שמורת טבע נחל תנינים

שמורת טבע נחל תנינים
שמורת טבע נחל תנינים
שמורת טבע נחל תנינים
נחל תנינים מתחיל את דרכו ברמת מנשה, לא הרחק מקיבוץ עין השופט, והוא נשפך לים מצפון לקיסריה. שמורת הטבע של נחל התנינים מציעה 4 מסלולי טיול לכל המשפחה וכמה אטרקציות לילדים ששווה להכיר.
האם יש בנחל תנינים? לא לדאוג… אמנם בעבר שכנו בנחל תנינים ומכאן שמו, אבל אחרון התנינים ניצוד בנחל בשנת 1906. המעיינות בחלקו העליון של הנחל נתפסו בעבר בעזרת סכר מיוחד שנבנה במקום והועברו באמת מים עד לקיסריה.

ונציה הקטנה 
האטרקציה העיקרית בפארק הוא מתחם ענק של תעלות מים, סכרים וגלגלי עץ ענקיים (משוחזרים) ששימשו בעבר מפעל של תחנות קמח שפעלו במרץ על כח המים בימי הביזנטים. בשבתות ובחגים מתקיימות בשמורה הדרכות והדגמות של טחנות הקמח והסכרים – חוויה מיוחדת לילדים ולהורים. המים שמורת נחל תנינים נמצאת בחלקו התחתי של הנחל, כאן נותר ללא פגע היחיד בנחלי מישור החוף, בעיקר משום שהמים הזורמים כאן מליחים (800 מ”ג כלור לליטר) ואינם ראויים לשתייה ולחקלאות.
אטרקציות לילדים בנחל התנינים
סכר ענק ואגם, מסלול הליכה בין תעלות המים ופעילות מיוחדת לילדים בשבתות – הפעלת הסכר שממנו זורמים המים אל גלגלי תחנות הקמח המשוחזרים. לקבוצות בתיאום מראש יש באתר פעילות מיוחדת לילדים בתחנת הקמח המשוחזרת בה מפעילים את תחנת הקמח העובדת על כוח המים, מכינים קמח ועוד.
צמחיה וחיות בנחל
בנחל שרדו צמחי מים רבים כגון נופר צהוב, שעליו הגדולים צפים על פני המים ופרחיו מדליקים את המים בקיץ בצהוב. צמחיית הגדות עשירה וכן גם הדגים בנחל, ביניהם קיפון (בורי), אמנון ושפמנון. אליהם מצטרפים צבי ביצה ומגוון רחב של מיני עופות.

אתרים היסטוריים בשמורה
בשמורה נחשף בחפירות ארכיאולוגיות סכר ענק מהתקופה הרומית, שנועד ליצור מאחוריו אגם גדול ולהעלות את מפלס מימיו בשלושה מטרים, כדי שאפשר יהיה להזרימם בכוח הכובד באמות לקיסריה.

סכר נוסף חסם את הבקעה כשני ק”מ צפונה מהשמורה. שפע המים נוצל בתקופה הביזנטית ובתקופה העות’מאנית להפעלת טחנות קמח, שנבנו במורד הנחל, מאחורי הסכר. התברר שכבר בתקופה הביזנטית השתמשו כאן להפעלת טחנות הקמח בגלגל כפות ענקי, עדות יחידה במינה בישראל. בעלי חיים בשמורה: קיפון (בורי), אמנון ושפמנון, צבי ביצה ומגוון של עופות גדה וציפורי שיר.
כרטיס מטמון, קופונים, הנחות לרשות הטבע והגנים, אטרקציות לילדים, טיולים עם ילדים
גם באתר הזה יש הטבות והנחות למחזיקי כרטיס מטמון.
לפרטים על הטבות כרטיס מטמון לחצו כאן…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



04-6265151 | *3639 כל המשפחה נחל 08:00-16:00 בתשלום

מחירים

יחיד: ילד 10 ₪ | מבוגר 22 ₪ | אזרח ותיק: 11 ₪ | קבוצה: ילד 8 ₪ | מבוגר 19 ₪.

איך מגיעים?

מכביש החוף הישן (מס' 4) פונים מערבה לעבר ג'יסר א-זרקא, ולפני הכפר פונים ימינה ועולים על הגשר החוצה את כביש מס' 2 ומגיע לשער השמורה. אביב, חורף, כל השנה, סתיו

מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה