פסטיבל הקרון להצגות ילדים 2024: חופש גדול בירושלים

פסטיבל הקרון להצגות ילדים
פסטיבל הקרון להצגות ילדים - העץ של פלצ'ר | צילום: מוריה בן אבות

פסטיבל הקרון להצגות ילדים מציע בחופש הגדול חמישה ימים של הצגות תיאטרון לילדים, תיאטרון חפצים, תיאטרון בובות ויצירות קרקס עכשווי מהארץ ומהעולם והצגות למבוגרים, סדנאות קרקס, יצירה ובנייה של בובות. 

מחפשים פעילות מיוחדת לילדים בחופש הגדול? תכירו את פסטיבל הקרון להצגות ילדים ומבוגרים שיוצא לדרך באוגוסט הקרוב בגן הפעמון בירושלים:

פסטיבל הקרון להצגות ילדים ומבוגרים

הצגות מקור לילדים ולמבוגרים מסביב לעולם – מיטב היצירה החזותית שנעשתה בארץ בשנה האחרונה. בפסטיבל יוצגו יצירות המשלבות שפות במה המשלבות חפצים, מחול, קרקס עכשווי, בובות ושימוש ייחודי במרחב הבימתי.

פסטיבל הקרון להצגות ילדים, ספל נייר ומספריים
ספל נייר ומספריים | צילום: כפיר בולוטין

מתחם חוצות ופעילויות לילדים

בכניסה לפסטיבל מחכה לכם מתחם החוצות הוקוס פוקוס בו תוכלו להכנס עם הילדים אל עולם קסום ומסתורי: מסעדה מכושפת, להטוטים באוויר, מכשפות רוקחות שיקויים, מזרקות מים קסומות, ברבורי פלא ופעילויות נוספות. עוד בפסטיבל – משחקייה, ספרייה ומתחם מזון.

הצגות הפסטיבל

על במת הפסטיבל יעלו מעל ל-25 הצגות מקור מהארץ ומהעולם ויוצגו הצגות המשלבות חפצים ובובות, מחול וקרקס עכשווי. יפתחו את הפסטיבל יצירות קרקס עכשווי, בהן יכולת על אנושית גוברת על כל מכשול, ושלושה אמני קרקס מובילים בתחומם יציגו שלוש יצירות קרקס: אדם מעופף בין חפצים תלויים, אישה מסתחררת בין כדורי מראות ואישה נתלית במהופך על קורי עכביש.

הצגות מקור לילדים ולמבוגרים מסביב לעולם – מיטב היצירה החזותית שנעשתה בארץ בשנה האחרונה. בפסטיבל יוצגו יצירות המשלבות שפות במה המשלבות חפצים, מחול, קרקס עכשווי, בובות ושימוש ייחודי במרחב הבימתי.

בפסטיבל הקרון יעלו הצגות העוסקות בכח הפנימי הטמון בכל ילד: במדריך להרפתקן נפגוש ילד שנשאר לילה לבד בשטח ומתמודד עם הפחדים שלו, בהצגה יש לי אי הילדים יכירו את שיריה של מרים ילין שטקליס, שכתבה שירים על ילדים מיוחדים ולפעמים בודדים בעיבוד מיוחד לבמה מאת ויקטוריה חנה.

פסטיבל הקרון להצגות ילדים, נגיד שהעולם היה ילד
נגיד שהעולם היה ילד – הצגה שילדים יצרו כמעט לבד | צילום: דור קדמי

בהצגה נגיד שהעולם היה ילד נפגוש ילדים בני עשר, שיצרו הצגה על מה שמעסיק ילדים היום, בהצגה מה קרה ללב שלי? נפגוש ילדה שמחפשת אחר דרך לתקן לב שבור ובהצגה החדשה מסטיק– תיאטרון בובות מצחיק, על מורה מסודרת, ומסטיק קטן שמזכיר לה מה באמת חשוב בילדות.

חולמים ו-להפליג על תפוזים הן שתי יצירות לגיל הרך מצ’כיה שיגיעו לארץ בשיתוף פסטיבל אסיטג ומציעות מרחב של משחק ותיאטרון לילדים מגיל שנה (מי חשב שכבר בגיל שנה אפשר לצפות בתיאטרון) יצירות רגישות לילדים מיוחדים, מופעי ליצנות ותיאטרון בובות.

הצגות למבוגרים

בשעות הערב המאוחרות יותר יועלו יצירות לילדים הגדולים (שלא לומר מבוגרים), שמציגות קרקס עכשווי, ליצנות תיאטרון, תיאטרון חפצים וקברט סיום פסטיבל.

סדנאות לכל המשפחה בפסטיבל

השנה התווסף לפסטיבל מרחב חדש של סדנאות קרקס, סדנאות יצירה ובנייה של בובות, משחקייה, ספרייה וגם מרחב של מופעי חוצות המתאים לכל כיס, כי חשוב שתרבות איכותית תפגוש את כולם, ותאפשר להם כמה ימים של יצירה ודמיון.

קובי פריג’, מנכ”ל התיאטרון מציין לקראת הפסטיבל “זאת שנה לא פשוטה, ובתוכה לא פשוט לגדל ילדים. שאלנו את עצמנו מה תפקידה של תרבות לילדים בשעת משבר? האם לתת כמה שעות של נחת? האם להתמודד עם כאב ופחד?”. שחר מרום, המנהל האמנותי מוסיף, “רצינו לתת מרחב של חלום ודמיון, שישכיח את המציאות, ובמקביל להציג עבודות שעוסקות גם בנושאים, שחשוב לדבר עליהם היום.”

הפסטיבל מתקיים בתמיכת מנהל תרבות, עיריית ירושלים והקרן לירושלים במשכן תיאטרון דוידסון הבית של תיאטרון הקרון ,בתיאטרון החאן ,מרכז נורית קציר וברחבי גן הפעמון.

 

כרטיסים לפסטיבל הקרון

כרטיסים: 30-80 ש”ח | מחירי מנויים: 120-360 ש”ח
מכירה מוקדמת בהנחה החל מה 18.7 ועד 21.8 בחצות

לחצו כאן לכרטיסים לפסטיבל הקרון: www.traintheater.co.il

פסטיבל הקרון להצגות ילדים, למה בכה הדג?
למה בכה הדג? | צילום:כפיר בולוטין

פסטיבל הקרון 2024

איפה? משכן תיאטרון דוידסון בגן הפעמון, ירושלים
מתי? 18 – 22 באוגוסט 2024

פרטי המקום
נשמח לדעת!



4524* כל המשפחה בתשלום ובתיאום מראש בלבד

מחירים

כרטיס אשראי

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה