פסטיבל משקים פתוחים בפתחת ניצנה: פסח 2023

חוות שירת המדבר, פסטיבל משקים פתוחים בפתחת ניצנה פסח 2024
חוות שירת המדבר. צילום: רפאל בן ארי

פסטיבל משקים פתוחים בפתחת ניצנה מציע בחול המועד פסח הקרוב חוויה חקלאית מדברית ומיוחדת להכרות עם החקלאות המדברית של פתחת ניצנה ולקטוף חוויות לכל המשפחה בעלות סמלית ומסובסדת של 15 ש”ח למשתתף.

למשך יומיים בחול המועד פסח יתקיימו השנה אירועי המשקים הפתוחים בפתחת ניצנה, שמציעים לכם ליהנות מסיורים וחוויות בחממות ובמשקים חקלאים ביישובי פתחת ניצנה, תוצרת משובחת, סדנאות וטיולים מודרכים בנופי המדבר הנסתרים:

חוויות פסטיבל משקים פתוחים בפתחת ניצנה:

סיור בחוות שירת המדבר

סיור חוויתי לכל המשפחה בו נצלול לעולם צמחי מרפא ותבלין, נלמד כיצד ניתן להשתמש בצמחים מוכרים יותר ופחות בחיי היומיום, איך להכין מיצויים, חידות ומשחקים ועוד. הסיור יודרך על ידי גולן כהן, הרבליסט קליני ומייסד חוות שירת המדבר.

בין הכרם ליקב – סיור במשק תושיה

הסיור יחשוף את הסיפור המשפחתי הייחודי של משפחת תושיה, שיוביל את המבקרים מהמועדונים המפורסמים של חיי הלילה התל אביביים, להקמת משק חקלאי אורגני חינוכי ושומר שמיטה במדבר על גבול מצרים. נטייל בין כרמי גפנים וזיתים ובבוסתני פרי עשירים. בסיום הסיור תוכלו לטעום מהיינות שמצוירים במשק וגם מהתירוש המפורסם והטעים במיוחד של משפחת תושיה.

משקים פתוחים בפתחת ניצנה
מרעה כבשים בפסטיבל משקים פתוחים בפתחת ניצנה. צילום: לירן אלמוסנינו

 

מרעה כבשים

פעילות מיוחדת למשפחות בה תתנסו בהוצאת עדר כבשים למרעה. עם ההגעה למשק שלנו, תתכבדו בקפה ותה ולאחר הסבר קצר על המשק והצאן, תצטרפו אלינו להוצאת הכבשים למרעה. יחד נלמד כיצד מובילים צאן , כיצד שומרים עליהן ואיך מטפלים בהן, תוך האזנה לסיפורי הרועים במדבר. בתחילת הסיור תפגשו את לירן אלמוסנינו, שכל חייו חלם לגדל כבשים בלב המדבר ולפני כמה שנים עבר עם משפחתו לפתחת ניצנה ומגשים את חלומו.

 

סיור במשק ניצנה

סיור חוויתי בניחוח חינוכי. המשק החקלאי בניצנה הינו אחד מבין מיזמיה של הקהילה החינוכית ניצנה, המקיימת חיבורים בין קבוצות שונות בחברה הישראלית. נשמע את סיפורו המרתק של המשק, נבקר בחממות ובגן הירק.

 

סיור חולות עקרבים וכוכבים

פעילות גששות לכל המשפחה אחרי בעלי החיים בתוך הדיונה המדהימה של באר מילכה. הפעילות כוללת צפייה בכוכבים והתחקות אחרי עולמם הנפלא של העקרבים, בעזרת פנסי אולטרה סגול. הסיור אורך כשעה וחצי. הסיור יודרך ע”י ש”ש של הקהילה החינוכית ניצנה.

 

אוכמניות בלב מדבר

משפחת קרן מתגוררת 14 שנה בפתחת ניצנה ואפילו לא חלמה שתעסוק בחקלאות, עד שמחשבה נועזת גרמה להם לחקור וללמוד על השילוב המדהים של פירות יער באקלים המדבר: הזנים המיוחדים, המראה המושלם, הטעם החדש, הסגולות הבריאותיות ו… הם התאהבו וגם המבקרים. מזמינים אתכם לסיור בחווה – לגלות איך כל זה קורה. בואו לשמוע ולטעום קצת דברים אחרים.

 

משק כרמי שלום

הביקור במשק כולל תצפית על כרמי הגפן והזיתים שמגדלים במשק ומלווה בהסבר מעמיק על תהליך גידולם הייחודי בחולות של פתחת ניצנה. בסיור תשמעו גם על ההתיישבות במדבר, הפיכת השממה למקור חיים, על ההתמודדות עם אתגרי האזור ועל חדשנות אל מול מציאות ביטחונית מורכבת.

פסטיבל משקים פתוחים פתחת ניצנה
קטיף עגבניות שרי במשקים הפתוחים בפתחת ניצנה. צילום: טל גליק

סיור במשק טרופי

סיור במשק מוניץ שיחשוף עולם מופלא של פירות טרופיים הגדלים בלב מדבר בסיור נבקר במשק עגבניות, בכרם ענבי מאכל ובמטעי מנגו וליצ’י ייחודיים במדבר.

סיור תבלינים וכרמים במשק שפע ישראל

בועז ורינה דרייר מגדלים במשק שלהם ענבי יין בשיטות גידול ייחודיות ולצדם צמחים מדבריים. במהלך ימי הפעילות יתקיימו במשק סדנאות יין ושמנים אתריים בחוויה לכל המשפחה. ניתן לבקש טעימות יין בתוספות תשלום.

סיור בשביל הפסיפס

סיור בין עבודות הפסיפס בישוב קדש ברנע, שם נכיר טכניקות עבודה באומנות הפסיפס ונסיים בבקשה/משאלה אישית על חלקי פסיפס ונדביק יחד לקיר. המעוניינים יוכלו להזמין סדנת פסיפס כיפית וחווייתית

טיול: סודות המדבר הנסתר של ניצנה

נצעד במסלול סובב ניצנה ובדרך נפגוש את סודות המדבר הנסתר: עמודי השלום, חווה חקלאית קדומה, עקבות בעלי חיים, תל ניצנה העתיק וגם מבט לשכנתנו מצרים.

סדנת ליבוד צמר

בסדנא נפגוש את מלאכת הליבוד הקדומה. יחד נגלה וניצור חרוזים בשיטת ליבוד מסורתית, ונגלה איך יוצרים מצמר טבעי בשלל גוונים.

סיור מיקרו מוזיאונים בלב ניצנה

ביקור וסיור מודרך בחדרים הנסתרים של ניצנה וסביבתם. כפר הנוער ניצנה מזמן בתוכו נקודות עניין קטנות המציגות את הלב הפועל של העשייה החינוכית במקום. ישנם מיצגים שונים של מחזור, גן תנ”כי, ממצאים מהחפירות הארכיאולוגיות בתל ניצנה ופסיפס שמגולל את סיפורה ארוך השנים של ניצנה.

 

דזרט ריידר קדש ברנע
דזרט ריידר קדש ברנע

אטרקציות ופעילויות נוספות באזור פתחת ניצנה:

לצד הפעילויות המסובסדות במחירים סמליים, מציע האזור גם שלל פעילויות נוספות במרחב:

  • טיולי אופניים עצמאיים בשביל סובב ניצנה
  • טעימות יין ונשנושים במשק כרמי שלום
  • שיקוי הנעורים הנבטי – משחק בריחה מדברי לכל המשפחה
  • סיור סודות שבטה בשקיעה
  • סיורי רכב 4X4 תומקאר
  • גלישת חולות
  • דזרט ריידר – רכיבה מדברית על איזי ריידר

את הפסטיבל מפיקים שותפות תיירות הר הנגב, משרד החקלאות וקרן מיראז’ ישראל שמזמינים את כולם לחגוג את הפסח באירועי משקים פתוחים ע”ש שמוליק ריפמן ז”ל בפתחת ניצנה.

 

משקים פתוחים בפתחת ניצנה

פסח 9-10 באפריל 2023

מידע נוסף על הפסטיבל באתר ומידע על אפשרויות הלינה במרחב: www.negevtour.co.il

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה בתשלום ובתיאום מראש בלבד

מחירים

מזומן ואשראי

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה