החממה הספרותית של סטימצקי ואורנג’

29.5.2011שעת סיפור

כותבים למגירה? חולמים להוציא ספר ילדים או את רב המכר הבא ולא ידעתם עד היום איך לעשות את זה? תכירו את החממה הספרותית של אורנג’ וסטמצקי, מיזם חדש שמאפשר לסופרים מתחילים להוציא לאור ספר ביכורים ואת האפשרות להגיע לקהל רחב בתוך זמן קצר.

ספרי החממה הספרותית יוצאו לאור במהדורה דיגיטלית שתימכר דרך החנות הדיגיטלית של אורנג’ ובאתר סטימצקי,  ולמכשירי סמאטרפונים, טאבלטים וקוראים דיגטליים ולמדפיסים את הספרים תנתן גם האפשרות למכירתם דרך רשת חנויות סטימצקי.
 

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום בתל אביב, הושק המיזם החדש שמאפשר לשתי החברות להכנס אל שוק הספרים הדיגיטליים שצובר תאוצה בעולם (באפריל השנה לדוגמא, מכירות הספרים הדיגיטליים באמזון עברו לראשונה את מכירות הספרים המודפסים) ועושה את צעדיו הראשונים בישראל.

אז מה החידוש בעצם?
כל אחד או אחת שכותב או כתב ספר ילדים או כל ספר אחר, יכול להוציא לאור במסגרת החממה הספרותית ספר בעלויות הוצאה לאור מוזלות לעומת התהליך היקר הקיים כיום בשוק ולהגיע באמצעות ההפצה הדיגיטלית לתפוצה רחבה של קוראים פוטנציאליים. סופרים שיהיו מעוניינים יוכלו בנוסף גם להדפיס את הספר ולהפיצו באמצעות רשת סטימצקי, גם בעולם האמיתי של דיו ונייר.

מה אני מקבל כסופר?
הסופר מקבל ליווי והדרכה צמודה לאורך כל התהליך הכולל פגישות אישיות עם הלקטורים של סטימצקי, שירותי עריכה והגהה לשונית, עיצוב וכריכה, עימוד והבאה לדפוס, המרה של הספר לפורמט דיגיטלי למכשירי סמאטרפון וסמארטפד ומכירתו באתרי אורנג’ וסטימצקי. 
התהליך אינו כולל הדפסה של ספרים מנייר – אותם ניתן להדפיס עצמאית או באמצעות שרותי הדפוס של סטימצקי, שגם ישווקו את הספר בחנויות הרשת למשך חודש. הסופר מקבל30% ממחיר המכירה ללקוח בכל אחד מהפורמטים.

כמה זה יעלה לי כסופר?
הסופר משלם סכום של11 אלף ש"ח תמורת כל שירותי ההוצאה לאור וההפקה הדיגיטלית ומסתבר שזה סכום נמוך משמעותית מהאלטרנטיבות הקיימות כיום בשוק להוצאה לאור של ספרים.

האם יש התחייבות ומה לגבי זכויות יוצרים?
זכויות היוצרים של הספר שייכות כמובן לכותב הספר וישנה התחייבות למשך שנה להפיצו רק באמצעות החממה הספרותית שאחריה ניתן לקבל את קבצי המקור של הספר ולהדפיסו ולהפיצו בכל מקום ללא כל מגבלה.

האם אפשר לשלב איורים בספרי הילדים?
ניתן לשלב איורים בספרי הילדים שיצאו לאור במסגרת החממה, במידה והסופר מביא איתו איורים מוכנים (או שניתן לקבל מסטימצקי הפניה למאיירים עצמאיים שיש ליצור איתם התקשרות נפרדת)

למי זה מתאים?
החממה הספרותית מתאימה למי שרוצה להוציא לאור ספרי מגירה שכתב או ספר חדש שנכתב במיוחד ומחפש ערוץ הוצאה לאור מהיר ומוזל יחסית. לא מדובר בהפקת ספרי משפחה, ספרי שורשים או ספרי בר מצווה משפחתיים אלה בספרים שיכולים לעניין את הקהל הרחב, אם זה ספרי ילדים, שירה או פרוזה.

כמה זה יעלה לנו כקוראים?
רכישת ספר בפורמט דיגיטלי המתאים להורדה לכל מכשירי הסמארטפון והסמארטפד לסוגיהם תעלה12.90 ש"ח.
הפרק הראשון בכל ספר ניתן להורדה בחינם לצורך התרשמות.

איך מתחילים?
פרטים נוספים והרשמה, באתר סטימצקי מכאן…
 

 

אין תגובות

השאר תגובה