מוזיאון ראשון לציון

מוזיאון ראשון לציון 2020
מוזיאון ראשון לציון - פעילויות לילדים בחגים ובחופשות, ימי הולדת וסיורים לקבוצות
מוזיאון ראשון לציון - פעילויות לילדים, ימי הולדת וסיורים לקבוצות

מוזיאון ראשון לציון לוקח אתכם למסע בזמן אל המקום בו הכל התחיל – כאן תוכלו להכיר ולהמחיש לילדים את העבר הלא רחוק שלנו בארץ, לבקר בחדר בו נכתבה התקווה, לראות את המקום בו עוצב והונף דגל ישראל בפעם הראשונה, לשבת על ספסלי כיתת הלימוד בבית הספר העברי הראשון בעולם ולהשתתף בפעילויות וסדנאות לכל המשפחה שמתקיימות במוזיאון.

המוזאון ממוקם בלב המושבה בתוך מתחם גדול של בתים עתיקים מימי ראשית המושבה ומתקיימות בו פעילויות לכל הגילאים להכרות עם עולמות התוכן שמציג המוזאון. לאורך השנה מתקיימים במוזיאון פסטיבלים ואירועים גדולים לכל המשפחה בחופשות ובחגים, סיורים ופעילות לילדים בשבת ראשונה בכל חודש, בנוסף לסיורים מודרכים לתלמידי בתי ספר, גני ילדים וקבוצות מאורגנות.

מוזיאון ראשון לציון: תערוכות ואטרקציות

במוזיאון המתפרש על פני חצרות ומבנים מקוריים מתחילת המושבה, מוצגות תערוכות קבע ותערוכות מתחלפות
המספרות את סיפורם של דור המייסדים מקימי המושבה בה נוצרו הסמלים הלאומיים, ההמנון והדגל:

מרתף התקווה והדגל הראשון

במרתף בית וייסמן, הבית הראשון שנבנה במושבה התגורר במשך כשנה לא אחר מאשר מחבר התקוה, נפתלי הרץ אימבר שעבר למושבה בהמלצת רופאיו שהמליצו לו בזמנו לצאת מירושלים אל הכפר. במרתף זה נכתבו כנראה מילות ההמנון הלאומי המקוריות שלאחר שונו מעט בהתאם לרוח התקופה – נראה אם תזהו את ההבדלים…

דגל ישראל המקורי – מצא את ההבדלים…בקומת המרתף תוכלו להכיר עם הילדים את הסיפור שמאחורי כתיבת והלחנת ההמנון הלאומי ובקומה העליונה סרטון קצר ותצוגה שתיקח אתכם לשנת 1885, היום בו נוצר והונף לראשונה בעולם דגל ישראל עם מגן הדוד הכחול לבן בתהלוכה שהתקיימה לציון 3 שנים להקמת המושבה.

 

מוזאון ראשון לציון תערוכת האופנה
תצוגת בגדי המייסדים במוזיאון

קפסולת הזמן: מה לובשים כשנוסעים בדליז’אנס?

בבית שליט המשוחזר תוכלו לראות איך חיו המתיישבים בימיה הראשונים של המושבה, איך נראו הבתים מבפנים ומה לבשו האנשים שהקימו את ראשון לציון בתערוכה ייחודית של בגדי הראשונים בה רואים איך השתנה סגנון הלבוש של המייסדים מתלבושות אירופאיות מחויטות לבגדים משוחררים ומותאמים יותר לאקלים המקומי, על רקע תמונות של המושבה עד שנות ה-30.

מוזיאון ראשון לציון, פעילויות לילדים בראשון לציון

לצד המבנה נמצאת האורווה המקורית של משפחת שליט בה מוצגת תערוכה המציגה את תולדות התחבורה בארץ ישראל מימי הדליז’אנס המקורי שנסע על הקו ליפו ועד שנות ה-50.

לפרטים נוספים: 053-9382048

 

מוזיאון ראשון לציון, פעילות לילדים בראשון לציון
רחוב בעלי המלאכה ומגדל המים בגן המושבה

בית הרפואות ומה זה רוקע פחים?

במתחם הרפואי של המושבה נמצאים מספר מבנים ששימשו כמרפאה, בית הרוקח, מרתף תרופות וכיום משמשים להמחשת חיי היום יום במושבה:

רחוב בעלי המלאכה

בבית ששימש כבית הרפואות של המושבה, מחכה לכם שחזור של רחוב בעלי מלאכה ובו דמויות מהווי המושבה בליווי קולות מן העבר.

כיתת הלימוד הראשונה בארץ, מוזיאון ראשון לציון, פעילות לילדים בראשון לציון
שלום כיתה א’ – הכיתה הראשונה בעברית

שלום כיתה א’

במרתף התרופות שוחזרה כיתת הלימוד בבית הספר העברי הממוקם מעבר לכביש, בו למדו לראשונה בעולם את כל המקצועות בשפה העברית. בסיורים המודרכים (בתיאום מראש) אולי תזכו לשיעור מולדת עם המורה המיתולוגי דוד יודילוביץ’ שיצלצל בפעמון ויוודא שתגיעו לשיעור בזמן.

יענים או תפוזים?

תצוגת כלי בישול וכביסה, מציגה את האמצעים בהם נעזרו המתיישבים בימים שלפני הגעת החשמל ותערוכה חקלאית מציגה את הניסויים החקלאיים שנערכו בשדה הניסיונות, במטרה לגלות מה הוא הענף החקלאי ממנו יתפרנסו התושבים.

 

אם תרצו אין זו אגדה: אנשים ארץ חלום

במבנה הקליניקה והדואר תמצאו תערוכה נוספת המציגה את הגשמת החזון של התושבים הראשונים, ביקורו של הרצל במושבה, העליות השונות שהגיעו לראשון לציון ומעורבותם של בני ראשון לציון במלחמת העולם הראשונה.

 

מוזיאון ראשון לציון, אטרקציות לילדים בראשון לציון
בנעליה: going bananas. הנעליים של ליידי גאגא שעיצב קובי לוי

בנעליה: מנעלי גולדה ועד ליידי גאגא

במבנה המרפאה המרשים מתארחת התערוכה המתחלפת: בנעליה, לציון 100 שנים למתן זכות הבחירה לנשים במושבהבתערוכה לומדים על מאבקן של הנשים לקבלת זכות בחירה לוועד המושבה, בחדר הפנימי של התערוכה תכולו לראות נעליים בעיצוב קונספט שעיצב קובי לוי.
קובי הוא אמן ומעצב נעליים שנעליים בעיצובו כיכבו אצל שחקניות וזמרות מוופי גולדברג, ליידי גאגא ועד נטע ברזילי בהופעתה באירוויזיון.

מלון או חוות יענים?

בית גורדון מבנה נוסף הנמצא בקצה המוזיאון עבר לאחרונה עבודת שימור ושיקום והתגלו בו ציורי קיר מדהימים ותקרה מצוירת ונדירה במיוחד. הבית, שהוקם על ידי זאב גורדון בשנת 1891 היה אחד הבתים הגדולים והמפוארים במושבה.

החל מ-1924, פעל בקומה השנייה של המבנה מלון פנסיון לונדון שבעליו אירחו בו בנדיבות שלל דמויות ואירועים ובחצר שלו הוקמה על ידי שמואל צבי הולצמן, חוות היענים הראשונה בארץ.

המבנה נרכש על ידי עיריית ראשון לציון ששימרה אותו בשיתוף תכנית מורשת של משרד ראש הממשלה והוא משמש כיום להצגת תערוכות מתחלפות. השנה מוצגת בו תערוכה בשם: תקווה, امل, HOPE שישה מבטים על תקווה.

פעילויות לילדים בראשון לציון
פעילויות לילדים ומופעי קרקס רחוב במוזיאון ראשון לציון

פעילויות לילדים ולמשפחות במוזיאון

במהלך השנה בחגים ובחופשות מתקיימים במוזיאון ימי פעילות מיוחדים לקהל הרחב הכוללים מופעי קרקס, סיורים מודרכים ופעילויות שונות בהתאם לתכני החגים ועונות השנה.

לצפיה והצטרפות לפעילויות במהלך השנה הכנסו ללוח הפעילויות לילדים או דרך אתר המוזיאון.

מוזיאון ראשון לציון - פעילויות לילדים, ימי הולדת וסיורים לקבוצות
פעילויות לילדים, ימי הולדת וסיורים לקבוצות

ימי הולדת ואירועים במוזיאון

יש לכם אירוע ואתם מחפשים לוקיישן מיוחד? בתיאום מראש אפשר לקיים בחצר המוזיאון אירועים שונים החל מימי הולדת, אירועי בר או בת מצווה, ימי גיבוש לקבוצות ומקומות עבודה ואפילו חתונות באווירת רטרו. ניתן לשלב באירוע גם סיור מודרך למשתתפי האירוע במוזיאון, סדנאות יצירה, שחקנים ודמויות שטח ומפעילי ימי הולדת.

לתיאום יום הולדת או אירוע במוזיאון: 053-9382048

מסיבת עיתונאים, אחד נגד מאה והדרכות לתלמידי בתי הספר, גימלאים ומקומות עבודה

מוזיאון ראשון לציון מציע סיורים לתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים להמחשת נושאי הלימוד בהיסטוריה על תקופת העלייה הראשונה – המנהיגים שהגשימו את החזון הציוני, סמלי המדינה שהתגבשו פה, חידוש השפה העברית בבית הספר העברי הראשון, חידוש החגים, מפגש עם המייסדים ומפגש-מסיבת עיתונאים עם המייסדים  בה יועלו לדיון מחלוקות ולבטים שעלו באותה תקופה.

התכנית כוללת סיור מומחז בין התצוגות של המוזאון בשילוב שחקן, מסיבת עיתונאים ולסיכום משחק של אחד נגד מאה הבוחן מושגים מתקופת העלייה הראשונה.

למידע נוסף והרשמה לפעילויות:

טלפון מוזיאון ראשון לציון: 053-9382048

אתר המוזיאון: www.rishonlezion-museum.org.il

פרטי המקום
נשמח לדעת!



053-9382048 כל המשפחה ראשון, שלישי, רביעי וחמישי: 14:00-09:00 | שני: 13:00-09:00 / 19:00-16:00 | שבת ראשונה של כל חודש לועזי: 14:00-10:00 | ניתן לתאם ביקורים במועדים נוספים בתוספת תשלום בתאום מראש. בתשלום

איך מגיעים?

תל אביב וגוש דן, רחוב אחד העם 2 פינת כיכר המייסדים, ראשון לציון המוזיאון ממוקם בקצה רחוב המייסדים, פינת אחד העם בראשון לציון כל השנה

אירועים ופעילויות

תאריך שעה שם הפעילות

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה