פעילות לכל המשפחה בשבת: יום דרווין במוזיאון הטבע

פעילות לכל המשפחה בשבת
פעילות לכל המשפחה בשבת במוזיאון הטבע לכבוד יום דרווין הבינלאומי

מסתבר שבסופ”ש הקרוב מציינים בעולם את יום דרווין ובמוזיאון הטבע הכינו פעילות לכל המשפחה בשבת הכוללת סדנאות, סיורים והפעלות להכרות עם התיאוריה ששינתה את העולם המדעי וההבנה שלנו את החיים בכדור הארץ לפני יותר מ-200 שנה. 

יום דרווין מצוין מדי שנה ב-12 בפברואר, יום ההולדת של צ’ארלס דרווין, אבי תיאוריית האבולוציה, בשל תרומתו האדירה למדע. תיאוריית האבולוציה מסבירה את ההיסטוריה, המגוון, ההתאמות והמורכבות של החיים על פני כדור הארץ.

השנה מציע מוזיאון הטבע בתל אביב פעילויות לכל המשפחה בסימן אבולוציה:

סיור במוזיאון בנושא אבולוציה

אין תופעה בביולוגיה שאי אפשר להסבירה לאור האבולוציה. בסיור המשתתפים יעברו בכמה מתערוכות המוזיאון ויגלו עדויות לתהליכים האבולוציוניים, המביאים להתפתחותן של התאמות של מינים שונים לבית הגידול שלהם ולאורח חייהם.
בנוסף, נבחן בעלי חיים דומים זה לזה ונגלה: האם הדמיון נובע מאב קדמון משותף או מהתאמה לאורח חיים דומה?

סיור בגן הבוטני: בעקבות ההסטוריה של צמחים

תולדות החיים על פני כדור הארץ הם גם תולדות התפתחותם של הצמחים. מחיידקים פוטוסינתטיים, דרך טחבים ושרכים ועד העצים, נשזרים הפרקים של התפתחות עולם הטבע, כפי שאנחנו מכירים אותו כיום. במהלך הסיור תכירו צמחים שמהווים ציוני דרך בהיסטוריה האבולוציונית של החיים על פני כדור הארץ.

סדנה לילדים בחנוכה, פעילות לכל המשפחה בשבת
סדנת חקרטבע לילדים במוזיאון הטבע | צילום: שי בן אפרים

סדנא משפחתית לחקרטבע

חקרטבע היא סדנה משפחתית מיוחדת במינה, המיועדת לפעילות משותפת של מבוגרים וילדים, ובה חוקרים מקרוב מוצגים ותופעות. ביום דרווין תוקדש הסדנה לתופעות ולתהליכים אבולוציוניים.

בסדנה מגוון תחנות, המציעות התבוננות מקרוב בפרטים קטנים כגדולים, שימוש בציוד מדעי מתקדם, מוצגים שאפשר לגעת בהם והכנת חיות מנייר.

הפעילות משותפת לילד/ה או שניים, מגיל 6 ומעלה, יחד עם מבוגר/ת.

הרפתקה במוזיאון

הביקור במוזיאון הוא הרפתקת גילוי וחקר. לכבוד יום דרווין הכינו עבור הילדים חוברת מסע להכרות עם תיאוריית האבולוציה של דרווין. במבואת המוזיאון תוכלו להצטייד בחוברת מסע, שבעזרתה הילדים יחקרו את תערוכות המוזיאון דרך עיניו של דרווין ועיניהם של חוקרי אבולוציה בדורות שאחריו.

הפעילות משותפת לילד/ה או שניים, מגיל 6 ומעלה, יחד עם מבוגר/ת, ומיועדת גם למבוגרים.

פרטים נוספים באתר מוזיאון הטבע ע”ש שטיינהרדט: www.smnh.tau.ac.il

 

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה בתשלום ובתיאום מראש בלבד

מחירים

כרטיס אשראי

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה