מוזיאון אורי גלר ביפו – בקרוב

מוזיאון אורי גלר ביפו
מוזיאון אורי גלר ביפו - הכפית הגדולה בעולם

מוזיאון אורי גלר שייפתח בחודש הבא במבנה עתיק המשקיף אל נמל יפו, מציג את אוסף הפריטים ויצירות האמנות שצבר אורי גלר במהלך השנים במפגשיו עם אמנים ודמויות מפורסמות החל מסלבדור דאלי, ג’ון לנון, הנסיכה דיאנה ורבים נוספים אותם תוכלו לראות בסיורים מודרכים שיתקיימו במוזיאון.

מוזיאון אורי גלר: מה רואים במוזיאון?

המוזיאון של אורי גלר לא דומה לאף מוזיאון אחר שתראו בעולם, אולי מזכיר קצת את מוזיאוני ריפלי, מוזיאון הביטלס, מוזיאון להקת אבבא והמוזיאון של דאלי בספרד, המציגים מוצגים מיוחדים.

בסיור המרתק עם אורי גלר תראו במוזיאון את כדור הבדולח של לאונרדו דה וינצ’י שנתן לאורי גלר לא אחר מאשר סלבאדור דאלי, אבן עתיקה מסטונהאנג’, קדילק אמיתי מכוסה כפיות מכופפות, השטיח של הנסיכה דיאנה, מעל אלפיים כפיות מכופפות של אנשים מפורסמים כמו ג’סטין ביבר, ג’ון קנדי, נלסון מנדלה, מוחמד עלי, נועה קירל, הודיני, סטפן ועוד יצירות אמנות של אורי גלר.

מאחורי כל אחד מהפריטים במוזיאון יש סיפור מדהים שיהיה רשום לצידו ואתם גם תוכלו לשמוע עם הילדים את הסיפור שלו במהלך הסיור.

הכניסה למוזיאון אורי גלר ביפו
הכפית הגדולה בעולם בכניסה למוזיאון אורי גלר ביפו

הכפית הגדולה בעולם

ברחבת הכניסה למוזיאון, תוכלו להיכנס לאווירה ולראות אתפסל ענק של הכפית המפורסמת והמכופפת של אורי גלר בגרסה גדולה במיוחד. הכפית הענקית, אפילו הוכרה על ידי מומחי שיא גינס וזכתה בתואר הכפית הגדולה ביותר בעולם – אורכה מעל 18 מטרים והיא שוקלת יותר מ-11 טון.

למרבה הפלא היא מוצגת ברחבת המוזיאון, כאן ביפו ואם תכנסו עם הילדים מתחת לפסל, תוכלו לראות הטבעה של כפות הידיים של אורי גלר. לוח הברונזה שלצידה מציין שמי שישים את הידיים שלו בתוך הטביעות יזכה במנה של אנרגיה חיובית.

 

קדילאק השלום - מוזיאון אורי גלר ביפו
קדילאק השלום – מוזיאון אורי גלר ביפו

אוסף האמנות והפריטים הנדירים:

בתוך המוזיאון המבקרים עוברים בין אוסף הפריטים והאמנות המרתק של אורי גלר אותו צבר במהלך הקריירה הארוכה שלו על הבמות המובילות בעולם, במהלכה אפילו נבדק על ידי מומחים של ה-CIA, וכל ההוכחות לכך מוצגות במוזיאון.

קדילאק אורי גלר לשלום: קדילאק משנת 1976, שעליו מוצבות 2,600 כפיות (רבות מהן שייכות לדמויות מפורסמות). בנוסף, הרכב משובץ קריסטלים, אבני חן וכפית מזהב טהור ובכסא הנהג שלו יושבת בובה של אורי גלר אותה קיבל אחרי ששפט ביחד עם נועה קירל בתכנית גו טלנט. היצירה הוצגה במוזיאון ישראל בירושלים ובמוזיאונים רבים מסביב לעולם.

עוד תראו בסיור במוזיאון אורי גלר:

את הווספה של אורי גלר משנת 1963, החיפושית הישנה שלו מ-1969, פסלים של סלבדור דאלי ופריטים של דיוויד בואי, ג’ון לנון, מייקל ג’קסון, פיקאסו, אנדי וורהול, אלברט איינשטיין, זיגמונד פרויד, star wars, האסטרונאוט אדגר מיטשל ועוד פריטים רבים שקשורים לחיים המרתקים של אורי גלר.

יפו העתיקה צילום רחפן
יפו העתיקה

ממצא מפתיע שהתגלה במהלך הקמת המוזיאון

במהלך השיפוץ של מבנה המוזיאון, שהוא אחד המבנים העתיקים ביפו העתיקה התגלתה מתחת לקומת הקרקע תגלית ארכיאולוגית נדירה – מפעל לסבון שמן זית, שמור במצב מדהים מהתקופה העות’מאנית שפעל במקום. במקום פרצו גישה לקומת מרתף, ותוכלו לעמוד מעל המפעל על רצפת זכוכית שתאפשר לראות את המערכת ולהתרשם מתהליך הייצור במפעל. כמה מטרים מפתח המוזיאון של אורי נמצאת הנקודה בה פרץ נפוליאון את חומות העיר העיקה של יפו.

תצוגת האמנות של אורי גלר

במהלך שהותו באנגליה, החל אורי גלר ליצור עבודות אמנות על גבי קרמיקה המוצגות במפלס התת קרקעי של המבנה העות’מאני המרשים, כולל השלט המקורי של המפעל הוותיק באנגליה העשוי קרמיקה. אגב, אורי גלר עבד בעבר במשך שנתיים עם סלבדור דאלי ואפילו תוכלו לרכוש יצירה מקורית אותנטית של אורי גלר במוזיאון.

חנות אמנות ומזכרות

בחנות המוזיאון בו תוכלו לרכוש יצירות אמנות מקוריות של אורי גלר, חוברות קומיקס אותנטיות של מארוול מ-1976 בהן אורי גלר מופיע על השער והשתלב בעלילה, צלחות של אורי גלר ופריטים נדירים במהדורה מוגבלת כמו ציורים ועוד. עד שהמוזיאון ייפתח תוכלו להתרשם ולרכוש את היצירות המקוריות של אורי גלר בחנות המקוונת באתר המוזיאון: www.urigellermuseum.co.il

 

בתכנון – בית קפה

לצד המוזיאון תוכלו ליהנות בהמשך מקפה טוב במרפסת יפהפייה מתחת לקשתות הענקיות, המשקיפה על הים התיכון. וחשוב לא פחות, יש חניה חופשית קרוב למוזיאון בנמל.

סיורים בתצוגה של מוזיאון אורי גלר

הסיורים במוזיאון יתקיימו במהלך סופי שבוע לקהל הרחב ולקבוצות (בהרשמה מראש בלבד) או באמצע השבוע לקבוצות.

במהלך הסיורים במקום המבקרים יזכו למפגש מרתק עם אורי גלר שמצליח לסחוף אחריו בקלות גם את הקהל הצעיר.

מבנה המוזיאון של אורי גלר

מבנה המוזיאון של אורי גלר

מוזיאון אורי גלר – הפתיחה:

תאריך הפתיחה המתוכנן: דצמבר 2020

המוזיאון נגיש לנכים כולל גישה לרכב נכים | כניסה לילדים מגיל 5 ומעלה.
לאתר המוזיאון: www.urigellermuseum.co.il

>> כרטיסים למוזיאון אורי גלר או לסיורי zoom תוכלו לרכוש מכאן…

רוצים לדעת ראשונים כשהמוזיאון ייפתח? לחצו כאן ונעדכן אתכם >>

פרטי המקום
נשמח לדעת!



5 ומעלה, כל המשפחה בתשלום ובתיאום מראש בלבד

איך מגיעים?

תל אביב וגוש דן, מוזיאון אורי גלר, מזל אריה 7, תל אביב-יפו חונים בנמל יפו ועולים בחזרה אל העיר העתיקה - המוזיאון נמצא ליד פסל הלוויתן של יפו בין תיאטרון הסמטא למוזיאון אילנה גור. כל השנה

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה