פסטיבל דרום אדום 2021

פסטיבל דרום אדום 2021
פסטיבל דרום אדום 2021 השנה גם טסים בכדור פורח

פסטיבל הכלניות, או בשמו הרשמי פסטיבל דרום אדום 2021, חוזר השנה בגרסא קצת שונה עם פריסה של הפעילויות בין מרחבי הפריחה והנחות משמעותיות על הפעילויות באמצע השבוע, סיורים מודרכים ואירועי ספורט שיוזנקו עצמאית בין שדות הכלניות שבדיוק התחילו לפרוח.

הפסטיבל יתקיים במהלך פברואר בהתאמה להנחיות ולכללי הריחוק החברתי וחלוקה לקפסולות במהלך כל ימי השבוע לצמצום העומסים וההתקהלויות באזורי פריחת הכלניות.

פסטיבל דרום אדום 2021: מה חדש בחג הכלניות?

הפסטיבל הכלניות יציע גם השנה המון אטרקציות ופעילויות למשפחות בכפוף להנחיות ובתקווה שהסגר אכן יסתיים עד תחילת הפסטיבל. צעדת הכלניות ומירוץ הכלניות יצאו השנה לדרך בפורמט חדש, יתקיימו הרבה פעילויות באמצע השבוע על מנת לצמצם את העומסים של סופי השבוע ויהיה דגש על סלי פיקניק ומכירת מזון בשטח.

משתלם פי 2 להגיע באמצע השבוע – מסתבר שהכלניות פורחות גם באמצע השבוע.. השנה כדי לעודד את המטיילים להגיע לפסטיבל גם באמצע השבוע כל הפעילויות בימי חול יסובסדו השנה ויעלו חצי מחיר משנה שעברה. בשנים הקודמות, בשבתות יפות של פריחה הגיעו לאזור עשרות אלפי מטיילים ונוצרו פקקים ועומסים בחניוני קקל בין מרבדי הכלניות הגדולים בשוקדה, רוחמה ובארי, עומסים מהם רוצים להמנע השנה בשל מגבלות הקורונה.

בין הפעילויות יחכו למטיילים סיורים מודרכים באתרים מיוחדים באזור הפסטיבל, ביקורים בחוות חקלאיות, משקים ופינות חי, רכיבה על סוסים וטיולי חמורים, פעילויות אקסטרים כמו צניחה חופשית, טיולי אופניים וטיסה בכדור פורח.

השנה ייפתח לראשונה ביער שוקדה מתחם עבודה בטבע שנקרא red space – אליו תוכלו להגיע ולשבת לעבוד בין הכלניות ולהתחבר ל-wi-fi שייפרס בשטח, תוכלו להוריד אפליקציה מיוחדת שנקראת rodeo ולשמוע עדכונים על הפעילויות בפסטיבל או עם מטרו נגב – אפליקציה מיוחדת מבוססת מפה שנותנת מידע על האטרקציות באזור.

טיול חמורים בדרום אדום

טיול חמורים בדרום אדום

פעילויות למשפחות בפסטיבל דרום אדום

בין מרבדי הכלניות, תוכלו לבקר עם הילדים במחלבות וחוות חקלאיות, לטוס בכדור פורח, להאכיל יענים, לצנוח צניחה חופשית, לרכב על חמורים, לקטוף פירות וירקות העונה, להשתתף בסדנאות יצירה ואוכל ולהוציא עם הילדים קצת אנרגיה במשחקי ניווט וחפש את המטמון.

במהלך ימי פסטיבל דרום אדום 2021 תוכלו להנות השנה גם לצאת לטיולי אופנים וסיורי ליקוט, ללכת לאיבוד במבוך של צמחי תבלינים ובשמים, לבקר בבוסתן של פירות אקזוטיים, להשתתף בסדנאות בשרים ועוד פעילויות למשפחות בתיאום והרשמה מראש.

כמה פעילויות למשפחות לדוגמא:

קטיף תותים – אורי תותים מושב ישע

קטיף עצמי של תותים של תותים במשק משפחתי בו גדלים תותים תלויים בשיטת הביו תות, חוויה חקלאית לכל המשפחה בחממות מקורות. הקטיף מתאים גם לימים גשומים והכניסה בהזמנת כרטיסים מראש בלבד.
פתוח כל שישי ושבת בין 14:00 – 9:00
איפה? אורי תותים, ביו-תות מושב ישע
לפרטים: 053-5215979

הגלריה של שוש: סדנאות יצירה לכל המשפחה

בבית ילדים ישן של הקיבוץ הפך לגלריה צבעונית של עיצוב מקורי בה ייתקיימו בימי הפסטיבל סדנאות יצירה בהן יוצרים פסלי עיסת נייר, פסלי קרמיקה או סדנאות ציור וצבע.
במקום שאפשר גם לרכוש ציורים על קנבס, פסלים מעיסת נייר, עבודות קרמיקה ותכשיטים.

שעות פעילות: ימי ראשון, שני, שלישי – סדנא בשעה 13:00-14:15 – מחיר מבצע לכבוד דרום אדום ב-50% הנחה .
ימי חמישי – 10:00-11:15, 13:00-14:00 שישי ושבת – 10:00-11:15
להזמנת סדנאות לחצו כאן…

הגלריה של שוש קיבוץ כפר עזה
הגלריה של שוש קיבוץ כפר עזה

טיול חמורים

טיולי חמורים בצפון הנגב בין מרבדי הכלניות, בעקבות שבטי הנוודים במסע השרדות והכרות עם מיומנויות קיום קדומות שכולנו כבר שכחנו – הדלקת אש בלי גפרורים, הכנת כלים מעץ, חידוד החושים ועוד בנופי צפון הנגב, עם שיירת חמורים שתלווה אתכם לאורך המסלול.  אפשר לתאם טיול חמורים משעתיים ועד טיול חמורים של 24 שעות ומסעות ארוכים הכוללים לינת שטח וסדנאות גיבוש משפחתיות. לפרטים: 077-7295705

פסטיבל דרום אדום 2021 - ניווט ספורטיבי למשפחות
ניווט ספורטיבי למשפחות

ניווט משפחתי

משחק ניווט למשפחות – פעילות חוויתית ומעשירה, אתגר משפחתי עם מפה וחידון בחיק הטבע, שאינו דורש ניסיון קודם. כל משפחה תנווט במסלול שונה ותקבע את הדרך בהתאם לקצב שלה. בהרשמה מראש.

איפה? יער דבירה ויער בארי
מתי?
ניווט משפחות ביער דבירה – שבתות ה-13 וה-20 בפברואר
ניווט משפחות ביער בארי – ימים שני-שלישי ה-15-16 בפברואר 2021
ב-50% הנחה לפרטים והרשמה: 053-7106960

טיסה בכדור פורח מעל הכלניות או צניחה חופשית?

השנה בדרום אדום מצטרפות לפסטיבל שתי אטרקציות חדשות – טיסה חווייתית בכדור פורח מעל מרבדי הכלניות, השדות והפרדסים של האזור עם fly away או צניחה חופשית עם עיט סקיי כיף בשדה תימן.

 

פסטיבל דרום אדום - צעדת הכלניות

צעדת הכלניות ומרוץ הכלניות: צועדים ורצים עצמאית:

אירועי הדגל של דרום אדום, צעדת הכלניות ומרוץ הכלניות, יתקיימו השנה במתכונת מותאמת למצב – במקום יום אחד
שבו כולם נפגשים, האירועים יתפרסו על פני מספר ימים, ואתם תוכלו לבחור את היום והשעה בה תצאו לדרך.

 

סיורים מודרכים וטיולי פריחה בדרום אדום:

מצטלמים בין הכלניות בדרום אדום 2021
מצטלמים בין הכלניות בדרום אדום. צלום: רוסן יאנקוב

לאורך כל ימי פסטיבל דרום אדום יתקיימו באזור מגוון טיולים וסיורים מודרכים ללא תשלום  עקבות חלוצים ומקימי ההתיישבות בנגב, סיורי פריחה, סיורים היסטוריים, סיורי שקיעה, תצפיות נוף ועוד. הסיורים יודרכו השנה לראשונה על ידי מדריכי קקל, רשות הטבע והגנים ומורות חיילות:.

סיור בשביל הזהב ביער להב

טיול משפחות אל חירבת אבו חוף, שטח פתוח ביער להב בעקבות סיפורו של מטמון זהב מסתורי מימי התורכים במקום בו נמצאו שרידי ישוב נוצרי קדום בו נמצאת אחת מבארות המים הקדומות בישראל, מערות מגורים ומבנה קולומבריום נדיר (בנוי לא חצוב)  ואולי אתם תמצאו את מטמון מטבעות הזהב, שלפי הסיפורים, הוסתר במקום על ידי גובה המיסים של הסולטן שלא נמצא עד היום…
מתי? כל שבת בימי הפסטיבל בשעות 9:00, 11:30 ו-14:00  – ללא תשלום
איפה? נקודת מפגש : מוזיאון ג’ו אלון ביער להב

סיורים בשדרות

סיורים נוספים יתקיימו בשדרות, שם תוכלו להכיר את סיפורה של העיר, להכיר את החוויה המרוקאית, סיור ומופע עם חיים אוליאל ולטעום מהסצנה הקולינרית בסיורי טעימות ועוד.

תפדלו ברהט

השנה תוכלו להשתתף בסיורים רגליים להכרת התרבות הבדואית ברהט – סיורים קולינריים וביקור בשוק המקומי, סדנאות אמנות וקולינריה, ארוחות בבתים פתוחים ועוד.

 

חדש: RED SPACE מתחם עבודה בטבע

רוצים לשנות קצת את סביבת העבודה שלכם? מתחם RED SPACE יאפשר לכם להתנתק קצת מהמשרד או מהממ”ד בבית ולצאת לעבוד בחלל הפתוח בטבע בין הכלניות. במתחם יחכו לכם שולחנות ופינות עבודה, מחצלות וכריות, פינת קפה וחיבור Wi-Fi.  כל מה שנשא זה להזמין יום ושעה, לארוז את הלפטופ ולהתמקם גיע אלינו, לחוויית עבודה שונה ומרעננת. אפשר לשלב גם טיול קצר באזור, להזמין סל פיקניק ולשלב באופן מושלם בין עבודה והנאה.

איפה? 
ביער קהילתי שוקדה, על גדות ערוץ הנחל.
מתי? המתחם יפעל בימים שני עד חמישי, בין השעות 9:00-15:00 (ההזמנה היא לשעתיים בלבד)
בהרשמה מראש דרך אתר דרום אדום

משחקי ניווט עצמאיים

אפליקציות דרום אדום: רואדיו ומטרו נגב

את הדרך תוכלו הפוך לפעילה ומהנה יותר עם אפליקציית רואדיו – משחק מבוסס מיקום, שיהפוך את הדרך והביקור לחוויה עם שאלות, מסלולים, חידות ומשימות על דרום אדום – על הפרחים, האטרקציות והעסקים המקומיים. צוברים נקודות ויכולים לזכות בפרסים.

עוד אופציה היא להוריד את משחק יש לאן ולעשות משחק ניווט רכוב בין האתרים השונים בפסטיבל.

אפליקציית מטרונגב פורסת בפני המבקרים מפה אינטראקטיבית, כמו המפה של המטרו בפריז עם כל מה שאפשר
לעשות באזור, אזורי פריחה, אטרקציות, צימרים והטבות ייחודיות.

סל פיקניק מהמחלבה
סלי פיקניק של מחלבת צאלה | צילום: שלגית אשטמקר

אוכל בדרום אדום

ומה אוכלים בימים אלה? מגוון רחב של סלי פיקניק יחכו לכם באתרים השונים. סלים עם אוכל תימני, גבינות וירקות, לחמים ומאפים טריים, בשרים מעושנים ועוד, בוחרים את הסל המועדף עליכם, אוספים ומוצאים מקום לפיקניק ליד הכלניות. תשימו לב לא להתמקם על הכלניות ולא על שטחים חקלאיים מעובדים.

 

עמדות מידע בפסטיבל

המטיילים בפסטיבל יוכלו לקבל הכוונה בנקודות החלוקה של תכניית הפסטיבל:
* שבילים-COLUMBIA בצומת דבירה
* מרכז לה מדווש קיבוץ בארי

 

פסטיבל דרום אדום 2021

4-28 בפברואר, סביב אתרי הפריחה בצפון הנגב

לפרטים נוספים: www.habsor.co.il

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חלק מהאירועים בתשלום וחלקם בחינם

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה