הפנינג חנוכה במוזיאון המדע בירושלים: ירח מארח

חנוכה במוזיאון המדע
פעילויות לכל המשפחה במוזיאון המדע בירושלים | צילום: רות נחמני
מוזיאון המדע בירושלים מזמין את כל המשפחה להפנינג חנוכה עם המון הפתעות...

לא רק לאסטרונאוטים ולאסטרונאוטיות… במוזיאון המדע ע”ש בלומפילד בירושלים חוגגים 50 שנה לנחיתה על הירח ומזמינים אתכם להפנינג ייחודי בחג חנוכה המיועד לכל המשפחה: לשגר טילים, להביט מקרוב ברסיסי ירח אמיתיים, להעיף בלונים, לבנות זרועות רובוטיות נעות, להרים משאות בעזרת מכונת הרמה ועוד פעילויות מגניבות. בנוסף, יתקיימו פעילויות גם בלילות החג בעלות של 10 ₪ בלבד לכרטיס כניסה למוזיאון + כניסה למופע.

באירוע ירח מארח יחגגו המבקרים 50 שנה למשפט האלמותי: זהו צעד קטן לאדם, צעד ענק לאנושות, דרך פעילויות שימחישו לילדות, לילדים, לנוער ולהורים את האתגרים הטכנולוגיים המעניינים לצד התחושות המיוחדות שעורר המסע אל הירח. במגוון הפעילויות יוכלו הילדים וההורים להביט על הירח מנקודת מבט טכנולוגית, באמצעות סיפורי ילדים ומוזיקה, דרך מחקר מדעי והכל בפעילויות אינטראקטיביות-חווייתיות לכל בני המשפחה.

למידע נוסף באתר המוזיאון: לחצו כאן…

 

מוזיאון המדע בירושלים
אירועי חנוכה במוזיאון המדע בירושלים | צילום: טל בר לב

 

 

מוזיאון המדע בירושלים חוגג חנוכה

הידעת?
אגדות עם ושירים רבים נכתבו לאורו של הירח. בזכות הירח, הלילה הפך פחות מפחיד עבור בני האדם. הירח הוא לא רק הגורם המאיר ביותר בשמי הלילה, הוא גם המהיר ביותר, המשתנה ביותר, והברור ביותר בשל קרבתו לכדור הארץ ולכן גם היה הגוף השמימי הראשון אליו הגיע האדם.

אז מה מחכה לכם במוזיאון?…
לפרטים נוספים חייגו: 053-9382657

הדגמה מדעית לכל המשפחה: טיל-כו לראות!

תהיתם איך משגרים חלליות וטילי ענק לחלל? או מה הקשר בין מים וטיסה של חלליות לירח? בהדגמה מדעית מפתיעה, בהשתתפות הקהל, יוכלו המבקרים לגלות פרטים מפתיעים בדגם של החללית המאוישת שהגיעה לירח, להעיף בלונים מיוחדים ולשגר טילים מפתיעים.

 

סדנת בנייה לכל המשפחה: זרוע-טריק

בניית זרועות רובוטיות נעות שיכולות לתפוס “אבני ירח” בגדלים שונים. כל משתתף יבנה זרוע אישית בעלת תנועה שונה ויכולת תפיסה ייחודית. בסיום הבניה ניתן יהיה לבדוק את ביצועי הזרוע באמצעות מנוע ואיסוף אבני בזלת בגדלים שונים.

 

עמדת שקילה אינטראקטיבית: משקל-על

כיצד הצליחו לנוע האסטרונאוטים על הירח עם חליפת חלל השוקלת בכדור הארץ 111 ק”ג? בעמדת השקילה תוכלו לבדוק האם אתם שוקלים פחות או יותר בירח, ולחשב כמה שוקלת חליפת החלל של האסטרונאוטים בירח.

 

מוזיאון המדע על שם בלומפילד
הדגמה מדעית במוזיאון המדע | צילום: טל בר לב

 

 

סיור מודרך לכל המשפחה: מעלים למעלה

סיור לכל המשפחה באזור יסודות המכונה של תערוכת השאלות של לאונרדו. בסיור נכיר ונפעיל מכונות הרמה גדולות ששמשו ומשמשות את בני האדם להרים משאות ולהתגבר על כוח הכבידה.

 

רסיסי ירח

ההורים והילדים מוזמנים להביט מקרוב ברסיסי ירח שאספו אסטרונאוטים ממשימת  אפולו 11 וללמוד את הסיפור מאחורי תצוגת רסיסי הירח שהעניק הנשיא ניקסון למדינת ישראל בשנת 1970.

 

פעילות מודרכת: תחנת צל הירח

בסביבת פעילות מוחשכת ומודרכת נחנה לרגע בחלל החיצון ונסתכל במבט מבחוץ על המערכת התלת – גופית הקסומה של השמש, כדור הארץ והירח. נחקור מזוויות מבט שונות את מגוון התופעות המעניינות שמערכת זו יוצרת ונבין את מופעי הירח השונים.
מגיל 8 ומעלה.

 

סיפורי לבנה

הורים וילדים מוזמנים ליהנות מקריאה ועיון משותף באוסף הספרים של המוזיאון על הירח. לכל ספר מצורפת סימניה ובה הצעות להורה על מה לשוחח עם ילדו וילדתו במהלך קריאת הספר.
מאז ומתמיד היה הירח גוף שמימי מרתק. הוא משנה את מופעו מדי לילה, ניתן לראותו מכל מקום, זריחתו יפה והוא מעורר את דמיוננו ומעודד אותנו להתבונן. ספרים מעוררי השראה על מסעות אל הירח, מעוררי סקרנות על מופעיו השונים ומעודדים שיח על היבטים רגשיים.

אוסף הספרים והצעות לשיחה אוגדו בשיתוף פעולה עם ד”ר רננה גרין-שוקרון, מנהלת המרכז לספרות ילדים במכללה האקדמית לחינוך ע”ש דוד ילין.

מופע לכל המשפחה: סיפור מנגן

עומר ראובני “המספר”, יספר סיפור מרתק אודות הירח בליווי כלי מוזיקה שונים ומגוונים כולל כלי מוזיקה מתקופת הרנסנס. הסיפור יוביל את הילדים וההורים למסע דמיוני מרתק ומלהיב.

 

מוזיאון המדע בירושלים בחנוכה
הדגמות מדעיות וניסויים בלייב בחנוכה | צילום: יעל אילן

 

 

אירוע פופ-אפ ללילות חנוכה

לילדים היותר גדולים ולבני נוער – אירועים שיתקיימו במהלך חנוכה בימים רביעי, 25.12 וחמישי 26.12.2019. החל מהשעה 20:00 ועד חצות.

 

סרט בתלת ממד: מסע אל החלל

התחנה הבאה – מ א ד י ם! מוזמנים לחגור את רצועות הבטיחות, להתרווח במושב ולצאת למסע אל החלל…

במשך חמשת העשורים האחרונים, פרצו בני האדם את גבולות הסטרטוספירה (השכבה האמצעית באטמוספירת כדור הארץ), הלכו על הירח, חיים וחוקרים את החלל החיצון כל הזמן. בעשורים הבאים, הסקרנות הבלתי נגמרת שלנו תביא את המין האנושי אל מעבר לגבולות כדור הארץ, אל תוך גילוי כוכבי לכת ועולמות נוספים וחדשים.

סרט מרהיב ומרגש לכל המשפחה, הכולל צילומי פנים וחוץ ממסעות רכבי חלל שונים, ממשימות חלל לתיקון טלסקופ: האבל, ומראות מרשימים של כדור הארץ מהחלל שנחשפים לראשונה וכל זה מתוך נקודת מבט אישית של שני האסטרונאוטים של נאסא, כריס פרגוסון וסרינה אונון (אסטרונאוטית צעירה שנבחרה למשימות חלל עתידיות). הסרט נותן נקודת מבט על הישגי האדם בכיבוש החלל עד כה, משימות עכשוויות והתכניות לעתיד.

לגילאי 5+ בדיבוב לעברית.

מתי: רביעי 25.12.19, 20:00 – 24:00 | חמישי 26.12.19, 20:00 – 24:00 | משך הסרט כ-30 דקות | הקרנה ב20:30.

כמה: 10 ₪. המופע כלול במחיר הכניסה (מתחת לגיל 5 – חינם).

 

בשעה 21:00:  להקת שקטק – אחורי הקלעים
מופע אנרגטי לכל המשפחה

מופע אינטראקטיבי מלווה בהסברים ובהפעלת הקהל בהשתתפות ארבעה אמנים המדגימים קטעים ממופעי להקת שקטק ומסבירים על התפתחות הסגנונות השונים. בין הקטעים המשולבים במופע סוחף: תיפוף גוף, סטפס, היפ-הופ. ברייקדאנס ועוד. להקת שקטק בניהולם האמנותי של דני רחום וצחי פטיש מייסדיה, משלבת אמנים, מוסיקאים ורקדנים במופע מרהיב, אנרגטי, סוחף ומהיר הפונה לכל בני המשפחה.

מתי: 25-26.12.2019, ימים רביעי וחמישי, בשעה 21:00. משך המופע: 30 דקות.

מתאים לילדים מגיל 4+.

כלול במחיר הכניסה.

 

 

קפצת לביקור בירושלים לכבוד החג? שווה לבדוק עוד פעילויות חנוכה בירושלים…

 

בשעה Radio Play :22:00 מופע פרינג’ מקורי

עלילותיו של פטריק קים, איש הקארטה, בפרשיית המדען בעל המח השתול.
סיפורו האלמותי של הסוכן החשאי, פטריק קים ועלילותיו הסוערות. תסכית רדיו בעיבוד בימתי חתרני ומשעשע עם חפצים, שחקנים, סאונד ומה שביניהם.

“הוא ענק, הוא חסון, הוא גמיש, הוא נוקשה, שריריו המשורגים מתרוצצים כארנבות מבוהלות, הוא מכונת לחימה מיומנת! השם הוא קים. פטריק קים.”

בשנות ה-60 נולדה סדרת ספרי פטריק קים פרי מוחו הקודח של המו”ל אורי שלגי, אשר העסיק עשרות סופרי צללים ישראליים בכתיבת הסדרה. פטריק קים היה סוכן חשאי יוצא דופן של הCIA. חצי קוריאני וחצי אירי, אומן קארטה, אומנות הלחימה בידיים ריקות, אשר פעל על רקע המלחמה הקרה בין אמריקה לברית המועצות .

לאורך הסדרה השמיד פטריק אלפי אויבים והציל את העולם מאין ספור איומים מסוגים שונים ומשונים. פטריק קים בעל גובה שני המטרים נודע בשריריו המשורגים וידיו המסוקסות והיווה שילוב של סקס ואלימות אשר במיטתו עברו אלפי נשים ללא אפליה של דת, מוצא וגיל, ולמרות כל אלה הייתה זאת אחת הסדרות הפופולאריות ביותר של ישראל שנות ה60 וה-70 עם קהל קוראים נאמן ומגוון. הסדרה פרחה עד ראשית שנות ה-80 ועם גוויעת המלחמה הקרה, גווע יחד איתה גם פטריק קים, לאחר כ-315 סיפורים שונים על עלילותיו.

גלריית תיאטרון החנות מציגה עיבוד בימתי לא שגרתי לסיפורי פטריק קים באמצעות חיקוי של תסכיתי הרדיו, שהיו נהוגים בשנים שקדמו לטלוויזיה. העיבוד לבמה משתמש בתיאטרון עכשווי המשלב חפץ ובימוי לא שגרתי, המייצר תיאטרון בועט, מצחיק ועכשווי.

שחקנים יוצרים: נעם רובינשטיין, נדיה קוצ’ר, נועה בקר ושרון גבאי, בימוי: שחר מרום, כתיבה: נועה בקר , מוסיקה וסאונד: שרון גבאי, עיצוב במה ותאורה: שחר מרום, עיצוב: תלבושות: רונה פלוטק, הפקה: ז’ניה קפיצקי.
זוכת שלושה פרסי קיפוד הזהב 2018: הצגת השנה, מחזאית השנה נועה בקר, שחקנית השנה נדיה קוצ’ר.

שימו לב! הכניסה למופע מגיל 14 ומעלה בלבד. מספר המקומות מוגבל.

העלות כלולה במחיר הכניסה.

 

 

 

חנוכה במוזיאון המדע בירושלים: פרטים נוספים

איפה: מוזיאון המדע ע”ש בלומפילד ירושלים, שדרת המוזיאונים 3 גבעת רם.

מתי: ימי ראשון עד חמישי, בין השעות: 10:00 – 18:00 | יום שישי, בין השעות: 14:00-10:00 | יום שבת: 10:00 – 16:00.

מחירים בין התאריכים 24-30.12.19: ילדים עד גיל 5 – חינם | ילד / מבוגר: 60 ₪ | כרטיס משפחתי 220 ₪.

הנחות למחזיקי כרטיס תושב ירושלמי, חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים ומועדוני לקוחות.

בימי חופשת חנוכה מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית.

 

למידע נוסף חייגו: 053-9382657 או באתר המוזיאון: לחצו כאן…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



053-9382657 8 ומעלה, כל המשפחה בתשלום

מחירים

מזומן / אשראי עד גיל 5 – חינם | ילד: 60 ₪ מבוגר: 60 ₪ | כרטיס משפחתי 220 ₪.

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה