מרכז המבקרים של מפעלי ים המלח ההיסטוריים ע”ש משה נובומייסקי

מפעלי ים המלח מרכז המבקרים

מרכז המבקרים של מפעלי ים המלח ההסטוריים על שם משה נובומייסקי ממוקם במחנה העובדים של מפעלי האשלג על שפת ים המלח ומספר את הסיפור של הנחישות ההתמדה שהובילו להקמת מפעל האשלג בתנאים מאתגרים בימי המנדט הבריטי.

מרכז המבקרים משמר ומשחזר את אתר חברת האשלג בסדום, אשר שימש מתחילת שנות השלושים ועד תחילת שנות החמישים של המאה הקודמת, כמחנה העובדים של מפעלי חברת האשלג הארץ ישראלית.

במהלך הביקור תלמדו את סיפורו של מפעל האשלג באמצעי מדיה מתקדמים, תבקרו באוהלים ובמבנים המקוריים של מחנה העובדים אשר שומרו בתהליך מורכב ותראו איך התממש חזונו של נובומייסקי עם הקמת מפעל האשלג ובהמשך את מפעלי ים המלח.

הילדים ישמעו איך החלוצים הגשימו את החזון הציוני לפיתוח התעשיה בארץ ישראל,  סיפור שכמעט ולא סופר ומהווה חלק מהאתוס הציוני והקמת המדינה.

>> לכרטיסים לחצו כאן… 

מה רואים במתחם מרכז המבקרים של מפעלי ים המלח ההסטוריים?

המבקרים יכירו בעזרת אמצעי המחשה, אטרקציות ואמצעי מולטימדיה את צורת החיים ושיטות העבודה בחבל הארץ המבודד שאפילו כביש או שביל לא היה אליו בתחילת הדרך. הסיור במרכז המבקרים מלווה בהדרכה במהלכה תעברו במבני המחנה, אשר שוחזרו, הותאמו והונגשו גם לאוכלוסייה בעלת מוגבלות תנועה וניידות.

דגם ים המלח

הסיור מתחיל באולם בו מוצג דגם ענק ודינמי של ים המלח. זהו דגם חדשני הממחיש באמצעי מולטימדיה מרשימים במיוחד, את תהליך היווצרות בקע ים המלח והייחוד שלו אשר משכה אנשים לחופיו כבר מימי הפרעונים.

איך נוצר ים המלח? מפעל המלח ההסטורי, מפעל המלח בסדום
איך נוצר ים המלח?

חדר האוכל של המחנה

נמשיך אל  מבנה חדר האוכל של מחנה העובדים, מבנה ששוחזר ובו נפגוש את משה נובומייסקי מהנדס מכרות  אשר הגיע מסיביר הקפואה אל חופי ים המלח לראשונה עוד בשנת 1911, האיש שחלם, הגה וייסד ב-1929 את חברת האשלג הארץ ישראלית, ביחד עם שותפים בריטיים.

מרכז המבקרים ע"ש משה נובומייסקי
דור המייסדים: משה נובומייסקי והשותפים הבריטים

מציאות מדומה של החיים במפעל המלח ההיסטורי

אחת האטרקציות האהובות על ילדים (וגם ההורים…) בהמשך בעזרת משקפי מציאות מדומה VR תכנסו עם הילדים אל מחנה העובדים בשיא פריחתו ותוכלו להרגיש כאילו אתם ממש חלק מעובדי מפעל האשלג ההיסטורי ותכירו את ההתמודדות של צוות המחנה עם מלחמת העצמאות והמשכו לאחר סיום המלחמה.

מציאות מדומה, מרכז המבקרים מפעל האשלג בסדום, ים המלח
החברים מתבקשים לחדר האוכל.. מציאות מדומה במרכז המבקרים

סיור במחנה הפועלים

אחת האטרקציות של הסיור הוא ביקור במחנה העובדים הפתוח והמשוחזר – לראות את האוהלים בהם הפועלים ישנו, את חבלי הכביסה המתנופפים ברוח, את רכבת האשלג המקורית שאפילו תיסע בהמשך ואת מטילי המגנזיום המופקים מהמלחים של ים המלח.

הצצה ראשונה אל מרכז המבקרים החדש של מפעל האשלג בים המלח
הצצה ראשונה אל מרכז המבקרים החדש של מפעל האשלג בים המלח

המינרלים של ים המלח על מסך ענק

נסיים את הסיור בהכרות עם חשיבות המינרלים כמו ברום ומגנזיום המופקים ממי ים המלח ונכיר את הפעילות של מפעלי ים המלח כיום בסרט שמוקרן על מסך ענק, שאומרים שהוא מסך הטלוויזיה הגדול בארץ, המציג בסרט מרתק את הדילמות של ימינו שבין שימור לפיתוח.

מרכז המבקרים נמצא בקצה הדרומי של ים המלח בסמוך לכביש תשעים, נקודת עצירה (ממוזגת) בדרך לחופשה או טיול באזור ים המלח ומדבר יהודה או בדרך לאילת ששווה לעצור ואפילו לנסוע במיוחד כדי להכיר את הסיפור המיוחד במקום בו הכל התחיל.

 

משך הסיור במתחם מרכז המבקרים של מפעלי ים המלח ההיסטוריים הוא כשעה וחצי והוא מתאים לכל הגילאים. מרכז המבקרים מתאים ומונגש לבעלי מוגבלויות.

לפרטים צלצלו: 053-5243457

>> לכרטיסים למרכז המבקרים  לחצו כאן…

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



053-5243457 ראשון עד חמישי, שבת: 9:00-17:00 בתשלום ובתיאום מראש בלבד שעות פתיחה-

שישי וערבי חג – 09:00-15:00

מחירים

25 ש"ח | ילדים מתחת לגיל 5 – כניסה ללא תשלום 30 ש"ח | הנחות לקבוצות (מעל 30), חיילים, גימלאים, אזרחים ותיקים, נכים, סטודנטים ותלמידים במסגרת בתי ספר.

איך מגיעים?

ים המלח ומדבר יהודה, מרכז המבקרים מפעלי ים המלח כביש 90 מדרום למתחם נווה זוהר ועין בוקק. ווייז: מרכז המבקרים ע"ש משה נוביימסקי כל השנה

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה