פארק הוד השרון: הפארק האקולוגי בהוד השרון

צעדת גן לאומי פארק השרון זו השנה ה4 לציון ההכרזה של הגן הלאומי . צילום: רועי שטראוס, רשות הטבע והגנים

פארק הוד השרון או בשמו הרשמי הפארק האקולוגי של הוד השרון הוא מקום מיוחד בנוף הפארקים הישראלי, מקום ירוק ומקסים שבמרכזו אגם יפייפה, הר קטן ומאתגר, ארגז חול לקטנטנים, מתקני כושר לגדולים, תצפיות נוף וצפרות, והמון מסלולי הליכה ורכיבה בטבע.

פארק הוד השרון – אטרקציות ונקודות עניין

הפארק המשתרע על פני שטח של כ-25 דונם, הוקם לפני מספר שנים במסגרת פרויקט גאולת הירקון שנועד להחזיר את החיים לירקון על ידי הזרמת מים מטוהרים ולשפר את איכות המים בנחל שסבל לאורך שנים רבות מייבוש מקורות המים שנשאבו ממנו וזיהומים שהפכו אותו למפגע תברואתי.

אגם הוד השרון

האגם הוא אמנם לא מהגדולים בארץ אבל הוא בהחלט אחד המיוחדים בהם – הפיתוח הסביבתי שהושקעה בו מחשבה רבה משלבת צמחיית מים שמשווה לאגם מראה טבעי כאילו הוא היה שם כבר מאות ואלפי שנים.

תוכלו לטייל עם הילדים על הטיילת המקיפה את האגם, לשבת ליד ארגז החול המזמין ולתצפת במשך שעות על הדגים הענקיים ששוחים באגם, לראות את ציפורי המים, הברווזים והשלדגים שעפים מעל המים, עומדים במקום ומדי פעם צוללים במהירות לתוך המים ויוצאים מהם עם שלל.

במרכז האגם נבנו מספר איים ומסתורי תצפית לצפרים שתוכלו להתמקם עליהם ולראות דרכם את הנוף, הדגים והציפורים. בנוסף שוקעו במיים גזעי אקליפטוס ונבנו איים קטנים עליהם מתמקמים ברווזים מסוגים שונים ועופות המים שהפכו את האגם לביתם.

בסקרים של צפרים שנערכות במקום, נצפו ציפורים נדירות רבות שעצרו על שפת האגם להתרעננות בדרכם צפונה או דרומה. חשוב לציין שלמרות שהמים מטוהרים, הרחצה והשייט במי הנחל או האגם אסורים עדיין בשלב זה.

נחל הדר

אל תפספסו את הנחל שזורם ממחבר את הנביעה הגדולה (המעיין) אל האגם וממנו אל הירקון – ליד גשר הולכי הרגל והאופניים תוכלו לרדת לצד הנחל המוצל עם עצים ענקיים ותוכלו לדמיין שאתם בנחל כזיב או בבניאס ולא ממש כאן במרכז הארץ. הנחל זורם לאורך 3 ק”מ עד החיבור שלו אל הירקון במפל הנסתר. נקודה מיוחדת ששווה להכיר.

הר הזבל בהוד השרון (חיריה הקטנה)

בדומה לתל חיריה שהפך ממפגע תברואתי לפארק עם אגם במרכזו, גם הר הזבל של הוד השרון, מקום ששימש במשך שנים להשלכת פסולת בניין וזבל עובר בימים אלה תהליך של שיקום,

אל התל הוכשרה דרך גישה נוחה שמאפשרת לעלות אל ראש התל עם אופניים או ברגל בעליה מאתגרת אבל יחסית מתונה לתצפית מרשימה על הסביבה. מי שיתאמץ ויעלה אל ראש התל יראה במבט ציפור את האגם על רקע מגדלי ההייטק הצמודים אליו ממזרח, מדרום ומערבה שדות פתוחים ואת הבתים של פתח תקווה ובאופק את מבני תל אביב וגוש דן וצפונה את השכונות הדרומיות של הוד השרון.

תכנון הפארק תוכנן על ידי אדריכלי הנוף ארז וטל לוטן בהתאם לעקרונות תכנון בר קיימא ושחזור הסביבה הטבעית והצמחיה של אזור הירקון להשבת האיזון האקולוגי ובעלי החיים באזור.

בפארק ועל התל מתקיימים מדי פעם, בעיקר בחופשות ובחגים אירועים קהילתיים שונים, סיורים ותצפיות מודרכות ופעילויות לילדים. לפרטים כנסו לאתר עיריית הוד השרון

 

המפל הנסתר של הוד השרון

אם אתם מחפשים מסלול טיול עם מים במרכז הארץ זה המקום. פשוט שימו בווייז המפל הנסתר הוד השרון ותוכלו להגיע לשם עם הרכב או מהפארק בהליכה רגלית של כ-3 ק”מ.  מדובר על מפל מלאכותי שנוצר על תוואי הירקון כדי ליצור סינון של המים.

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חינם

איך מגיעים?

בוויז: פארק הוד השרון

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה