארץ
מתי? 12-19 במאי 2022

פסטיבל על חלל 2022… 

מגלשת המים של הקרקס החקלאי, אטרקציות בצפון
מגלשת המים של הקרקס החקלאי

שבת מרעננת בין ערוגות הקרקס

במושב היוגב מחכה לכם מדי שבת הפנינג שלם של ג’אגלינג ומופעי קרקס, קטיף עצמי, מתחם מים ועוד המון פעילויות לילדים.
איפה? מושב היוגב
מתי? כל שבת שבת יפה
שבת בקרקס החקלאי…

 

לג-בעומר-פארק-רעננה
תהלוכת לג בעומר בפארק רעננה. צילום: בית חב”ד רעננה

תהלוכת לג בעומר בפארק רעננה

בל”ג בעומר הקרוב, תצעד זו השנה ה- 35 ברציפות, התהלוכה הגדולה של בית חב”ד ברעננה תחת הסיסמא יחד כל ילדי ישראל, מטרת התהלוכה להעביר את המסר שאפשר ללכת ביחד. תהלוכה ססגונית מלווה בבובות ענק, ברכבים מקושטים ובהפתעות נוספות, תכנס לתוך פארק רעננה, שם ייהנו הילדים מהפנינג ופעילויות לילדים הכולל נופש פעיל להורים והילדים, לייזר- טג, הצגה לילדים, גיימינג ומשחקי מולטי מדיה, מתקני ענק של קליעה למטרה, מעגל מתופפים, סדנאות יצירה, שולחנות משחק, הפעלת בועות סבון, רודאו סוסים, מתחם רטוב, הפעלות לגיל הרך ועוד. הכניסה חופשית

איפה? בית חב”ד מרכז גמלא רח’ אחוזה פינת ירושלים, רעננה

מתי? יום חמישי י”ח באייר, 19 במאי בשעה 16:00

 

לג בעומר בצפת
תהלכות לג בעומר בצפת מסורת של 189 שנה. צילומים: ארכיון בית עבו

תהלוכת לג בעומר בצפת חוגגת כמעט מאתיים שנה

בצפת מציינים השנה 189 שנים למסורת תהלוכת ספר התורה מבית עבו בל”ג בעומר, התהלוכה החלה בשנת 1833 על ידי הרב שמואל עבו שהיה ראש הקהילה, רבה הראשי של צפת שסימנה את האות לתחילת אירועי ל”ג בעומר וההדלקה הראשונה במירון. השנה צפויים להשתתף בתהלוכה המסורתית רבים, נוכח צמצום כניסת המבקרים והאירוע הקטן שצפוי להתקיים בקברו של רבי שמעון בר יוחאי במירון.

ביום רביעי יתקיימו סיורים מודרכים ללא תשלום סביב מורשת הקרב של העיר צפת, קונצרט כלייזמרים חגיגי בלב העיר העתיקה בחצר בית עבו ההיסטורי, אירוע פתיחת החגיגות בחצר בית עבו, סיורים מודרכים ללא תשלום סביב ניסים ונסתרות העיר צפת, פעילות משפחתית של כתב חידה נושא פרסים בסגנון חפש את המטמון סביב היסטוריית ל”ג בעומר בצפת.

החל מהשעה 14:30 תצא התהלוכה המסורתית בליווי נגני כלייזמרים של התזמורת הישראלית, דרך סמטאות העיר העתיקה, רחוב ירושלים ועד לנקודת הסיום בכיכר דניאל (סמוך לתחנה המרכזית) סביב השעה 17:30, שם יתקיים טקס הסיום וספר התורה העתיק ייצא למירון על מנת לתת את האות להדלקה של מדורות ל”ג בעומר.

קמפינג משפחות פארק כפר סבא
לג בעומר בקמפינג משפחות בכפר סבא

קמפינג עירוני בפארק כפר סבא

בעקבות ערים ויישובים נוספים שכבר קיימו אירועי קמפינג למשפחות השנה גם בכפר סבא יקיימו בלג בעומר קמפינג משפחות בפארק העירוני. בתכנית שלל פעילויות אלטרנטיביות לילדים – סדנאות חץ וקשת, עששיות, סדנת זוחלים בחי פארק, בניית כלים מוזיקליים, הכנת פיתות בטאבון ועוד. האירוע בהרשמה מראש, בעלות של 150 שקל למשפחה.

מדורה וירח
שילוב מצוין של מדורה וירח מלא

ההילולה בהר מרון

השנה בהילולה המסורתית בהר מרון והדלקת המדורות סביב קברו של רבי שמעון בר יוחאי תוסדר באמצעות כרטיסים שנמכרו מראש בלבד והסדרי תנועה חדשים. האירוע שהוא אחד מהאירועים הגדולים המתקיימים מדי שנה בארץ מושך אליו מאות אלפי מאמינים מדי שנה שמגיעים להדלקת המדורה המסורתית וטקסי החלקה לילדים. כל הכרטיסים לאירוע השנה אזלו.

איפה? מושב מרון
מתי? ערב לג בעומר 18 במאי 2022

לפרטים לחצו כאן…

בתים מבפנים - סיור באיצטדיון בלומפילד כבר הייתם?
בתים מבפנים – סיור באיצטדיון בלומפילד כבר הייתם?

פסטיבל בתים מבפנים בתל אביב

בפסטיבל האדריכלות הגדול של תל אביב, שברובו מיועד לקהל בוגר, יש גם קצת פעילויות לילדים, סדנאות יצירה וסיורים במקומות שיכולים לעניין גם ילדים. הכניסה חופשית – חלק מהסיורים בהרשמה מראש עם מספר מצומצם של משתתפים. ההרשמה נפתחת ביום חמישי בבוקר.

איפה? רחבי תל אביב
מתי? סופ”ש לג בעומר חמישי-שבת 19-21 במאי 2022

לפרטים והרשמה לסיורים לחצו כאן…

פסטיבל עמים וטעמים אשדוד 2022
פסטיבל עמים וטעמים חוזר לאשדוד. צילום: funia digital

פסטיבל עמים וטעמים

באשדוד חוגגים את לג בעומר בחגיגה קולינרית חוצת יבשות בפסטיבל האוכל שחוזר אחרי שנתיים של הפסקה עם טעמים חדשים מכל העולם – חינקאלי גיאורגי, סלופי ג’ו אמירקאי, פיצות נפוליטניות, צ’יפס הולנדי ועוד

הכניסה חופשית. המנות – בתשלום סימלי.

איפה? גן אלישבע אשדוד

מתי? לג בעומר 18-19 במאי
לפרטים עמים וטעמים אשדוד..

לעוד רעיונות, הטבות והמלצות הרשמו לאתר… 

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



חלק מהפעילויות בחינם וחלקן בתשלום

מחירים

בהתאם לטיול/פעילות

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה