מעין עין נון: מעיין טבעי מול הכנרת

מעין עין נון ליד הכנרת
מעין עין נון ליד הכנרת. צילום: ושרי ילוז, רשות הכינרת
מעין עין נון ליד הכנרת

מעין עין נון, ייפתח מחדש בקרוב אחרי שדרוג משמעותי לקהל הרחב שיוכל להגיע ולהנות מחדש ממעין טבעי עם בריכה טבעית ומלאכותית, בקרבת מסלולי הטיול של שביל ישראל, שביל סובב כנרת וגן לאומי ארבל.

פרויקט שיקום והסדרת המעין לטובת הציבור נעשה בשעה טובה, אחרי הזנחה והצטברות של אשפה ונזקים לסביבה בעקבות מטיילים ונופשים שבקרו במקום לאורך השנים.

בתקופה הרומאית הוקמה סביב המעיין בריכת הרמה, שהגביהה את מפלס המים ומתחתיה בריכה מלאכותית. בשנים הקודמות שימשה הבריכה גם את החקלאים ששאבו ממנה להשקיית השדות.

מעין עין נון, מעיינות בצפון
תמונה הסטורית של מעין עין נון באדיבות מוזיאון בית הראשונים מגדל

מהבריכות זורמים מי המעיין באפיק הטבעי של נחל נון, דרך מעביר מים עותמאני עתיק, העובר מתחת לכביש 90 ועד להתחברות הנחל עם הכינרת.

נראה כמו מקום מעולה לפיקניק מרענן בדרך לכנרת המצטרף לעוד מסלולי טיול ואתרי פיקניק שנמצאים באזור סובב כנרת והגולן כמו נחל גילבוןבריכת המשושים, גן לאומי ארבל, עין איוב ומסלולים נוספים.

שיקום מעין עין נון

במרכז האתר שסבל מהזנחה ולכלוך במשך השנים האחרונות, נובע מעיין עין נון, מעין מקסים עם פוטנציאל, הממלא שתי בריכות וצמוד בחלקו המערבי לתוואי שביל ישראל ושביל הבשורה הצופים לכנרת, שבבקעת גנוסר.

בהשקעה של שלשה מיליון שקלים, הסתיים פרויקט השיקום של מעין עין נון, השוכן בבקעת גינוסר, מזרחית למושבה מגדל, ביזמת מועצה מקומית מגדל ובשיתוף משרד התיירות, רשות ניקוז ונחלים כינרת והקרן לשטחים פתוחים במנהל מקרקעי ישראל.

כחלק מפרויקט, מציין מוטי דותן, יו”ר רשות הכינרת, הוקמו שבילי טיילות סביב שטח המעיין, בסמוך לתוואי הזרימה של הנחל וכן עבודות עפר להקמת שטחי כינוס לקהל עם הצללה, מדשאות, אזורי פיקניק ואמפי.

נשתל דשא הפונה אל במה הבנויה מאבני בולדר טבעיות מהאזור. כמו כן, בוצעו עבודות עפר ליצירת מורכבות מבנית של גדות הנחל, שיוצרת נישות אקולוגיות וגורמת למופע זרימה טבעי של הנחל וכן הוקמו גדרות והוצבו שערים למניעת כניסת כלי רכב ועדרי עיזים לאזור המעיין.  בוצעו גם עבודות גינון, נטיעות ושתילות מחודשות של עצים וצמחים עשבוניים האופייניים לאזור.

 

מעיין מול הכנרת? עין נון, מעיין בצפון
מעיין מול הכנרת? תכירו את עין נון צילום: אושרי ילוז, רשות הכנרת

עוד אומר דותן, כי הפרויקט החשוב, יאפשר תיירות וטיילות בשטחים פתוחים ובחיק הטבע וצפוי להשפיע לטובה על כל אזור המעיין ואפיק הנחל, עד הכינרת, וכמו כן יגן הפרויקט על שטח ציבורי פתוח בעל חשיבות אקולוגית והיסטורית, במקטע החוף מגדל ובשטחים הסמוכים למעיין וכי תרומתו של הפרויקט הינו לרווחת ציבור המטיילים בכלל ולתושבי האזור והסביבה בפרט.

תפעול ותחזוקת אתר המעיין יבוצע על ידי המועצה המקומית מגדל, בסיוע תקציבים ושותפים לדרך למען שיקום מעין עין נון.

מעיין ליד הכנרת, עין נון, מעין בצפון
מעיין ליד הכנרת – עין נון המחודש. צילום: אושרי ילוז, רשות הכנרת

מעין ליד הכנרת?

המעיין ישמש את תושבי המושבה לפיקניקים בטבע, פעילויות והופעות והרבה הפתעות” אומר נתנאל אלפסי, ראש המועצה המקומית מגדל, שהוסיף כי פרויקט מעין נון הוא בעל חשיבות רבה ואחת מתכניות הדגל של המועצה שיתרום גם לציבור המטיילים באזור הכנרת והצפון.

כיום נמצא האתר בשלבים האחרונים של ביצוע השיקום והפיתוח ויחנך באירוע חגיגי ב- 18.7 , בשעה 19:00 בערב, באירוע הפתוח לקהל הרחב.

מידע שימושי למבקרים במעין:

ניתן לעשות פיקניקים באזור.

אין להדליק אש ומנגלים בקרבת המעיין.

שימו לב כי מותר להיכנס למים – אבל האחריות היא על עליכם ההורים – אין מציל במקום.

הכניסה חופשית

שעות וימי פתיחה פתוח כל השנה ללא הגבלה.

והכי חשוב… בתקווה שהמבקרים ישמרו עכשיו על המקום נקי ויפה כמו בתמונות שפה לטובת כולם.

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חינם

איך מגיעים?

כל השנה

מה באזור?

עוד בקטגוריה

תגובה אחת

  1. למוצה האזורית או האחראים על מקורות הטבע תדאגו לפחים קטנים במקום כי מביקור בבריכות עדן אתמול אין פחים קטנים במעיינות והאנשים פשוט זוועה מסריחים את המקום מלכלכים וזורקים ומשאירים את כל האשפה ואף אחד לא ידאג לשים את הזבל בשקית ולקחת איתו חינוך ותרבות מגעילה
    (הזבל שמשאירים בעיקר פלסטיקה גורמת נזק לחיות הבר שבסביבה)

השאר תגובה