השקת המסלול ההיסטורי במושבה ראשון לציון

בית הכנסת הגדול ראשון לציון, פעילות לילדים בחינם בראשון לציון
בית הכנסת הגדול ראשון לציון. צילום: מוזיאון ראשון לציון

בתחילת נובמבר יתקיים במרכז ההסטורי של ראשון לציון אירוע נוסטלגי לכל המשפחה לרגל השקת מסלול הליכה מעגלי לכל המשפחה עם דמויות ושחקנים שייקחו אותנו למסע בזמן אל ימי הקמת המושבה הראשונה בארץ ישראל, על רקע מבנים עתיקים שיוארו בתאורה ייחודית.

המסלול החדש עובר בין מבנים היסטוריים מראשית ימי המושבה, במרכז ההיסטורי של המושבה, שהוא אחד מאתרי המורשת הלאומיים במדינת ישראל. בשני ימי אירועי ההשקה נצא למסע בזמן אל עברה המעניין של העיר, בחוויה ייחודית לכל המשפחה הכוללת מיצגים, עבודות וידאו ומופעים במחווה לעברה של העיר ולדור המייסדים.

השקת המסלול ההיסטורי במושבה ראשון לציון

לאורך המסלול החדש יוארו כעשרה מבניים היסטוריים בעבודות אמנות ואור, שייקחו את כולנו למסע בזמן. עבודות וידאו ארט יוקרנו על מבנים, לאורך ציר האירוע נפגוש דמויות שיקשרו את סיפור המסלול ויהפכו אותו לחוויית מציאות במנהרת הזמן.

המבקרים ייהנו ממופעי רחוב של הרכבים מוסיקליים, משחקים של פעם, להקות מחול עממי שישחזרו את הימים שרקדו ריקודי עם ברחובות המושבה, ועוד חוויות, באירוע השקה שפתוח לקהל הרחב, ללא תשלום.

 

מסלולי טיול בראשון לציון
הפנינג השקת המסלול ההיסטורי בראשל”צ. צילום: מוזיאון ראשון לציון

 

תאורת המבנים אשר נמצאים לאורך המסלול, שרטוט המסלול על המדרכות לאורך כל הציר, יחד עם אפליקציה אשר פותחה במיוחד לכבוד השקת המסלול ישמשו את המבקרים, תושבים ותיירים לאורך השנים הבאות וישדרגו את חוויית הביקור במושבה ההיסטורית.

האירוע יתקיים במסגרת חגיגות 140 להיווסדה של ראשון לציון, שהחלו בטו באב ה-11.8, התאריך בו נוסדה העיר שהפכה ממושבה חקלאית קטנה בה עוצב הדגל של ישראל ונכתב ההמנון הלאומי לעיר הרביעית בגודלה בישראל.

המסלול ההיסטורי ראשון לציון
מופעי רחוב במסלול ההסטורי. צילום: מוזיאון ראשון לציון

המסלול ההיסטורי הרומנטי, ממחיש את ההיסטוריה של העיר ואת תרומתה לעיצוב הישראליות והעבריות החדשה תחת הסיסמא: ראשון שלי, ראשון שלנו, ראשון שלכם, תוביל מגוון אירועים שיתקיימו לאורך השנה הקרובה.

 

 

מפת המסלול המושבה ראשון לציון
מפת המסלול המושבה ראשון לציון

 

מפת המסלול ההסטורי בראשון לציון:

המסלול יחל במוזיאון ראשון לציון, יחלוף על פני בית הכנסת הגדול, בית ספר חביב, הפעמון של המושבה, הבאר של פעם, בית העם, ומבנים היסטוריים נוספים, כולם יוארו באופן דקורטיבי. האירוע ישלב בתוכו עשרות מיצגים אמנותיים, הקרנות וידאו ארט מרשימות, דמויות היסטוריות, סצנות מימי המושבה שיתעוררו לחיים, הרכבים מוסיקליים, ריקודי רחוב ותערוכות.

 

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: “חגיגות ה-140 נותנות לכולנו הזדמנות לחזור אחורה בזמן כדי להכיר ולהוקיר את פועלה של המושבה הקטנה וחשיבותה בהיסטוריה של מדינת ישראל. מייסדיה של המושבה יצקו את התשתיות שלימים הפכו את עירנו האהובה לעיר עם תנופת פיתוח אדירה בכל התחומים.”

המנהל האומנותי ג’קי בכר מציין לקראת האירוע: “ניתנה לי הזכות הגדולה לחקור את ההיסטוריה של ראשון לציון ולייצר ממנה חוויה נוסטלגית מיוחדת ומרגשת. המסלול הוא השראה אמנותית גדולה ואנחנו מקווים שנגענו בו בכבוד ובאהבה הראויים לו ולהיסטוריה שהוא מספר.”

 

 

השקת המסלול ההיסטורי – הרומנטי

9-10 בנובמבר, יום רביעי וחמישי, בין השעות 17.00-21.00
האירועים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום/הרשמה

למידע נוסף באתר העייריה…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חינם

מחירים

ללא תשלום

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה