פארק הטרמינל אילת: פארק האטרקציות העירוני של אילת

פארק הטרמינל של אילת
פארק הטרמינל של אילת. צילום: עיריית אילת
פארק הטרמינל אילת שחלקו הדרומי נפתח השבוע להרצה, הוא פארק עירוני מיוחד הממוקם באמצע העיר במקום בו פעל במשך עשרות שנים שדה התעופה של אילת. השלב הראשון של הפארק כולל מרחב עירוני פתוח בהשראת שדה התעופה עם גינת מטוסים, קיר מפל ענק, שדרת מטוסים מוצללת ואמפי פארק למופעים פתוחים.

פארק הטרמינל אילת: בהרצה

הסנטרל פארק של אילת  כמו שמכנים אותו בעיר, ממוקם במרחק הליכה קצר מן הים וכולל אלמנטים מעולם התעופה כמו שדרת מטוסים מוצללת וגינת מטוסים, אמפי פארק וקיר מפל ענק. הפארק עצמו יוקם בשלבים ויכלול מגוון אטרקציות, שוק אוכל, מתחם כנסים, הופעות וירידים.
פארק הטרמינל באילת, שדירת המטוסים, פרקק ס
שדירת המטוסים ספארק הטרמינל באילת. צילום: עיריית אילת

השלב הראשון של הפארק

בשלב ראשון נפתח השטח הציבורי של פארק הטרמינל אילת הכולל גינת מטוסים פורחת, פינות ישיבה, מדשאה, שדרת מטוסים הכוללת שתי טיילות מוצללות באורך של מאות מטרים, אמפי פארק וקיר מפל בגובה 6 מטרים שנבנה בלב הפארק ונשפך אל הבריכות האקולוגיות של הפארק.
הסרת הגדר ההיקפית של הפארק שהקיפו את שדה התעופה הישן עוד משנות ה-50 תשלים את חיבור העיר בין החלק המערבי למזרחי, בהמשך לחיבור שנעשה על ידי הקמת שני כבישי הרוחב שנסללו לאחר פינוי השדה הישן והקמת שדה התעופה רמון מצפון לאילת, מול פארק תמנע. 

פארק הטרמינל: אטרקציות לילדים ומשפחות באילת

לאחר תקופת ההרצה ובהתאם לקצב ההקמה ייפתח בהמשך גם החלק הצפוני של הפארק בו יוקם פארק ספורט מתקדם וחינמי, שוק אוכל, מתחם מופעים, מתחם של אטרקציות לילדים ולמשפחות שמחפשות אטרקציות לילדים באילת, מתחם מופעים ובשלב השלישי יוקם בפארק המשכן לאומנויות הבמה של אילת. 

פארק הטרמינל של אילת משתרע על פני שטח של 150 דונם בחלקו הדרומי של שטח שדה התעופה הישן, שיכלול בסיומו פארק ציבורי כולל פארק ספורט חינמי, רשת שבילים והצללות ומגוון אטרקציות למשפחות.

פארק הטרמינל אילת
בריכות המים בפארק הטרמינל של אילת. צילום: עיריית אילת

בין האטרקציות המתוכננות בפארק הטרמינל:

  • גלגל ענק
  • רכבת הרים
  • מתחמי מציאות מדומה וגיימרים
  • מתחם נינג׳ה
  • מתחמים מוטוריים וקארטינג
  • בריכת גלים לגולשים ואטרקציות נוספות.

עוד יפעלו בפארק: מתחם כנסים, הופעות וירידים, שוק אוכל מקורה, מרכז תרבות עירוני במבנה הטרמינל ועוד. הפארק בשלמותו צפוי להיחנך בחודש מרץ 2024 לקראת חגיגות 75 שנים לשחרורה של אילת.

רוצים עדכון ברגע שכל האטרקציות יפעלו?  הרשמו מכאן לעדכונים והמלצות לסופ”ש עם הילדים

 

מופעים ואירועים בחינם

במינהלת פארק הטרמינל מציינים, כי בתקופת ההרצה ייערכו בפארק אירועים פתוחים לציבור הרחב ללא תשלום. האטרקציות לילדים, רובם של יזמים אילתים מתוכננות להיפתח בהדרגה.

שכונת הטרמינל אילת

לצד פארק הטרמינל ממשיכות העבודות בחלקו המרכזי של השדה התעופה הישן של אילת עם בניית שכונת הרובע שתכלול יחידות מגורים, יחידות נופש ומבני ציבור.

ראש העיר של אילת, אלי לנקרי ציין עם פתיחת הפארק הטרמינל: ״על אף סערת הרגשות שכולנו חווים בעת הזו בצל המלחמה, קשה מאוד שלא להתרגש מהאירוע ההיסטורי הזה, בו הופך השדה הישן לפארק חדשני ויפיפה – הסנטרל פארק האילתי, אותו אפשר לחצות בדרך לים.

פארק הטרמינל של אילת
פארק הטרמינל של אילת. צילום: עיריית אילת

הפארק מבטא את השינוי התפיסתי שלנו, החותר לחבר את העיר התיירותית עם העיר הקהילתית, להגביר את תנועת התיירים ברחובות אילת ולהנגיש אותה גם לעסקים המקומיים והמצוינים שלנו. הפארק מבטא גם את הרוח הישראלית של העם שלנו, רוח של אחדות, של אהבה ותקווה, רוח של עם חזק וחפץ חיים, שבזמן שהאויבים שלו מביאים על עצמם הרס וחורבן, הוא ממשיך לבנות ולצמוח. כאן, במקום העוצמתי ושוקק החיים הזה, התקווה תגבר על הייאוש, האור יגרש את החושך, הכלכלה והתרבות שלנו ישגשגו, וילדינו יתרוצצו בין שבילים ירוקים, עם שמחה בלב וחיוך על הפנים”.

״פתיחת הפארק מציינת אבן דרך משמעותית בחיי העיר אילת אמר אלי לוי ראש מינהלת הפארק וציין, כי הפארק שיהפוך לסנטרל פארק של העיר יחבר את שני חלקי העיר ותושבי העיר ואורחיה יתחברו אליו. 

את החלק הראשון של הגדר הסירו יחד ראש עיריית אילת – אלי לנקרי, המשנה לראש העירייה ומחזיקת תיק ההנדסה – עו״ד סימה נמיר, ראש העירייה הקודם – מאיר יצחק הלוי, ראש מנהלת פארק הטרמינל של אילת – אלי לוי ואלי דרמן ממשרד דרמן ורבקל אדריכלים מתכנני הפארק החדש. במעמד הטקס הודלק נר שמיני של חנוכה על ידי רב העיר – הרב יוסף הכט שליטא.

הקמה: החברה הכלכלית לאילת (
חכ”א
עיצוב ותכנון: דרמן ורבקל אדריכלות.

לפרטים נוספים על פעילויות באילת הכנסו לאתר התיירות: www.eilat.city | או בווצאפ של המוקד העירוני: 050-7475106

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חינם

איך מגיעים?

פארק הטרמינל אילת כל השנה

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה