גן לאומי תל לכיש: טיול משפחתי קליל

מה משותף לפריחה אביבית, מבנים עתיקים ועץ שדונים מסתורי? את כולם אפשר למצוא במסלול אביבי שחביב עלינו מאוד – תל לכיש.

מפתיע לגלות שעל אף היותו טיול קליל וכיפי במיוחד למשפחות, המסלול בדרך כלל לא עמוס במבקרים. גם לא בסופי שבוע ושבתות.

לאורך המסלול מגלים שרידים מתקופות קדומות, משחקי שטח מרתקים לילדים, באר משאלות שיונים עפות ממנה ופרחים שמוסיפים הרבה צבע לנוף הירוק ששולט שם.

 

תל לכיש מסלול קצר

תל לכיש – שווה טיפוס?

גן לאומי תל לכיש הוא מקום שמסתיר בתוכו אלפי סיפורים שעבר לאחרונה שחזור והוספת אמצעי המחשה שהופכים את הביקור במקום לחוויה לכל המשפחה, לא רק לחובבי ארכיאולוגיה.

חומות ושער ענק, סוללת מצור, משחקי שטח לילדים, שורה של כסאות שיצאו ממשחקי הכס, באר עמוקה עם יונים מעופפות, פריחה בעונה ותצפיות אל נוף הכרמים וגבעות לכיש מחכים למי שיגיע שיטפס על התל.

תל לכיש הארמון
הצצה לארמון בתל לכיש

הסיפור של תל לכיש

במקום נמצאו שרידים של עיר בת אלפי שנים שהרבה ממלכות קדומות נלחמו עליה – המצרים, הכנענים, יהושע בן נון, מלכי יהודה, האשורים, הבבלים ועד הבריטים שמצאו בה את מכתבי לכיש המפורסמים.

למרות שלא שמענו עליה כמעט, מסתבר שלכיש היתה העיר השניה בגודלה ביהודה בתקופת המקרא אחרי ירושלים ומוזכרת בתנ”ך כאחת הערים שביצר המלך רחבעם.

בטיול בתל שהנסתר בו רב על הגלוי, לא נערכו  חפירות משמעותית או שחזור כמו קיסריה או תל עבדת והיה צריך הרבה דמיון כדי לראות את העיר שהיתה פה פעם.

לאחרונה הסתיימו בתל עבודות השחזור של החומה החיצונית והוצבו בראש התל הרבה אמצעי המחשה, שלטי הסבר והדמיות ואפילו משחקים שמחברים את הילדים והמבוגרים אל הסיפור של המקום.

משחקי הכס בתל לכיש
משחקי הכס בתל לכיש

משחקי הכס

אחת האטרקציות לילדים (ולא רק..) שמצאנו על התל היא שורה של כסאות מתכת שכאילו יצאו ממשחקי הכס. על כל כסא רשום שמו והשנים של כל אחד ממלכי ממלכת יהודה.

הילדים יכולים לשבת על הכסאות ולשחק כסאות מוזיקליים, להכיר את שמות המלכים ולהיות מופתעים כמונו מהגיל הצעיר שבהם המלכים התיישבו על כסא המלך בירושלים.

 

 

תל לכיש באר המשאלות
תל לכיש: באר המשאלות

באר המשאלות

אל תפספסו את ההליכה עד באר המשאלות העמוקה שמסתתרת אחרי עץ השדים בקצה התל במורד הצפוני. האגדה (שהמצאנו לילדים..) מספרת שמי שיראה יונה שעפה ממעמקי הבאר ויבקש משאלה היא תתגשם.

עץ השדונים בתל לכיש

עץ השדונים תפוס

בקצה התל שרד עץ שיזף (דומים) בודד וענק ששרד במשך שנים בזכות אגדה מקומית שסיפרו משום מה לילדי הכפר הסמוך שחיים עליו שדים. בביקור בתל לא ראינו שדים אבל זה ביום יום, אבל לכו תדעו מה קורה שם בליל ירח מלא…

עברית שפה קשה

משחק נוסף שמוצב ליד הארמון הוא מעין מצפן ענק שהקוד להפעלה שלו מחייב ללמוד את הא-ב העברי הקדום.

ענבי טלי

אם תגיעו בימי הבציר בקיץ תוכלו לשלב את הטיול בתל לכיש בבציר ענבים טעימים בכרמי מושב לכיש הסמוך, במושב אפשר לקנות מיץ רימונים בעונה ולהצטייד בחומוס טוב (ליד האקשן פארק) לפיקניק שאותו אפשר לעשות על התל או ביער המלאכים הסמוך.

 

עוד פרטים באתר רשות הטבע והגנים…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חינם

מחירים

הכניסה חופשית בשלב זה - שימו לב בהמשך הגן הלאומי יהפוך לגן לאומי בתשלום.

איך מגיעים?

בוויז: גן לאומי תל לכיש - בכניסה למושב לכיש פונים שמאלה כמאתיים מטרים עד הכניסה לתל כל השנה

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה