מסלול סובב כנרת: גשר אריק עד כפר נחום

מסלול טיול בצפון שביל סובב כנרת
מסלול טיול קליל בצפון? שביל סובב כנרת בקטע שבין גשר אריק לכפר נחום
מסלול טיול קליל בצפון? שביל סובב כנרת בקטע שבין גשר אריק לכפר נחום

קבלו רעיון לטיול קצר בצפון – מסלול טיול לכל המשפחה בצד המערבי של מסלול סובב כנרת היוצא מגשר אריק ומגיע עד הגן הלאומי בכפר נחום.

שביל סובב כינרת הוא מסלול באורך כולל של יותר מ-50 קילומטר המאפשר מעבר חופשי מסביב לחופי הכינרת באמצעות שביל טיילות, נוח ומונגש, המקיף כמעט את הכינרת ומציע נופים ופינות חמד נסתרות.

השביל הוסדר והוכשר לטיולים רגליים על ידי איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת בעזרת מתנדבים וקבוצות נוער מבתי ספר מכל הארץ. התלמידים אימצו מקטעים לאורך השביל, פרצו וניקו את התוואי, הציבו ספסלים, התקינו תיבות קינון לציפורים וסידרו נקודות תצפית.

תצפית חצי האי. צילום: רשות הכנרת

ניתן לצעוד כיום על מרבית השביל במסלול שאורכו כ-53 קילומטרים (מתוך 58 ק”מ של חופי הכנרת). ברשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת ממשיכים להסדיר מקטעים נוספים שישלימו את המסלול לאורך כל השביל מסביב לכל האגם במסלול רציף אחד.  מסתבר שהכנרת זה לא רק קמפינג וחופים וסביבה מסתתרים כמה מסלולי טיול מקסימים למשפחות.

מסלול סובב כנרת: מקטע גשר אריק – כפר נחום

הקטע של המסלול נמצא בצד המערבי של הכנרת, קטע שרובנו עוברים אותו בדרך כלל בנסיעה בדרך לגולן או לטבריה ולא בהליכה ומפספסים את הנוף של הכנרת מזווית אחרת ובקצב אחר.

מחורשת האקליפטוס שעל שפת הירדן ליד גשר אריק צועדים דרום מערבה בשביל סלול, בתחילה על שפת הירדן ובהמשך על שפת הכינרת. הולכים מערבה כשמשמאל מימי הכנרת ומימין הרי הגליל. אחרי כ-2 ק”מ מבחינים בערוץ נחל אור הזורם כל השנה בזכות מעיין עין עייש, הנובע בין כביש 87 לכינרת.

לאורך השביל נעבור את אתר תל עייש, ישוב קדום מתקופת הברזל ועד התקופה העותומנית. לאורך השביל עוברים דרך חוף מפרץ אמנון וחוף ספירית.

סובב כנרת כפר נחום
שביל סובב כנרת בכפר נחום

לאחר כחצי קילומטר חוצים את נחל כורזים בשביל צר ומסיימים את המסלול בגן הלאומי כפר נחום שהכניסה אליו בתשלום (קפרנאום).

איך מגיעים: מתחילים את הטיול בכביש 87, כביש צפון הכינרת. לבאים מכיוון טבריה/מגדל, פונים לפני גשר אריק דרומה לשפך הירדן, מחנים את הרכב בין האקליפטוסים, סמוך לנקודת הסיום של שייט הקיאקים של אבו קיאק.
ווייז: גשר אריק

תצפית לכיוון הארבל. צילום: רשות הכנרת

מסלול: קווי – יש צורך ברכב נוסף שיחכה בסוף המסלול בגן הלאומי כפר נחום

דרמת קושי:
קלה

אורך המסלול: המסלול המלא כ-4.5 ק”מ.
אפשר לעשות מסלול קצר יותר של 2 ק”מ עד לעיינות עייש ולהחנות את הרכב הנוסף בחניון המסודר של חוף אמנון.

שקנאי בכנרת
צילום: רשות הכנרת

לפרטים על מסלולי טיול נוספים, חניוני הכנרת ואתרי הקמפינג סביב הכנרת צלצלו כוכבית כינרת מכל טלפון 55477*
או באתר –  www.kineret.org.il

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה , חינם קווי קל 4 ק"מ 3 שעות

מחירים

ללא תשלום

איך מגיעים?

כל השנה

מה באזור?

עוד בקטגוריה