פעילות לילדים בצפון: פארק חושים בנחל שניר

פארק החושים בנחל שניר. צילום: חגי שלמה

מחפשים פעילות לילדים בצפון בחופשת הפסח? פארק חושים בשמורת הטבע נחל שניר- ללכת בעקבות הטבע: לראשונה בישראל, פארק חושים חדש בשמורת הטבע נחל שניר

רשות הטבע והגנים משיקה לראשונה פעילות לילדים בצפון: מסלול חוויתי לכל המשפחה בשמורת הטבע נחל שניר המשלב חוויה חושית, חיבור לטבע והצצה לעולמן של חיות הבר והמגע הפיזי במים, באדמה בעץ ובאבן.

אורכו של המסלול החדש כ-500 מטרים והוא כולל בתוכו ארבעה מקטעים שונים כאשר כל אחד מהם מייצג בעל חיים אחר החי בשמורה, למשל זחילה במחילת הדורבן, קפיצה לביקור בביתו של שפן הסלע ועוד.
כל מקטע מציע לקהל הרחב פעילויות חושיות, חידות ומשימות המציגות את החיה הרלוונטית והכרות עם סביבת המחייה שלה.

תוך כדי הליכה במסלול, שהינו מעגלי, מתבקשים המבקרים לחלוץ את נעליהם על מנת לאפשר להם לחוש ולהתחבר בצורה מרבית ומיטבית לסביבתם של בעלי החיים ולטבע בכלל. ההליכה מתבצעת על מספר משטחים כמו בוץ, אבנים, שבבי עץ, הליכה בתוך פלג מים וסוגי מדרך נוספים.

חגי שלמה, מנהל שמורת הטבע נחל שניר ברשות הטבע והגנים, שהגה את רעיון פארק החושים בשמורה מספר :הרעיון הגיע מתוך רצון עמוק למצוא דרך מקורית וחווייתית לחבר את הציבור לערכי טבע דרך מגע ואהבה לטבע וכן מתוך השראה שקיבלתי ממקומות נוספים בעולם. הרעיון של פארק החושים משלב חיבור בין עולמם של חיות הבר ופעילות מעניינת בנושא למבקרים – בדגש על ילדים, של לימוד, חקר והפעלת מגוון החושים שלנו. הפרויקט תוכנן כשנתיים ובחצי שנה האחרונה עבר לשלב הביצועי. בהזדמנות זו אני רוצה גם להודות לסופרת והמאיירת מירי לשם פלאי שסייעה ואף ציירה וכתבה את השילוט בפארק החדש. בשבת האחרונה נפתח הפארק במסגרת הרצה ראשונית והתגובות היו מצוינות. פארק החושים החדש פתוח לקהל הרחב ואני מזמין את כולם להגיע ולחוות חוויה טבע מיוחדת ושונה”.

 עוד מציעה שמורת טבע נחל שניר, שביל הליכה באורך של כקילומטר אחד בגדה המזרחית של נחל שניר החולף בצילם של עצי דולב, תצפיות נוף מרהיבות, נחלים זורמים, בריכת שכשוך ובריכה המשמשת גן מקלט לצמחי מים נדירים.

פעילות לילדים בצפון- פארק חושים בנחל שניר: הפעילות אינה כרוכה בתשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר (מבוגר 28 ש”ח, ילד 14 ש”ח) וחינם למנויי מטמון של רשות הטבע והגנים.

רוצים לבלות בחופשת פסח עם הילדים בקמפינג משפחתי? מהרו להזמין מקום בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים- מספר המקומות הולך ואוזל… להזמנה לחצו כאן…

אין תגובות

השאר תגובה