פארק החוף: הטיילת הצפונית של תל אביב

פארק החוף תל אביב
פארק החוף תל אביב

תכירו את פארק החוף, הטיילת הצפונית של תל אביב שנפתחה השבוע ומחברת את תל אביב לצפון העיר שמתחילה מחוף תל ברוך ומגיעה עד חוף הצוק דרום, מקום מושלם לריצת בוקר, להליכה או רכיבה באופניים, לטיול עם הילדים או לפיקניק רומנטי מול הים. 

פארק החוף של תל אביב: טיילת המצוק הצפוני

אז מה מחכה לכם בטיילת החדשה של פארק החוף של תל אביב? מסלול הליכה סלול ונגיש לכולם, מסלול רכיבה לאופניים וכלים חשמליים, פינות ישיבה  ותצפית מיוחדות מול הים, מגדל שמירה משוחזר שחייבים להצטלם בו והמון נוף יפיפה של המצוקים אל הים ממערב ושל העיר שפרוסה מהצד השני.

רגע אבל למה קראנו לה טיילת בכלל? במחשבה שניה, תשכחו מכל מה שזכרתם על המילה טיילת… לעומת הטיילות האחרות שיש בארץ, מבלי להעליב, מדובר על מסלול מיוחד העובר לאורך המצוק ומשתלב בצורה מושלמת בתוואי השטח ובסביבה הטבעית של מצוקי הכורכר שמעל הים.

טיילת או לא, המסלול עובר בתוך הפארק החופי החדש צמוד לקו המצוק של תל אביב, במקטע שבין חוף תל ברוך ועד סי אנד סאן וחוף הצוק הדרומי ומשלים את המקטע החסר לרצף של הטיילת החופית מבת ים וכמעט עד הרצליה. לטיילת החדשה שתהליך התכנון שלה נמשך יותר מעשור, תפקיד חשוב כמקום מפלט ושקט מהמולת העיר עבור רבים מתושבי תל אביב והמרכז, שצפויים להגיע אליה עם פתיחתה במיוחד בסופי שבוע, חופשות וחגים.

טיילת המצוק בתל אביב, הפארק החופי של תל אביב
מסלול מונגש לצד שביל אופניים

מה תמצאו לאורך מסלול הטיילת החדשה?

  • שביל רחב ומונגש להולכי רגל מבטון בצבע אבן חול המשתלב בסביבה
  • שביל אופניים נפרד מהטיילת של הולכי הרגל
  • מסלול הליכה לא מונגש המקצר את הדרך עם מדרגות
  • תצפית עם מסגרת עץ ענקית שעוד תראו הרבה באינסטגרם
  • מגדל תצפית צבאי ישן אל הים שעבר שחזור
  • פינות ישיבה המאפשרות רגע שקט מול הים והשקיעה
  • רחבות תצפית להתכנסות ושהייה מול הנוף
  • עמודי תאורה נמוכים להימנעות מזיהום אור

פיתוח הטיילת כלל עבודות לשימור ערכי טבע, אתרי קינון והצבת רשתות מחומרים טבעיים לצמצום סחיפות קרקע והעשרה בצמחיה מקומית עם צמחים שנאספו באזור, במטרה להשיב את הטבע לקדמותו.

במסגרת העבודות להקמת הטיילת, פונו מינים פולשים של צמחיה ונשתלו לאורכה מגוון עצים וצמחי חולות של קו החוף הישראלי, צמחים מקומיים כדוגמת חבצלת החוף ונר הלילה ועצי בוסתן כדי ליצור מראה נופי משתנה בכל עונות השנה.

התכנון של שביל אופניים נפרד משביל הולכי הרגל הוא יתרון משמעותי לעומת הטיילת המרכזית של ת”א, בה ההפרדה בין השבילים היא רק בסימון וההליכה והנסיעה לאורכם מחייבת ערנות ללא הפסקה של כולם.

טיילת החדשה של תל אביב
הטיילת החדשה של תל אביב – מומלץ להגיע לקראת ואחרי השקיעה – אז הקסם מתחיל

מה עדיין חסר בטיילת פארק החוף?

  • צל – לאורך הטיילת נשתלו אמנם מאות עצים מקומיים בוגרים שמותאמים לאקלים הקיצוני של הקו הראשון לים אבל עד שהם יתפתחו מחדש, אין לאורך המסלול מספיק נקודות מוצלות – מומלץ להגיע בשעות הפחות חמות של היממה.
  • עגלת קפה או בית קפה – בתי הקפה היחידים שיש באזור הם בקצה המסלול (קפה בלו בחוף תל ברוך והקפה בחוף הצוק)
  • ברזיות / קולרים לשתיית מים

בהמשך יבנו בטיילת גם מרכז מבקרים שייבנה במקום התצפית הצבאית שפעלה במקום.

הטיילת החדשה בתל אביב
חלון לאינסטגרם או חלון לים התיכון?

אטרקציות לילדים ומתקני שעשועים

לאורך הטיילת אין אטרקציות לילדים ומתקני שעשועים. אפשר למצוא בתחילת המסלול בחוף תל ברוך מתחם עם מתקני עץ מקסימים וחדשים ובסיומו בחוף הצוק הדרומי יש מתחם מוצל עם מתקני כושר ומתקני שעשועים לילדים. אם יבנו בהמשך תחנות לילדים להכרות עם הטבע בעזרת חידות והפעלות כמו שיש בפארק השרון או בפארק המדבריום החדש זה יכול להיות מעולה.

טיילת המצוק היא שלב נוסף של הפארק החופי של תל אביב, פארק טבע המאפשר לכולם להגיע אל רכס הכורכר ומעניק חוויה ייחודית של נופים פתוחים עם תצפית לקו החוף ואל העיר מכיוון לא מוכר ומפתיע.

לפרטים: www.tel-aviv.gov.il

פארק החוף של תל אביב
פארק החוף של תל אביב תצפית לכיוון צפון לכיוון הרצליה וחוף הצוק

הטיילת החדשה של תל אביב הוקמה על ידי חברת אתרים
אדריכל: ליאור לונינגר מחברת אורבנוף עם ליווי אקולוגי של החברה להגנת הטבע ואדריכל הנוף ליאב שלם

נגישות: הטיילת כולה מונגשת לאנשים עם מוגבלות באמצעות שביל מפותל ורציף, עם קיצורי דרך במדרגות עץ במקטעים הארוכים והתלולים.

למי מתאים?  לחובבי ספורט – הליכה, ריצה, אופניים ואפילו יוגה, למשפחות שמחפשות רעיונות לטיול קליל וקצר במרכז הארץ, למשפחות עם תינוקות שמחפשות מסלול נגיש לעגלות תינוק ולכל מי שרוצה להנות מהליכה מהנה לאורך הים.

אורך המסלול: כ-2 ק”מ לכל כיוון

איך מגיעים? כניסה דרומית – חוף תל ברוך | כניסה צפונית – ליד סי אנד סאן, טיילת חוף הצוק דרום.
חניה: בתשלום – בחניון חוף תל ברוך בחלק הדרומי. בחינם – בחניון העפר שמעל חוף הצוק דרום (כניסה דרך מלון מנדרין)

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה פתוח 24/7 חינם

מחירים

חינם חינם

איך מגיעים?

כל השנה

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה