מסלולי טיול מומלצים לפסח עם הילדים

גן לאומי ירקון. צילום: מנו גרינשפן

מחפשים מסלולי טיול ופעילויות עם הילדים להמשך חופשת פסח? מעיפים עפיפונים, מתארחים באוהל באווירה מדברית, רואים מופעים והצגות, משתתפים בסיורים בטבע, רוכבים על אופניים על גדות הירקון ועוד הרבה רעיונות לפעילויות עם הילדים באתרי רשות הטבע והגנים

פסיפסים בעפיפונים – בגן לאומי ציפורי

בואו להרכיב עפיפונים ולהעיף אותם בגן לאומי ציפורי. רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לחוויה מרוממת חדשה בגן לאומי ציפורי: יצירת עפיפונים ועליהם תמונות מפסיפסי העיר. ממרום גבעת ציפורי נעיף עפיפונים צבעוניים וניהנה ממשב רוח שיעלה אותנו מעלה מעלה…

סדנה להרכבת עפיפונים בתשלום סמלי: 15 ₪.

המבקרים גם יוזמנו לסייר ברחובות העיר, לשמוע את סיפורה ולחזות באוצרות הפסיפס הרבים שבה, וייהנו ממוזיקת עולם כיאה לציפורי העתיקה, שנודעה כעיר רב-תרבותית.

בימי חול המועד תתקיים באתר חפירה ארכיאולוגית. המבקרים יוזמנו לשמוע מפיו של הארכיאולוג החופר על התגליות שהתגלו במאגר הקשתות, ולהתנסות בבניית קשת רומית.

איפה: גן לאומי ציפורי

מתי: ראשון ושני 1-2.4, בשעות 10:00- 15:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

תערוכת “גוון ירוק וחום” בעין גדי

עתיקות עין גדי מתכבדים להזמינכם לתערוכת אומנות באתר הגן. בתערוכה יציגו את עבודותיהם אומנים ויוצרים מקומיים מקיבוץ עין גדי וכן עובדי השמורה, ויוצגו בה צילומים, ציורים ופסלים – כולם עוסקים בעין גדי.

התערוכה תיפתח ביום ראשון 1.4, בחול המועד פסח.

האומנים המשתתפים: קליף בנימין (ציור), יערן, קיבוץ עין גדי; גיל כספי (צילום), קיבוץ עין גדי; נעמי נדב (פיסול), קיבוץ עין גדי; שני סלח (צילום), פקחית; מתן בוגומולסקי (צילום), פקח; סיון פרבר (ציור), פקחית; דבורה שילה (ציור), פקחית.

איפה: גן לאומי עין גדי

מתי: ראשון עד חמישי 1-5.4, בשעות 19:00-16:00.

 

פסטיבל מלאכות קדומות

חגיגה לכל המשפחה באוהל האירוח שבחאן הדרכים “השומרוני הטוב” באווירה מדברית אותנטית: מופע מצחיק בשיתוף הקהל עם שחקני “תיאטרון מקום”, סיורים מודרכים ופסטיבל של סדנאות יצירה ומלאכות קדומות: ליבון לבנים, קדרות, פסיפסים, ועוד.

המופע בשעות 11:00, 12:00, 13:00 ו-14:00, וסיורים באתר בכל שעה עגולה.

איפה: אתר השומרוני הטוב (ליד מעלה אדומים).

מתי: רביעי 4.4 (פסח), בשעות 10:00–16:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

קסם המדבר – חוויה בדווית בנגב

במרחב חייו של אברהם אבינו מחכה לכם חוויה בדווית אותנטית באוהל אירוח במיטב המסורת – קפה, תה, נגן, ומגוון סדנאות. סיורים יצאו אל אוהל האירוח בשער העיר ומשם אל רחובות התל המקראי לגלות את הבאר העמוקה בנגב ואת מאגר המים המדהים בבטן התל.

איפה: גן לאומי תל באר שבע

מתי: ראשון עד רביעי  1-4.4, בשעות 10:00 – 15:00. סיורים מודרכים בשעות: 10:00, 12:00, 14:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

אחרוני המצדה –  לגלות את מצדה מחדש

הצגה מקורית ומפתיעה המציגה אמת היסטורית עם וירטואוזיות קרקסית, בביצוע שחקני תאטרון “אספלט”, מלווה בהדרכה ייחודית בתום ההצגה. נפגשים בסככה בכניסה להר.

איפה: גן לאומי מצדה, אתר מורשת עולמית

מתי: ראשון עד חמישי 1-5.4, בשעות 10:30 ו-13:30.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

מומלץ לשלב עם לינה בחניון לילה מחנה מצדה. טלפון להזמנות: 08-6280404 שלוחה 1.

 

מנורות במערות בבית שערים

חגיגה לכל המשפחה בבית שערים המרהיבה. בואו ללמוד כתב עברי קדום, לצבוע כדים, לחוות מהו אומץ במערות ולהתפלפל איתנו בבית מדרש מקומי. בין לבין גבי הדר יספר את “איתמר פוגש ארנב” על פי דוד גרוסמן. לקראת שקיעה יתקיים מופע מוזיקלי של להקת  כרמל ביג בנד לכל המשפחה על מחצלות על הדשא.

בשעה 13:00 סיפור מפי גבי הדר, בשעה 16:00 מופע מוזיקלי

איפה: גן לאומי בית שערים

מתי: שלישי 3.4, בשעות 17:00-10:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

עוד באתר: סיורים מודרכים במערות הקלסיות בשעות 13:00-10:00, בכל שעה עגולה.

סיורים ל”מערות המנורה” החדשות בהרשמה מראש ורק לילדים מגיל 7.

רוכבים לאורך הירקון – טיול אופניים

אנו מזמינים אתכם לטיול רכיבה על אופניים בשבילי גן לאומי ירקון. הביאו איתכם אופניים ורכבו בעקבות שלטים שיובילו אתכם לפינות חמד נסתרות. המסלול מתחיל בגן לאומי ירקון-מתחם תל אפק אנטיפטריס, חוצה את בריכת הנופרים המרשימה, נכנס למתחם מקורות הירקון וחולף על פני השביל הרומנטי עד בית הבטון. המעוניינים יוכלו לשוב באותה דרך, אחרים יוכלו לחצות את הירקון ולחזור על גדתו הימנית כל הדרך חזרה לתל אפק-אנטיפטריס. לאורך המסלול יחכו לכם תחנות הדרכה ופעילות שתספר את סיפורו של הירקון דרך חוויה. הטיול מותאם לרכיבה משפחתית.

איפה: גן לאומי ירקון-מתחם תל אפק אנטיפטריס

מתי: שני עד רביעי 2-4.4, בשעות 14:00-11:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם מנויים.

 

כובשים את ההר – 70 שנה  לכיבוש הקסטל

לציון 70 שנה לכיבוש הקסטל ב-8 באפריל אנו מזמינים אתכם לשמוע את סיפורי הקרבות וחוויות הלוחמים, ללכת במסלול התחנות ולהשתתף במשימות מעניינות הקשורות בערכים שבאו לידי ביטוי בקרבות ועצבו את קוד הערכים של צהל בראשית דרכו. תוכלו להתלבש ברוח התקופה ולהצטלם למזכרת. להתכבד בקפה מהמדורה ברוח הפלמ”ח.

איפה: אתר לאומי הקסטל

מתי: רביעי 4.4, בשעות 11:00 – 15:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם מנויים.

 

סוד המגילות הגנוזות בקומראן

מסע תיאטרלי לכל המשפחה. לפני 60 שנה נכנס נער בדואי למערה חבויה במצוקי מדבר יהודה ומצא בה כדי חרס עתיקים ובהם סוד בן 2000 שנה. תיאטרון ‘מקום’ לוקח אתכם למסע חוויתי ומצחיק בעקבות סוחרי עתיקות, סוכני מוסד, ציידי אוצרות וארכיאולוגים, שכולם רוצים לשים את היד על דבר אחד – המגילות הגנוזות של קומראן.
הסיורים המומחזים בשעות: 10:00, 12:00 ו- 14:00 .

איפה: גן לאומי קומראן

מתי: ראשון עד רביעי 1-4.4 (פסח)

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

עוד באתר: חוברת “פקחים צעירים” לכל המשפחה. מטיילים בשמורה עם חוברת ההפעלות והמשימות והופכים לפקחים צעירים השומרים על ערכי הטבע והמורשת. להורדת החוברת לחצו כאן… (עלות החוברת 10 ₪).      

 

שחקנים ועפיפונים בגריזים   

עליה לרגל להר גריזים בחברה טובה ושלל דמויות מקראיות, עם שחקני תיאטרון ‘מקום’. בין ברכה לקללה, שכבות הזמן ונופי בראשית – נפגוש  כהן שומרוני ששכח את שאבד לו. יוֹתָם מחבק העצים ממשיל המשלים וסנבלט שחולם לבנות לו בית מקדש.
הצגות יתקיימו בשעות: 11:00 ו- 13:30. סיורים מודרכים יצאו בשעות: 10:30, 12:00 ו-15:00.
במהלך כל היום תתקיים סדנא להכנת עפיפונים בתשלום סמלי של 5₪.

איפה: הר גריזים

מתי: שני עד שלישי 2-3.4 (פסח).

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

לפרטים ומידע נוסף: במוקד המידע רשות הטבע והגנים  3639* www.parks.org.il
מרכז הדרכה שומרון: 09-9539222

דרכי הגעה: גן לאומי הר גריזים נמצא ליד הישוב הר ברכה שבשומרון. מאריאל: דרך כביש 505 לצומת תפוח, שם פונים שמאלה; מירושלים: נוסעים בכביש 60 צפונה עד צומת תפוח. מצומת תפוח ממשיכים צפונה דרך הכפר חווארה עד צומת מחנה חורון, בכיכר פונים שמאלה לפי השילוט ליישוב ברכה ולאתר הר גריזים.

“חיים שכאלה” בסבסטיה

גן לאומי שומרון מתעורר לחיים ומזמין את המבקרים לחוות את עלילותיה וסיפורה המסעיר של עיר הבירה של ממלכת ישראל הקדומה. בכל שעה עגולה ייצאו סיורים לאתר הארכיאולוגי עם מיטב המדריכים מתחנת המידע בכניסה. ההצגה “חיים שכאלה להורדוס המלך” תתקיים בתיאטרון בשעות: 10:00 12:00 ו- 14:00.
איפה: גן לאומי סבסטיה (שומרון הקדומה)
מתי: שני ושלישי 2-3.4 (פסח), בין השעות: 10:00 – 15:00.

ללא תשלום. כניסה לרכבים פרטיים. האירוע באבטחת הצבא.

לפרטים ומידע נוסף: מרכז הדרכה שומרון: 09-9539222\ במוקד המידע רשות הטבע והגנים  3639*\ www.parks.org.il

דרכי הגעה: לבאים מכפר סבא יש לנסוע על כביש 55, עוברים את הישובים קרני שומרון וקדומים ופונים צפונה (שמאלה) לכביש 60 עד לצומת היישוב שבי שומרון ושם בהתאם לשילוט ולהוראות כוחות הביטחון בשטח. תעמוד תחנת מידע בכניסה לאתר.
*האירוע באבטחת הצבא וייתכנו שינויים ביום האירוע בהתאם להנחיות כוחות הביטחון.

 

לילה בקסטל וסיור עששיות

במלאת 70 שנה לקרב המפורסם על הקסטל בואו ללמוד ולהכיר את העבר דרך חוויה משפחתית, ולא רק דרך ספרי ההיסטוריה.  המקום שבו הסתמנה נקודת המפנה במלחמת העצמאות ושחרור ירושלים לבש פנים חדשות, ובאתר המספר את סיפור הקרב הוצבו תחנות פעילות הממחישות בחוויה את הערכים שעלו מתוך הקרבות. אנו מזמינים אתכם לחוויה בסגנון פלמ”ח: לינה באוהל בחניון הלילה המחודש (קטן ואינטימי), סיור מודרך בתחנות הפעילות ובמיצג הקרב, ובסיומו הליכה לאור עששיות. הפעילות מותאמת למשפחות ולילדים מגיל 10. משך הסיור כשעתיים.

איפה: אתר לאומי הקסטל

מתי: ראשון 1.4

ללא תשלום נוסף על דמי הלינה באתר.

לפרטים נוספים ולהזמנת מקומות לינה בחניון הלילה במערכת ההזמנות אונליין לחצו כאן…

לילה בירקון וסיור לאור עששיות

חניון הלילה של גן לאומי ירקון מזמין אתכם לחוויה משפחתית מלכדת בשטח הפתוח. בואו לבלות לילה תחת כיפת השמיים בחוויית קמפינג שאינה מורכבת במיוחד. אתם מביאים אוהל ושקי שינה, אוכל וכלי בישול, ואנחנו מספקים מים זורמים, מקלחת ושירותים, וחוויית לילה בגן הלאומי, כמובן. המשפחות הלנות מוזמנות להצטרף לסדנת יצירת עששיות מקרטון, ובסיומה נצא לסיור באור אחרון  לאור העששיות מעשה ידיכם. בסיור מתחדדים כל החושים ומתגלים החיים של הלילה.

איפה: גן לאומי ירקון-מתחם מקורות הירקון

מתי: יום שישי 6.4

לפרטים נוספים ולהזמנת מקומות לינה בחניון הלילה במערכת ההזמנות אונליין

ללא תשלום נוסף על דמי הלינה באתר.

אין תגובות

השאר תגובה