תערוכה לילדים בפארק קרסו: מייקרים 2019 – מנוודי המדבר ליוצרי המחר

פעילויות לילדים בפארק קרסו למדע
פעילויות לילדים בפארק קרסו למדע

מייקרים 2019 היא תערוכה לילדים בפארק קרסו למדע, מנוודי המדבר ליוצרי המחר: הילדים ממחזרים, יוצרים, מגלים עולמות חדשים ואפילו לומדים מה זה סומסומיה…

 

מייקר אמיתי יודע להכין כל דבר, מכל דבר… אבל מי הם המייקרים?
מהפכת המייקרים היא מהפכה עולמית ההופכת את הצרכן ליצרן. זקוקים לחפץ כלשהו? למה שלא תייצרו אותו בעצמכם? חברי תנועת המייקרים מתכננים, ממציאים ובונים פריטים שונים באמצעות מדפסות תלת ממד וגם באמצעות חומרים ממוחזרים וכלי עבודה מסורתיים כמו פטיש, מסור, חוטים ודבק.

המייקרים היא תנועה עולמית חדשה בה אנשים מרחבי העולם ממציאים ובונים דברים בעצמם, תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות ושיטות מסורתיות. הרבה לפני שתנועת המייקרים התעוררה, היו ועדיין ישנם אנשים בהם עולם המייקרים הוא חלק מחיי היום יום – נוודי המדבר.

פעילויות לילדים ותצוגות התערוכה:

  • מדפיסים בתלת ממד
    תערוכת מייקרים 2019 תכיר לכם ולילדים את העולם הקסום של מדפסות התלת ממד, מהפכה שעתידה לשנות את העולם בעשורים הבאים. בתערוכה יוצגו פסלים, כלי נגינה, צעצועים, ואפילו מכוניות שהודפסה בתלת מימד. בואו לתכנן בעצמכם, למדל ולהדפיס בסדנאות הפאב לב הנלוות לתערוכה, להכיר שלל מדפסות, לשחק וללמוד במסך אינטראקטיבי לילדים וסדנאות מעשיות להדפסה בתלת ממד.
  • יוצרים ומנגנים
    בואו עם הילדים לראות את כלי הנגינה של עולם המייקרים ולנגן עליהם – כלים שלא ראיתם מעולם. טלפון ענק מצנורות מתכת, אורגן הבנוי מצינורות ביוב, צ’לו העשוי ממיכלי פלסטיק ממוחזרים, גיטרה חשמלית שהודפסה במדפסת 3D, תופי מחביות ועוד. בואו ליצור עם הילדים כלי נגינה מקוריים מחומרים ממוחזרים, בסדנאות הנלוות לתערוכה.
  • שומעים קולות מדבר
    מהו סודה של הרבאבה? איך מנגנים בסומסומיה? איך הופכים כתישת קפה למנגינה? מהי תיבת תהודה ואיך מיתר אחד משמיע צלילים רבים כל כך? בואו עם הילדים להכיר את כלי הנגינה המקוריים שיצרו הבדואים הנוודים, המייקרים של המדבר, בואו להאזין, לנגן, ולהתמכר לקולו הקסום של המדבר.
  • איך הופכים מאוורר למגש? מיחזור מעולם אחר
    איך הצליחו הבדואים להפוך חוטי ברזל ישנים, קופסאות שימורים ופח, צמיגים וחלקי מאווררים למכוניות צעצוע מורכבות, מגשים מעוטרים, דליים וכוסות? בואו לראות איך הצליחו נוודי המדבר ליצר את כל צרכיהם במו ידיהם, בתצוגה נדירה שנאספה במשך עשרות שנים.


מתחם הסדנאות לילדים:

מתחם הסדנאות הוא ההזדמנות שלכם להפוך למייקרים – בואו עם הילדים לגלות איך משמרים גבינה בלי קירור, איך הופכים צמר לחוטים, איך אורגים בנול ואיך יוצרים אוהל. לבנות ביחד חלילים, להדפיס בתלת ממד, לפתח את היצירתיות בסדנאות הצילום והעיצוב הגרפי, למחזר, לבנות, לשחק וליהנות.

בין הסדנאות:
סדנה לייצור צמידים צבעוניים
סדנה ליצירת מכוניות מאטבים
סדנה להכנת נעלי בית מקשיות
סדנה להכנת חליל פאן
סדנה להכנת אהיל מצמר
סדנה להכנת אהיל ממקלות ארטיק
סדנת תכשיטים מניירות צבעוניים
סדנאות הדפסה בתלת ממד לעיצוב תמונה למזכרת

כל הסדנאות כלולות במחירי הכניסה לתערוכה.

תערוכת מייקרים 2019 בפארק קרסו למדע היא שיתוף פעולה ייחודי המחבר בין עולמות טכנולוגיה חדשים ומסורתיים, המציגה את המורשת המייקרית של עולם הנוודים, החיבור של עולם זה לעולמנו החדש ואת עולם המייקרים המתקדם. פארק קרסו למדע מזמין אתכם להפוך מצרכנים ליצרנים, בואו ללמוד ולהתנסות בתערוכה חדשה בה הילדים ימחזרו, ייצרו ויגלו עולמות חדשים של עשייה לצד היסטוריה מרתקת של מייקרים בעבר, נוודי המדבר בעבר כיום ובעתיד.

התערוכה תציג את השימוש בטבע למטרות הישרדות ואת יכולת ההמצאה והייצור של הנוודים ותכלול בין השאר חפצים מקוריים לצד מוצגים אינטראקטיביים ועמדות חווייתיות, תמונות מחיי הנוודים בשנים עברו ועד היום.

כל זאת לצד עשרות מתחמי הקבע המדעיים והאינטראקטיביים הקיימים במוזיאון.

תערוכת תעתועי ראיה

בפסח הקרוב תפתח בפארק המדע תערוכה נוספת ומרתקת  בנוסף לתערוכת מייקרים 2019 – תערוכת אשליות אופטיות שתראה איך אפשר להטעות את המוח ולגרום לו לתפוס תמונות מסוימות בצורה שונה לחלוטין. נראה כיצד גוונים שונים יישנו את הפרספקטיבה שלנו וכיצד צבע וצורה ייגרמו לנו לחשוב שתמונה סטטית לחלוטין נמצאת בתנועה.

 

מתחמי משחק לילדים

בנוסף המבקרים בתערוכה יוכלו להנות מ-12 מתחמי משחק אינטראקטיביים עם מאות מוצגים, מתחם ילדים ענק וצבעוני וגן משחקי מדע מהנה – הלונה פארק המדעי של פארק קרסו למדע.

התערוכה הנה תוצר של פעילות משותפת בדרום ורואה אור בעזרת שותפים רבים שליוו וסייעו כל אחד מהידע ומהניסיון שלו בתחומי הטכנולוגיה, ההיסטוריה והיצירה. בין השאר סייעו הרשות לפיתוח הנגב, אוניברסיטת בן גוריון, הנגריה הקהילתית, massivIT, נגב אקולוגיה, דודאים, אימג’ן, BIG IDEA, מכללת סמי שמעון, רשת אורט, עמותת אימג’ן ומוזיאון ג’ו אלון.

פעילויות לילדים בפארק קרסו למדע
פעילויות לילדים בפארק קרסו למדע

 

תערוכה לילדים: מייקרים 2019 – מנוודי המדבר ליוצרי המחר

מחיר: 63 ₪ מבוגר, 59 ₪ ילד
* מבצע מיוחד בימי הקמת התערוכה – כניסה ב-50% עד ה15.4

הכניסה לילדים מגיל 5 ומעלה

מתי: החל מה-15 באפריל 2019

ערבי חג/שישי: 10:00-15:00
ימי חול המועד פסח:  9:00-17:00
חג/שבת: 10:00-18:00

כתובת: העצמאות 79 באר שבע

מומלץ להזמין כרטיסים מראש

לפרטים נוספים: 053-7106968

עוד על פארק קרסו למדע…

 

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



053-7106968 כל המשפחה בתשלום

מחירים

מזומן ואשראי

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה