מרכז אלי הורוביץ לכימיה תעשייה וקיימות נאות חובב

מרכז אלי הורביץ נאות חובב, מרכז המבקרים אלי הורביץ בנאות חובב
מרכז המבקרים אלי הורביץ בנאות חובב

מרכז אלי הורוביץ לכימיה תעשייה וקיימות נאות חובב הוא מרכז מבקרים חדש שייפתח בקרוב באזור התעשייה של נאות חובב.

מרכז מבקרים החדש מתפרס על פני שטח של כ-1,100 מ”ר של מיצגים אינטראקטיביים בנושאים מתחומי המדע, כימיה, תעשייה, קיימות ושמירה על הסביבה וגם, גאווה ישראלית: עמדה של 3 הפרופסורים הישראלים זוכי פרס הנובל לכימיה.

מה רואים במרכז אלי הורוביץ לכימיה תעשייה וקיימות?

מרכז המבקרים החדש בנוי ממספר מוקדים עיקריים.

מוזיאון הכימיה

מוזיאון הכימיה, אשר כולל עמדות ומוקדי תוכן שונים שמציגים תהליכים כימיים, קיימות ושמירה על הסביבה. המבקרים במרכז יעברו דרך 17 עמדות ומיצגים אינטראקטיביים המשלבים מסכי מגע, צפייה ומסכי הולוגרמה, סרטונים ופעילויות המציגות את עולם התעשייה הכימית בישראל ובנאות חובב בפרט לצד הכרות עם נושאי השמירה על הסביבה והמאמצים לצמצום הנזקים לסביבה בנאות חובב.

שדרת המפעלים וכיתות לימוד

במתחם השני של מרכז המבקרים מחכה למבקרים שדרת המפעלים, אשר כולל עמדות של המפעלים המשולבים בפארק התעשייה נאות חובב ומציגים את פעילותם. בין המפעלים המציגים: אדמה-מכתשים, תרכובות ברום (ICL), טבע תעשיות, החברה לשירותי איכות הסביבה, אנרג’יקס, ביוסול, פיברו, וויבלנגת’ ונתיבי הגז לישראל.

במרכז המבקרים יש גם כיתות לימוד אינטראקטיביות בהן יועבר לקבוצות תוכן מעמיק בנושאים השוני הקשורים למדע, כימיה ופארק התעשייה.

זוכי פרס נובל במרכז המבקרים

שלושת זוכי פרס נובל לכימיה מישראל – פרופ’ דן שכטמן, פרופ’ אברהם הרשקו ופרופ’ אהרון צ’חנובר הצטלמו לעמדה אינטראקטיבית מיוחדת בה הם מספרים את סיפורם האישי והישגיהם המדעיים.

מרכז אלי הורביץ, מרכז המבקרים החדש בנאות חובב
גאווה ישראלית במרכז אלי הורביץ, מרכז המבקרים החדש בנאות חובב

 

התחממות הגלובלית

מוקד מרכזי נוסף במרכז יציג בפני המבקרים את ההשלכות הסביבתיות להתחממות הגלובלית ומה ניתן לעשות בישראל כדי למנוע את ההידרדרות.

מהמועצה המקומית תעשייתית, נאות חובב, נמסר כי הושלמה הבניה של מרכז המבקרים ע”ש אלי הורוביץ וכי בקרוב עם סיום והשלמת העבודות ייפתח המרכז בשבועות הקרובים לקהל הרחב. תחזרו להתעדכן – אנחנו נעדכן כאן ברגע שהמרכז ייפתח.

מרכז המבקרים בנאות חובב הוקם כדי להנגיש את פעילות המועצה והחברות הפועלות בתחומה וכדי להקנות חוויה חינוכית הממחישה את הקשר בין כימיה, תעשייה וקיימות.

ד”ר גדי אלפסי, יו”ר מועצת נאות חובב מציין לקראת פתיחת מרכז המבקרים: “מדובר באחד ממרכזי המבקרים המשוכללים בישראל שיציג בפני הבאים תעשייה פורצת דרך לצד שמירה על הסביבה והחינוך לקיימות.

עוד הוסיף כי: מרכז המבקרים ע”ש אלי הורוביץ בנאות חובב הינו מרכז המבקרים הראשון בארץ בתחומי הכימיה והסביבה והוא צפוי למשוך אליו אלפי מבקרים מרחבי הארץ. מדובר בפרויקט ענק ומורכב שנמשך מספר שנים ומהווה מוקד מרכזי במיצוב הנגב כמרכז תיירותי חינוכי”.

תחזרו להתעדכן – פרטים מלאים, שעות  פעילות וכו’ יעלו לפה בקרוב.

פרטי המקום
נשמח לדעת!



6 ומעלה

איך מגיעים?

דרום, נאות חובב נאות חובב כל השנה

מה באזור?

אין תגובות

השאר תגובה