מסלולי טיול וים של פעילויות לילדים בעמק חפר

טיול בטרקטור בקיבוץ
טיול בטרקטור בקיבוץ

קפצנו לאסוף לכם רעיונות ליום שלם של פעילויות וחוויות בעמק חפר, אזור מפתיע במרכז הארץ שתוכלו לבלות בו בין אתרים ומקומות מיוחדים בטיול משפחתי על רייזרים או איזי ריידר, פינות חי, מסלולי טיול בין תצפיות נוף וציפורים נודדות, מסעדות ובתי קפה, חגיגת גבינות וייין להורים והמון פעילויות לילדים בעמק חפר.

19.12.2021 ליאור אבולעפיה  | הכתבה נכתבה בשיתוף תיירות עמק חפר

 

מסלולים, אטרקציות וים של פעילויות לילדים בעמק חפר

עמק חפר, או כמו שהוא מכונה המתניים הצרים של המדינה, אזור יפייפה ומפתיע שלא כולנו ממש מכירים הנמצא על דרך הים הקדומה בין חופי ים פראיים ושדות חקלאיים ירוקים, נחלים זורמים ודיונות חול שביניהם מסתתרים מקומות קטנים ומיוחדים, אטרקציות ומוזיאונים, מסעדות ויקבים והמון פעילויות לילדים שממש שווה להכיר.

אז מה עושים ולאן מטיילים בעמק חפר:

מסלולי נחל אלכסנדר: צבים רכים על שפת הנחל

אומרים שפעם לפני הרבה שנים, מרוב שהנחל היה עמוק היה פה נמל שעגנו בו אוניות, בתקופות יותר מאוחרות על הנחל שטו סירות שהובילו אבטיחים בשנטי עד מוצא הנחל דרך תחנת המכס העות’מאנית שישבה בחירבת סמארה, תחנה שתהפוך בעתיד לחניון לילה לטובת כל חובבי הקמפינג שכבר לא יכולים להתמקם על שפת הים בבית ינאי.

טיילת נחל אלכסנדר
טיילת נחל אלכסנדר פארק גשר הצבים

מסלול נחל אלכסנדר עליון

את המסלול נתחיל בקיבוץ משמרות נחנה ליד חורשת איטליה ממנה נצעד ועד גשר הצבים ומגדל התצפית – מסלול מונגש לכל אורך הדרך שמאפשר לטייל בו עם עגלת תינוק, טיולונים, אופניים או בימבות לקטנטנים. כשנגיע לגשר הצבים נראה מהצד הדרומי של הנחל מרפסת עץ שאחריה יש שתי אבנים גדולות שמבצבצות מהמים. כאן תראו את צבי הנחל הענקיים מסוג הצב הרך משתזפים או מנשנשים במבה במלוא הפה (כן… אסור להאכיל אותם) ואח”כ תוכלו לטפס אל מגדל התצפית שאומרים שביום יפה רואים ממנו את נתניה. לסיום תוכלו לקפוץ ליקב ויתקין הסמוך להצטייד ביין משובח לפיקניק מצאתם  לשבת לטעימות יין וגבינות אם אתם .
אופי המסלול: משפחתי קליל ומונגש
נקודת התחלה: חורשת איטליה
נקודת סיום: גשר הצבים
אורך המסלול: כ-3 ק”מ לכל כיוון

גשר הצבים בנחל אלכסנדר
גשר הצבים בנחל אלכסנדר

מסלול נחל אלכסנדר תחתון

ראיתי חוף שנחל עזבו… מסלול פחות מוכר אבל לא פחות יפה, שיוצא מגשר הצבים ומגיע עד שפת הים במכמורת, אפשר לטייל לאורכו ברגל או באופניים, הוא פחות מונגש אז בגלל הוא כנראה פחות מוכר. בדרך תוכלו לעבור ביקב ויתקין ולהצטייד ביין טוב לפיקניק על הדרך (מסע ישראלי זה אחד הלבנים הטובים שטעמנו). נחצה את הנחל על הגשר לכיוון צפון ונצעד עד שראה את חרבת סמארה. משם נמשיך מתחת לגשר של כביש החוף עד החיבור לדלתא של נחל אלכסנדר שמתחבר לים.

נסו לדמיין עם הילדים איפה נגמרים המים המתוקים ואיפה מתחיל הים המלוח. (לא לטעום – המים בנחל לצערנו עדייו לא נקיים מספיק אפילו בשביל שייט..) ממש לפני החיבור עם הים תוכלו להתמקם להפסקה, לפתוח פקל קפה ותה לילדים, לתת לילדים להתגלגל קצת על הגיונות בזמן שאתם נהנים מהשקיעה של הים התיכון.

אופי המסלול: משפחתי קליל – לא מונגש
נקודת התחלה: גשר הצבים
נקודת סיום: שפך נחל אלכסנדר מתחת לכביש 2
אורך המסלול: כ-4 ק”מ לכל כיוון

אגמון חפר

אגמון חפר

אגמון חפר: סיור באיזי בין שלוליות ואגמונים

באגמון חפר כבר הייתם? מקום בעמק ששווה להכיר ליד קיבוץ עין החורש, מקבץ של בריכות דגים נטושות שהפכו אחרי פיתוח משמעותי לפארק אקולוגי שמארח ציפורים נודדות וקבועות ועוד בעלי חיים. אגמון חפר מסתתר בלב השדות, מוקף בצמחייה ושבילים מסודרים ונגישים ומסתורים מיוחדים לצפייה וצילום של ציפורים במים באגם המרכזי, משהו שבין אגמון החולה לעמק המעיינות, אבל ממש כאן, במרכז הארץ.

אגמון עמק חפר
תצפית האגמון בעמק חפר

אל האגמון תוכלו להגיע בנתיים עם הרכב, עד שהתכנון העתידי יתממש ואזור האגמון יהפוך לחלק מפארק אקולוגי רחב כמו עמק המעיינות בצפון, פארק שיקיף את נחל אלכסנדר עם חניות היקפיות במספר יישובים מסביב ויהיה סגור לכלי רכב למעט אופניים, איזי ריידר ורכבי קלאב קר חשמליים לסוגיהם שגם יושכרו במקום. באחת הפעמים שביקרנו באגמון פגשנו קבוצה שהשתתפה בסדנת ציור בטבע שמתקיימת מדי פעם במקום – חווייה מיוחדת לכל הגילאים שתוכלו לשלב בביקור שלכם באגמון כחלק מסיור מודרך.

גרין ריידר בעין החורש

אנחנו זכינו להצטרף לטיול קצר סביב האגמון עם ניר מגרין ריידר בטיול על רכבי איזי ריידר – מכירים? למי שעדיין לא ניסה מדובר באחת האטרקציות החדשות באזור, גאווה ישראלית שהמציא מושבניק בשם ארז אברהמוב.

 

גרין ריידר אגמון עמק חפר, איזי ריידר עמק חפר
גרין ריידר אגמון עמק חפר

האיזי ריידר הוא כלי רכב חשמלי שכשמו כן הוא רכב שטח שלוקח אתכם באיזי, משהו שנראה כמו הכלאה בין קורקינט, סגוויי וטרקטורון שהיתרון שלו שיש לו ארבעה גלגלים רחבים שהופכים אותו לכלי שטח יציב במיוחד. זה רכב שאפשר להגיד עליו שאם לסבתא הקולית שלנו היו גלגלים, היא בטח היתה נוסעת על איזי ריידר, אולי אפילו בישיבה.

יצאנו לסיור קצר דרך שבילי השדות עם השלוליות להקיף את אגמון חפר, חובבי האקסטרים רכבו בעמידה ועשו פוזות לרחפן והרגועים יותר רכבו בישיבה רגועה. האיזי באמת איזי, קל ופשוט לתפעול אחרי ניסיון ותדריך קצר – יש קדימה, מעצורי יד ורק רוורס שדורש קצת קואורדינציה. הבעיה היחידה היתה שהאגמון מצטלם טוב וכמה בלוגריות שהיו איתנו בסיור כמעט והלכו לאיבוד ושכחו את עצמם מרוב צילומים ורילסים, לייבים וסטוריז שעפו שם מול האגמון.

איזי ריידר עמק חפר
גרין ריידר בשדות עמק חפר

חשוב! את הרגליים אסור להוריד מהכלי במהלך כל הנסיעה ובשונה מקורקינט חשמלי או סגוויי, יש לו 4 גלגלים ענקיים ובולמי זעזועים שהופכים את הנסיעה ברכב לקלה ויציבה ברמות אחרות. הרכבים הצליחו לעבור כל מכשול כולל מעבר בשלוליות הגדולות שאחרי הגשם, אל תשכחו להביא לכם ולילדים בגדים להחלפה.

כדי לרכב על איזי רייד אתם לא צריכים רישיון נהיגה או ניסיון – הרכיבה על הכלים אפשרית לכל אחד מגיל 16 ומעלה. הופה… אתם בטח תשאלו: ומה בנתיים יעשו הילדים? אז זהו שהם יכולים להצטרף אליכם לטיול בישיבה על כסא מיוחד שנמצא מאחורי הנהג.

איפה?
היציאה לטיול מקיבוץ עין החורש
משך הסיור: כשעה
טלפון: 053-4260215

לגעת בחיות פינת חי גבעת חיים
לגעת בחיות ספארי ילדים בפינת החי של גבעת חיים איחוד

לגעת בחיות בקיבוץ גבעת חיים איחוד

יובל הפך את פינת החי הוותיקה של הקיבוץ לפינת חמד שמושכת אליה אלפי משפחות עם מתחם מיוחד שנקרא ספארי ילדים מקום שבו בעלי החיים מסתובבים חפשי – וגר טווס עם כבש ותיש עם צב ענקי, גדיים, טליים, ברווזים ואווזים צווחניים, מקום שמקרב ילדים לבעלי חיים ואל הטבע. עזים ענקיות, כבשי אנגורה שנקראות כמו יצורים מארץ יצורי הפרא, גדיים טלאים, בנות יענה ועוד.

כשנכנסים לחצר רואים שבעלי החיים במקום רגילים למפגש עם ילדים ואורחים וממש לא מפוחדים כמו במקומות אחרים, תראו אפילו הצב מחייך… חוץ מהאיילים הנקודים, שאותם אפשר לראות רק מרחוק ולדמיין שאתם באיזה יער באוסטריה… אבל מרחוק.

 

לגעת בחיות צב ענק
לגעת בחיות צב ענק

בנוסף יש בפינת החי גם פעילויות לילדים כמו פינת ליטוף, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, חליבת עיזים, סדנת עבודה בעץ ופינות ציור, אפיית פיתות בטאבון וסדנאות יצירה מיוחדות.

פינת החי לגעת בחיות  נפתחה למבקרים לפני 10 שנים ובמשך השנים הצוות טיפח את פינת החי והפך אותה למקום שמאפשר בילוי חווייתי מהנה בחברת בעלי החיים בספארי, בפינות הליטוף, בחליבת העיזים, בסדנת היצירה ובפינות השונות במקום. מקום שמיועד לכל מי שמעיז ומוכן לגעת בחיות מקרוב ולהרעיף עליהם אהבה.

לגעת בחיות גבעת חיים
גדי בן יומיים בספארי הילדים

ימי הולדת ואירועים בפינת החי:

אם אתם תושבי הסביבה, תוכלו לחגוג בפינת החי ימי הולדת, מסיבות סיום שנה לגנים וכיתות בית היסודי, קבוצות חברים ומשפחות, איחרועי חברה, קייטנות, מתנ”סים ואירועים משפחתיים. בתיאום מראש תוכלו לסגור את המתחם באמצע השבוע ולהנות מכל מה שיש למקום להציע. דשאים מוצלים ומחצלות, שירותים ומזנון, חניה רחבה ונוחה צמודה לאתר, פינות ישיבה להורים וכל האטרקציות של לגעת בחיות.הילדים יכולים להשתתף בפעילויות לילדים של פינת החי כמו  נסיעה על טרקטור ברחבי הקיבוץ ועצירה ברפת.

ניתן לקיים את האירוע כל השבוע במקביל לפעילות השוטפת בפינת החי  או לסגור את האתר לרגל האירוע (באמצע השבוע בלבד).

איפה? גבעת חיים איחוד

וויז: לגעת בחיות גבעת חיים איחוד .

מתי? פתוח כל השבוע

לפרטים: 053-9382477

 

הרואה בקפה, עוגת תותים
הרואה בקפה והעוגות של שושנה

בוקר אצל הרוֹאֶה בקפה: פטיסרי ועוגת גבינה של אמא

בין עצי ההדר בחצר האחורית של משפחת שיקלר שבכפר הרוא”ה, גילינו בית קפה שנקרא הרוֹאֶה בקפה, מקום מזמין וטעים שהתחדש לאחרונה תוך שימור האווירה הכפרית של הקפה המשפחתי הוותיק. רואה (בלשון זכר) כמחווה לשם היישוב בו בית הקפה הוקם – כפר הרוא”ה.

לפני קצת יותר משני עשורים, בחצר האחורית של בית הילדות של המשפחה, בין עצי האבוקדו והתפוז לצד העוגות של שושנה, המאפיה של ההורים, הקימו ארבעת האחים והאחות את בית הקפה, כי כידוע, ליד העוגה מתבקשת איזה כוס קפה או תה או שוקו לילדים.

קפוצינו הרואה בקפה
קפוצינו או אמריקנו? הרואה בקפה

בני המשפחה מעידים על עצמם שכמשפחה שעסקה בעיקר בחקלאות, הם לא ידעו בהתחלה הרבה על ניהול מסעדה, אבל על חוסר הניסיון בתחילת הדרך חיפתה במהירות הכנסת האורחים אותה למדו בבית ההורים, בית בו תמיד התארחו חברים, שכנים ועוברי אורח כשעוגה חמה מלכדת סביבה סיפורים וחוויות. כיום כל בני המשפחה שותפים פעילים בניהול הקפה ממש כמו משפחה מסרט איטלקי טוב.

תפריט המסעדה חלבי וכשר ומציע מנות קבועות ועונתיות – מנות בוקר, מנות ראשונות, פסטות, דגים, סלטים, כריכים, פיצות וקינוחים מעולים שמגיעים מהקונדיטוריה הסמוכה של אם המשפחה שושנה. הצצה לוויטרינה הזכירה לנו דלפק של פטיסרי בפריז עם ניחוחות של בית ועוגת גבינה של אמא.

אז בטח תשאלו איך היה והאם זה מתאים עם ילדים? אז ככה – הבוראטה נמסה בדיוק במידה, הבורקס הקריספי מזכיר את הבורקס שסבתות דוברות לדינו היו מכינות פעם, והקפה? טוב גם הקפה היה קפה מעולה של DADA שהוכן במקצועיות והרבה אהבה, בכל זאת השם מחייב.

בראנצ' כפר הרואה
בראנצ’ ברואה בקפה – אל תפספסו את הבורקס

הכל הוגש בכלים יפים ומכל הלב ונראה שלא במקרה יש למקום קהל קבוע מיישובי האזור שמגיעים למקום כדי לחגוג אירועים משפחתיים, לפגישות עבודה או סתם לאכול ארוחות בוקר מתפנקת באמצע השבוע. מבחינת התפריט הכל אפילו מאוד ידידותי לילדים.

קפה הרואה בקפה
איפה? שבטי ישראל 1, כפר הרא”ה
מתי? ראשון עד חמישי: 08:30-23:00 | שישי: 08:00-13:45 | מוצאי שבת: חצי שעה אחרי צאת השבת עד 23:00
הזמנות: 04-625-1451

קטיף עצמי באביב משתלת כפר הרואה

תשימו לכם תזכורת – באביב מתחילה עונת הקטיף העצמי במשתלת כבר הרואה (או הרא”ה) מקבלים שקית גדולה מנייר ידידותי לסביבה, קוטפים עם הילדים ולוקחים הביתה ארבעה  סוגי גזר בכל הצבעים, כרוב אדום או לבן, צנון, שמיר, כוסברה, רוקט, מנגולד, תרד, צנוניות, בצל ירוק, בצל ירוק ואדום, ברוקולי, חסה, סלק מכל הסוגים – עגול, צהוב או ארוך, תפוח אדמה, סלרי עלים, פטרוזיליה, פטרוזיליה שורש ואפילו כלניות בעונה. בקיצור – סלט.

קטיף עצמי במשתלת הרא"ה
קטיף עצמי במשתלת הרא”ה
פעילות הקטיף העצמי במשתלת כפר הרואה תפעל לקראת פסח. סגור בשבת.
בהרשמה מראש: 053-9382923

 

טרקטורוני עמק חפר

טוב, האמת שכבר אין כמעט טרקטורונים בארץ… רוב רכבי השטח שאנחנו רואים כיום הם רייזרים או טומקארים שהם הרבה יותר שקטים, ידידותיים לסביבה ובעיקר בטוחים. אז תכירו את טרקטורוני עמק חפר, אטרקציה חדשה יחסית שהגיעה לכפר ויתקין מהרי ירושלים (טרקטורוני ירושלים לשעבר).

טרקטורוני עמק חפר, טיול רייזרים, טיול טומקאר
טרקטורוני עמק חפר

מהמקום שנמצא ממש במרכז הארץ, יוצאים לטיול טקרקטורונים (סליחה רייזרים..) בכפר ויתקין והסביבה. 4 מסלולים לבחירתכם ממסלול קצר באזור נחל אלכסנדר ועד מסלול ארוך לשקיעה הרומנטית בחוף גדור הפראי. ומה שעוד מיוחד בפעילות שלפני הסיור אתם מקבלים חוץ מתדריך הבטיחות גם הדרכה והכרות עם הסיפור של המקום והאנשים שחיים פה והילדים יוצאים עם ערך מוסף מעבר לכיף עצמו של הטיול והאקסטרים בשטח.

הפעם מרוב מקומות שראינו לא הספקנו לצערנו חוות את הרכיבה עצמה אבל אני בטוח שעוד נחזור לשם בקרוב להשלים את החסכים:) הייתם? מוזמנים לכתוב לנו בתגובות פה או בקבוצה איך היה.

לפרטים: 053-5552372

בית טרזין גבעת ברנר
בית טרזין גבעת חיים איחוד

בית טרזין

אל המוזיאון ואתר ההנצחה בקיבוץ גבעת חיים איחוד הגענו כחלק מהסיור להכרות עם האזור, מקום מרגש שהוקם על ידי שורדי הגטו הכי מערבי באירופה שהגיעו לארץ ובחרו בחיים אבל גם לא לשכוח את זכרם של של חבריהם וקרובי משפחתם שחיו וחלמו והאמינו עד יומם האחרון בגטו טרזינשטט על החיים בארץ.

במרכז המוזיאון יש חדר שעל רצפתו פסיפס שהוא מעין צילום אוויר של מבנה הגטו ומסביב תראו מוצגים, צעצועים, יומנים וציורים שממחישים את החיים בעיקר של הילדים ובני הנוער שחיו בגטו בחבורות נוער עם מדריכים, למדו עברית וייצרו במקום חיי תרבות ותקווה לעתיד בתנאים הכי קשים שאי אפשר לדמיין.

מקום חובה לביקור עם בני נוער כחלק מההכנה להכרות עם התקופה הנוראה בהיסטוריה שחשוב להכיר. מעבר לתערוכת הקבע מתקיימות במוזיאון ובמרכז החינוכי גם מפגשים ופרוייקטים מרגשים ומשפותפים של ניצולי שואה עם בני נוער ואמנים.

לפרטים: 04-636-9515

בונסאי כפר הרואה
בונסאי כפר הרואה

בונאסי ארט כפר הרוא”ה

בכניסה לישוב כפר הרואה, בין הקפה לרייזרים קלטתי בזווית העין משום מיוחד אז עצרתי ולא הצטערתי:) משתלת בונסאי ארט של משה אמרגי שמקיים במקום סדנאות ומכירה של עצי בונסאי ייחודיים שלא רואים בכל מקום. שווה עצירה גם עם הילדים. הכי קרוב שנגיע ליפן כנראה בשנה הקרובה…

איפה? המייסדים כפר הרא”ה
מתי? ראשון עד חמישי בין 9:00 ל-17:00 שישי וערבי חג: 8:30 עד 14:00
לפרטים: 04-6308169 | 054-4509745

 

חדר אוכל גבעת חיים
חדר אוכל גבעת חיים

החברים מתבקשים לחדר האוכל

תשכחו מכל משה שזכרתם על חדר האוכל בקיבוץ… טוב ברז הסודה עדיין שם וגם הצוללת לפינוי המגשים אבל חדר האוכל בקיבוץ גבעת חיים איחוד עבר לפני כמה שנים מהפך. מחדר אוכל אפרורי, בת הקיבוץ לקחה על עצמה את הניהול של חדר האוכל הביאה שף מקצועי ותוכלו לאכול במקום מאכךים שזקני הקיבוץ לא זוכרים… באן ויאטנמי עם בשר מפורק, סושי ועוד דברים שלא חשבתם שאפשר למצוא בחדר אוכל קיבוצי.

הכל טרי ומוכן במקום ובעקבות ההצלחה (מקצת יותר מ-100 סועדים כיום חדר האוכל מכין מנות ליותר מ-450 איש) בקרוב תפתח בחדר האוכל גם מעדניה שתוכלו לקחת מכאן טייק אווי של אוכל ביתי לסופי שבוע, ממרחים, סלטים וריבות תוצרת בית, אלכוהול מיוחד, גבינות בוטיק ועוד.

לפרטים: 052-433-0001 :

תמיר פרץ גבעת חיים
מקפיץ גבינות כמו באיטליה – תמיר פרץ גבעת חיים

הגבינות כמו באיטליה החלב מהרפת בקיבוץ

ליד הרפת של גבעת חיים איחוד מסתתרת פנינה קולינרית שטובי השפים של של ישראל כבר שמו עליה עין… מחלבת בוטיק קטנה שתפתח בתחילת השנה הבאה עלינו לטובה ומייצרת גבינות קשות ומיוחדות בסגנון ארטינזי איטלקי. הסיפור שמאחורי המחלבה הוא סיפור מעניין של יזמות ואנשים מעוררי השראה שהלכו עם החלום שלהם עד הסוף. תמיר ודנה אשתו, בני קיבוץ גבעת חיים ידעו תמיד שהם יעסקו בקולונריה. תמיר למד הנדסת מזון והחליט להתמחות בגבנות.

כדי להכיר את המקצוע מקרוב הוא הבין שלא מספיק ללמוד את התיאוריה ויצא למסע של התמחות במקצוע ממש מרצפת הייצור – בהתחלה אצל השכנים במחלבת יעקבס ובהמשך נסע לשנתיים לאיטליה להתלמד אצל טובי הגבנים שמייצרים גבינות ארטינזיות בשיטות מסורתיות שלא השתנו כבר כמה מאות שנים. תמיר האמין שהחלב המשובח של הפרות ברפת הקיבוצית (שהיא מסתבר אחת הרפתות המרווחות בארץ) אפשר לייצר גבינות קצת יותר מיוחדות מהגבינות הצהובות המוכרות שרובנו שמים לילדים בכריך לבית הספר.

גבינות מחלבת גבעת חיים איחוד
גבינות מחלבת גבעת חיים איחוד

לא בוכים על חלב שנשפך… פשוט עושים ממנו גבינה

מסתבר ששוק החלב בארץ עדיין פועל על פי מכסת ייצור שמוקצות לכל רפת, נשמע קצת כמו משהו מימי הקולחוז הסוציאליסטי, שיטה של המדינה לווסת בכמויות הייצור והמחירים של מוצרי המזון שאנחנו רוכשים. מתוך מכסות הייצור האלה נולדו המחלבות הקיבוציות – כי מה עושים עם כל החלב שנשאר מעבר למכסות שמותר למכור? בהרבה קיבוצים הוקמו מחלבות קטנות לייצור עצמי של גבינות מעודפי החלב שנשארו, כי חבל לבכות על חלב שנשפך.

אחרי שתמיר קיבל את ברכת הדרך של הקיבוץ הוא השקיע בציוד מיוחד לייצור גבינות בקר קשות והפך את המחלבה הקיבוצים הקטנה למחלבת בוטיק שנמצאת כרגע בהרצה ותפתח ממש בקרוב עם חנות לממכר גבינות. אנחנו זכינו לטעימה והצצה ראשונה אל מקררי הגבינות שנראו כאילו קפצנו למחלבה אי שם באלפים של איטליה. לגבינות יש שמות ישראלים מקוריים, גבינות צהובות קשות מיושנות בסגנון אלפיני וגבינה כחולה מעולה שלא הצלחו להפסיק ולטעום.  המתכונים לייצור הגבינות הם התאמה של המתכונים שתמיר הביא מאיטליה אל החלב ומזג האוויר הישראלי.

הפתיחה המתכוננת בינואר 2022, המקום כל כך חדש שעוד אין לו שם רישמי ואין לא עדיין פייסבוק או אינסטגרם אבל תאמינו לנו שזה מקום ששווה נסיעה במיוחד. ובינינו זה פה במרכז הארץ… מגש גבינות, כוס יין לבן ליד, קצת זיתים בצד ואנחנו מסודרים.

תמיר: 058-4242250

יקב ויתקין טעימות יין
יקב ויתקין טעימות יין

 

יקב ויתקין יישמח לבב אנוש

לסיום היום בעמק חפר מומלץ להגיע ליקב ויתקין – יקב בוטיק משפחתי הנחשב לחלוץ הייננות הים תיכונית בתעשיית היין הישראלית, המתמחה בייצור יין מקורי מזנים מקוריים – יינות מזנים ותיקים ונשכחים, זנים חדשים וייחודיים ומגוון בלנדים לא שגרתיים.

שמות כמו גרנאש בלאן, רוסאן, מרסלן ועוד שלא אומרות לרובנו הרבה אבל היין פשוט טוב. עובדה שלא נשאר כלום בבקבוק של מסע ישראלי שהבאנו הביתה לארוחת שישי… ביקב מייצרים יינות ב-3 סדרות: סדרת הפרמיום ויתקין מיינות זניים, סדרת הבלנדים מסע ישראלי ושורשים סדרת העל של היקב.. מה שאהבנו שיש להם ביקב שגעון מבורך לקיימות ואקולוגיה – כל עודפי הייצור משמשים את החקלאות באזור והכל פועל עם מערכת אקולוגית סגורה שלא משאירה בסביבה טביעת רגל, מעבר לחיוך קל וקצת אדים של אלכוהול משובח..

ביקב תוכלו להתארח לטעימות יין, גבינות וממרחים מעולים, בראנצ’ קליל של שישי בבוקר ואחריו טיול קליל אל גשר הצבים הסמוך. מקום ששווה לעצור בו להצטייד ביין או סלסלת פיקניק גם אם אתם בטיול עם הילדים.

איפה? נחל אלכסנדר, ליד גשר הצבים
מתי? ראשון עד שישי.

לפרטים: 09-8663505

 

 

מסע ישראלי יקב ויתקין
מסע ישראלי יקב ויתקין

 

עוד פעילויות לילדים ומסלולים באזור עמק חפר:

חופי בית ינאי ומכמורת בקיץ, המרכז להצלת צבי ים במכמורת שבקרוב ייפתח במיקום חדש כמרכז מבקרים ייחודי לצד המרכז לחינוך ימי, חוות אורגני גרין בכפר ויתקין, מבצר קקון, מוזיאון האופניים ומצפור ויקר.

תשמרו את הכתבה הזאת לפעם הבאה שאתם מחפשים רעיונות לבילוי עם (או בלי) הילדים במרכז הארץ ותשלחו למי שמבין עניין ויזרום איתכם לעמק.

עוד מסלולים ומידע על אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה בעמק חפר באתר התיירות:

www.toursim.c-hefer.org.il

אין תגובות

השאר תגובה