פסטיבל אסיטז’ חנוכה 2021

חנוכה 2021 בפסטיבל אסיטז', ילדיסקו
חנוכה 2021 בפסטיבל אסיטז' צילום: כפיר בולוטין

פסטיבל אסיטז’ שבה תוכלו לראות עשרות הצגות ילדים ונוער שמתמודדות על פרס הבמה להצגות תיאטרון לילדים ונוער יתקיים השנה לראשונה בחנוכה בתל אביב 

עשרות הצגות ילדים ונוער שיתמודדו על תואר הצגת הילדים והצגת הנוער הטובות של השנה בחנוכה, בינהן ההצגה גרטה המבוססת על סיפורה של הילדה השבדית הכי מפורסמת בעולם (אחרי בילבי), וההצגה הילדים של כולנו של התיאטרון הארצי לנוער, מסיבה בגינהשבעת הגמדים ושלגיה של תיאטרון אורנה פורת, ארנבים, הצגה דו לשונית של תיאטרון אלמינא, אחרי החגים ונקודות של אור של תיאטרון השעה הישראלי.

עןד בפסטיבל יעלו ההצגות היידי בת ההרים של תיאטרון הקיבוץ ולהקת המחול הקיבוצית, דו רה מוו בבימוי לירון נח, ד”ר דוליטל מצחיק וילדיסקו של תיאטרון המדיטק, גימפל תם ואהבה בין הדקלים של תיאטרון הנפש, נסיך צפרדע וליקוי ירח של תיאטרון הקיבוץ, פיטר הארנב לונדון של תיאטרון הילדים הישראלי.

בנוסף יתמודדו גם ההצגות רצה למרחקים ויוסף בעל החלומות של תיאטרון גושן, הטיול לכוכב הגבינה – הצגה דוברת ערבית של תיאטרון באר שבע.לילדים ונוער, הוגו שלי ומעשה בעולם של תיאטרון הקרון, אורה הכפולה של תיאטרון ארצי לנוער ודרך המשלים של תיאטרון אגדה.

 

פסטיבל אסיטז’ חנוכה 2021 – לוח ההצגות המלא:

פסטיבל אסיטז’ יתקיים בחנוכה בתל אביב בין יום שני ה-29 בנובמבר ועד יום שני ה-6 בדצמבר 2021

 

גרטה

הצגה בהשראת סיפורה יוצא הדופן של גרטה טונברג, הנערה השבדית שסחפה אחריה מיליוני ילדים מכל העולם למאבק למען האקלים. גרטה בת ה -15, מתוודעת למשבר האקלים בתקופה בה היא עצמה מתמודדת עם משבר בחייה.
כשהיא מבינה שכדור הארץ בסכנה, היא לא יכולה להמשיך בחייה הרגילים. היא הולכת לבניין הפרלמנט עם שלט גדול “שביתה למען האקלים” בלי לדעת שהמהלך הזה ישפיע על העולם כולו.
גרטה מתמודדת באומץ מול כוחות חזקים ממנה, שקוראים לה לוותר, שאומרים לה שהיא צעירה מידי בשביל להוביל מאבק, שתסמוך על המבוגרים שהם ידאגו לכדור הארץ. אבל גרטה מצליחה להתמודד מול כל המכשולים, ומלמדת אותנו שאף אחד לא קטן מידי בשביל לעשות שינוי. ההצגה זוכת ציון לשבח מטעם סל תרבות

מחזה: שלומית ארנון בר לב וליאת פישמן לני
בימוי : עידו רוזנברג | כוריאוגרפיה : תומר יפרח
מוסיקה מקורית : ניר לוגסי | תפאורה : שני טור
תלבושות: שירה ויז | תאורה : קרן גרנק
וידיאו ארט: גיא רומם | הפקה : דניאל רבינוביץ
שחקנים – סופי נוזי’קוב , יעל יקל/ נעה גודל , נועה כדריה , רועי וינברג , אביתר בר דוד, ספיר בואמוול

הצגה לבני נוער בגילאי 12-18

תיאטרון ארצי לנוער
יום שני, 29.11, בשעה 9:30, אולם אניס

הצגה לילדים לחופש הגדול
שבעת הגמדים ושלגיה | צילום: כפיר בולוטין

שבעת הגמדים ושלגיה

להקת תיאטרון-נודד מגיעה אל העיר כדי להציג את האגדה האהובה ‘שלגיה ושבעת הגמדים’. הקהל מתאסף, המסך נפתח ומתחילה ההצגה, אלא שאז מתחילות הצרות: המראה מספרת בדיחות, הגמדים רבים אחד עם השני ללא הפסק, שלגיה המפונקת משתלטת על כולם, הנסיך אוכל את התפוח וראש העיר מאיים לסגור את התיאטרון… מנהל התיאטרון, ברטוליני, מתקשה להרגיע את הרוחות וההצגה עומדת להתפרק. החברות בין השחקנים ואהבתם לתיאטרון מנצחות והם לומדים לוותר, לשתף פעולה ולהסתדר זה עם זה, למרות שהם כל כך שונים אחד מהשני.

האם הם יצליחו להציל את התיאטרון? האם הם יצליחו להציג את ההצגה על שלגיה? חוויה תיאטרלית מוזיקלית, צבעונית, מצחיקה ומרגשת, שבה נתוודע לסיפור הקלאסי על שלגייה בדרך חדשה וסוחפת.

מחזה: רועי שגב, שירילי דשא
בימוי: שירילי דשא
מוזיקה מקורית: ליאור רונן כוריאוגרפיה: יורם כרמי תפאורה: נאוה שטר תלבושות: רוני וגנר תאורה: אורי מורג שפה ודיבור: מרגלית גז אבזרים: נרקיס אלבה ציורי מסכי תפאורה באדיבות: Dresden Puppet Theatre Collection
ע׳ במאית: שירלי לב ורטהיימר מנהלת הצגה: דקלה פרבר
שחקנים – אודי רוטשילד/איתמר שרון, יובל כהן, יעל יקל, גיא רוזן, עידו יונה-ימין, מיכל קורמן, דליה לי שטורך

הצגה לילדים בגילאי 6-12

תיאטרון אורנה פורת
יום שני, 29.11 בשעה 18:00, אולם- אניס.

ארנבים

מחזה דו-לשוני מקורי על חברות אמיצה, אהבה קסומה והמון עוגות גזר, ועל היופי בשוֹנוּת, שיכולה להתקיים בכל סוג של קשר. ארנב העיר וארנב הכפר הם בני דודים וחברים טובים משכבר הימים. יום אחד השניים מחליטים לגור יחד במחילה ולרגע נראה שהכול נפלא!
עד שמתברר שארנב הכפר מפוזר וקופצני, ואילו חברו העירוני מקפיד על ניקיון וסדר מופתיים!
האחד אוהב ליהנות ולהשתולל, והשני עסוק רק במטלות ובהרגלים קבועים…
האם הם יצליחו להסתדר? האם שניהם ילמדו להתפשר ולהתגמש?

מחזה ובימוי: תום ווליניץ
מוזיקה: עומרי דגן
מעצבת תפאורה ותלבושות: פרידה שוהם
כוריאוגרף: עומר שמר
שחקנים – גילי בית הלחמי, אמיר יעקב

הצגה לילדים בגילאי 3-8

הצגה דו לשונית של תיאטרון אלמינא
יום שני, 29.11 בשעה 12:00, אולם- אניס

ההצגה מסיבה בגינה | צילום: יוסי צבקר
מסיבה בגינה | צילום: יוסי צבקר

מסיבה בגינה

נטע ודן דן מטפחים את הגינה הקהילתית. הם מאוד מתרגשים שהירקות החלו לגדול ומתכננים חגיגה גדולה לכל השכנים.
רקפת, בעלת חנות הפרחים השכונתית, עוזרת להם למצוא את המתנה המושלמת שתשמח את הגינה.
בוקר אחד, הם נדהמים לגלות ש”מישהו” הרס את הגינה שלהם. נטע בטוחה שאמיר, שנוהג לצחוק על הגינה, הוא זה שהרס אותה. היא מאוד כועסת והחגיגה מתבטלת. שקדי, אחותו הקטנה של אמיר, מצליחה לשכנע את דן דן שלא אמיר הרס את הגינה, ויחד הם פוצחים בחקירה משעשעת שמטרתה למצוא את האשם האמתי.
האם הם יצליחו לגלות מי הרס את הגינה? ואיך רקפת תעזור להם לפתור את התעלומה? האם תהיה בסוף מסיבה בגינה?
הצגה מוזיקלית, על אהבה לטבע ולצומח וגם על חברות ושיתוף פעולה, עם שירי הילדים האהובים של היוצרת המוערכת ועטורת הפרסים, לאה נאור.
בין השירים: מקהלה עליזה, איזה חג לי, זרעים של מסטיק, פתאום אני שמחה ועוד…

מחזה: שירילי דשא
בימוי: עידן עמית
ניהול מוזיקלי ועיבודים: אביב קורן
תפאורה: נטע הקר
תלבושות: לימור הרשקו דרור
כוריאוגרפיה: תום אפלבאום
תאורה: אורי מורג אבזרים: נרקיס אלבה
שפה ודיבור: מרגלית גז ע’ במאי: טלי אגרונוב
שחקנים – הילה סורג’ון/טלי ביק-קשת, דר רוזנבאום, תומר אופנר, עידו קולטון, אלי סטין

הצגה לגילאי 3-7

תיאטרון אורנה פורת
יום שלישי, 30.11 בשעה 18:00, אולם-נווה עופר

טיול לכוכב הגבינה

ראג’ב לא רוצה לשחק עם אף אחד ולכן הוא משחק לבד. גם יעקוב משחק לבד, כי אף אחד לא רוצה לשחק איתו. שני הילדים הבודדים נפגשים בחצר הבית ויוצאים יחדיו למסע הרפתקאות. הם ממריאים על גבי חללית אל הכוכבים ומתנגשים בכוכב הגבינה. הם חוקרים אותו, זוללים אותו, מתגברים על כל הסכנות וחוזרים הביתה מלאי חוויות. עכשיו הם החברים הכי טובים שאפשר. הצגה על דמיון אינסופי וחברות שצומחת כנגד כל הסיכויים.
ההצגה נוצרה בשנת 1993 על ידי יואב ברלב וחנוך רעים ומאז הוצגה מאות פעמים ברחבי הארץ ובפסטיבלים שונים בחו”ל. המחזה בעבר אנגלית וגרמנית והוצג להצגה במספר תיאטראות בגרמניה

מאת: יואב ברלב וחנוך רעים
בימוי: יואב ברלב וחנוך רעים
מוזיקה: נדב ויקינסקי
תפאורה: חנוך רעים
שחקנים – בסאם בירומי, עוביידה זייד

הצגה לילדים בגילאי 9-12

(הצגה דוברת ערבית)
תיאטרון לילדים ונוער באר שבע
יום שלישי, 30.11, שעה 10:00, אולם- אניס

 

היידי בת ההרים

היידי היא ילדה יתומה, מלאת שמחת חיים, סקרנות ואומץ. היא באה לגור עם סבא שלה, אדם כעסן שאינו מדבר עם איש, הגר בצריף דל בראש הרי האלפים, שם היא מתיידדת עם ילד רועה עיזים בשם פטר.היידי הקטנה משנה ללא היכר את חייהם של סבא ופטר והם מבלים את ימיהם יחד, שמחים ומאושרים. יום אחד מגיעה דודתה של היידי ולוקחת אותה לפרנקפורט להתגורר בבית מפואר של משפחה עשירה, המחפשת ילדה שתארח חברה לבתם קלרה המרותקת לכסא גלגלים.
עד מהרה מתפתחת בין השתיים חברות נפש מיוחדת במינה, אך למרות זאת, געגועיה של היידי לסבא, לפטר ולהרים לא נותנים לה מנוחה והיא משתוקקת לשוב אליהם..סיפורה של היידי הוא סיפור על חברות ונאמנות, על טבע וחופש, על כוחה של אהבה, ובעיקר על היכולת לראות את הטוב בכל אדם ובכל מצב, בזכותה מצליחה היידי על אף כל הקשיים, לחוות אושר גדול ואהבת אמת.
סיפורה המפורסם והנוגע ללב של יוהנה ספירי שהפך לאחת מהקלאסיקות של ספרות הילדים העולמית, זוכה לעיבוד מחודש למופע תיאטרון מחול מרהיב וקסום.

עיבוד למחזה מחול – קרן דוידוף
תפאורה- בתיה ומיכאל פיק
במאי- אורי אומנותי
תלבושות- לימור הרשקו
כוריאוגרף- ייגור מנישניקוב
וידאו- סיון פרסלר וניתאי שלו
מוזיקה- חגי דוידוף
יעוץ אומנותי ודרמטורגיה- איילה האופטמן
אמנים:
שחקן- יעקב פישפלד (פלשקה)
רקדני להקת המחול הקיבוצית

הצגה לילדים בגילאי 8-12

הפקה משותפת של תיאטרון הקיבוץ ולקהת המחול הקיבוצית
יום שלישי, 30.12 בשעה 16:00, אולם אניס.

 

 

נקודות של אור

סיפור חייו מעורר ההשארה של לואי ברייל ממציא כתב ברייל לעיוורים. לואי ברייל נולד בתחילת המאה ה-19 בכפר ליד פריז שבצרפת נתון זה בתוספת איבוד ראייתו בגיל 3 היו אמורים להיות נקודות פתיחה קשות לחיים, אך לא ילד כלואי ייתן לכך להובילו, תשוקתו הגדולה הייתה לקרוא, להפליג בדמיון , לגלות ספרים וסיפורים חדשים והיא זו שדחפה אותו לקבלה עצמית , להגשמת חלום ולהמצאת כתב הברייל המפורסם. בעזרת חבריו ואביו שהאמינו בו וגנרל צרפתי שסמך עליו ונטע רעיון במוחו למציאת הפתרון, נחווה יחד עם לואי מסע מרתק של תקווה ויציאה מחושך לאור.

מחזה – דפנה אנגל, , משה בן שושן ורענן ניסים פררה .
בימוי – משה בן שושן ורענן ניסים פררה .
עיצוב תפאורה – סשה לישנסקי
עיצוב תלבושות – מאור צבר
עיצוב תאורה – אורי מורג
מוזיקה – ליאור רונן
עיצוב וידאו – עידן קין שמיר
שחקנים –בן אדם, אלון לשם, ליאור מיכאלי, מעיין וייסברג, אדם הירש ,בל וענונו

הצגה לילדים בגילאי: 8-12

תיאטרון השעה הישראלי
יום שלישי, 30.11 בשעה 12:00, אולם נווה עופר

 

הצגת הילדים דו רה מווו, פסטיבל אסיטאז
הצגת הילדים דו רה מווו. צילום: יולי בירן

דו רה מוו

בְּבֹקֶר אֲבִיבִי מִתְכַּנְּסוֹת הַפָּרוֹת כְּדֵי לַחֲגֹג עִם פָּרָה’לֶה אֶת מְסִבַּת הַפָּרַת-מִצְוָה שֶׁלָּהּ. כֻּלָּן מִתְכּוֹנְנוֹת לִגְעוֹת יַחַד אֶת “הִמְנוֹן הָמוּ” הַמָּסָרְתִּי, אֲבָל אֲבוֹי! פָּרָה’לֶה הַצְּעִירָה לֹא גּוֹעָה עִם כֻּלָּן פֶּה אֶחָד, אֶלָּא מְזַמֶּרֶת מוּ מִשֶׁלָּה, שׁוֹנֶה וּמְיֻחָד.
אֵיךְ יָגִיבוּ אַחְיוֹתֶיהָ הַפָּרוֹת – פָּרָדִיגְמָה, פָּרָנוֹיָה, פַּרְפָּרָצִית וּפָּרַפְרָזָה – עַל הָמּוּ הַמִּתְפָּרֵץ וְהַמִּסְתַּלְסֵל? וּלְאָן הוּא יוֹבִיל אוֹתָהּ בְּסוֹפוֹ שֶׁל דָּבָר?

מחזאית: שירלי יובל יאיר
במאי: לירון נח
עיצוב תפאורה ותלבושות: זוהר אלמליח
מוסיקה: אלעד פרץ
כוראוגרפיה: נטע מידן
עיצוב תאורה: אמיר קסטרו
עוזר במאי: אלון גצוביץ
שחקנים – מירי זהבי, רוני אקרמן, דורון לוי, נועה טסה, טל וניג, קורל קראווני ודנה כהן

הצגה לילדים בגילאי: 6-12

לירון נח
יום רביעי, 1.12 בשעה 12:00, אולם מרכז ענב

 

מצחיק

הצגת יחיד אינטימית וקורעת מצחוק. שחר סיטבון בן ה-11 רוצה להיות הסטנדאפיסט הצעיר הכי מצחיק בארץ. ובאמת יש לו המון בדיחות, אבל לא כל-כך הרבה סיבות לצחוק. הוא רק לאחרונה עבר לעיר חדשה ולבית-ספר חדש, הוא גר עם הדודים שלו ונאלץ להתמודד עם ההצקות של בריון השכבה.
אה, ושכחנו גם את הבדיחה הכי מצחיקה. אתם יושבים? גם שחר יושב. בכיסא גלגלים.
עכשיו שחר צריך להוכיח שאפשר לעשות סטנדאפ מוצלח גם בלי לעמוד. בשביל זה הוא נרשם לתחרות הסטנדאפיסטים הצעירים המצחיקים ביותר בארץ. ההצגה מבוססת על ספרם המצליח של ג’יימס פטרסון וכריס גרבנסטיין, אשר נבחר על ידי תלמידי ישראל בתור הזוכה במצעד הספרים של משרד החינוך.
מחזה ובימוי: דיויד בילנקה
מוסיקה: נדב רובינשטיין
תפאורה ותלבושות: רות מילר
שפה ודיבור: מרגלית גז
שחקן: עידן מי-רון

הצגה לילדים בגילאי 9-13

תיאטרון המדיטק
יום רביעי, 1.12 בשעה 10:00, אולם בית פרנקפורט.

 

אהבה בין הדקלים

“לואיז אהובתי, אני יוצא למדבר בדרך לארץ ישראל, המדינה שלנו. אני לא יודע אם אשרוד את הדרך. ככל שאני מתקדם, אני מתרחק ממך יותר. לא רק הרים ונהרות יפרידו בנינו, גם שדות בוערים ונחלים של דם. מתי אפגוש אותך שוב? אני לא מפסיק להתגעגע לפניך היפות, ניחוח שיערך וקולך שרה לי שיר. שלך סעיד”
“אהבה בין הדקלים”, סיפור אהבתם של סעיד ולואיז שזור בסיפורה של התנועה הציונית בעיראק ועליית הקהילה היהודית לארץ ישראל.

מחזה איילה קורקוס, בימוי ניר ארז
עיצוב זוהר שואף, מוסיקה יאיר דלאל, תלבושות מירב דנון
תאורה מאיר אלון, ע. במאי סתיו בנית, תפעול נועם טופליאן
צילום- יוסי צבקר, באדיבות “מרכז מורשת יהדות בבל”
שחקנים – אביחי בלחסן, אימרי ביטון, בן זאב רביאן, חן דניאל, שמעון מימרן

הצגה לבני נוער בגילאי 12-18

ע”פ ספרו של סמי מיכאל
תיאטרון הנפש
יום רביעי, 1.12 בשעה 18:00, אולם בית פרנקפורט.

 

נסיך צפרדע

עיבוד חדש לאגדה האהובה נסיך צפרדע מחזמר מצחיק ומרגש שמראה עד כמה חשוב לקבל את השונה, לתת הזדמנויות שוות לכל אחד מבלי לשפוט את האחר בגלל מראה חיצוני.
הביצוע של אורי פנירי (שחקן האריה שבכה) מעלה את הסיפור המוכר, הפעם דרך עיניו של הצפרדע.
הצגה בשילוב בובות מרהיבות מוסיקה מקורית ותפאורה ייחודית.

מחזה: מתן צור ואורי אומנותי
בימוי: אורי אומנותי
תפאורה תלבושות ובובות: לימור הרשקו
מוזיקה: רוני וייס
שחקן- אורי פנירי

הצגה לילדים בגילאי 3-6

תיאטרון הקיבוץ
יום חמישי, 2.12 בשעה 16:00, אולם בית פרנקפורט.

פיטר הארנב, הפקות חנוכה 2021, אירועי חנוכה 2021, כרטיסים לחנוכה
פיטר הארנב. צילום: ניר סלקמן אריזה גרפית: עדי ברק

פיטר הארנב לונדון

העלילה מתרחשת בשנת 1902 בלונדון, המקום בו פיטר הארנב נולד. ענבלי, ילדה ישראלית, פוגשת את הסופרת ביאטריקס פוטר, ונשאבת דרך דלת קסמים לעץ בו מתגוררים פיטר הארנב, קוטן אחותו ובנג’מין בן דודו, ונחשפת אל חייהם היחודיים של הארנבים. עוד פוגשת ענבלי את מקגרגור הרגזן שמגינתו המושקעת, הארנבים לוקחים ירקות מבלי רשות, מר טוד השועל אשר מהווה סכנה לארנבים, בראון הינשוף המייעץ לשועל, הצפרדע הסקרנית ועוד.
ההצגה מתמקדת בערך השיתופיות, השייכות והחברות תוך כדי התקדמות העלילה כל דמויות ההצגה לומדות לחיות בשלום זה עם זו, לחלוק, ולכבד זה את זה.
מחזה ובימוי: ענבל לוי רהב
עיצוב תנועה – אילון נופר, גילי גבל
מוזיקה- אילון נופר
עיבודים מוסיקלים – זיו רהב, אילון נופר
תלבושות- אלה קולסניק
בובות- עומרי בר-לב
עיצוב תפאורה- שני טור
בניית תפאורה- שי אלקיים
מנהל הצגה- מוטי בן מרדכי
מפיקה ראשית- קארין סתיו
שחקנים – ענבלי רהב, דניאל בוצר, ירמי רייך / אור משיח

הצגה לילדים בגילאי:3-7

תיאטרון הילדים הישראלי
יום חמישי, 2.12 בשעה 18:00, אולם רוזין.

רצה למרחקים

היום מתקיים יום ספורט בבית הספר. מורן היא ילדה מדהימה וחרוצה אבל דווקא היום היא לא רוצה ללכת. יש לה ניסיון מר מול רותם, הילדה הכי ספורטיבית ומעליבה בכיתה והיא מפחדת להפסיד לה (שוב).
היא מעדיפה לא להתמודד עם מה שעלול לקרות לה היום בבית הספר.
סבא שלה, שמגיע לשמור עליה, מלמד אותה את השיעור הכי חשוב שאפשר ….”את לא יכולה לוותר עד שלא ניסית”.

ההצגה מבוססת על המשל המפורסם של איזופוס, “הצב והארנב” ומציגה את המשל באופן עדכני ומרענן. כל זאת בשילוב שירי-רוק-על-זמניים ישראלים שהילדים יהנו לשמוע וההורים שלהם ישמחו שהם יכירו.
בין השירים:החדר האינטימי שלי – תערובת אסקוט, ריקוד המכונה – משינה, איזה בוקר של כיף – תיסלם, שלוש ארבע לעבודה – אריק אינשטיין, איזה עולם – טיפקס ועוד…

בהצגה מצחיקה וחכמה, קהל הילדים יפגוש את הפחדים שלו, יגלה שהוא לא לבד בהם ושיש עוד ילדים שמרגישים בדיוק כמוהו. והכי חשוב – ילמד איך להתמודד איתם!

כתיבה ובימוי: שלומי אדרי ואלון לוי
תפאורה תלבושות ואביזרים:אלה קולסניק
מוסיקה: עופר המרמן
הפקה: TODO
שחקנים -אור וצר ברכה, רפי רותם

הצגה לילדים בגילאי 3-9

תיאטרון גושן
יום חמישי, 2.12, בשעה 10:00, בית פרנקפורט.

הילדים של כולנו

ביום סוער וגשום, במועדון של בסיס צבאי מרוחק בדרום הארץ, מחכים חייל, שלוש חיילות וקצין להסעה שתיקח אותם לשחרור המיוחל בבקו”ם. למקום מגיע אדם בעל לבוש אזרחי, אשר מזדהה כקצין משטרה צבאי, ומעכב את שיחרורם לצורך חקירה על חייל אשר שרת בבסיס כמה חודשים קודם ונשקפת סכנה לחייו. המשתחררים מנסים להרחיק עצמם מהסיפור אך החוקר העקשן חושף את דרך הייסורים שהחייל עבר בבסיס, עד לסוף המפתיע.
המחזה מעלה שאלות נוקבות הנוגעות באחריות האישית של כל אחד מאתנו לגורלם של אחרים החולפים בחיינו, על יחסנו כחברה לאנשים שונים ויוצאי הדופן ועל הצורך להיות קשובים ואנושיים מול ההשפלה והביוש, במיוחד בעידן הרשתות החברתיות.
“במקום בו אין אדם – היה אתה אדם”

מחזאי: אילן חצור
בימוי : שמעון מימרן
מוסיקה: רועי זוארץ
עיצוב תפאורה: סשה ליסיאנסקי
עיצוב תלבושות: נצח אלמלסי
תאורה: מתן פרמינגר
מנהל הצגה: אופק לוין
עוזרת במאי: ליאור בסון,

שחקנים – גיל פרנק / רודיה קוזולבסקי , דדי זהר , ברק בוארון , ירדן תוסייה , שיר אברומוב , דבורי פישר , דור ברנס
צילום סטילס: יוסי צבקר

הצגה לבני נוער בגילאי 12-18

תיאטרון ארצי לנוער
יום חמישי, 2.12, בשעה 12:00, אולם רוזין

 

חנוכה 2021 בפסטיבל אסיטז', ילדיסקו
ילדיסקו: חנוכה 2021 בפסטיבל אסיטז’ צילום: כפיר בולוטין

 

ילדיסקו

הצגה מוסיקלית עם מיטב השירים מפסטיבלי הילדים. החופש הגדול הגיע ולמרות שאורי השובב לא נרשם לקייטנה, או טס לחו”ל כמו ילדים אחרים, הוא נחוש להפוך את החופש להכי כייפי שיכול להיות! אבל הכיף נגמר כשהתעלולים של אורי יוצאים מכלל שליטה. רגע לפני שהחופש נהרס, לאורי יש הברקה אחרונה: הוא מחליט להפוך את הצריף הנטוש בקצה השכונה למועדון ילדים מדליק – “ילדיסקו”. בעזרת המון שמחת חיים וסיוע מחבר בלתי צפוי, מצליח אורי לשכנע את כולם שמתעלולים יכולים לצאת לפעמים דברים נפלאים. ההצגה מלווה בלהיטים הגדולים של פסטיבלי הילדים.
מחזה: שי להב
בימוי ודרמטורגיה: נועם שמואל
ניהול מוסיקלי עיבודים וקלידים: טל בלכרוביץ’
עיצוב תנועה: מיטל (טולה) דמארי
עיצוב תפאורה: זאב לוי
עיצוב תלבושות: טל וייס
עיצוב תאורה: אורי מורג
הדרכת שפה ודיבור: מרגלית גז
עוזר במאי: תומר אלדובי
שחקנים –ליאור בן יהודה, שמעון חאבא, גל מלכה, דן קיזלר, ליז רביאן, רועי רביב

הצגה לילדים בגילאי 5-9

תיאטרון המדיטק
שבת, 4.12 בשעה 12:00, אולם רוזין, תל אביב

מעשה בעולם חנוכה 2021 פסטיבל אסיטאז'
מעשה בעולם חנוכה 2021 פסטיבל אסיטאז’. צילום: כפיר בולוטין

מעשה בעולם

פינגווין קטן, אמיץ ושובב מאנטרקטיקה הרחוקה עובר איתנו מסעות סביב העולם בדרך הביתה.
מסעות בהם נגלה כמה רב הדמיון ביננו ובין היצורים המופלאים שלצידם אנו חיים על כדור הארץ.
רקדנית, רקדן ובעלי חיים שונים המגולמים בגופן, מחברים אותנו מחדש אל האדמה והטבע- בריקוד בהומור ובאהבה לעולם.
בכורה בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2020
תיאטרון הקרון בשיתוף עם תיאטרון ארצי לנוער
מאת אביב הורוביץ
בימוי וכוריאוגרפיה: אביב הורוביץ ומרית בן ישראל
עיצוב: מיכאל הורוביץ ואביב הורוביץ
מוסיקה: גיל לביא. עיבודים נוספים מאת עומר הורוביץ, ניתאי קלי
ליווי אמנותי: מרית בן ישראל
תאורה: אמיר קסטרו
הפקה: תיאטרון הקרון
על הבמה: אביב הורוביץ ואיתי ביבס-רקדן יוצר

תיאטרון הקרון
יום שבת, 4.12 בשעה 10:00, אולם מרכז ענב.
הצגה לילדים בגילאי 7-12

 

הוגו שלי

לנועה אין חשק להכין את עבודת השורשים, יש לה דברים יותר מעניינים לעשות. וחוץ מזה, לכל הילדים יש סבים וסבתות שיש להם סיפורי גבורה מרשימים, ורק סבא שלה – לא חלוץ, לא לוחם ולא גיבור.
בעזרת מוסיקה חיה, צלליות, פסלי עץ יחודיים והומור, חושף סבא הוגו את סיפורו בפני נועה. סיפור אנושי סוחף מלא באהבה, אומץ ותקווה גדולה.
המחזה מבוסס על סיפור חייו של ז’ק קנו – אביה של רונית יוצרת ההצגה,
לזכרם של פרנסואה ומריה קנופס והכומר יאן ברויאן מבלגיה. חסידי אומות עולם.

יצירתה של רונית קנו
מחזה: שחר סיטנר ורונית קנו ע”פ סיפור חייו של ז’ק קנו
בימוי: נעמי יואלי
עיצוב במה, בובות ואביזרים: הדס עפרת
מוסיקה: רונית קנו
תאורה: דן קרגר
תלבושות: מאי אילון
שחקנים: יהונתן בן חיים, אילה דנגור, רונית קנו

הצגה לילדים בגילאי 7-12

תיאטרון הקרון
יום שבת, 4.12, בשעה 17:00, אולם מרכז ענב.

אחרי החגים

שי נטע ויואל חולמים לצאת מההוסטל ולעבור לדירה רגילה. חלומם הוא להשתלב בחברה.
ניסיונותיהם של השלושה להוכיח שהם מסוגלים להשתלב ולהרגיש שייכים מול ניסיונותיה של יעל (אחותו של שי) להסתיר את הקשר בינה לבין אחיה גורמים ליעל להסתבך בכדור שלג של שקרים המוביל לכמעט אסון לו היא גורמת ובו אינה מודה. בעקבות כך, היא חורצת את גורלם של השלושה, הנאלצים לקחת אחריות על לא עוול בכפם וחוזרים להוסטל בו התגוררו לפני…
ההצגה פותחת צוהר לעולם של בעלי הצרכים המיוחדים המנסים להשתלב בחברה על כל חלומותיהם, חששותיהם ותקוותיהם להרגיש שייכים ורצויים.

מחזה – אורלי ישועה ויונתן שוורצברג.
בימוי – תום שוורצברג
עיצוב תפאורה – סבטלנה ברגר
עיצוב תלבושות – מאי ברנע
עיצוב תאורה – אורי מורג
מוזיקה – רן בגנו
שחקנים : אורי אורין , אוריה יבלונסקי, חן אוחיון, חן גרטי, יונתן שוורצברג, אמנון וולף

הצגה לילדים ובני נוער בגילאי 9-15

תיאטרון השעה הישראלי
יום ראשון, 5.12 בשעה ,16:00, אולם דוהל

דוקטור דוליטל, חנוכה 2021
דוקטור דוליטל מגיע בחנוכה לפסטיבל אסיטז’. צילום: כפיר בולוטין

ד”ר דוליטל

הצגה מוסיקלית לכל המשפחה על פי ספרו הקלאסי של יו לופטינג.
דוקטור דוליטל יעשה הכול למען בעלי החיים. אך לאחר שהוא אוסף אינספור חיות אבודות ומשכן אותן במרפאתו, הלקוחות מפסיקים להגיע!
רגע לפני סגירת המרפאה מציעה פולינזיה התוכית רעיון מהפכני: דוליטל ילמד לדבר בשפת החיות ויהפוך לרופא החיות הראשון בעיר! בעזרת פולינזיה התוכית, דאב דאב הברווז, גבי הכבשה ואמה העוזרת הנאמנה מצליח דוליטל לשקם את המרפאה, לעזור לבעלי החיים בעיר ולהגיע אפילו לקרקס! בהצגה צבעונית, מצחיקה ומרגשת, דוליטל וחבריו מלמדים אותנו לא רק לדבר אל החיות, אלא גם להקשיב.
מחזה: אורי אוריין
בימוי: אלדר גוהר גרויסמן
מוסיקה מקורית: אמיר לקנר
תנועה: אור משיח
תפאורה: סשה ליסיאנסקי
עיצוב וייצור בובות: רוני וגנר וירון בראלי
תלבושות: טל וייס
תאורה: אמיר קסטרו
שפה ודיבור: מרגלית גז
ע. במאי: ימית אטיאס
שחקנים – ענבר דנון, בל וענונו / אור אילן, יעל חיימובסקי, דני לשמן, אורי סממה, איתי פולישוק, זיו פלגדיבוב: טל דנינו

הצגה לילדים בגילאי 4-8

תיאטרון המדיטק
יום ראשון, 5.12 בשעה 10:00, אולם דוהל

גימפל תם

ההצגה “גימפל תם” מבוססת על סיפורו הנודע של י. ב. זינגר, זוכה פרס נובל לספרות, אשר יצירותיו תורגמו לשפות רבות ואף זכו לעיבודים לתיאטרון ולקולנוע.
היצירה מתמודדת עם שאלות מוסריות של טוב ורע ומספרת על גימפל, זה שמול הבוז, העלבון והבגידה ניצבים תמימותו ואמונתו הבלתי מהורהרת באלוהים ובאדם.
סיפור המעניק כוח והשראה לקהלים בכל העולם.

במקור ההצגה ‘גימפל תם’ היה באנגלית, בכיכובו של האוורד ריפ, הועלתה לראשונה בפסטיבל אדינבורו בשנת 2005. מאז היא סיירה ביותר מ-15 ארצות ברחבי העולם וזכתה לפרסים יוקרתיים במיטב הפסטיבלים הבינלאומיים לתיאטרון, לפרינג’ ולמונודרמות.
בשנת 2018 הפקנו את “גימפל תם” בשפת המקור, ביידיש. גרסה זו, בכיכובו של דורי אנגל, זכתה להצלחה גדולה בארץ והיצגה את ישראל ברומניה, בצרפת ובפולין. עכשו עבור כולם בארץ מציגים את זה בעברית

עיבוד ובימוי האוורד ריפ
מוסיקה – עידן יצחייק
משחק – דורי אנגל

הצגה לבני נוער בגילאי 12-18

על פי סיפורו הקלאסי של י. בשביס זינגר – תיאטרון הנפש
יום ראשון, 5.12 בשעה 18:00, אולם גורן גולדשטיין

 

דרך המשלים

יאיר וליבי משחקים בחדרם. יאיר מהתל בחברתו וכתוצאה מכך היא מספרת לו את משל הרועה והזאבים. היא מראה לו את ספר משלים הגדול שבחדרה ושניהם צוללים אל עולם הדמיון ונהנים ממסע מרתק בין המשלים הנובעים זה מזה. בתום המסע הילדים מחליטים להמחיז את משל שלמה המלך והדבורה.

*הצגה מקורית המבוססת על לקט משלים מפורסמים של לה פונטיין, איזופוס וכן מהמקורות שלנו במדרש על פי ח.נ. ביאליק.

מחזה: מרגלית אשוש
בימוי תפאורה וכוריאוגרפיה: אפרת אשוש.
שחקנים: אפרת אשוש/יערה אוחיון ויוסף קדוש/תום שיניצקי.
מוזיקה: אפי שושני תלבושות: ירון זינו.
שחקנים – יוסף קדוש, אפרת אשוש

הצגה לילדים בגילאי 5-10

תיאטרון אגדה
יום שני, 6.12 בשעה 12:00, אולם בית ברבור תל אביב

 

 

אורה הכפולה

הספר המוכר והקלאסי מאת אריך קסטנר בעיבוד חדש, מיוחד ומוזיקלי
זהו סיפורן של שתי ילדות הנפגשות בקייטנה – לי ואורה. לי שובבה, חצופה, פרועת-תלתלים. אורה שקטה ומופנמת, בשתי צמות מסודרות. אין שום דמיון בין השתיים, מלבד עניין אחד – הן דומות זו לזו כשתי טיפות מים. אה, ועוד משהו – כל אחת מהן גדלה רק עם הורה אחד.

ככל שהן מתקרבות, הן מגלות אט אט את הסוד: הן אחיות, תאומות. הוריהן נפרדו כששתיהן היו תינוקות, והחליטו להפריד גם ביניהן. לי גדלה בעיר וינה, עם אביה המוסיקאי. אורה גדלה במינכן עם אמה, ליאורה, העיתונאית.
בהחלטה נועזת, הן מחליטות להתחלף זו עם זו ולצאת ולפגוש את ההורה שלא הכירו מימיהן.
זהו מחזה על יכולתם של ילדים להשפיע על המציאות בה הם חיים ולהשמיע את קולם.

עיבוד למחזה: עידו ריקלין
בימוי: רענן ניסים פררה ומשה בן שושן
מוסיקה: מאור סבג
תנועה: מיכל שי
תאורה: זיו וולושין
תלבושות: אלה קולסניק
ע. בימוי: נועה חדד
תפאורה: אלכסנדר ליסנסקי
שחקנים – מיטל נוטיק, יעל דובר, יובל ברגר, מיכל ברנד, לי שבתאי, מור ענטר/ שירן הוברמן , ניר לוגסי

הצגה לילדים בגילאי 6-12

תיאטרון ארצי לנוער
יום שני, 6.12, בשעה 10:00, אולם דוהל

 

ליקוי ירח

למיכאל, יש חלום – להיות מקובל. הוא רוצה להיות מוזמן לכל המסיבות, להיבחר ראשון כשמתחלקים לקבוצות כדורגל, ושיצחקו פעם אחת מדברים שהוא אומר ולא רק עליו.
הצגה על הכוח ההרסני של החלוקה למעמדות בבית הספר,
על הניסיונות של ילדים להתאים את עצמם בכל מחיר למודל של מקובלות חברתית,
כדי להיות חלק מהעדר, ועל המחיר הכבד שהם עלולים לשלם בדרך.

מחזה: יורם זקס, רועי שגב
בימוי: שלומית ארנון
עיצוב תפאורה: בתיה סגל-פיק ומיכאל פיק
עיצוב תלבושות: בתיה סגל-פיק
עיצוב תאורה: יגאל סיזר
מוזיקה: אפי שושני
שחקנים – יובל שבח, קרן כפכפי, דניאל נחמן, צח כהן, אדם אל שיר, דלית דוד

הצגה לבני נוער בגילאי 12-18

תיאטרון הקיבוץ
יום שני, 6.12 בשעה 18:00, אולם בית ברבור

 

יוסף בעל החלומות

דרך עיניו של יוסף הצעיר אנו חווים את משמעותה הכואבת של קנאת אחים אשר מובילה לשנאת חינם. איך מן המקום
הנמוך ביותר ניתן עדיין לצמוח ולגלות שוב את חסדם של החמלה, הסליחה, הנאמנות והמשפחה כערך עליון.על רקע שמים תכולים עליהם מופיעים כמו קסם חלומותיו של יוסף, ותפאורה מונומנטלית, כיאה לסיפור הנצחי – נצא למסעו של הילד שחלם חלומות של גדולה. חלומות בגינם הופרד ממשפחתו ועבר תלאות רבות. ברבות השנים לאחר שלמד על בשרו את השיעור, הוא זכה להציל את חייהם של עמים רבים, ולבסוף להתאחד עם משפחתו.
“יוסף בעל החלומות” הינו מחזה מוסיקלי מרגש ועוצמתי על הפצת אחדות ואהבה.

מחזה, בימוי ומוסיקה: ירון כפכפי
במאי משנה: טליק ניניו
עיצוב תפאורה: ניב מנור
עיצוב תלבושות: אלה קולסניק
וידאו ארט: גיא גולדין,אדם אלבחר,ינון פורת .
עיצוב תאורה: אורי מורג
אביזרים : ולדי קולסניק
כוריאוגרפיה: טליק ניניו/יוסף אלון
הדרכה קולית: אסף דגני
שחקנים – יוסף אלון ,אסף דגני/ מתנאל ליאני, אלון לוי, אילן זכרוב, נעמה בסון/בר חדד /סתיו וקנין ,יובל גנות, יאיר מוסל, דביר חדד.

הצגה לילדים בגילאי 5-12

תיאטרון גושן
יום שני, 6.12 בשעה 16:00, אולם דוהל.

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה בתשלום ובתיאום מראש בלבד

מחירים

כרטיס אשראי

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה