ים של פעילויות לילדים בעמק חפר: משפחה בשנטי מנסה קצת אקסטרים

פעילויות לילדים בעמק חפר ציור בטבע כבר ניסיתם?
פעילויות לילדים בעמק חפר ציור בטבע כבר ניסיתם?

לפעמים הדברים הכי טובים מסתתרים מתחת לאף, לקראת החופש הגדול יצאנו להכין בשבילכם יום כיף עם הילדים בין אטרקציות ומסלולי טיול מיוחדים, מוזיאונים ומרכזי מבקרים, סדנאות יצירה והמון פעילויות לילדים בעמק חפר.

מתי בפעם האחרונה התנדנדת על ערסל בצל העצים כשהילדים קוטפים פיטנגו ומשחקים בשנטי בין הערוגות?

או אולי תעדיפו לדלג במסלול אקסטרים כמו נינג’ות ולבקר במוזיאון שכולו אופניים?

ואחרי שהוצאתם אנרגיה להתיישב מול סטייק כמו בארגנטינה, או שאולי תרצו לטעום מאכלים מהעתיד שעשויים מאצות עם נגיעות של ים ולהציל את העולם?

לסיום קופצים לבקר בסליק מסתורי, מבלים במרתף יין קריר, לוגמים בירה מרעננת ישר מהחבית, רוכבים על אופניים מסביב האגם, לצייר את הטבע ולספור ציפורים נודדות על המרפסת מול השקיעה…

יום גדוש פעילויות לילדים בעמק חפר:

כששמענו שמתארגן סיור של איגוד הבלוגרים הישראלי עם תיירות עמק חפר התלבטנו אם להצטרף… כי מה כבר יש לראות באזור שאם נודה על האמת, הוא לא האזור הראשון שהיה קופץ לכם לראש כשהייתם מחפשים רעיונות לבילוי עם הילדים לקראת החופש הגדול.

אבל אחרי הסיור אפשר להגיד שיש פה כל כך הרבה אטרקציות לילדים בעמק חפר והאנשים שבו הצליחו להפתיע אותנו ובגדול.

לטובת מי שנרדם בשיעורי גיאוגרפיה… עמק חפר זה האזור הזה במרכז הארץ בין הים התיכון במערב ועד מורדות ההרים במזרח.

אזור ירוק עם נופים מגוונים בהם מחכים לכם כמה מחופי הים היפים בישראל, נחל אלכסנדר על שלל מסלולי הטיול שלגדותיו והצבים הענקיים, אגמון חפר החדש ומצפורי הצפרות, אתרי מורשת, אטרקציות מאתגרות, מרכזי מבקרים וגלריות, שמורות טבע, פרדסים ושדות אינסופיים.

רק לארוז תיק קטן עם בגדים להחלפה לילדים, בגדי ים, שרוול או בגדי ספורט, כפכפים או נעלי עקב ותרשמו בווייז: עמק חפר.

9 פעילויות לילדים סביב העמק:

כמו שזה נראה כרגע, רוב הסיכויים שרובנו נשאר בארץ בקיץ הקרוב… אז למה שלא ננצל את ההזדמנות וניקח את הילדים ונעשה לנו חופשה כמו בחו”ל.. אבל בישראל?

בסיור הכרנו בפעם הראשונה מקומות שבשגרה אנחנו חולפים לידם במהירות מבלי לעצור ומבלי לדעת שיש פה כאלה אוצרות מתחת לאף, ממש במרכז הארץ. כי אם עוצרים, מגיעים למקומות מפתיעים:

1. גינת אוכל: לטייל בתוך סלט

את הבוקר שלנו התחלנו במקום שנקרא גינת אוכל – אחד המקומות  שכיף במיוחד לבוא אליהם עם ילדים קטנים  (או אפילו בלי הילדים) ולהשתתף בסדנאות קולינריות מעולות.

קצת קשה להגדיר את גינת אוכל – זה לא משתלה, או סתם עוד קטיף עצמי, זה לא פרדס עם משחקייה וארגז חול, וזה לא מרכז לסדנאות יצירה או בישול – זה הכל ביחד והרבה יותר מזה.

פעילויות לילדים בעמק חפר, גינת אוכל ביתן אהרון
בוקר בשנטי על הערסל בגינת אוכל

בואו נסכם שמדובר במקום מקסים שאפשר לבלות בו כמה שעות בתוך גינה אורגנית ירוקה ואם היה אפשר גם היינו נשארים לישון שם…

אחרי קפה קצר של בוקר יצאנו לסיור בגינה להרגיש את החקלאות והטבע ממש כמו פעם בתוך פרדס של ערסלים בין ערוגות של חסה ומלפפונים, שתילים של פיטנגו, שורות של עגבניות, חצילים, תירס גמדי ועוד המון סוגים של פירות וירקות מתוקים שטעמנו ישר מהשיח או מהעץ.

פעילויות לילדים בגינת אוכל עמק חפר
לטעום ולטייל בין הערוגות בגינה

מקום מושלם אם אתם מחפשים בילוי של כמה שעות בסופ”ש וחיבור לטבע עם הילדים, ערסלים להורים כבר אמרנו?… סיורים מודרכים וקטיף טעימות להורים וילדים, פינת יצירה, פינת משחקים וארגז חול ענקי, לול תרנגולות ותרנגולי הודו חביבים. בשתות ובחגים יש בגינה תכנית של הצגות ילדים, שעות סיפור וכמובן סדנאות יצירה לילדים.

חובבי הבישול והקולינריה ישמחו לשמוע שבמטבח החצי פתוח של המשק מתקיימים מדי פעם סדנאות בישול עם שפים כמו מסימיליאנו ואחרים שעושים שימוש בירקות הטריים שמגיעים היישר מהערוגות הסמוכות למטבח.

בגינת אוכל אפשר להזמין סדנאות פרטיות, לחגוג אירועים מיוחדים למשפחות וקבוצות.

מתנות לחגים גינת אוכל
מתנות משמחות בגינת אוכל

יש פה גם משתלה של סוקולנטים (הצמחים האלה שחיים על אוויר ואהבה), חנות של מתנות משמחות ומוצרי משק מקומיים מרחבי העמק בה אפשר להזמין סלסלת פיקניק טעימה.

שתינו קפה משובח, טעמנו קצת שייקים מפירות וירקות מהגינה ושמנו פעמינו לתחנה המפתיעה הבאה שחיכתה לנו קצת צפונה ממש על כביש החוף.

 

חוות סיקורה מרכז המבקרים

2. סיקורה: טעימה ירוקה מהעתיד

סיקורה נשמע לכם יפנית? צודקים. אבל לפני שנגלה לכם מה אומר השם סיקורה, נספר קצת על המקום המפתיע הזה – חוות סיקורה היא חווה לגידול אצות ים ומרכז מבקרים שנקרא איך לא – הצצה באצה.

את החווה שהסלוגן שלה הוא: אני ואצה נשנה את העולם, הקים יוסי קרתא, יזם שבעברו היה מדריך בחברה להגנת הטבע ומשם התחבר לרצון לשמור על הסביבה.

עם השנים יוסי הפך לאיש עסקים, אבל כזה שרוצה לפתח מיזמים עם משמעות שיעשו שינוי חיובי בעולם ויעזרו לשמור על הסביבה והים בהשראת הכללים שנכתבו עוד בספר בראשית לפני שהתחלנו לקלקל את העולם…

אחד השינויים שיוסי חשב עליו הוא לשמור על הים וגם לדאוג לעתיד של כולנו על ידי פיתוח שיטה שרשומה כיום כפטנט עולמי לגידול מקורות מזון על בסיס אצות ים הגדלות בבריכות מי ים ביבשה.

אם אין לחם תאכלו אצות

לא ברור איך היפנים לא חשבו על זה עד קודם.. הרעיון פשוט מתבקש – במקום לגדל ו’לדוג’ את האצות מהים בו יש כידוע זיהומים של מתכות ופלסטיק, בסיקורה מגדלים את האצות במי ים מסוננים ומטוהרים בסביבה נקייה בתוך בריכות על החוף.

 

אצות בחוות סיקורה
כן, זה אכיל ואפילו בריא… | חוות סיקורה – הצצה באצה

האצות הם מזון שיכול לפתור הרבה מהבעיות של התזונה בעתיד הקרוב שבו החקלאות המסורתית תתקשה להתמודד עם קצב גידול האוכלוסייה בעולם.

בחוות סיקורה מתמחים בגידול אצות מאקרו גדולות משני סוגים: אצת אלווה הירוקה המכילה נוגדי חמצון ויטמינים וכלורופיל ואצת הגרצילריה שנראית כמו משהו ששמים באקווריום… אבל תאמינו לי שהיא אכילה… מניסיון…ומשמשת להעשרת הטעם וכתחליף צמחי לג’לטין.

אחרי תקופה מהירה של צמיחה, האצות עוברות תהליך ייבוש או הקפאה ונמכרות בצורת אצות יבשות או קפואות למאכל מה שמבטיח שמירה מירבית על הערכים התזונתיים הרבים שיש בהם. אומרים שזה אפילו מרזה.

פירוש השם סי-קורה מורכב משתי מילים: סי מהמילה האנגלית ים (sea) וקורה שפירושה – ארגז אוצרות ביפנית.

שינסנו מותניים ויצאנו לסיור מודרך עם דוקטור יוסי בין הבריכות, אזרנו אומץ וטעמנו אצות ישר מהמים, ראינו סרטון קצר וידידותי לילדים עם הסיפור של החווה, וטעמנו מאכלים מפתיעים מאצות (פסטו מישהו?…)

היחשפו לעולם מתחת למים בחוות סיקורה | צילום: חוות סיקורה – הצצה באצה

בסיקורה זכינו לקבל הצצה לעתיד ולהכיר עוד יוזמה ישראלית מעוררת השראה. אחרי שטעמנו בסיור קצת אצות ישר מהמים (בואו נגיד שזה קצת מלוח.. טעם נרכש..)  טעמנו פסטה, סלטים, ממרחים טבעוניים ועוד המון דברים בריאים ובמפתיע גם טעימים והכי חשוב בריאים עם המון ערכים טובים וסיבים תזונתיים שכל מזון על מתגאה בהם.

איפה? ירידה מכביש החוף צפונית למחלף בית ינאי. ווייז: חוות סיקורה
החווה פתוחה למבקרים בימים ראשון עד חמישי בתאום מראש – אורך הסיור כשעה וחצי.

הסיור עד גיל 6 ללא עלות | מעל גיל שש: 45 ₪ לאדם

לפרטים: 053-9382897

מגדל הצבים נחל אלכסנדר
מגדל התצפית – פארק הצבים נחל אלכסנדר

3. על שפת הנחל: אל גשר הצבים בנחל אלכסנדר

אחת האטרקציות הטבע המיוחדות בעמק הם צבי הנחל הענקיים המשתכשכים להם במי נחל אלכסנדר ליד כפר ויתקין שמושכת אליה מדי סופ”ש אלפי משפחות ומבקרים.

פארק צבי הנחל, ליד גשר הצבים, הוא פארק ירוק שבמרכזו מגדל תצפית מעץ ממנו רואים את מרחבי עמק חפר, נחל אלכסנדר והים התיכון שמנצנץ מרחוק.

אחרי התצפית גלשנו במורד הדשא אל שפת הנחל שם תראו בתוך המים צבים ענקיים עם אף מוזר עם מראה חייזרי משהו בתוספת חדק לנשימה ושיריון נקודות רך.

פארק הצבים, גשר הצבים נחל אלכסנדר
מרפסת השיזוף של הצבים הענקיים – גשר הצבים נחל אלכסנדר

הצבים יכולים להגיע לאורך של 120 סנטימטר ולמשקל של 50 ק”ג ופעילים בעיקר בעונה החמה ואז מומלץ להגיע לנחל.

חשוב לציין שאסור להאכיל את הצבים – לא לחם ובטח שלא במבה ושאר חטיפים…

המתנדבים נאמני הנחל ורשות הטבע והגנים מסיירים לאורך הנחל בעונת ההטלה ומגדרים את קיני ההטלה כדי לשמור על הצבונים (אבקועים) הקטנים מטורפים וסכנות דריסה עד הבקיעה וירידתם לנחל.

חזקי, סגן ראש המועצה האזורית שהתלווה אלינו לסיור סיפר שאחרי כל סופ”ש צוותי המועצה מתמודדים עם כמויות אשפה ענקיות, שקיות ושאריות מזון בחופים ועל גדות הנחל..

גשר הצבים
הניקיון מתחיל בחינוך – גשר הצבים

מעבר למפגע הם גם מסכנים את הצבים ושאר בעלי החיים שחיים באזור אז אל תשכחו לאסוף אחריכם ולהשאיר את המקום נקי.

תצפית-נחל-אלכסנדרתצפית המגדל נחל אלכסנדר

איך מגיעים לפארק צבי הנחל?
מכביש 4 פונים לכפר ויתקין בכביש 5721, 500 מ’ אחרי הגשר שעל נחל אלכסנדר, לפני פסי הרכבת, פונים צפונה ואחרי קילומטר ומגיעים לחניה הקטנה של הפארק.

4. טיול מצב אל צב

אם זמנכם וכוחכם בידכם ואתם מטיילים עם עוד משפחה ורכב נוסף תוכלו לצאת מגשר הצבים מערבה למסלול הליכה רגוע של כ-4 ק”מ לאורך הנחל עד החיבור של הנחל עם הים.

משאירים רכב איסוף בקצה המסלול ליד מוצא הנחל לים (בכביש הגישה  למכמורת) ויוצאים למסלול הליכה יפייפה עד הים. בדרך נעבור בחירבת סמארה, תחנת המכס הטורקית ונגיע עד נמל האבטיחים שעל שם הבונה שלו נקרא הנחל בזמנו נחל אסכנדרון שהפך לאחר קום המדינה לשם המוכר כיום על שם אלכסנדר ינאי.

צבי ים במכמורת מגרעין הרביה הראשון
צבי ים מגרעין הרביה במרכז החדש להצלת צבי ים במכמורת

כאן תוכלו לבדוק עם הילדים אם כל הנחלים באמת הולכים לים או להמחיש להם את המשפט מהשיר: ראיתי פעם חוף שנחל עזבו – במהלך הקיץ הנחל מסתיים בבריכה קטנה והמים לא מגיעים עד הים.

מומלץ להמשיך עם הרכב אל המרכז להצלת צבי ים במכמורת ששווה ביקור ולפגוש צבי ים שעוברים במקום שיקום (בהרשמה ובתיאום מראש). בקרוב המרכז יעבור למיקום חדש בו יבנה מרכז מבקרים שישקיף על בריכות ענק ואקווריום בו נוכל לראות את הצבים ממש מקרוב. יש למה לצפות.

מסלולי טיול למשפחות, המרכז החדש להצלת צבי ים במכמורת

איך מגיעים? להשארת הרכב השני בנקודת הסיום מגיעים דרך כביש 2 במחלף בית ינאי ממנו נפנה מערבה ואז צפונה למכמורת עד החניה של מפגש הנחל והים ממערב לכביש. את הרכב הראשון מחנים ליד גשר הצבים.

5. גלריה זוזו ZUZU

מחפשים רעיון יצירתי ליום חם? גלריה זּוזּו היא מרחב לקידום אמנות ותרבות הפועל בחלל תצוגה שגודלו כ-150 מ”ר בו מוצגות תערוכות מתחלפות, מפגשי אמן (כולל מפגשי אמן מיוחדים של ילדי אמנים עם ילדים), סדנאות,
הרצאות, מיצגים ועוד.

עבודה של אלון בסקינד גלריה ZUZU עמק חפר
עבודה של אלון בסקינד גלריה ZUZU עמק חפר

חוץ מהגלריה יש עוד פעילויות לילדים באזור התעשייה של עמק חפר: בזמנו פעל באזור התעשייה מתחם הדב הלבן שהיה  אחד ממתחמי קירות טיפוס ופעילויות האקסטרים הראשונים שהוקמו בארץ, אבל היום תוכלו לבלות במקום שנקרא גריזלי מתחם נינג’ה חדש מאתגר.

יש לי סמפטיה לאמנות בעמק חפר - גלריה ZUZU להנעה תרבותית
יש לי סמפטיה לאמנות בעמק חפר – גלריה ZUZU להנעה תרבותית

לפרטים ותיאום סיורים מודרכים וסדנאות לילדים בגלריה: 054-4278951

 

טיולי אופניים באגמון עמק חפר

טיולי אופניים באגמון עמק חפר

6. אגמון חפר: טיול אופניים, פלטה של צייר וציפורים אין ספור

נחל אלכסנדר, שלא ברור אם הוא נקרא על שם אלכסנדר ינאי או סוחר האבטיחים איסכנדרון מתמודד בשנים האחרונות עם בעיות רבות של זיהום המגיע מהרשות דרך נחל שכם, במיוחד בעונת מסיק הזיתים וממש לא כדאי להכנס למים.

פעילויות לילדים בעמק חפר ציור בטבע כבר ניסיתם?
פעילויות לילדים בעמק חפר ציור בטבע כבר ניסיתם? דברו עם רונן: 050-5207020

כחלק מהניסיון לשקם את נחל אלכסנדר הוקם ליד קיבוץ משמר השרון פרויקט חדש המחבר כמה בריכות דגים לאגם ענק עם איים קטנים במרכזו. מעין לגונה של מים מתוקים שנועדה להחזיר את בעלי החיים והאיזון האקולוגי שהופר לאורך הנחל.

את האגמון מקיפים שבילי הליכה ורכיבה והוקמו סככות מסתור שמאפשרות לתצפת על בעלי החיים וציפורי המים מקרוב.

מסתור צפרות אגמון חפר
מסתור צפרות אגמון חפר

בסיבוב קצר עם האופניים ראינו מגלנים חומים-סגולים, אנפות לבנות, נוטריות פרוותיות, שלדגים כחולים, ברווזים צבעוניים ורחפן אפור ונדיר שצילם את הכל מלמעלה…

אגמון עמק חפר

בין הפעילויות לילדים באזור אפשר לצאת לטיול אופניים סביב האגמון או להצטרף לשעת ציור עם כני ציור בטבע.

השכרת אופניים אופניים בעמק קיבוץ העוגן: 050-4639006

ציור בטבע, סדנאות וטיולים עם רונן: 050-5207020

משמר השרון
חוויה של קיבוץ מפעם – משמר השרון

7. חוויה של קיבוץ משמר השרון

פנחס לקח אותנו למסע בזמן בצילו של מאוורר עתיק שכוחו עדיין במותניו וסיפר לנו על שוקת שבורה שהסתירה סודות מהבריטים,  על ימי הראשונים והחלוצים שהקימו את משמר השרון על נקודה גבוהה ובראשה נבנה מגדל המים ששימש לתצפית ולהגנה ול..שידוכים.
אם יש לכם ילדים בגילאים הנכונים שמחוברים לyes הם ישמחו לשמוע סיפורים ולראות מקומות מימי הפלמ”ח כמו הסדרה המדוברת שרצה עכשיו בכל המסכים.

הסיור לקבוצות בתשלום ובתיאום מראש.

לפרטים: 050-9317209

חדר מלאכה משמר השרון
חדר מלאכה משמר השרון

8. חדר מלאכה

אחרי הסיור עם פנחס במנהרת הזמן של משמר השרון נכנסים אל הקיבוץ ובין עצי הפיקוס הענקיים (אל תפספסו את עץ הטרזן) מצאנו את הסדנא של חדר מלאכה. כאן מתקיימים חוגים וסנדאות לילדים ובתיאום מראש יחכו לכם כאן לסדנת נגרות לילדים ושעה של פעילות בצל – נקודת עצירה מעולה אם אתם מחפשים פעילויות לילדים בעמק חפר לחופש הגדול.

לפרטים: 052-3422274

9. מוזיאון האופניים של אלון וולף

שום דבר לא הכין אותנו לדבר הזה. בסוף הסיור כשכבר חשבנו שראינו הכל החלטנו לעצור עוד עצירה קצרה במוזיאון האופניים. מקום שגילינו במקרה כשחיפשנו מסלול בווייז והאינטואציה שלנו אמרה שבטח יש פה משהו מעניין.

כשאלון פתח את דלתות ההאנגר הענק במבט מרחוק ראשון ראינו עשרות אם לא מאות זוגות אופניים וחשבנו שהגענו למוסך ענקי לתיקון אופניים…

מוזיאון האופניים עמק חפר

עד שהתקרבנו וראינו שמדובר באחד האוספים הגדולים של אופניים במזרח התיכון ואולי גם בעולם. לאורך הקירות תראו פה אופני הליכה מעץ מ-1800, דרך אופניים עם גלגלים בשני גדלים מהמאה ה-19 ועד אופניים מתקפלות לצנחנים של המרינס.

גן עדן לחובבי אופניים בו רואים אופניים של אלופי ישראל, אופניים של פורש ומרצדס, אופני משא וריקשות מהודו ומלזיה, אוסף אולני מיניאטוריים, אופני ילדים מכל השנים, אופניים עם מכונת גלידה, אופני זוגות אופניים לשישה ועוד ועוד. בקיצור מקום חובה לכל חובב אופניים באשר הוא.

איפה? חרב לאת

מתי? בתיאום מראש

טלפון: 050-9199866

 

מסעדות, בתי קפה, מבשלות ויקבים בעמק

אלמגרו בגבעת חיים

מי בא למסעדה ארגנטינאית ביום שני?… שני אחים ילידי ארגנטינה ניקולס (הנשוי) ותומאס (הרווק) בעזרת האמא המגניבה שלהם פתחו לפני כמה שנים את אלמגרו, מסעדה ארגנטינאית שהבשרים שבא מושכים קרניבורים מרחבי העמק. מטעמי כשרות וכאלה נאלצנו הפעם להסתפק בבצקים (מעולים!), עלים וגבינות ולשחק אותה כאילו אנחנו במיטלס מאנדיי (meatless munday) … אבל כשראינו את ההמבורגרים והסטייקים והרחנו את הניחוחות שעלו מהשולחנות שלידינו, קבענו חד משמעית שחייבים לחזור לפה ביום אחר… והפעם עם הילדים.

מסעדת אלמגרו - הגרסא הצמחונית
מסעדת אלמגרו – הגרסא הצמחונית

איפה? מרכז לב הפרדס גבעת חיים איחוד

ראשון עד חמישי  8:00-17:00
שישי 8:00-15:00

טלפון: 04-8628268

יקב אלכסנדר

יקב אלכסנדר הוא יקב בוטיק ישראלי אותו הקים יורם שלום במושב בית יצחק בהשראת אביו אלכסנדר וסבו שייצרו יין ביתי עוד בתוניסיה הרחוקה. יורם לקח אותנו אתכם לסיור וטעימות במרכז המבקרים וביקב בו מתקיימים גם אירועי בוטיק על רקע כרם גפנים ירוק ומזמין. אחרי סיור קצר ביקב ירדנו אל מרתף היין האפוף בניחוחות של יין מעולה שעובד על העפיצות שלו בחביות עץ אלון ואחריו חזרנו לטעימות יין לצד גבינות מעולות ומטבלי חצילים ופלפלים שרק בשבילם שווה לנסוע עד תוניסיה או לפחות עד עמק חפר. רשמתם לצרף נהג תורן כשאתם מגיעים לאזור כן?…

איפה? דרך חפר 15, בית יצחק
טלפון: 072-392-9717

לפרטים: 09-8822956

באזור נשארו כמובן עוד כמה יקבים שלא הספקנו לבקר הפעם – יקב ויתקין, יקב ואליגוטה ויקב רקאנטי שננסה בפעם הבאה.

בירה אלכסנדר
בירה אלכסנדר

מבשלת בירה אלכסנדר

פעם לפני הרבה שנים אורי שגיא היה חוזר מחו”ל לארץ הוא היה מתאכזב שאין בארץ בירות בוטיק לא תעשייתיות עד שיום אחד הוא החליט לעשות מעשה ולפתוח מבשלת בירה.

אחרי מעט נסיונות ועם הרבה חוצפה ישראלית הוא שמע על תחרות הבירה השנתית במינכן בה הבחירה בין הבירות המתמודדות נעשית במבחן טעימה עיוור והחליט להרשם לתחרות. אורי מספר שכבר בניסיון הראשון הוא מקבל מהתחרות מייל מפתיע שהבירה שלו זכתה במקום הראשון!  מאז הבירות של המבשלה זכו בפרסים נוספים ותפסה מעמד מכובד בין מבשלות הבוטיק המובילות בארץ.

בירה אלכסנדר
אורי שגיא ובירה אלכסנדר

בסיור עם דנה מנהלת השיווק של המבשלה במיקום החדש, זכינו לטעום בירה ישירות מהחבית, לשמוע הסבר מרתק על תהליך ההכנה של הבירה הלא מסוננת ולטעום טעמים מיוחדים של בירות.

בתוך דודי נירוסטה ענקיים מערבבים לתת, כשות ושמרים מאירופה עם מים ישראלים שהתהפכו באוסמוזה ובסוף התהליך מבקבקים את הבירה ללא פסטור וללא סינון.

הבירה ממשיכה “לחיות” בבקבוק ולכן נשארת טרייה ועשירה בטעם וריח עד לשתייתה.

הסיור במקום מתאים לגילאי 18 ומעלה אז אל תשכחו למצוא בייביסיטר ונהג תורן…

לתיאום סיור וטעימות: 054-6771990

יומנגס פרדסיה

אחת המסעדות האהובות של הצעירים שנהנים לשבת בחבורות ולשבור שיאים של התמודדות עם מגדלי המבורגרים מוגזמים וגאלונים של שייקים עמוסים… לא לטבעונים, צמחונים או בעלי לב חלש… אבל אחת הטובות בארץ.

נפתחת כל יום רק אחרי הצהריים / ערב ועד השורד האחרון – אם זה לקוח או המבורגר… אם אתם בסיום יום טיול באזור – שווה לעצור. רק תוודו קודם שנפתח (סגר/קורונה וכאלה..)
לפרטים: 09-8943656

שבתאי פיצה

שילוב מעולה בין פיצות, בירה ואווירה טובה בקצה של כפר ויתקין. הפעם לא הספקנו לעצור אצל שבתאי,  אבל התגובות וההמלצות מהמקומיים על המקום מעולות. נשאיר משהו לפעם הבאה…

טלפון: *4560

חוף בית ינאי
חוף בית ינאי

חופים מומלצים בעמק חפר

חוף בית ינאי

אחד החופים המוכרים והפופולריים באזור ובכלל בארץ – ים צלול, רצועת חוף ענקית, דיונות ברקע, מצוק כורכר לכיוון בית ינאי, מגדל של מצילים ומזנון של רשות הטבע והגנים שמפעילה את החוף.
בחוף נשארו עמודי המתכת הפוטוגניים מהמזח של המעפילים שנבנה בזמנו ובחלקו הצפוני נאספים מדי יום גולשי הקייט שנהנים מרוחות מעולות וגלים גבוהים. מדי שנה מתקיים בחוף פסטיבל הפיסול בחול למשפחות שמגיעות ליצור בחול לעם הילדים פסלים וארמונות. חניון הלילה שהיה פעיל בחוף נסגר בשלב זה ולא ניתן כיום להשאר ללינת קמפינג בחוף.

חוף מכמורת

אחד החופים הפחות מוכרים אבל גם בו יש את אותו ים טורקיז צלול (לפעמים מנוקד במדוזות חצי שקופות…) רצועת חוף ענקית, מסעדת חוף קטנה והרבה שקט. תודו שזה מקום מושלם לסיום הטיול שלנו בעמק חפר עם סלסלת פיקניק מגינת אוכל, יין אדום או בירה קרירה…

חוף נעורים

חוף כמעט סודי המוכר בעיקר לתושבי האזור או לחובבי קרוואנים שחונים על המצוק ונהנים מהבריזה שמגיעה מהים.

