ארץ יצורי הגשר – מועדון פעילויות לילדים בירושלים

ארץ יצורי הפרא בירושלים, ארץ יצורי הגשר, פסטיבל מנופים
ארץ יצורי הפרא בירושלים. צילום: קירה קלצקי

מחפשים פעילויות לילדים בירושלים? תכירו את ארץ יצורי הגשר, מועדון ילדים חדש שייפתח במסגרת פסטיבל מנופים בפארק המסילה הירושלמי.

פסטיבל מנופים מציג את ארץ יצורי הפרא או ארץ יצורי הגשר, מועדון ילדים דו לשוני לכל המשפחה שיפעל באמצע ספטמבר במסגרת הפסטיבל ומציע פעילויות מיוחדות לילדים כמו סדנת קליידוסקופים, מופעים ושעות סיפור, סדנאות יצירה ופעילויות נוספות.

ארץ יצורי הגשר

פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית משיק בירושלים את ארץ יצורי הגשר: מועדון ילדים דו לשוני עם פעילויות למשפחות וילדים. בפעילות ארץ יצורי הגשר הילדים יפגשו יצורים חביבים וצבעוניים ויחד איתם יתמודדו עם הפחדים, יצרו קשרים חדשים, וילמדו להכיר אחד את השני דרך אמנות, סיפור ודמיון. המועדון מצטרף אל שלל האטרקציות לילדים בירושלים.

בכל אחד מימי הפסטיבל, בשעות אחר הצהרים, נפתח את הלב ואת הדמיון במתחם ייחודי בפארק המסילה בירושלים שנבנה במיוחד עבור כל המשפחה וישלב סדנאות אמנות, מופעי מוזיקה ותיאטרון, יצירת ציור קיר בשיתוף קהילות, ועוד.

סדנת קליידוסקופים לילדים

קליידוסקופ הוא משחק פלאי שיוצר מראות מרהיבים מצורות צבעוניות שנשברות ומשתנות אל מול האור.
הקליידסקופ, כמו החברה שבה אנו חיים מורכב מהמוני חרוזים שונים שיוצרים יחד מארג מגוון ויפיפה המשתנה כל הזמן. נפתח בהיכרות ושיחה קבוצתית, נעבוד עם מראות ונלמד להתבונן במי שעומד מולנו.

נגלה איך אפשר בעזרת רכיבים פשוטים ליצור קליידוסקופ ייחודי. ניצור קליידוסקופים המופעלים על ידי תנועה של חרוזים. אחרי שלכל אחד ואחת מאיתנו יהיה קליידוסקופ אישי קסום, נמשיך יחד לבניה משותפת של אובייקט אופטי גדול בו נשתקף יחד וסביבו ננוע ליצירת אפקט קהילתי מרהיב בו אנחנו עצמנו נהפוך לרכיבים הצבעוניים וניצור אפקט הכפלה אין סופי.

יום שלישי, 13 בספטמבר החל מ 16:30
בשעה 18:00 ייערך המופע עלילות חומית של תיאטרון רות קנר

סיפור על נמלה

זהו סיפור על נמלה. נספר אותו יחד – שחקנים וצופים פעילים. נתנועע, נדבר ונתאר את עולמן הקסום של הנמלים, ובתוכו את עלילותיה של נמלה אחת מיוחדת שנושאת משא גדול במיוחד – היא הנמלה חומית. ההתבוננות בעולם הנמלים מאפשרת לנו לנוע בין נקודות מבט: התבוננות במבט רחב על שבילי הנמלים, על שיירות הנמלים כמו גם על שיירות המילים, וגם במבט קרוב, כמו במיקרוסקופ אשר מגדיל את הזעיר ומגלה בו עוד ועוד פרטים. מריבוי המבטים האלה ניצור יחד שעה של יצירה משותפת – שעת הנמלים.

מאת ס. יזהר לגילאי 4-7

סדנת מפלצות מעץ

יום רביעי, 14 בספטמבר החל מהשעה 16:30

מהו עץ אילנטוס? איך ניתן לזהות אותו? מתי מותר לקצור אותו? ולמה ניתן להפוך אותו בעזרת הדמיון?
נפתח בהכרות ושיחה קבוצתית, בה נלמד על דרך החשיבה של האמן יואב פיש, נפתח נקודות מבט חדשות ונתרגל איך ניתן להפוך מטרד ליצירה משחקית ומשעשעת. בעבודה עצמאית ומשותפת נעבוד עם חומר גלם המצוי במרחב הציבורי, נתנסה בניסור, קשירות והרכבה מחדש. נשמע שמבין כל הפעילויות לילדים בירושלים זאת אחת הפעילויות המיוחדות שתוכלו לקחת אותם בימי פסטיבל מנופים.

נחבר יחד בקבוצות יצורי דימיון מעץ ונמציא את מחבריהם. לסיום נערוך התבוננות מונחית בתוצרים ושיחה עליהם. התוצרים יוצגו במרחב הציבורי של ארץ יצורי הגשר.

איפה?  מתחת לגשר ברעם בזמן פסטיבל מנופים.
מתי?  18:00 – בסיום הסדנה המופע המוסיקלי דואו: מסע של מקצבים ומנגינות, מלא בהומור ודמיון

 

סדנת סריגה וקשרים

למילה קשר בעברית כמה משמעויות – לולאה שנוצרה בחוט או חבל וחיבור בין שני דברים או אנשים. נפתח בשיחה קבוצתית, בה נכיר זה את זו, נחלוק חוויות ונלמד ליצור קשרים בינינו לצד טכניקות קשירה וסריגה. לעיתים נפרום קשרים קודמים כדי להתחיל ליצור בסיס חדש של תמיכה הדדית. בסדנה נעבוד על יצירה משותפת של אריג גדול מימדים. לסיום נערוך התבוננות מונחית בתוצרים ושיחה עליהם. האריג יוצג במרחב הציבורי של ארץ יצורי הגשר – מתחת לגשר ברעם בזמן פסטיבל מנופים.
*המשתתפות.ים מוזמנים.ות להביא חבלים שישולבו ביצירה המשותפת ומסרגות עבות.

מתי? יום חמישי, 15 בספטמבר החל מהשעה 16:30
18:00 – בסיום הסדנה תתקיים סדנת התיפוף והמופע “בין מזרח למערב” של עומאר ג’אבר ונעם צוריאלי

סדנת מנדלות לילדים במועדון ארץ יצורי הגשר

מה היא מנדלה? ממה היא עשויה? איך יוצרים אותה? נפתח בשיחה קבוצתית, בה נכיר ונלמד אחד מהשניה על צורות בטבע ועל מנדלות בתרבויות שונות. נעבוד עם צבעים וקווים, ועם חומרים מהטבע כגון אבנים, מקלות, עלים וחול וניצור יחד תבנית חזרתית משותפת במנדלה ענקית. בדגמים שייווצרו נמצא מיקוד, איזון, רגיעה ושלווה פנימיים, נעצים את הקשב לאדם ולטבע, נחזק את הריכוז ונרחיב את מעגל התודעה והלב.

מתי? יום שבת, 17 בספטמבר החל מהשעה 10:00

12:00 – בסיום הסדנה מופע משותף של הקלידן והזמר מהדי בגדדי; יחד עם נגנית הקאנון יעל לביא

ניהול אמנותי פסטיבל מנופים: רינת אדלשטיין ולי היא שולוב
יוצרת רצועת הסדנאות: אלכסי בן אבא
ליווי פדגוגי של הצוות והסדנאות: סיוון דנינו ויהונתן שימל עמותת יוזמות קליידסקופ
מנחות הסדנאות: שימרית דהן, ג’נאן זגורי, אמל מטר, נעמה קליין
מפיקה: עינת ארנהיים

הפעילויות בתמיכת הקרן לירושלים

ארץ יצורי הגשר

13-17 בספטמבר 2022 – לאחר הפסטיבל המועדון יפעל במתכונת שונה – תחזרו להתעדכן.
פארק המסילה מתחת לגשר משה ברעם, ירושלים

ההשתתפות בסדנאות בעלות 5 ₪ – בהרשמה מראש

להרשמה לפעילויות לילדים בימי הפסטיבל: www.manofim.org

פרטי המקום
נשמח לדעת!



בתשלום ובתיאום מראש בלבד

איך מגיעים?

ירושלים והסביבה, פארק המסילה ירושלים כל השנה

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה