שבוע החלל הישראלי 2024

ליל המדענים מדעטק חיפה
ליל המדענים מדעטק חיפה

סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה מציינת את שבוע החלל הישראלי 2024 בסדרה של אירועים חינמיים לכל המשפחה שיימשכו שבוע שלם בסוף ינואר. 

שבוע החלל הישראלי 2024

שבוע החלל הישראלי בפתח ואיתו מגוון רחב של פעילויות חינוכיות מעשירות אשר יציעו ביקור בירידי חלל חווייתיים, תצפיות מודרכות בכוכבים, הפעלות חינוכיות חינמיות לכל המשפחה.

השנה בשל המצב ובמטרה לקרב את ילדי וילדות ישראל לתחום החלל, שבוע החלל 2024 יתקיים בסימן חיזוק תעשיית החלל הישראלית. תחת הכותרת: יחד למען טכנולוגיות העתיד, השבוע יוקדש לציון 41 שנים לסוכנות החלל הישראלית ולציון 21 שנים לאסון מעבורת החלל קולומביה בה נספה האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון ז”ל.

לצד הפעילויות הרבות באזור המרכז הוחלט השנה כי חלק מהאירועים יערכו לטובת תושבי הצפון והעוטף שפונו מבתיהם – בין יריד החלל שבעיר אופקים ובמועצות האזוריות מרחבים ומתחם המלונות מועצה אזורית תמר שבאזור העוטף, דרך אוניברסיטת אריאל שבשומרון, בגליל שם יתקיימו פעילויות במרכז החלל הדרוזי בירכא, ובעמק הירדן ועד לרמת הגולן שם תתקיים פעילות ייחודית בנושא החלל.

אירועי שבוע החלל נועדו לקרב את הקהל הישראלי אל תחומי המדע והחלל, לעורר מודעות למחקר ולתעשיית החלל הישראלית ולעודד חינוך למדעים. האירועים מנגישים את תחום החלל למשפחות בדרך חווייתית כדי לעורר עניין ולמידה של תחומים אלה.

שבוע החלל הישראלי 2024
שבוע החלל הישראלי – אסטרונאוטים מתאמנים לשהייה על מאדים ב-D MARS במכתש רמון

 

בין האירועים המתוכנים בשבוע החלל הישראלי לפי אזורים:

שבוע החלל בצפון הארץ:

דרכון לחלל מהמדעטק

השנה בשבוע החלל הישראלי יש לכם הזדמנות להרים מבט אל השמיים, לקבל השראה ולחשוב מעבר למציאות היומיום סביבנו: הצטרפו למסע חווייתי במדעטק מוזיאון המדע בחיפה עם מיטב המורים והמדריכים בשיתוף סוכנות החלל הישראלית. במוזיאום תוכלו להשתתף בסדנאות בנייה לילדים, דרך תערוכות חלל ועד הרצאה על חורים שחורים ומופעים על אור כוכבים ולהפוך לחוקרי וחוקרות חלל במסע הישראלי בין הכוכבים.

איפה? מדעטק חיפה, שמריהו לוין 25, חיפה
מועד: 30.1.24, 15:00–20:00

הנוף לחלל מנוף הגליל

SPACE VALLEYמנחיתה את שבוע החלל הישראלי בנוף הגליל ואתם מוזמנים לאירוע חינמי, בקנה מידה אסטרונומי! יריד החלל השנה יכלול המון תחנות ואטרקציות עם חוויה מעשירה ומלמדת לכל המשפחה:
מאדים ב-3 מימדים, מופע פלנטריום עוצר נשימה ב-360 מעלות, סדנאות יצירה בנושאי מדע בתחום החלל,הדגמות בנושאים חשמל בחלל, אטמוספירה וקרינה, אתגר משפחתי בנושא כוח המשיכה ותצפית טלסקופים והדרכה על כיפת השמיים עם סמני לייזר בשעות הערב.

איפה? נוף הגליל (מרכז קהילתי והיכל התרבות ע”ש ברקוביץ’, שדרות מעלה יצחק 4, נוף הגליל)
מתי? 1.2.2024, 13:30–20:30

מכללת אלקאסמי ביריד החלל

במכללת אלקאסמי יתקיימו סדנאות מרתקות המשלבות הדגמות והפעלות שונות, להמחשת נושאים מתחום החלל והאסטרונומיה.

באקה אלגרביה (קמפוס מכללת אלקאסמי)
מועד: 28.1.24, 14:00–12:00

מביטים למעלה במצפה כנרת

במצפה הכוכבים כנרת יתקיים אירוע המשלב הרצאות וחקירה של פעילות טלסקופי החלל ווב והאבל. היכרות עם היסטורית התפתחות של טלסקופי החלל וצפייה בתמונות מרהיבות ותגליות מיוחדות שבוצעו בעזרתן.

עמק הירדן (הזינו בווייז – ‘המכללה האקדמית כנרת’)
מועד: 28.01.24, 16:30–19:00 ו-1.2.24, 16:00–20:00

טסים לתחנת החלל עם הטכנודע

אי שם בחלל, בגובה 400 קילומטרים מעל פני האדמה, היא ביתם של אסטרונאוטים כבר קרוב ל-25 שנה: תחנת החלל הבינלאומיתץ טכנודע חדרה בשיתוף סוכנות החלל הישראלית מציעים לכם הזדמנות ייחודית ושובת לב להתעמק בעולמה המרתק של תחנת החלל ונלמד על האתגרים בחיי האסטרונאוטים ועל המבנה הייחודי שלה. כמו כן, נצפה בגרמי השמיים (מותנה במזג אוויר).

חדרה (טכנודע)
מועד: 31.1.24, 16:00–20:00

שבוע החלל בירכא

בירכא ייערכו השנה לכבוד שבוע החלל הישראלי: סדנאות, הרצאות, תצפית לכוכבים (בהינתן מזג אוויר מתאים), וסיור בתערוכות במתחמים שונים ועוד.

ירכא (תיכון אחווה ירכא)
אירוע: “מביטים למעלה בירכא”
מועד: 29.1.24, 17:30–22:00

 

שבוע החלל בדרום הארץ:

שבוע החלל באופקים

אופקים (דרך הטייסים 4, אופקים)
אירוע: “פותחים אופקים לחלל”
מועד: 28.1.24 בין השעות 16:00–20:00

לרגל שבוע החלל הישראלי סוכנות החלל הישראלית ובשיתוף תפוח פיס באופקים מזמינים אתכם לחוויה חללית במיוחד עם אתגרי חשיבה, יצירה, פעילויות פלנטריות, התנסות בהפעלת רכבים או רחפנים ועוד.

שבוע החלל במרחבים

במרחבים יתקיים אירוע אסטרונומי במגוון פעילויות מרתקות: פלנטריום – הדמיית שמי הלילה, צילומי אסטרונאוטים בחלל החיצון, יצירת תכשיטים מהחלל- גבישים, ערפיליות, חידות משחקי חשיבה ואתגרים נוספים.

מועצה אזורית מרחבים (הזינו בווייז – ‘תפוח פיס מרחבים’)
אירוע: “מרחבים בחלל’
מועד: 29.1.24, 16:00–20:00

 

שבוע החלל בים המלח

מהמקום הנמוך בעולם ועד לכוכבים מביאים את החלל לתושבי הצפון והדרום שפונו מבתיהם למלונות ים המלח.  מרכז החלל קריית שמונה, עיריית קריית שמונה בשיתוף מועצה אזורית תמר, קרן רמון וסוכנות החלל הישראלית – מביאים את החלל עד אליכם, בואו לבלות אחר צהריים של כוכבים: פלנטריום 360 לצפייה בכוכבי הלילה, הפעלות לילדים, ניסויים ועוד המון הפתעות.

איפה? מתחם המלונות מועצה אזורית תמר
מועד: 30.1.24, 16:00–20:00

 

שבוע החלל בבית יציב באר שבע

מצפה הכוכבים בית יציב יערוך תחנות אסטרונומיה ייחודיות: פעילות פלנטריום, תצפית כוכבים, ותחנות יצירה נוספות. הכינו סקרנות ודמיון והצטרפו אלינו לחוויה מרתקת בקנה מידה אסטרונומי

באר שבע ווייז ‘בית יציב, העצמאות 79
אירוע: ” בית יציב: 2… 3… ש-גר!”
מועד: 31.1.24, 17:00–20:00

שבוע החלל ביהודה ושומרון:

אוניברסיטת אריאל

אירוע: חקר החלל למען טכנולוגיות העתיד
אוניברסיטת אריאל מציגה – חקר החלל בעבר, בהווה וביחד למען טכנולוגיות העתיד – ומזמינה את הקהל הרחב להכיר מקרוב את דרכן והתפתחותן של טכנולוגיות ישראליות בחלל ואת החשיבות של שילוב הכוחות והמוחות למען טכנולוגיות העתיד- במסגרת הפעילות נכיר טכנולוגיות “כחול לבן”, נשקיף על החלל מהפלנטריום ונצא למסע קוסמי עם ד”ר מולקולה.

מתי: 31.1.24, 15:30–19:30

שבוע החלל במרכז הארץ:

פלנתניה בנתניה

בפלנתניה תוכלו להשתתף בפעילות חללית מיוחדת ומאתגרת יחד למען טכנולוגיות העתיד, עם סדנאות, הדרכות, מופעים והפעלות, נצטלם במתחם סלפי ענק ונצטרף לאסטרונאוטים המובילים, נצפה במציאות מדומה ובמופע ייחודי בפלנטריום ונתצפת על הכוכבים.
נתניה (צ’יאונה סוגיהארה 1, נתניה. ווייז: פלנתניה
אירוע: מהפלנתניה ישר לכוכבים
מתי? יום ראשון, 28.1, 18:30–21:30 | שני-חמישי, 29.1–1.0, בשעות 16:30–21:30

מרכז החלל בטייבה

מרכז החלל טייבה, בשיתוף סוכנות החלל הישראלית, מזמינים אתכם לאירועי חלל מרגשים הכוללים סדנאות, הדגמות, הרצאות ותערוכת חלל. יחד נצפה בכוכבי לכת , נערוך סדנאות לבניית דגמים של מערכת השמש ונצפה בסרטון של הירח בפלנטריום הדיגיטלי.

טייבה (ווייז- מרכז החלל טייבה)
אירוע: “מביטים למעלה במרכז החלל טייבה”
מועד: 1.2.24, 19:00–21:00

שבוע החלל הישראלי 2024
שבוע החלל במכון דוידסון לחינוך מדעי

שבוע החלל במכון דוידסון רחובות

כיצד מזהים כוכבי לכת בשמי הלילה, מה טעמו של שוקו בחלל, למה הירח נראה כמו בננה לפעמים וכיצד מעצבים חללית בעזרת AI ?הצטרפו ליריד החלל – לא מהעולם הזה למסע בין כוכבים: ערב של הפעלות, סדנאות, הרצאות ותצפיות אסטרונומיה. במסגרת הפעילות ננסה לאכול ולשתות כמו האסטרונאוטים שחיים בתחנת החלל הבינלאומית, נלמד “לדבר” עם תוכנת בינה מלאכותית כדי לעצב חללית משלנו ונגלה יחד את מסלול הירח וכיצד הוא מושפע מהשמש ומכדור הארץ.

איפה? מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע

ווייז: מכון דוידסון ברחובות

מתי? 1.2.24, 16:00–21:00

שבוע החלל במצפה הכוכבים בגבעתיים

מצפה הכוכבים בגבעתיים בשיתוף עם סוכנות החלל הישראלית מזמינים אתכם לתצפית טלסקופים בשמי הלילה, הרצאות, הדגמות ועוד.

איפה? גבעתיים
ווייז: מצפה הכוכבים גבעתיים, המרי 66 גבעתיים
אירוע: מביטים למעלה ממצפה גבעתיים
מועד: 1.2.24 , 19:00–21:30

 

שבוע החלל בירושלים

במוזיאון המדע בירושלים יכלו המבקרים לחקור את סודות החלל בסדנאות מעשירות בנושא חיים מחוץ לכדור הארץ: התנסות מולטימדיה מה נחוץ בשביל חיים, איך צריך להראות כוכב לכת שיתכנו עליו חיים מה עלינו לחפש. בנוסף תוכלו לצפות בכוכבים בטלסקופים, לפגוש מומחים לחלל ולהשתתף במשחקי חקר חלל מרתקים.

איפה? מוזיאון המדע ע”ש בלומפילד, ירושלים
אירוע: יריד החלל
מתי? 28.1.24, 21:00–16:00

 

שבוע החלל במעלה אדומים

במהלך הפעילות במעלה אדומים תוכלו ליהנות מהרצאות על חורים שחורים, משימות בחלל ופרויקט ההגנה מפני אסטרואידים. לצפות בטלסקופים על ערפיליות, כוכבי לכת וגלקסיות, להשתתף בפינות יצירה וללמוד על ניסוי ישראלי בתחנת החלל הבינלאומית.

אירוע: נותנים ספייס במעלה אדומים
איפה? מעלה אדומים
מתי? 1.2.24 בשעות 17:00–20:00

 

 

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס: ” האירועים השנה בצל אתגר המלחמה בעזה. בעת הזאת שבה כולנו מתמודדים מול אויבים אכזריים, התקיים שבוע החלל בסימן האתגרים בתעשיית החדשנות הישראלית – ובתוכה תעשיית החלל. הביקוש האדיר להשתתפות בכנס הבינלאומי וכן באירועים הפתוחים לציבור ובחינם בכל רחבי הארץ הם הוכחה לנצחון הרוח הישראלית היוצרת ופורצת הדרך בכל זמן. אנחנו צופים שהביקושים וההשקעות בתעשיית החלל הישראלית תגדל באופן משמעותי כבר בעת הקרובה ובעיקר עם נצחון ישראל במלחמה.״

במהלך השבוע יתקיימו אירועים נוספים מקוונים ופיזיים – הרשימה המלאה של אירועי שבוע החלל מופיעה באתר משרד המדע. כל האירועים בחינם – בהרשמה מראש. מספר המקומות מוגבל.

שבוע החלל הישראלי 2024

איפה? במוזיאוני המדע ומצפה הכוכבים ברחבי הארץ
מתי? 28 בינואר – 2 בפברואר 2024

לרשימת האירועים המלאה והרשמה בחינם: www.space.gov.il

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



5 ומעלה, כל המשפחה

מחירים

ללא תשלום

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

אין תגובות

השאר תגובה