ימי הקורונה שינו כידוע הרבה תפיסות ואם תחשבו על זה לרגע, למה לא לצאת לחופשה קרוב לבית, לנסוע פחות זמן עם הילדים באוטו ולהכיר מקומות חדשים ומפתיעים ממש פה במרכז הארץ? דמיינו לרגע אזור עם חופים מושלמים, נחלים ירוקים ובעלי חיים בטבע, מסעדות מעולות, גלריות ומוזיאונים והמון המון אטרקציות לילדים.

 

חוף בית ינאי

עמק חפר לא נתפס כנראה כיעד תיירותי, מה שנקרא דסטינשיין שהיינו נוסעים אליו לחופשה משתי סיבות: הראשונה – הוא קרוב מדי לרובנו הביתה ובחופשה יש איזה תפיסה שבשביל לחוות חוויות חדשות ולהתנתק, חייבים לנסוע והרבה. הסיבה השניה היא שאין מעט מאוד אפשרויות לינה בעמק – אם זה בתי מלון, צימרים, אירוח כפרי או אתרי קמפינג ורוב המבקרים והמטיילים באזור יגיעו למקום לביקור חד יומי קצר יותר.

המועצה החדשה של העמק התחילה תהליך של פיתוח ומימוש הפוטנציאל של התיירות הכפרית בהתאמה לקהלים וטעמים שונים – תיירות אקולוגית או תיירות חקלאית, תיירות חוף וספורט, פיתוח מסלולי טיול והכרות עם שמורות הטבע וחופי הים היפים שיש באזור וכמובן תיירות לכל המשפחה בין נקודות עניין וכל האטרקציות שיש לעמק חפר להציע.

לא הספקנו הכל ביום אחד – יש בעמק חפר עוד המון אפשרויות בילוי, מסלולי טיול, גלריות, מוזיאונים מיוחדים ומרכזי מבקרים, אטרקציות לילדים, מקומות לקטיף עונתי ופעילויות לכל המשפחה, מסעדות, מבשלות בירה ויקבים והכי חשוב אנשים ומארחים עם סיפורים מעניינים.

כתבות נוספות על האזור ובכלל תוכלו למצוא באתר איגוד הבלוגרים: www.ibra.org.il

ועוד פרטים על אפשרויות הבילוי והטיול באזור באתר תיירות עמק חפר באתר המועצה…

6 תגובות

  1. איזה פוסט מושקע ברמות על.
    אזור שהוא עשיר האטרקציות לכל המשפחה, ונתת כאן מגוון מקסים

  2. וואו, כמה השראה ?? הייתי אמורה גם להגיע לסיור והייתי חולה ?? נראה תענוג ?

  3. […] שירה מילר – רגע לעצמך – עמק חפר – לגלות מקומות קסומים – לחצו פהאורית ענבר – החיים היפים עם אורית ענבר – יופי של עמק – לחצו פהיוסי שובה – כתב וצלם של אתרי תיירות – לחצו פהדן בירן – דרך היין – יקבים במרחב תיירותי מתחדש ומתפתח – סיור בדרך היין של עמק חפר – לחצו פהנירה פרי – לשנות כיוון – עמק חפר – למה דווקא עכשיו? – לחצו פהיהודית הרפז – כתבת וצלמת תיירות – לחצו פהדנה ושרטיין – המחברת הצהובה – לחצו פהדנה סתוי – דנה טיים – מה לעשות בזול עם הילדים בחופש הגדול בעידן קורונה?-לקפוץ לעמק חפר! – לחצו פהרוני אביב – הקונסייז' – עמק חפר טיול במרכז באווירה אחרת – לחצו פהליאור אבועליפה – קינדרלאנד – ים של פעילויות לילדים בעמק חפר: משפחה בשנטי מנסה קצת אקסטרים לחצו פה […]

השאר תגובה

מועדון ההטבות

הצטרפו עכשיו ותקבלו כל שבוע הטבות, עדכונים והמלצות לבילוי עם הילדים