בוסתן שושן: קטיף וסיור בין עצי פרי מכל העולם

מבוך לילדים
משחקים במבוך הפיטנגו בבוסתן | צילום: בוסתן שושן
מוזמנים לגן עשיר בעצים מיוחדים, עם סיורים מותאמים למשפחות ופעילויות יצירתיות...

בוסתן שושן הוא גן עצי פרי אקזוטיים המציע סיורי טעימות וקטיף למשפחות וקבוצות של פירות בטעמים וצבעים שלא הכרתם.

מתי בפעם האחרונה טעמתם תפוח ורד שהגיע מהודו, גרגר פנמה מקמבודיה, וביניה – הצימוק היפני או ספודילה מדרום אמריקה?…

לפרטי התקשרות ותיאום ביקור בבוסתן שושן חייגו: 053-9382920

בבוסתן חווית הטבע מתאימה לכולם. מתאימה לחובבי גן וצומח, לילדים סקרנים, לאוהבי פרי, למי שמעדיף את הטיולים שלו בשביל נוח להליכה, למי שרוצה להריח, למי שרוצה למשש ואוהב לשמוע דברים חדשים. ההדברה הביולוגית במקום מאפשרת לכם לאכול את הפירות ישר מהעץ, ללא חשש הדברה וחומרים כימיים.
בסיור במקום משלבים גם היכרות עם צמחי תבלין, פעילויות שונות בהתאם לאופי המבקרים, שימוש במבנה מרכז המבקרים למפגשי זמר, מסיבות סיום, חגיגות יום הולדת, הרצאות ועוד במרכז הארץ.

 

מרכז מבקרים
פריחת השקדיות בבוסתן | צילום: בוסתן שושן

המילה בוסתן מקורה בפרסית: בו=ריח, סתן=מקום. או במילים אחרות, מקום של ריח טוב.
לשליטים הפרסים בעבר היה ליד הבית גן תבלינים ולכן הם קראו לו המקום של הריח הטוב. המילה הושאלה לערבית וסימנה את הגן שליד הבית, שברובו היה מורכב בעולם הערבי מעצי פרי.
זו הסיבה שבעברית כשאומרים בוסתן מתכוונים בעצם לגן ביתי, בו צומחים עצי פרי לצד תבלינים וירקות.

 

בוסתן שושן: אטרקציה לכל המשפחה

מוזמנים להגיע לבוסתן ולמרכז המבקרים במקום, לפגוש ולטעום פירות נדירים וייחודיים שחלקם הגדול אינם נמצאים במקום אחר בישראל. הבוסתן קיים כבר 14 שנים, וכולל בתוכו כ- 850 עצים.

במרכז המבקרים תוכלו לצפות בסרט קצר על המקום, ובבוסתן עצמו תמצאו עצי פרי שונים שמקורם בארצות שונות בעולם. בסיור מודרך שכולל הסברים מעניינים ומשלב נושאים שונים כמו: ההנאה (לצד הקושי) באיקלום צמחים, הדברה ביולוגית, מיחזור, בוטניקה ועוד. בנוסף בסיור טעימת פירות ישר מהעץ, חליטת תה צמחים טעימה, מבוך פיטנגו, והפתעות נוספות לפי אופי הקבוצה.

בוסתן שושן הוא גן הנצחה לזכרם של עמרם שושן, זיוה שושן ואריה שושן אשר ניטע על ידי חברים ומוקירי זכרו של עמרם שושן. השלושה מונצחים בגלעד בכניסה לבוסתן, בו מצויין רעיון החיים המרכזי שאיפיין את השלושה וסיפורם מסופר למבקרים במהלך הסיור:

“העולם בו אנו חיים צריך להיות מקום של שמחה, אהבה לטבע ואדם ועשיה למען האחר.” 

 

 

עקרונות מנחים בבוסתן:

דו קיום

כמו במושב מצליח, בו שוכנים קראים יוצאי מצרים, רבניים מרוקאים והודים זה לצד זה, וכמו במשפחת שושן שקיים דו קיום של אשכנזים וספרדים, גם בבוסתן מאוקלמים עצים מארצות שונות. קיבוץ גלויות בוטאני.

עצי פרי

בבוסתן כ-850 עצי פרי מ-130 מינים שונים. ישנם רק 5 עצים שאינם עצי פרי.
בבוסתן שהחל כגן ניסיוני, נשתלו עצי פרי שאינם מוכרים לכל אחד בארץ ישראל במטרה לבדוק את יכולת האִקלוּם שלהם לתנאים הארץ ישראליים.

הדברה ביולוגית

בבוסתן משתדלים לא לפגוע באדמה ובצומח ולכן מעדיפים לא לרסס כלל בשטח הגן.
שיטות ההדברה הביולוגיות מאפשרות טיפול בעץ בלי חשש לפגיעה בסביבה ומאפשרות למבקרים לאכול את הפרי ישר מהעץ ללא חשש.

מיחזור

בבוסתן תוכלו למצוא חומרים בשימוש משני וחומרים ממוחזרים כמו: פסולת ביתית להכנת קומפוסט, פיזור רסק גזם של עצים מקק”ל, שימוש משני בבקבוקי שתייה קלה המשמשים כיסוי ליתדות הבולטים בשטח ומהווים מפגע בטיחותי, שימוש בגלגלי חוטי חשמל של חברת החשמל כשולחנות שעשוע ועוד…

 

קטיף עצמי
ביגיניי אדום כבר אכלתם?… | צילום: בוסתן שושן

 

בוסתן שושן: פרטים נוספים

בואו לחוות חוויה של כל החושים בבוסתן שושן – עולם ומלואו בגן אחד.

איפה: מושב מצליח, רחוב הבנים 87.

מתי: בתיאום מראש (לא בשבת) בטלפון: 053-9382920
הסיורים מתקיימים לאורך כל השנה בימי חול בלבד, למעט ימים גשומים במיוחד.

 

לאתר האינטרנט של הבוסתן: לחצו כאן…

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



053-9382920 bustanshoshan@gmail.com בני נוער, כל המשפחה הבוסתן כשר וסגור שבת. בתיאום מראש בימי ראשון עד חמישי, בין השעות: 9:30-16:00 | ימי שישי עד 14:00 | למעט ימי סערה וגשמים. בתשלום ובתיאום מראש בלבד

איך מגיעים?

השפלה, מושב מצליח, רחוב הבנים 87. למגיעים ללא סיור במפעל המלט, הכניסה היא מכביש מספר 40 צומת מצליח/רמלה, לפי ההוראות בהמשך. | לאחר סיור במפעל המלט נשר נפנה שמאלה על כביש 44 לכיוון בית שמש ומיד ימינה לכביש 431 לכיוון ראשון לציון. ניסע עד המחלף הבא (רמלה דרום). נפנה ימינה על כביש 40 ושוב ימינה לכיוון מושב מצליח. נמשיך ישר, נעבור את הכיכר, נעלה על הגשר ונפנה שמאלה לתוך המושב. במושב נמשיך ישר עד הכיכר ושם נפנה ימינה, בצומת הבא נפנה שמאלה וניסע עד בוסתן שושן. כל השנה

אירועים ופעילויות

תאריך שעה שם הפעילות

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה