רגע לפני כריסמס וחנוכה 2019: פסטיבל חורף זמן גליל מערבי

פסטיבל משפחתי
פסטיבל חורף של עמותת זמן גליל מערבי | צילום: אנטולי מיכאלו
תיירני עמותת זמן גליל מערבי מזמינים אתכם לחוות את הטוב בצפון בסוף שבוע מלא אירועים...

בסוף שבוע אחד יותר משלושים אירועים מיוחדים יתקיימו בפסטיבל חורף זמן גליל מערבי 2019. יהיו סדנאות יצירה של סבונים, הכנה (ואכילה…) של שוקולד איכותי, פיסול מנורות שמן ואפילו סכינים. בזמן הפסטיבל יהיו הטבות ללנים באיזור, ארוחות עשירות, טעימות ביקבים, טיולים מודרכים, ביקור בעסקים משפחתיים, מפגשים עם אמנים מקומיים ועוד…

בין כל הפעילויות לכבוד חנוכה 2019, יתקיים פסטיבל חורף מיוחד בגליל המערבי, בו יתנו מקום גם לחג המולד. אותו חוגגים רבים מהתושבים הנוצרים בארץ, וגם מי שלא חוגג מוזמן ליהנות מהמראות הייחודיים לחג, המסורות של תושבי המקום הוותיקים, ומהחדשנות שהכניס הדור הצעיר לגליל המערבי.

כשמזג האוויר החורפי כבר מורגש ואיזור הגליל כולו מתחיל להתמלא באורות החגים, עמותת זמן גליל מערבי מקיימת בפעם השמינית את פסטיבל חורף זמן גליל מערבי. בפסטיבל מזמינים אתכם תיירני העמותה לסוף שבוע עמוס בכל מיני אירועים מיוחדים, בין התאריכים 19 עד 21 בדצמבר.

גם כשהפסטיבל לא מתקיים, ואתם בדרך לכנרת, לראש הנקרה או שאתם חוזרים מהצפון למרכז, הגליל המערבי הוא איזור יפייפה ששווה לעצור בו (או לישון בו לילה או שניים…). אם עברה יותר משנה מאז הפעם האחרונה בה הייתם בגליל – אתם חייבים לעצמכם ביקור חוזר. בזכות אנשים ועסקים שרוצים לשפר ולקדם אותו, האיזור מתפתח בקצב מסחרר.

אם אתם לא יודעים מאיפה להתחיל, מרכז המידע לגליל המערבי, שנמצא בלב העיר העתיקה של עכו, ייספק לכם את כל המידע שאתם צריכים. מרכז המידע פתוח שבעה ימים בשבוע, ומעבר לקבלת פנים נעימה לעיר ולאיזור, מאפשר לכם את כל המידע למטייל בגליל המערבי: מפות, אומנים שפועלים ברחבי הגליל המערבי, אירועים קרובים, מסלולי טיול סמוכים, הצעות מהמודיעין לפעילויות, המלצות לחומוסיות בעיר, מקומות לחופשה ולינה ועוד. במרכז המידע תערוכות מתחלפות של אמנים מקומיים. אם אתם מגיעים בקבוצה אפשר לתאם עמדת שתיה חמה וקרה.

 

מרכז מידע בעכו
במרכז המידע בעכו תוכלו לגלות את כל מה שיש לגליל המערבי להציע ולהרכיב לעצמכם טיול בקלות

 

 

פעילויות פסטיבל חורף זמן גליל מערבי

המבקרים מוזמנים להכיר מקרוב את ההכנות לחג המולד בסדרת סיורים עם מורי דרך מקומיים אל לב הכפרים הנוצריים בסביבה, אשר מוארים בשלל צבעים וקישוטים לכבוד החג. חובבי היין יוכלו לשמוע איך מוזיקה משפיעה על יין, לקחת חלק בסעודה בת 6 מנות, להגיע למפגש מחמם עם יין חם, מרקים ועוד הפתעות.

אוהבי היצירה יוכלו ליצור קרמים וסבונים טבעוניים באיה נטורל, להמציא טעמי גלידה עם גלידריית בוזה, ליצור רקמות בסגנון הוואי עם חסי נוה, לרקוח תרופות נגד מחלות החורף עם תמרהינדי, לצייר בסדנת שוקולד מתוקה בבוטיק השוקולד אודט, ליצור מנורות שן מחרס או זכוכית בסטודיו ג’רה ואפילו לקחת חלק בסדנת חישול סכינים עם אמן הברזל יובל תלם.

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי כולל גם שיתופי פעולה מסקרנים בין חברים בעמותה.
יובל (ג’וב) הר גיל, ממזקקת יוליוס, חובר אל הבשמנית אילה מוריאל, למפגש מיוחד המספר על הקשר ההיסטורי בין עולם האלכוהול לעולם הבשמים, וכולל התנסות ביצירת בשמים ומשקאות.

מפגש נוסף עם הרבה טעם וריח יתקיים במסעדת לה פמפה, שתציע סעודת בשרים מעושנים עשירה, לצד יינות מותאמים של יקב כישור, שימזגו במקום ע”י צוות היקב. על הפן האמנותי בערב תהיה אחראית מורת הדרך איילת בר מאיר, שתיקח לפני הסעודה לטיול למעיליא המוארת לכבוד חג המולד, ותחלוק עם האורחים גם סיפור אהבה גלילי מרתק.

אוהבי המתוק, יוכלו להגיע למפגש משמח במיוחד, בין קונדיטוריית נועלוש וגלידת בוזה, שבו יגישו מאפים טריים ממולאים בגלידה.

שימו לב שכל הסיורים, הסדנאות והארוחות מותנים בהרשמה מראש או במינימום משתתפים, מומלץ להתקשר ולתאם מראש.

 

סדנאות למשפחות
פעילויות וסדנאות משפחתיות בפסטיבל חורף זמן גליל מערבי | צילום: Ritvo photpgraphy

 

לפרטים והרשמה לאירועים באתר הפסטיבל: לחצו כאן…
פירוט אירועי פסטיבל חורף זמן גליל מערבי:

פעילויות הפסטיבל ביום חמישי

לבשל טבעוני ומפנק ולחמם את החורף: סדנת בישול עם חגית לידרור בכליל
סדנה מיוחדת שמיועדת לכל מי שאוהב להתפנק במרקים ונזידים מהמטבח הטבעוני. בסדנה חגית לידרור מכליל תשתף בטיפים ורעיונות להעשרת המרקים הביתיים- עם קטניות, ירקות, שורשים ותבלינים למרקים יומיומיים וחגיגיים כאחד.

בסדנה מכינים יחד מנות חורפיות ומחממות כגון נזיד עדשים וירקות שורש מהביל, מרק עם חלב קוקוס ופטריות בהשראה מהמזרח, מרק מהיר בסגנון מיסו ועוד הפתעות לצד מטבלים ביתיים משובחים ועם קרקרים ולחם ביתי (גם ללא גלוטן!).
בסיום הסדנה חוגגים בארוחת צהריים מלאה ומפנקת.

הסדנה תתקיים בבית האבן היפיפה של אחוזת השחר בכליל, מול נוף גלילי יפיפה. בין השעות: 9:30-13:30.
מחיר לאדם: 250 ₪ | לנרשמים בזוג 450 ₪.

לפרטים והרשמה: חגית לידרור – 052-6464884.

 

סדנאות ייצור קרמים וסבונים טבעוניים באיה נטורל שבבית ג’אן
סדנה של ייצור קרמים וסבונים טבעוניים לכל המשפחה.
מתכנסים במרכז המבקרים של איה נטורל בכפר הדרוזי בית ג’אן, לקבלת פנים עם חיוך וכוס חליטת צמחי מרפא שאותם הם מגדלים. שומעים את הסיפור של הקמת מפעל איה נטורל ועל השילוב בין ידע, מסורת, ערכים ובריאות. צופים בסרטון מסע הזית מהכרם לאיה נטורל, ואז פונים להכין סבון או קרם.

לומדים על המרכיבים הטבעיים שבהם משתמשים ועל תהליך היצור. מערבבים אותם לפי סדר מסוים ובתהליך מיוחד, המאפשר לערבב מים עם שמנים מבלי שייפרדו. יוצקים את הסבון לתבנית נירוסטה או את הקרם לצנצנת זכוכית ומכינים להם תווית אישית.
בסיום הסדנה יקבל כל משתתף את המוצר שהכין.

בין השעות: 16:00-17:00. משך הפעילות: עד שעה.
מחיר לאדם: סדנא ליצור קרם טבעוני: 60 ₪ (בגמר הסדנא כל משתתף יקבל קרם בשווי 120 ₪).
סדנא ליצור סבון: 45 ₪ (בגמר הסדנא כל משתתף יקבל סבון מוכן בשווי 30 ₪).

טלפון להרשמה ופרטים נוספים: 04-9805886

 

הנאה, טעם ומעשים טובים: סיור בעמותת קמ”ה
פותחים בהסבר על הישוב האקולוגי הרדוף ובסדנאות של בית אלישע בשילוב הסבר על הפעילות של עמותת קמ”ה, הנותנת בית לילדים בסיכון ומבוגרים עם צרכים מיוחדים. מקנחים בקפה ובעוגה טרייה שנאפית במקום וניתן גם לקנות מהחנוכיות המיוחדות וממגוון המוצרים המיוחדים שמיוצרים במקום בגלריה בית קפה קמ”ה.

בין השעות: 11:00-12:30.
מחיר: 25 ₪ כולל סיור, קפה ועוגה המיוצרים במקום במאפייה.

לפרטים והרשמה: 052-7468879

 

“וריח על פני המים…” מפגש בין עולם הבושם לעולם האלכוהול
מפגש מיוחד ור(ו)חני בין הבושם והאלכוהול.
במפגש חוזרים אל הרגע המכונן בהיסטוריה שבו התפצלו עולמות הזיקוק לשתי מלאכות שונות: מלאכת זיקוק האלכוהול, לצד מלאכת הבשמות.
במהלך המפגש יספרו הבשמית אילה מוריאל והמזקק ג’וב הר גיל על אומנותם המיוחדת, וידגימו את הדימיון בין ייצור בושם על בסיס כהלי לייצור משקה אלכוהולי לשתייה. המשתתפים יגלו צמחים ארומטיים יוצאי דופן, ויתנסו ברקיחת בשמים ומשקאות אלכוהוליים שאותם כמובן תוכלו לקחת הביתה.

המפגש יתקיים במזקקת יוליוס בחניתה בין השעות: 16:00-18:00.
מחיר: 180 ₪ למשתתפ/ת. מספר משתתפים: 10-14.

טלפון להרשמה: איילת 050-4378866

 

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי
שיתוף פעולה מעניין בפסטיבל בין אלכוהול לבושם…

 

 

אורות הכריסטמס נוצצים בכפר יאסיף: טיול חג עם מורה הדרך יותם דהאן
חגיגה גלילית של אחווה וקירוב לבבות. בכפר יסיף מתקיים משהו מיוחד, חיים כאן זה לצד זה מוסלמים, דרוזים ונוצרים בני עדות שונות וגם יהודים חיו כאן בעבר. בואו לחוות את הכריסטמס בגליל. לקראת חג המולד מתקשטים רחובות כפר יסיף בשלל מנורות וקישוטים. מבקרים בכנסייה ובגלריית אומנות מיוחדת שנמצאת בבית עתיק. פוגשים אמן תחריט מקומי ומתארחים בביתו של כומר הכפר, שם גם טועמים ממאכלי החג ומי יודע מה עוד מחכה…

בין השעות: 16:00-19:00.
מחיר: 80 ₪ למבוגר | ילד עד גיל 12: 50 ₪

לפרטים נוספים חייגו: 050-9235674

 

אורות החג, היין והמעשנת: ערב של טעם.
במרפסת ביתם של אילנית וערן טבנצ’יק במצפה הילה שוכנת מסעדת לה פמפה.
במסגרת הפסטיבל תוכלו לשמוע סיפורי אהבה גליליים במסעדה מפי מורת הדרך איילת בר מאיר, בזמן שאתם נהנים מסעודת בשרים מעושנים עשירה, עם מבחר היינות המשובחים של יקב כישור שימזגו ע”י אנשי היקב. כשברקע נוף עוצר נשימה שמשפר את הטעם של כל הארוחה…
לאחר מכן מוזמנים לצאת לסיור אל מעיליא המוארת לכבוד חג המולד עם איילת בר מאיר.

בין השעות: 17:30-21:00.

 

מסעדת לה פמפה בגליל המערבי
הכניסה למסעדת לה פמפה

 

 

טיול במעיליה לאורות החג עם מורת הדרך איילת בר-מאיר

עם רדת החשיכה נצא לטיול עם מורת הדרך איילת בר מאיר בסמטאות המוארות של הכפר הנוצרי מעיליא, המקושט לקריסמס. מוזמנים להצטרף לסיור בסמטאות המצוירות. תעלו לחלקו העתיק של מעיליא דרך מדרגות המבצר הצלבני שאטו דה רואה (מבצר המלך). ביקור בכנסיה המיוחדת בכפר ובמרחב המואר והגבוה סביבה.

מחיר לאדם: 250 ₪ כולל ארוחה, יין וטיול מודרך במעיליא | לארוחה בלבד: 200 ₪ | סיור בלבד: 70 ₪.

לפרטים והזמנות חייגו: 052-2951177

 

ארוחת כריסטמס באלומה
לחגוג את הכריסמס במסעדת ביסטרו גלילי בכפר תרשיחא המקושט לרגל החג.
מידי שנה, עלאא סוויטאת, הבעלים של המסעדה, מזמין לארוחת כריסטמס. באלומה עיצוב אירופאי, אווירה אלגנטית ורומנטית, ותפריט עשיר המיוחד לחג המולד ומבוסס על תוצרת מקומית, בשר משובח, דגת ים טרייה וירקות גליליים. הכל עם הרבה יין, אורות ונרות.

בין השעות: 19:00-23:00.
מחיר: 270 ₪ לאדם, כולל יין.

לפרטים והזמנות: 04-9574477

 

 

אירועים בגליל המערבי ביום שישי

 

תזונת הגוף והנפש ביקב יפתחאל: בוקר של פינוקים וסגירת התערוכה יחסים 
יקב יפתחאל באלון הגליל מזמין ליהנות מיין חם וממגוון פינוקים חורפיים כגון מגוון מרקים, פוקאצ’ות עם מטבלים, פלטת גבינות עיזים, תה צמחים, קפה משובח וקינוחים מפתיעים.
בשעה 12:00 יתקיים שיח גלריה אחרון עם האומן יובל תלם, רגע לפני סיום הצגת התערוכה שלו, יחסים, בקומת הגלריה של היקב.

בין השעות: 10:00-15:00

לפרטים חייגו: 053-9382913

 

על גבינות והגשמת חלומות בשירת רועים
בית לגבינות של מחלבת שירת רועים שבקיבוץ לוטם פותח את דלתותיו ומזמין אתכם לטעום את גבינות המחלבה שזכו חלקן בפרסים בינלאומיים, ולהכיר את סיפורה של הגבנית מיכל מור-מלמד על הגשמת חלומה.
בשעה 12:00 יתקיים מפגש האישי עם מיכל מור מלמד: גבנית המחלבה תספר על התפנית בחייה, מקלינאית תקשורת לגבנית בעלת מחלבת בוטיק.

הצעה מיוחדת לימי הפסטיבל:
מנה חורפית ומיוחדת של המחלבה: לחם פונדו וסיידר חם (אלכוהולי או ללא אלכוהול) במחיר מיוחד של 70 ₪ .
הכניסה חופשית- בהרשמה מראש.
בין השעות: 10:00-14:00.

לפרטים והרשמה: 050-4378866

 

סדנת הרוח החורפית: המרקחת על פי האיורוודה 
סדנה מרתקת ושימושית לקראת החורף ברוח האירויידה בישוב הציורי כליל. במהלך הסדנה לומדים על עולם האירוודה (הרפואה ההודית העתיקה), שומעים על השורש של כל אי-הסדרים והמחלות לפי האיורוודה, כיצד מתפתחת מחלה וכיצד לשמור על עצמנו בזמן החורף.
עושים הכרות קטנה עם כמה מהתבלינים השכיחים במטבח הים תיכוני ורוקחים מהם פורמולה צמחית נהדרת לטיפול בהתקררות ובעיות בדרכי הנשימה. בנוסף מקבלים טיפים טובים למניעה ולטיפול במחלות חורף.
בסיום הסדנה יצא כל משתתף מצויד במרקחה שנכין לשימוש במקרים של הצטננות, שיעול, התקררות וכד’.

בין השעות: 10:00-12:00.
עלות: 60 ₪, כולל כוללת צ’אי חם וכיבוד קל. למשתתפים תינתן 10% הנחה על כל מוצרי תמרהינדי.

טלפון למידע נוסף: 052-3966394

 

סדנת קווילט: רקמת הוואי עם חסי נוה
סטודיו חסי נווה מזמין למחוזות הטקסטיל של איי הוואי, בהם נמצא בעיקר מוטיבים מסורתיים של צמחים ופרחים.
בחלקה הראשון של הסדנה שומעים על המסורת והאמונה ואיך הם באו לידי ביטוי ביצירה. בחלקה השני מתמקדים במוטיבים המגיעים מעולם הצומח, באלגנטיות הפשוטה של החזרה על הצורה ברקמה ובעיצוב שהוא המרכזי והחשוב.

לומדים ומשלבים בין כלים וטכניקות מסורתיות ומודרניות המשמשים היום את היוצרים. בדים מכותנה, בדים בצביעת יד, חוטי רקמה צבעוניים וכל הכלים יחכו כאן בסטודיו. אין צורך בידע מוקדם רק באהבה ליצירה ומלאכת היד.

בין השעות: 10:00-12:00.
מחיר: 180 ₪ (במקום 220 ₪) כולל חומרים, כיבוד קל ושתייה חמה.

לעוד מידע והזמנות: 054-4770015

 

מסע בין סירים, תנורים וסחלב חם של עכו העתיקה עם נורית פורן
פותחים עם ליקר ליצ’י שיחמם את הגרון ויוצאים במסע קולינרי בין סמטאות עכו העתיקה.
טועמים גרגירי חומוס חמים עם בהרט קינמוני, מרק עדשים בביתה של בשלנית לצד תבשילים מפנקים נוספים, מתחממים ליד תנור בן 500 שנה, שותים סחלב חם בתוך השוק הצבעוני של עכו. ומקנחים בכנאפה חמה ובצ’אי מתובל.

בין השעות: 10:00-13:00.
מחיר: 200 ₪ לאדם.

לפרטים והרשמה: 052-8283022

 

בוזה ונועלוש מגישות גלידה במאפים לכבוד פסטיבל החורף

גם הגלידות הידועות של הגליל לוקחות חלק בפסטיבל חורף זמן גליל מערבי ומגישות גלידה במאפים:

בנועלוש, בין השעות: 10:00-15:00 | בבוזה, סניף תרחישא, בין השעות: 11:00-23:00 | בבוזה, סניף סאסא, בין השעות: 11:00-16:00.
ביום שישי בנועלוש יהיו מאפיים טריים שיתמלאו בטעמים של הגלידה של בוזה בשילוב מנצח.

מחיר: 20 ₪ למנה.

לפרטים ניתן לחייג לנועלוש, כביש כפר ורדים-תרשיחא: 04-6000068

 

שוקולד וצבעים: סדנת שוקולד לילדים באודט בקיבוץ רגבה

חגיגת חג המולד וחג החנוכה עם צבעים, אורות וטעמים באודט, קיבוץ רגבה.
לחגוג עם טעמי שוקולד מדהימים וצבעים מגוונים בבוטיק השוקולד. בסדנה מדברים על שוקולד, מטמפררים, מציירים ציור בצבעים המבוססים על חמאת קקאו ולאחר תהליך היצירה מכסים את היצירה בשוקולד לבן. בנוסף מכינים סוכריות על מקל משוקולד. בסיום הסדנה כל ילד יקבל את ציורו על גבי דף שוקולד.

בין השעות: 10:00-11:00 | 12:30-13:30. משך הפעילות: כשעה.
מחיר לילד: 100 ₪ עם מלווה ראשון בחינם.

טלפון לפרטים והרשמה: 053-9382227

 

סדנת שוקולד בצפון
חגיגה של צבעים ושוקולד לילדים בקיבוץ רגבה…

 

יין שמקשיב למוזיקה ביקב לטם

יקב לטם האורגני מזמין את כולם לטעום איך מרגיש יין שמשמיעים לו מוזיקה, לצד טאפאסים חורפיים, מוזיקה לאנשים והאווירה שאין שני לה ביקב לטם.

הכניסה ללא תשלום, בין השעות: 11:00-17:00.
אוכל ושתיה בתשלום נוסף.

 

סדנאות ייצור קרמים וסבונים טבעוניים באיה נטורל שבבית ג’אן
סדנה של ייצור קרמים וסבונים טבעוניים לכל המשפחה.
מתכנסים במרכז המבקרים של איה נטורל בכפר הדרוזי בית ג’אן לקבלת פנים עם חיוך וכוס חליטת צמחי מרפא שאותם הם מגדלים. שומעים את הסיפור של הקמת מפעל איה נטורל ועל השילוב בין ידע, מסורת, ערכים ובריאות. צופים בסרטון מסע הזית מהכרם לאיה נטורל, ופונים להכין סבון או קרם.

לומדים על המרכיבים הטבעיים שבהם משתמשים ועל תהליך היצור, מערבבים אותם לפי סדר מסוים ובתהליך מיוחד, המאפשר לערבב מים עם שמנים מבלי שייפרדו, יוצקים את הסבון לתבנית נירוסטה או את הקרם לצנצנת זכוכית ומכינים להם תווית אישית.
בסיום הסדנה יקבל כל משתתף את המוצר שהכין.

בין השעות: 16:00-17:00. משך הפעילות: עד שעה.
מחיר לאדם: סדנא לייצור קרם טבעוני: 60 ₪ (בגמר הסדנא כל משתתף יקבל קרם בשווי 120 ₪).
סדנא לייצור סבון: 45 ₪ (בגמר הסדנא כל משתתף יקבל סבון מוכן בשווי 30 ₪).

טלפון להרשמה: 04-9805886

 

אורות וסודות בפסוטה: סיור כריסטמס בכפר הערבי-נוצרי עם מורה הדרך דור פינטל
אומרים שהכפר פסוטה מקושט בצורה היפה בארץ לכבוד חג המולד. מוזמנים לסיור ברחבי הכפר בתקופה הכי יפה בשנה, במסגרת פסטיבל חורף זמן גליל מערבי.
מתחילים בסיור רגלי ברחובות הכפר המוארים לכבוד חג המולד. מבקרים בכנסייה המרשימה היוונית-קתולית וגם בכנסיה העתיקה שנבנתה בכפר לפני מאות שנים ושופצה לאחרונה.
מטיילים עד שנגיע לעץ האשוח הגדול של הכפר, המקושט בכל טוב ואז נכנסים למפגש חם ומרתק בביתם של משפחת נג’אר שם פוגשים עם סב המשפחה, שגם יספר את מה שניתן לספר על התקופה בה אלי כהן, המרגל הישראלי, התארח בביתו לפני יציאתו לפעולה בסוריה.
את הטיול מסיימים בפאב האירי גרנדפד’ר ושם יוכל מי שיבחר ליהנות משתייה חריפה ומחממת ומבשרים מצוינים.

בין השעות: 16:00-19:00.
מחיר לאדם: 75 ₪

טלפון:054-2440318

 

ארוחת טעימות זוגית לאור אורות: מסעדת אלמרסא שבעכו העתיקה
מסעדת אלמרסא, הממוקמת במרחק של מטרים בודדים מהים בנמל עכו העתיקה, מציעה במיוחד לבאי פסטיבל החורף ארוחה זוגית ומוארת עם עץ האשוח ואורות החג. עם 3 מנות ראשונות לבחירה, מנה עיקרית לכל אחד קינוח זוגי, כוס יין, שתייה קלה וחמה.

בין השעות: 19:00-23:00.
עלות 200 ₪ לאדם (כולל כוס יין הבית).

 

ארוחת טעימות לצד יינות שיותאמו לכל מנה עם היינן ג’וני שטרן ביקב שטרן

ארוחה בת שש מנות בניצוחו של היינן ג’וני שטרן. לכל מנה הותאם יין שילווה אותה.

תפריט הארוחה:
לביבות תפוחי אדמה בשמנת וקויאר אדום בליווי סוביניון בלאן 2018
מרק כרישה מוקרם
סשימי 3 דגים בליווי רוזה מעיין 2018
חזה אווז על פירה ארטישוק ירושלמי בליווי קברנה פרנק 2016
שוק טלה מפורק עם עשבי תיבול על מצע אורז בליווי פטי ורדו 2016

בין השעות: 19:30-22:30.
עלות: 280 ₪ לאדם, כולל שש מנות ויין.

לפרטים והזמנות:054-3034361

 

שבת בגליל המערבי

קונצרטיול בעכו העתיקה: קונצרט ווקאלי חגיגי ולאחריו טיול בסמטאות העיר.
קונצרט שירי נשמה בביצוע ההרכב הווקאלי: עלמה קול נשי ישראלי, ולאחריו טיול בסמטאות עכו העתיקה עם טובי מורי הדרך: סמטאות, סיפורי בתים, כנסיה, ים ונמל.

בין השעות: 10:00-13:30.
מחיר: קונצרט בלבד: 90 ₪ לאדם במכירה מוקדמת | 100 ₪ לאדם ביום הקונצרט.
קונצרט + טיול: 130 ₪ לאדם במכירה מוקדמת | 140 ₪ לאדם ביום הקונצרטיול | 50% הנחה לילדים וחיילים.

טלפון להרשמה ועוד מידע: 04-6015533

חיים אחרת בגליל, טיול בכפר כליל עם מורה הדרך יותם דהאן
לטייל עם מורה הדרך יותם דהאן בישוב הכפרי והמיוחד, כליל, בו נולד וחי עד היום.
כשהכל ירוק ורענן ופריחה חורפית מקשטת את השדות, מטיילים באווירה מיוחדת במחוזות של שלווה גלילית בכליל. בטיול מכירים אורח חיים כפרי, אוהלים בהם חיים אנשים ולצידם חיות משק, גינות ירק אורגניות, כרמי זיתים ובוסתני פרי. יותם יספר על החיים בקהילה אלטרנטיבית בחיק הטבע, על חינוך הילדים, חשמל סולארי והקשר אל ישובי הסביבה, יוביל לטיול בשבילי הכפר הטובלים בנוף הגלילי ולסיור בחורבת כליל שם רואים עתיקות מתקופות קדומות.
בטיול משלבים ביקור בחווה ואצל אמן או יצרן מקומי.
מסיימים בחנות של אמני כליל שנמצאת ליד קפה כליל שם ניתן ליהנות מארוחה צמחונית, קפה ואוירה נעימה.

בין השעות: 10:00-13:00.
עלות הטיול 70 ₪ לאדם.

טלפון להזמנות: 050-9235674

 

עשה לך סכין: סדנת חישול סכינים עם אומן הברזל יובל תלם
סדנה חד פעמית: יובל תלם יארח בסדנה במתת את רימר קינגמה, בעל ניסיון של שנים רבות ביצור סכינים וכלי גילוף לעץ, לסדנת הדגמה, למידה והתנסות.
בסדנה יובל ורימר ידגימו וילמדו את כל שלבי החישול. מחומר גולמי (פלדת פחמן), עיצוב צורת הסכין, תהליכים טרמיים לחיסום והרפיה, השחזה וליטוש.
הסדנה מיועדת למתעניינים ולבעלי ניסיון בנפחות.

בין השעות: 10:00-15:00.
עלות למשתתף 280 ₪ | ארוחת צהריים (אופציונלי) בעלות של 50 ₪ למשתתף.

להרשמה חייגו: יובל תלם 0544371414

 

אירוע חם ביקב יפתחאל
להתפנק ביקב יפתחאל עם מגוון מרקים שמחממים את הלב, פויקה עשיר (בשרי וצמחוני), פוקאצ’ות עם מטבלים, פלטת גבינות עיזים מפנקת, תה צמחים, קפה משובח וקינוחים מפתיעים.

בין השעות: 10:00-17:00.

לפרטים חייגו: 053-9382913

 

סדנת המדענים הצעירים בגלידת בוזה בסאסא
גלידה זה עניין לשפים? או אולי למדענים? זה יכול להיות גם וגם…
בסדנת המדענים הצעירים של בוזה ייהנו המשתתפים מהצצה לעולמו של איש הגלידות. מסבירים בצורה פשוטה וברורה את התהליך המדעי של הכנת הגלידה, מערבבים טעמים כמו שפים אמיתיים, מכינים גלידה בטכניקות שונות וכמובן אוכלים ממנה.

הסדנה בתאום מראש ומותנית במינימום משתתפים.
בין השעות: 10:15-11:30. משך הסדנה כ–60 דקות.
מחיר ילד : 60 ₪ | מבוגר מלווה ראשון : 20 ₪ (חובה מלווה מבוגר למשפחה) | מבוגר מלווה שני: 60 ₪.

לפרטים והזמנות חייגו: 04-6918880

 

קרקס בראשית: הצגה לילדים בתיאטרון זיקית
שבעת ימי הבריאה מוצג ע”י להטוטן אשר מגיע לבמה כדי להציג את מופע הקרקס שלו, ומוצא להפתעתו שחלו בה שינויים. תוך דיאלוג עם קול מסתורי, שימוש בחפצים מגוונים וגם הדמיון והיצירתיות של הלהטוטן, מתפתחת העלילה ומתגלה בהדרגה לקהל מה קרה בכל אחד מהימים. ההצגה מלווה במוזיקה אתנית מהעולם יחד עם מוזיקה מקורית שנכתבה במיוחד.

בין השעות: 10:30-11:30.
עלות: 40 ₪ לכרטיס.

טלפון לפרטים ולהרשמה: 04-9872111

 

הצגות מהנות לילדים
קרקס בראשית, הצגה מהנה לכל המשפחה | צילום: תיאטרון זיקית

 

 

בוזה ונועלוש מגישות גלידה במאפים לכבוד פסטיבל החורף

שבת בבוזה תרשיחא ובבוזה סאסא – מגוון מקרונים עם גלידה ורטבים מפתיעים.

בין השעות: 11:00-16:00.

בוזה בתרשיחא: 04-8738984

בוזה בקיבוץ סאסא: 04-6918880

 

סדנאות ייצור קרמים וסבונים טבעוניים באיה נטורל שבבית ג’אן
סדנה של ייצור קרמים וסבונים טבעוניים לכל המשפחה.
מתכנסים במרכז המבקרים של איה נטורל בכפר הדרוזי בית ג’אן לקבלת פנים עם חיוך וכוס חליטת צמחי מרפא שאותם הם מגדלים. שומעים את הסיפור של הקמת מפעל איה נטורל ועל השילוב בין ידע, מסורת, ערכים ובריאות. צופים בסרטון מסע הזית מהכרם לאיה נטורל, ופונים להכין סבון או קרם.

לומדים על המרכיבים הטבעיים שבהם משתמשים ועל תהליך היצור, מערבבים אותם לפי סדר מסוים ובתהליך מיוחד, המאפשר לערבב מים עם שמנים מבלי שייפרדו, יוצקים את הסבון לתבנית נירוסטה או את הקרם לצנצנת זכוכית ומכינים להם תווית אישית.
בסיום הסדנה יקבל כל משתתף את המוצר שהכין.

בין השעות: 16:00-17:00. משך הפעילות: עד שעה.
מחיר לאדם: סדנא לייצור קרם טבעוני: 60 ₪ (בגמר הסדנא כל משתתף יקבל קרם בשווי 120 ₪).
סדנא לייצור סבון: 45 ₪ (בגמר הסדנא כל משתתף יקבל סבון מוכן בשווי 30 ₪).

טלפון להרשמה: 04-9805886

 

יצירות של אור: סדנת יצירה להכנת מנורות שמן מחרס או מזכוכית בסטודיו ג’רה
סדנת יצירה בחרס או בזכוכית בסטודיו ג’רה שבישוב האקולוגי כליל. עוד מתקופות קדומות חיפש האדם דרכים להאיר את החושך ולהאיר את חייו. לצורך כך יצר לו כלי תאורה: מנורות שמן, תחילה מחרס ואח”כ גם מזכוכית.
נפתח את הסדנה בשיחה קצרה על הזכוכית או על החרס בעבר ובהווה ואז ניגש ליצירה של אור. כל אחד יבחר לו חומר בו ירצה ליצור (זכוכית או חרס) וממנו יכין יצירה ייחודית: כלי לנרות מזכוכית או מנורת שמן מחרס.

הערה: לאחר הסדנה העבודות עוברת שריפה בתנור ואינן מוכנות מהיום להיום.
אנחנו נתאם איתכם נקודת איסוף בצפון או במרכז.
בין השעות: 11:00-12:00.
עלות: 60 ₪ לכל יצירה.

טלפון בתיה 052-4698631

 

ג’נט מארחת: ארוחה דרוזית אותנטית במטבח של ג’נט
האורחים מוזמנים להתרשם מהכפר היפה והקטן ג’ת שנחשב לאחד מהכפרים הדרוזיים העתיקים ביותר. לשמוע על הכפר, העדה הדרוזית, על התרבות והמנהגים וליהנות מאירוח רחב לב ומארוחה גלילית דרוזית אותנטית.

הארוחה כוללת: עלי גפן, אורז עם עוף וגם אורז בלי בשר, סינייה קציצות בשר עם טחינה, מג’דרה, שלבאטה: תבשיל של בורגול ועגבניות, קובה בשר מטוגנת, סמבוסק זעתר ועוד.

בין השעות: 11:00-18:00 או עד אחרון האורחים.
מחיר: קבוצה קטנה עד 6 אנשים: 100 ₪ לאדם | קבוצה של 7 עד 15 אנשים: 85 ₪ לאדם | קבוצה מ 16 אנשים ומעלה: 70 ₪ לאדם | ילדים מתחת לגיל שלוש ללא עלות.

טלפון להזמנות: 054-6503090

 

מפגש עם חרש הברזל וליד חורי וקינוחי חג המולד בכפר הנוצרי פסוטה
אווירת החג בכפר הנוצרי פסוטה, עם חרש הברזל וליד חורי. שומעים את סיפורו האישי, ורואים כיצד הוא הופך פס ברזל לפסל ומסתובבים בגלריה שלו.

את המפגש מקנחים בעוגת כריסמס, כוס יין חם, קפה, תה צמחים ועוד הפתעות.

בין השעות: 11:00-13:00 | 16:00-18:00.
מחיר: 50 ₪ לאדם.

לפרטים נוספים והרשמה חייגו למספר: 054-7980606

 

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי
בכפר הנוצרי פסוטה מתחילים להתכונן לחג…

 

 

שיח גלריה על ריקוד ורקדנית וצפייה בתערוכה סינרגיה בתיירות כפר מסריק
אירוע על אומנות הריקוד: שיח גלריה עם האמן אייל הירש, האוצרת אפרת פלד-שדה ורקדני להקת המחול הקיבוצית מכפר המחול בגעתון. לאחר השיח צפייה בתערוכת הצילום: סינרגיה, העוסקת בחיבור בין הרקדן כאינדיווידואל לבין השתייכותו ללהקה, והפרשנות מהו הריקוד עבורו. דרך הצילומים העוצמתיים בשחור לבן ניכנס לעולמם של הרקדנים מאחורי הקלעים ועל הבמה.

בין השעות: 12:00-13:30.
מחיר לאדם: 25 ₪ לאדם

טלפון:052-5557271

 

חגיגה של אור בגלריה Art 192

מסיפורי האור שלנו: לכל אחד מאיתנו סיפור אישי הקשור להתפשטות האור מן החושך. הפעם נשתף את האורחים בחוויה המרגשת, בתחום האישי, קבוצתי וחברתי של הקמת המיזם נשים יוצרות בעכו העתיקה, ועל אומנות בעכו העתיקה. נהנים מתערוכת כלי התאורה שיוצרו במיוחד לאירוע ומדליקים ביחד אורות רבים, מברכים ומאחלים לאור גדול שיצא מהחגיגה.

בין השעות: 14:00-15:30.
ללא עלות.

טלפון:04-8283955

 

גלריית המרחב בעכו העתיקה מציגה את התערוכה: קיר סבתא

התערוכה היא התערוכה השלישית שמוצגת במרכז המידע JNF-USA בעכו העתיקה.
קיר סבתא הינו מחווה לאריגה, רקמה, סריגה ותפירה ובמסגרתה אנחנו ממשיכים להציג, לחשוף ולקדם אמנים ויוצרים מקומיים. התערוכה עוסקת בהקשר לאקלקטיקה של תרבויות, המורכבת מפרגמנטים שונים שיחד יוצרים דבר שלם.

אסיה, יוצרת התערוכה, כותבת: “יש משהו קסום במלאכת יד. בעשייה שיש בה מיומנות ותחושה נוסטלגית של מלאכה. לא עשייה ולא תעשייה. מלאכת יד אדם, מתענגת במגע עם חומר, חיבור, תפר, קישוט. חיים שלמים בחלל אחד, עולמות שונים ומרתקים של 6 אמנים מהגליל, המוצגים יחד בחלל הגלריה ומאותתים את עצמם החוצה כל אחד בדרכו”.

מתי: חמישי, בין השעות: 9:00-17:00 | שישי, בין השעות: 10:00-14:00 | שבת, בין השעות: 12:00-16:00.
הכניסה חופשית.

טלפון למידע נוסף: 04-6015533

 

מרכז מידע גליל מערבי בעכו
תערוכת קיר סבתא במרכז המידע בגליל המערבי

 

 

התערוכה חגיגה של אור ב-Art 192
בתערוכה תוצגנה עבודות מקוריות של קבוצת היוצרות במיזם, אשר בחרו בסמוך לחג החנוכה לעסוק בנושא האור וסממני החגים. כביטוי לרצון שלהן לנהל אורח חיים משותף בעכו העתיקה ובכלל, תוך גילוי סובלנות, חברות ושכנות טובה.
באווירת החג של החגים, תוצגנה מגוון חנוכיות, גופי תאורה, עששיות, קישוטים לקריסמיס מחומרים כמו- חימר, זכוכית ונייר ועוד הפתעות.

מתי: ימים ראשון עד שבת, בין השעות: 10:00- 17:00 | ימי שישי בין השעות: 10:00- 15:00.
הכניסה חופשית.

טלפון:04-8283955

 

טיול שטח בתומקאר במשק חפר אבירים – את המחיר אתם בוחרים.
טיול ביער ברכב שטח במסלול אתגרי , נהיגה עצמאית ללא מדריך. מקבלים מפה ויוצאים לדרך הנוף ממנה אפשר לראות תצפית אל הים והחוף, לעבור בנחל כזיב, מבצר המונפורט, לעלות על הר מירון ולהרחיק מבט ללבנון.

מתי: יום חמישי, 19.12 עד 21.12, יום שבת, בין השעות 10:00-15:00. משך הטיול: שעה עד שעתיים לפי בחירתכם.
מחיר לאדם: אתם מחליטים בסיום הפעילות כמה לשלם…

מחירון רגיל ופרטים נוספים באתר: לחצו כאן… 

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חלק מהאירועים בתשלום וחלקם בחינם

מחירים

בהתאם לטיול/פעילות

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה