טיול משפחות למעיין עין צור


אחד ממסלולי הטיול המשפחתיים המוצלחים והקרובים למרכז, העובר בנוף יפיפה בלב חורש טבעי, דרך מספר אתרי עתיקות ושיאו במעיין עם ניקבה, בריכות מים ובית מרחץ רומי משוחזר.
 

המסלול מתחיל בקצה הדרומי של החניון בכניסה לפארק רמת הנדיב שליד זכרון יעקב (פניה שמאלה מול תחנת הדלק לבאים מדרום על כביש 652).מהחניון נלך דרומה לאורך עמודי עץ עם סימון כחול (שהנווטים הצעירים ישמחו למצוא אותם ולנווט לפיהם) עד שנגיע אל מבנה אבן פתוח עם קשתות – זהו בית חורי, שרידים של בית חווה עם אורוות מהתקופה העותמנית.

מהחווה נמשיך במדרון לצד שרידיו של מבנה אבן גדול שסגור עדיין לרגל חפירות הנערכות במקום (זהו ארמון מתקופת הורדוס ששלט בזמנו על כל הפתחה מדרום) עד שנגיע אל מעיין עין צור.

מעיין עין צור נובע מניקבה בתוך הסלע, אליה ניתן להכנס עד לשער ולהראות לילדים איך המים יוצאים מבטן האדמה.

המעיין נזכר כבר במאה השלישית לספירה כמעיין עם סגולות פוריות שנשים שהיו מעוניינות ללדת היו מגיעות לטבול במימיו כדי להכנס להריון.

מתחת למדרגות המובילות לניקבה ניקח ימינה אל האטרקציה האמיתית של הילדים – אמת מים קצרה, מוארת ומקורה בגג אבן שניתן ללכת בתוכה עד בריכת האגירה (בהשגחת מבוגר תורן כמובן!).

מהבריכות נכנס אל בית המרחץ הרומי, ספא אמיתי מלפני 2000 שנה עם חדר קר (פריג’ידריום) חדר פושר להסתגלות וחדר חם (קלדריום) עם ריצפה כפולה שבה הופעל חימום “תת ריצפתי” – תנור עצים בין עמודי האבן שחימם את המים בבריכה שמעליו.

מדרום למתחם המעיין מתחבאת לה פינת פיקניקים יפה, נקייה ומוצלת המשקיפה אל שני אגמים קטנים עם צמחיית מים ודגים קטנים.

מהמעיין נעלה שמאלה עד החניה שם מומלץ במידה והגן עדיין פתוח, לבקר בגני רמת הנדיב שנבנו לזכרו של הברון רוטשילד.

בנוסף למסלול המעיין, הוכשרו בשמורה 3 מסלולים נוספים המתאימים למשפחות של מיטבי לכת ומומלצים במזג אוויר קריר יחסית (חורף ובאביב בלבד):

–  מסלול הנשרים (2.5 ק”מ)
– שביל האחוזה (4.5 ק”מ)
– מסלול המצוק (5 ק”מ)

עוד באזור – פארק הטבע רמת הנדיב מציע בשבתות וחגים פעילות מיוחדת לילדים שבמהלכה הילדים מבצעים סדרת משימות בפארק לפי חוברת משימות מקסימה עם איוריו של יוסי אבולעפיה, שבסופה הם יקבלו תג מוזהב של סיירים צעירים. הפעילות לגילאי 7-13 (יודעי קרוא וכתוב או בעזרת ההורים ויש גם פעילות זיהוי וציור לקטנים יותר)

אוכל באזור: פיתה דרוזית בכניסה, מסעדות בעוספיה, דלית אל-כרמל או במדרחוב המשוחזר בזכרון יעקב

התמונה למסלול – באדיבות פארק הטבע רמת הנדיב.

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה , מרכז המידע בו ניתן לקבל מידע נוסף על המסלולים השונים נמצא בכניסה לגני רמת הנדיב ופתוח בימים א'-ה' בשעות 8:00 עד 15:45, ימי שישי וערבי חג - 8:00 עד 13:45, שבתות וחגים - 8:00 עד 16:00. חינם רגלי קל 2 ק"מ שעתיים

איך מגיעים?

מכביש תל אביב–חיפה הישן לכיוון צפון (כביש 4), פונים ימינה בצומת בנימינה (לכביש 653). לאחר כ- 5 ק"מ פונים שמאלה לכיוון זכרון יעקב (כביש מס' 652), עד תחנת הדלק בה פונים שמאלה לרמת הנדיב.

מכביש 6 - יורדים בסיום כביש 6 לכיוון חדרה, על כביש 65 עד לצומת חנה (מחנה 80) פונים ימינה לכביש 652 עוברים את בנימינה עד לתחנת הדלק שבה פונים שמאלה לשילוט אל רמת הנדיב.
כל השנה

מה באזור?

עוד בקטגוריה