פסטיבל זמן גליל מערבי 2021

תרשיחא-פסטיבל-זמן-גליל-מערבי
אביבה חורי בפסטיבל זמן גליל מערבי. צילום: Ritvo Photography

פסטיבל זמן גליל מערבי חוגג עשור בסוף שבוע אחד עם עשרות אירועים מיוחדים סיורים בכפרים הנוצריים של הגליל, פעילויות למשפחות, אתרים מעניינים, ארוחות חג מיוחדות, אומנות וקינוחים, סעודת בשרים ויין מקומי , קונדיטורית עם קוסמטיקה טבעית, סיורי ליקוט לכל המשפחה, סדנאות של מרקים, גבינות או שוקולד, אמנים מקומיים ועוד.

באמצע דצמבר, כשבוע לפני חג המולד כשהכפרים באזור הגליל המערבי כבר מקושטים ומוארים, יתקיים פסטיבל החורף זמן גליל מערבי, שחוגג השנה עשור. עמותת זמן גליל מערבי, בנתה לפסטיבל עשרות אירועים, עם כל הטוב שיש לגליל המערבי להציע. הפסטיבל יתקיים השנה בסימן חורף ואורות בגליל, .

פעילויות למשפחות בפסטיבל זמן גליל מערבי

בפסטיבל יתקיימו גם סיורים ופעילויות למשפחות שיכולות להשתלב בטיול משפחתי בגליל עם הילדים: סיור ליקוט בסוד הפלא הקיבוצי בכפר מסריק בהדרכת יתיר שדה להיכרות עם צמחי הבר ובישול בטבע, הכנת קפסולות שוקו בבוטיק השוקולד של אודט, הדגמת פיסול בברזל אצל חרש הברזל וליד חורי מפסוטה, לצד עוגת כריסמס, סיור ליקוט בלגעת בשדה של דור פינטל, ופעילויות נוספות.

בכפר פקיעין יתקיימו 3 אירועים מיוחדים שמתאימים גם למשפחות: בעסל אלנור, הדבוראי גסאן סאלח יספר על חיי הדבורים ועל התועלת שלהן לטבע, לסביבה ולבני האדם, לצד טעימות מוצרי דבש. בלה שוקליטה יקיימו מפגש מיוחד שמתחיל במקום המכונה המערה של עלי באבא עם מוזיקה על כלים כמו נאי, ירגול, בוזוק סורי ועוד, ולאחר מכן מפגש מלא בשוקולד. ובמרכז המבקרים ספאא, יהיה ניתן להצטרף לסדנה להכנת גבינות וסיפורים דרוזים.

פסטיבל זמן גליל מערבי
וליד חורי פסטיבל זמן גליל מערבי. צילום:

סיורים בכפרים באווירה חגיגית

שני הכפרים הנוצריים מעיליא ופסוטה כבר נצבעו בצבעי החג מתקשטים בעץ אשוח ענק ומואר לקראת חג המולד שנחגג מיד אחרי הפסטיבל. במהלך הפסטיבל יתקיימו גם סיורים מודרכים בכל אחד מן הכפרים:

עמרי אבידר יוציא סיור אל מעיליא, הכולל ביקור במבצר המלך הצלבני, מפגש בכניסה עם אחד מראשי הקהילה, איילת בר מאיר תוביל סיור אל הכפר, בו יבקרו בבית מהמאה ה-19, בגת צלבנית עתיקה ועוד וכרמית ארבל רומבק תלווה סיור כריסמס בפסוטה עם ההכנות לחג המיסה, וביקורים בביתן של שלוש נשים מקומיות, שיספרו את סיפורן לצד מגוון מטעמים לקראת החג.

תרשיחא, חג המולד, פסטיבל זמן גליל מערבי
תרשיחא מתקשטת: פסטיבל זמן גליל מערבי. צילום: אנטולי מיכאלו

ארוחות חג מיוחדות ומפגשים קולינריים

פסטיבל תהיה הזדמנות להצטרף לשתי ארוחות חג מסורתיות – במסעדת שאטו דה רואה, השוכנת בתוך מבצר צלבני עתיק במעיליא, יציעו ארוחת חג מיוחדת, עם מנות מסורתיות וצבעוניות מאיטליה עם טוויסט גלילי, כמו מרק קרם דלעת, רביולי סלק או סביצ’ה דג טרי עם בורטה ופיסטוק.

הבשלנית אביבה חורי מפסוטה, תגיש ארוחת צהריים מיוחדת לחג, עם מנסף, שולבאטו, פטאייר, עוגיות מסורתיות של כריסמס ועוד. בית הקפה טופלו, יחבור לרקדני להקת המחול הקיבוצית, לאירוע מיוחד הכולל את עוגת פנטונה המסורתית ולאחר מכן הליכה וריקוד בסמטאות תרשיחא בעקבות הרקדנים באורות חג המולד.

בעכו המנדטורית יתקיים טיול בהדרכת אמנון גופר וגבי זהר משולב בקונצרט בכנסיה בשירה וניגון ויולה של שירי התעלות ורוח שיחברו אל החלל המיוחד. הפסטיבל הוא גם הזדמנות לעסקי התיירות בסביבה ליזום שיתופי פעולה מעניינים: מפגש בין שתי יזמיות מעכו העתיקה – אורלי, אמנית וצורפת בעלת סטודיו אורוקא, ותינה, שהקימה את בית המלבי בעיר. מפגש מלא באומנות מקומית, לצד חמישה סוגי ממתקים עתיקים מהמטבח הישן של סבתא של תינה.

מפגשים נוספים יתקיימו בלה פמפה במצפה הילה, שם יקיימו סעודת בשרים מעושנים מרהיבה, שתלווה ביינות של יקב כישור, וביערית – האומנות שבטעם יארחו את טבע הגליל לסדנה חורפית וטבעית הכוללת הכנת פסטו עם עשבי מרפא, חליטות תה וסירופ חורף מחזק.

מלבי ואומנות פסטיבל חורף גליל מערבי
מלבי ואומנות פסטיבל חורף גליל מערבי. צילום: קירי זכור

קולינריה בפסטיבל זמן גליל

בחוות רום ייצאו לסיור בגן הירק ובבוסתנים, ובמפעל השיקומי במקום, ולאחר מכן יקיימו סדנת בישול עם אבא גיל להכנת מרקי חורף מחממים, ובתושה בייקרי במיקומו החדש מול חוף אכזיב, יקיימו ערב מיוחד עם להקת ג’ז ותפריט חורפי מיוחד. ואחרי כל האוכל חייבים גם קפה, ובאישו קפה ביישוב אשחר, יקיימו סדנת קפה מיוחדת, הכוללת היכרות עם ג’יימס בונד והקפה המועדף עליו.

עוד בפסטיבל זמן גליל תוכלו לבקר בטברנה יוונית עם ארוחת 7 מנות עם 7 סוגי יין ביקב שטרן, במחלבת שירת רועים תהיה טעימה מקצועית מודרכת של מגוון גבינות שוויצריות וגבינות המחלבה, לצד סיידר חם ויין מקומי, גליל eat יקחו לסיור קולינרי אל הכפר הדרוזי ירכא, שם מבקרים בטחנת קמח, ובית בד הפועלים על אבן ריחיים, מכירים את עשבי התבלין של העונה, ואוכלים אחרות צהריים מסורתית אצל משפחת אבו דולה.

פסטיבל זמן גליל מערבי 2021

ימים חמישי עד שבת, 16-18 בדצמבר.

הפעילויות בהרשמה מראש

לפרטים והרשמה לאירועים: www.winterfestival.westgalil.org.il
או במרכז מידע גליל מערבי 072-3941110

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה בתשלום ובתיאום מראש בלבד

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה