פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר – אירועי סוכות 2012

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר - אירועי סוכות 2012

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר, ה-33 במספר, יתקיים גם השנה בעכו במסגרת אירועי חול המועד סוכות באולמות האבירים וברחבי עכו העתיקה. במסגרת הפסטיבל יועלו על הבימות הצגות תיאטרון אחרות כמו הצגה המתרחשת בכיתת בית ספר, הצגה הנמשכת 12 שעות הצגות שהשחקנים הם בעצם קהל, מופעי מחול, תיאטרון אינטראקטיבי, מיצגים, וידאו ארט, מופעי מוזיקה, ירידי אמנות, פאנלים. 

מה שרלוונטי לילדים בפסטיבל עכו הוא כמובן חוויית הביקור בעכו העתיקה, בנמל ובשוק וצפייה במופעי תיאטרון הרחוב מהארץ ומחו"ל, שנבחרו מתוך מאות פניות להשתתפות בפסטיבל וחלקם מיועדים לכל המשפחה.

אנחנו כמובן נתחיל עם מה שרלוונטי לילדים בפסטיבל (שזה בגדול רק מופעי החוצות, תיאטרון הרחוב, פסלים חיים ומתחם אורבני שיכול לעניין גם ילדים ובמיוחד בני נוער – אבל שימו לב, לא כל מופעי החוצות מיועדים לילדים):

מופעי רחוב בפסטיבל עכו
מופעי הרחוב בפסטיבל עכו יכללו השנה מופעים סטטיים במיקומים שונים ברחבי מתחם הפסטיבל ובעיר העתיקה, תהלוכות ומופעים בתנועה ומתחם חדש של אמנות רחוב אורבנית הכולל ציירי גראפיטי, D.J ומופעי אקסטרים כמו פארקור, אופניים וברייקדנס.


בועת קסמים
מופע צבעוני המשלב סיפור אגדה עם בועות סבון ענקיות ותיאטרון תנועה פיוטי. פרפר המחפש מחסה מפני הגשם, שדון המבקש שלא יכרתו את היער שהוא ביתו, נסיכה המבקשת לממש את אהבתה בבניית ארמון מפואר ונסיך יפיפה שמשנה את הכללים. כולם מוצאים בבועות פיתרון יצירתי, דמיוני וקסום, אשר מביא לאושר ועושר המיוחל. בסיום המופע מוזמן הקהל לבמה להפריח בועות סבון ולגלות את סוד קסמן.
רעיון , מחזה ובימוי: יעל בת-אנוש | שחקנים: רומן גרשקוביץ’, יואל לנדסהוט | עיצוב תלבושות: אינגה ברבה
עיצוב אביזרים: עינת נמזוף | תאורה: יעקב סליב | צילום תמונה: יניב דרוקר | וידאו ארט: דניאלה דיברולי
30 דקות | חפיר צפוני


URBANIKA
המתחם החם של בית אומנויות תרבות רחוב – מתחם פעיל ותוסס המשלב את שלל אומנויות מתרבות הרחוב בארץ ובעולם עם D.J, מנחה ראפר, אומני פארקור במסיבת רחוב. שילוב אומנויות רחוב שונות יחדיו,  תוך שילוב הקהל לאורך הפעילות. "אריות ציון" – הרכב ברייקדאנס כחול לבן, קצב, תנועה והמון שמחה וכיף.
הרכב הברייקדאנס הוותיק והמקצועי בישראל, נחשב זה שנים רבות לאלופי הארץ בברייקדאנס. ניסיון מקצועי של מעל לעשר שנים, ברמה בינלאומית.
הרכב הפארקור הישראלי (I.P.T) – הרכב הפארקור המקצועי היחידי בישראל עם מופע פריצות אקרובאטי בסגנון ספורט אורבאני מטורף. האמנים מבצעים תרגילים כוריאוגרפיים עוצרי נשימה ומתגברים על מכשולים הנמצאים בדרכם. אורבאניק D.J – הביט הנכון בברייק הנכון, בשילוב מופעי ראפ D.Js היפ הופ מהטובים בישראל, מופעי סקרצ’ינג מיוחדים על פטיפונים שמשתלבים עם מופעי הברייקדנאס והפארקור. 
מידי ערב | חומה מזרחית

המסע של יין ויאנג – מופע ליצנות פיזית
סיפורם של שני לוחמים סיניים הנקראים לעזרתם של תושבי כפר קטן ונידח אי שם בסין הרחוקה, אשר הותקף בידי דרקון נורא ואימתני, שחטף את בת ראש הכפר-הנסיכה פינג פונג.  זקני הכפר קוראים ללוחמים אמיצים מכל רחבי המדינה להציע עצמם למשימה המסוכנת – הריגת הדרקון הנורא והחזרתה של פינג פונג אל הכפר. למשימה נבחרים יין ויאנג, שני יריבים ותיקים, אשר חוברים בפעם הראשונה בכדי להציל את הנסיכה. הם יוצאים למסע ארוך ביער, בדרך אל המערה שבה שוכן הדרקון הנורא. בדרכם הם חווים הרפתקאות שונות ולומדים להכיר האחד את השני ויוצרים ידידות אמיצה. אך גאוותם אינה מרפה, וכל אחד מהלוחמים רוצה לקטוף את התהילה. האם הם יצליחו להציל את הנסיכה? האם יוכלו לגבור על הדרקון הנורא? זאת נגלה ביחד, במסע.
רעיון ומשחק: אלכסיי טשייב ויונתן טוויזר | ייעוץ אומנותי: נלי עמר
30 דקות | מערת הקשת

סופר דופר
סופר דופר ובניו הינו מופע סופר דופר מצחיק עם תותח. כוכב המופע הינו דופר, לא-מצליחן במשרה חלקית שיעשה כל מה שידרש על מנת לזכות באהבת הקהל. כל האמצעים כשרים, כולל שימוש בלהטוטנות, מתנדבים שיעשו את העבודה הקשה ואפילו ילדיו. בואו לצפות במתנדב מבצע תעלול מסכן חיים, תינוק שעף מתותח ודופר מנסה את הבלתי אפשרי על מנת להפוך ל”סופר-דופר” כאשר הוא מנסה לרכב עם חד אופן על חבל וללהטט 3 לפידים בו זמנית.
ביצוע: רפי ויטיס
45 דקות | חניון התיירות

פסטיבל עכו 2012 - סופר דופר
סופר דופר בפסטיבל עכו – צילום: רפי ויטיס


Cabwazi & Maraya
פרויקט ייחודי חובק עולם של 25 אמנים צעירים אשר שפת הקרקס הבינלאומית מחברת ביניהם. צעירים ממע’אר ומברלין המעלים ביחד מופע קרקסי לכל המשפחה. קרקס " מראות " מע’אר- ישראל וקרקס קאבואזי מברלין – גרמניה פועלים ביחד משנת 2007 יופיעו יחד במופע קרקס מיוחד המשלב מגוון אלמנטים כגון: אקרובטיקה, הליכה על חבל, להטוטים, ליצנות ועוד
שעה | מערת הקשת

העיר של למעלה ולמטה
פנטזיית חוצות חזותית לכל המשפחה של תיאטרון מיסתורין
העיר של מעלה ומטה מציג לעיני הצופים אגדה סוערת ובלתי נשכחת. ממעמקי הים עולה עיר נסתרת אפופת סודות שברחובותיה נפגשים היומיומי והשמימי. השחקנים לוקחים את הקהל למסע בין תמונות של שוק, חנויות ובתי קפה בהשראת דימויים של עיר. קבוצת תיאטרון מסתורין יוצרת בהשראת מיתוסים, סיפורי המקרא, מדרשים ושירה עברית קדומה. הקבוצה משלבת תיאטרון תנועה, עיצוב ומוסיקה מקוריים ושמה דגש על מופעי חוצות ומופעים תלויי מקום ברחבי הארץ והעולם.
בימוי, עיצוב וניהול אומנותי: יוליה גיניס עיצוב אביזרים: ג’ניה קפיצקי | מוסיקה: אלון פרץ  | הפקה: דנה פורר שחקנים יוצרים: דנה פורר, תמרה קובלסקי, איב אילין, רז וינר, ליאור  אבשלום, רותם כהן.
30 דקות | חניון התיירות

הקהל
הפקת תיאטרון הנגב מציגה קבוצה המורכבת משמונה שחקנים ושחקניות שמציגים קהל במצבים שונים.
המחשבה שבזמן הופעה הקהל דומם היא מחשבה שגויה – בתוך הקהל מתפתחות עשרות עלילות קטנות וגדולות בזמן שהם צופים במה שהם צופים… הקבוצה תופיע בשתי גרסאות שונות של “הקהל“: גרסא ראשונה: קהל אופרה, גרסא שנייה: קהל כדור-רגל. בכל גרסא, הלבוש שונה וההתרחשות שונה, בהתאם לסוג הקהל שהם מגלמים… השחקנים מגיעים לזירה בלבוש המתאים לקהל שהם מגלמים. הם סוחבים על גבם כסא מתקפל שכתוב עליו: “הקהל “. הם מסתובבים בין הצופים יוצרים אינטראקציה עם קהל הסובבים ומתוך הקהל הם פורצים ומתמקמים וצופים במופע שבדמיונם.
בימאי: יעקב אמסלם | מוסיקה: דייויד ולדמן | עיצוב אביזרים: יוחי לוין | עיצוב תלבושות: דלית ענבר | הפקה: תיאטרון הנגב | שחקנים: חדוה בוטרה, נגה דיאנג’לי, ליסון, אביב לירון, מיכל גפנר, עידו מן, תמרה קובלסקי, מלי זנזורי
2 חלקים של 20 דקות | חניון התיירות


Vagabondi
שני מוזיקאים הנקרעים בין עולמות מקבילים. מסע מוזיקלי מלווה עם הרקדנית מור דטנר – ריקוד פיוז’ן
מסע של היוולדות, גילוי, אכזבה, יצירה, אהבה שימוש בכלים שנותנים לצליל גוון אחר, שונה, אמת מוזיקלית חדשה תוך כדי ליווי של גוף, תזוזה, תנועה, חישוקים וריקוד…
משתתפים: לירון מיוחס, רוי עבאדי ומור דטנר
25 דקות | מערת הקשת

דיאמדיה
סיפור אהבתם של טלוויזיה ואדם מופע זוגי המשלב פנטומימה ואקרובאטיקה עם הפתעה ענקית ומוסיקה מהסרטים.
יוצרים ומופיעים: A&D דניאל ברוסובני ואנאל בלומנטל, שחקנים בוגרי ניסן נתיב ואמני אקרובאלנס | מנהל הצגה: שי פרבר | תודה: דניאל בוצר, תיאטרון קליפה – ליווי אומנותי | עריכה מוסיקאלית: יונתן יודקוביץ | תלבושות: ג’ואנה ברטוקס-סטרנה ואולגה שבצוב שוצי- VT . נעם בלומנטל והמשפחות
20 דקות | חירבה

יפה וחיה
מי היא האשה? מי היא החיה? למה הם ביחד? מיצג אנושי על רגש, שליטה ופחד.
פסל חי.
יוצרים ומבצעים: אלון שכטר ותמה ראם
40 דקות | רחוב ויצמן


איש האותיות
איש האותיות יצא מתוך ספר ענק לחלוק עם המבקרים פניני חכמה, שירים ומשחקים באותיות ומילים.
מיצג פסל חי המתעורר לחיים ומקריא משירתו ומחבר שירים ממילים שהקהל בוחר.
עיצוב הדמות וביצוע: אחיה זלייט
40 דקות | רחוב ויצמן

Oh-My!
מופע בשני חלקים שמתכתב עם דמות האישה של שנות ה-50. האישה המדוכאת למול האישה "המשוחררת", זו היא בדמות ה"פין אפ". נשים שהן פיקציות, קיטשיות, כלואות ברעיונות ובמחשבות שהוכתבו על ידי חברה גברית והוקצנו עד כדי כך שהפכו לקריקטורות. המופע נעזר בדימויים של רוי ליכטנשטיין, ומורכב מווידאו ארט, אקרובטיקה אווירית וריקוד בורלסק.  Oh-My! חלק א’: המופע הראשון מתאר את ה"סיבובים באוויר" שמוכנה האישה לעשות כדי למצוא את הגבר שיבוא וייקח אותה, יסחוף אותה לעבר החלום "המושלם" של בית, ילדים ובעל. המופע כולל אקרובטיקה אווירית וקטע וידאו ארט ואורך כ 9- דקות.
Oh-My! חלק ב’: המופע השני מתרחש ב"בית" שמייצג את האישה, ובעיקר במטבח, ומראה את חיי היומיום של אותה אישה הסגורה בבית ועסוקה בהכנה אינסופית של הבית עבור הגבר, וה"גליצ’ים" הקטנים שלה לעבר עולם החלום של מה שהיא הייתה רוצה להיות. המופע כולל ריקוד בורלסק ווידאו ארט ואורך כ-15 דקות. ביצוע: אמילי קייג’
15 דקות | חפיר צפוני


המצב הנתון
מופע מוזיקלי מקורי המשלב בתוכו תיאטרון. הטקסטים המיוחדים משקפים את מבטו של משורר על המצב בארץ ומספרים לקהל את סיפורו האישי. אלכסיי טשייב עלה לארץ מרוסיה לפני 11 שנים כשהוריו וכל חבריו נשארו שם. שיריו ספוגים בגעגוע לבית, לאהבה הרומנטית, להורים ומלאים באהבה לארץ ישראל ובו הזמן אי הסכמה עם הדברים הקורים במציאותינו. בלחנים ניכרים מוטיבים של מוזיקה רוסית ישנה (הכל כך ארץ ישראלית) ובה משתלבות נגיעות ים תיכוניות שנעשו כל כך קרובות אל לבו של אלכסיי בשנות היותו בארץ.
רעיון, לחן, שירה ומשחק: אלכסיי טשייב |עיבוד לפסנתר, פסנתר: וולריה קרפובה
45 דקות | מערת הקשת


ציור ב-Live של האמן ארז לביא
אומן ציורי הקיר ארז לביא באטרקציה פתוחה לקהל הרחב מבצע ציור live המתהווה במהלך אירועי הפסטיבל מתחילתו ועד סיומו. הציור יושפע וישקף את הוויית הפסטיבל ויעניק עוד זווית התבוננות – מנקודת מבטו של האומן. חוויית הצופה היא במעקב אחר ההתקדמות היום יומית של העבודה – התווספות הפרטים הגדולים והקטנים וההתמקדות אליה שואף הציור להגיע…
* בסיום הפסטיבל תיערך הגרלה של הציור בין מבקרי הפסטיבל.
לאורך הפסטיבל | רחוב וייצמן

פולחן האביב
גירסה חדשה ומקורית ליצירה המוסיקלית העל – זמנית של סטרבינסקי, יצירה זו קיבלה גרסאות רבות במהלך השנים מעשרות כוראוגרפים בכל העולם. הגרסה שלנו עוסקת בקורבנות ופולחנים של גיל ההתבגרות אותם מבצעים 20 תלמידי "הבוסתן" ביה"ס לאומניות בנתניה בניהולם של זאביק ומיקי מרין.
כוראוגרפיה, עיצוב במה, תלבושות ותכנון תאורה: אור מרין | ניהול טכני, תאורה, תפאורה וסאונד: אבי קידר
הפקה מנהל הבוסתן – זאביק מרין.
40 דקות | גן החפיר


UrBan Collage
קולאז’ תנועתי של ארבע דמויות הנעות בתוך מציאויות נפרדות, לוקחות את הצופה למסע של מפגשים הנעים בין דמיון למציאות. הקולאז’, טכניקה שיסודה בעולם הציור, מאפשרת ליוצר להדביק חומרים מעולמות שונים זה לצד זה, ההקשרים השונים נוצרים בראשינו רק מעצם חוויות הצירוף, וכצופים ניתן לנו החופש ליצוק את הפרשנות מתוך עולמנו הפרטי. מהו הדבק שמחבר בין אנשים, רגשות, חוויות ומצבים, מה מחבר בין הרגע הזה לזה שאחריו?
כוריאוגרפיה: עינת מזור | רקדנים: עינת מזור, עמית גולדשטיין, דלפין נופית | מוסיקה מקורית: אור סיני


עומדת לפניו
החיים כקונפליקט תמידי, בין הרצון להאמין באלוהים כמו ילדים – בתמימות מוחלטת – שמישהו שם למעלה שומר עלינו, ובין אמונה של האדם המתבגר, המחפש, המעלה שאלות, התחבטויות ורצון פנימי לקבלת תשובות. שתי הרקדניות מסמלות את שני הקולות בתוכי, את המקום המרגיע, הבטוח וה”יודע” מחד, ואת הקול הטורדני והשואל מאידך. הקולות לעיתים מתערבבים זה בזה ומתחלפים זה עם זה.
יוצרת: מעין ליבמן-שרון | רקדניות ושותפות ליצירה: אור אבישי, תום ברקאי | מוסיקה: Sigur Ros, ba ba ti ki di do
עיצוב תלבושות: אור אבישי
20 דקות | גן החפיר

BUS STOP
נדין אנימטו – מאת נדין בומר
נסיעה פשוטה באוטובוס המוכרת לכולנו, תופסת מימד אחר דרך שפת התנועה של נדין אנימטו- והופכת על כל מאפייניה לחוויה בלתי נשכחת של תנועה, הומור וקסם. חווית הנסיעה באוטובוס כבר לעולם לא תרגיש
אותו דבר… להקת נדין אנימטו של היוצרת נדין בומר מציגה: אנימטו – סגנון מחול- תיאטרון אלטרנטיבי המציג שפת תנועה חדשנית והומוריסטית, שואב השראה מעולמות מדיה שונים ויוצר דיאלוג ישיר עם הקהל.
עיצוב תלבושות: אפרת ערבות | עיצוב במה: נדין בומר | מוסיקה: קולאז’ | ביצוע: אנסמבל נדין אנימטו: שיר סופר, מור מזרחי, שרון צ’רניאבסקי, רוני אמיתי, סיון שריקי, ליטל אבידור
15 דקות | גן החפיר

קולנוע אמריקאי
קומדיית מצבים תיאטרלית, מקורית ושנונה, אשר חוקרת בהומור את התנועה וההתנהגות האנושית דרך חווית הצפייה בסרט קולנוע של דמויות שונות – אנושיות ודוממות.  הסרט מוקרן בשתי הצגות: תחילה צופות בסרט בובות על חוט, המעבירות את חווית הקולנוע דרך נקודת מבטו של מפעיל הבובות. בחלק השני מגיעים לקולנוע בני אדם, המעניקים חיים ותרגום לדמויות המריונטות. כל זאת במקצב, זוויות ושפת תנועת האנימטו, הייחודיים ללהקה. להקת נדין אנימטו של היוצרת נדין בומר מציגה: אנימטו – סגנון מחול-תיאטרון אלטרנטיבי המציג שפת תנועה חדשנית והומוריסטית, שואב השראה מעולמות מדיה שונים ויוצר דיאלוג ישיר עם הקהל.
עיצוב במה: נדין בומר | עיצוב תלבושות: אפרת ערבות | עיצוב תאורה: שי יהודאי | מוסיקה: ween brothers | עיצוב פאות: זהבי פאות | ביצוע: להקת נדין אנימטו: מאור שירי, גליה כהן, ספיר ספריאל, דניאל רויזמן, שרון צ’רניאבסקי.
 15 דקות | גן החפיר

הצדיקות
מסגרות, תרבויות, חוקים, שגרה… והזדמנות להציץ לעולמן הפנימי הייחודי של ארבע דמויות. עבודת מחול ווידאו. כוריאוגרפיה: רות סגליס | רקדניות: אסנת בן אלטבט, לייל גורן, ענבל גרנות, אוריין מיכאלי | פס-קול וסאונד: אהד פישוף | וידאו: ינון טובי, רות סגליס | תלבושות: רות סגליס | תאורה: סיגי וייס | העבודה בתמיכת: תיאטרון זיקית – מתחם תרבות בתפן ומרכז קלור למוסיקה ומחול | תודות: אורה ובני סגליס, תמי סגליס, אהד פישוף, ורד אדיר, פאבלו אריאל, אילת נעמן-פרי, דפנה מסה, איריס נייס, מאיה מיכאלי.
15 דקות | גן החפיר

פסטיבל עכו 2012 - קרקס Y
קרקס Y בגובה. צילום: דפנה בן נון

GRAVITA
מופע קצב ואקרובאטיקה ממנוף מופע אקרובאטי, קצבי ווירטואוזי המתרחש בשמיים בגובה רב, אלמנטים ייחודיים נתלים ומשתנים על גבי מנוף ועליהם עובדים אקרובטים מעל לקהל תוך שילוב מוסיקה חיה.
ביצוע ואומנים: קרקס Y | אומנים: דנה דודאי, טל קרסין, גלי רוזיניס | מערכות תעופה: יניב סוויסה | מתופף:תומר כהן | כוריאוגרפיה: קרן אלנקוה | ייעוץ אומנותי: אורי וידיסלבסקי | תודה למנופי תעבורה
20 דקות | גן החפיר

השכונה
קביעת תור חובה לפי קבוצות, כ-10 דקות לפני תחילת המופע – תיאטרון מיניאטורי ואינטראקטיבי. 3 בתים זעירים, 3 צופים בכל בית, ואינסוף סצנות קצרות. המבקרים בשכונה, מוזמנים להכניס את ראשם לתוך הבתים השונים ולצלול לתוך סצנות קצרות שבהן הם ימצאו את עצמם כמשתתפים, מפעילים ולפעמים גם כמוסיקאים. מופע אינטימי שהוא מפגש חד פעמי ויוצא דופן. הצגה זוכת פרס חבר השופטים פסטיבל בת-ים 2009
רעיון, כתיבה ובימוי: מיכל סבירוני | עיצוב: יעל שריל-מוהליבר, מיכל סבירוני, ארנו לוסקי-פאן, פלורה לואיו | ע. עיצוב: נדין אברהם | תאורה: שוצי | חברת בניה: דיויד האריסון | תלבושות: מלי אביב | שחקנים יוצרים: יערה פרח, אמיר דוליצקי, אילת שדמון ורחל דורון | בתמיכת: פסטיבל בת-ים 2009 ומפעל הפייס
שעה ורבע | רחבת האכסניה

דמי נסיעה
לנסות להגיע לאן שהוא מבלי לזוז לשום מקום. דיווש על אופניים בהשראת עולם הצעצועים האוטומטים.
עיצוב ומשחק: לי לוריאן | תודה לדני קרונברג ושייקה ובניו עסקי אופניים.
35 דקות | רחבת האכסנייה
 

טכסטאקט
“על קירות סוכתי אתיז את צבעי קולי..”
טכסטאקט נותן לקהל חלק ממנו, הוא פעולה פרפורמטיבית של כתיבה, ציור ועבודת צבע על מיצב פיסולי.
הקהל מוזמן לצפות וכן לקחת חלק פעיל. אמנות אינטראקטיבית של דיאלוג עכשווי.
אמני שירה ואמנות פלסטית יעבדו על המיצב במהלך שלוש שעות בכל ערב, אליהם יוכלו להצטרף בכל שעה עגולה חמישה אנשים מהקהל. (מותנה בהרשמה מוקדמת)
חברי הקבוצה: מיכל קלסובסקי , נעם גזית, רחלי לוריא, גרא, אפרת לוין, דניאלה גואל
מידי ערב | חומה מזרחית

מופעים נעים

דנדנה
הרכב של ארבעה נגני כלי הקשה מזרחיים: דרבוקה, טאר, דאף ומזהר מנגנים מגוון רחב של מקצבים עממיים שהם חלק מאומנות הפולוקלור הערבי בלבוש אותנתי מסורתי ותוך כדי התהלוכה משתלב רקדן בריקוד סופי מיוחד אשר שייך למנהגים ופולחן הסובבים את המסורת.
40 דקות


אלואיז והחיה
בצידי הרחוב, בעומק היער, בהמולת העיר ובגבהים מסתתרת החיה. מעטים זכו לראותה.
ד"ר אלואיז לאילפס, חוקרת זואולוגית אמיצה יוצאת למסע ברחבי עכו כדי לגלות עוד לגבי הייצור המסתורי שפוקד את רחובות הפסטיבל.
יצירת מחול רחוב ומופענות: יעלי גרינבלט ואהרון מנור
40 דקות
3

איש עם כלב
מופע קומי בתנועה – מדי יום ביומו יוצא מר ג’ון בריטיש עם כלבו, מזן “ערסווילר” ישראלי מצוי, לטיול בכדי לעשות את צרכיו ולעשות פעילות גופנית. מר בריטיש מנסה לחנך את כלבו בזמן ההליכה,מאמן אותו בתרגילי נימוס, קפיצות בנג’י מגובה אפס,קפיצה מעל משוכות ולתוך חישוק, אבל את ה”ערסווילר” מעניינים רק גרעיני עפולה, חתיכות, בירות וכדורגל.
צמד החברים יוצאים למסע קומי מופלא בין אורחי הפסטיבל.
רעיון: גבריאל כהן גרונדלנד | יוצרים ומשתתפים: נועם ענבר וגבריאל כהן גרונדלנד | מעצבת תלבושות: נעמה כהן גרונדלנד | אריזה גרפית: אורי ויסלר
40 דקות

פסלים חיים בפסטיבל עכו – לאורך רחוב וייצמן

פסטיבל עכו 2012 - פסלים חיים
האסירים מגיעים לפסטיבל עכו

ארמון הצלילים
ארמון השיש הלבן שקט ודומם, במרכזו יושב לו נסיך ובידו הסיטאר, כלי קסום ומיוחד.
לפתע מתוך הדממה, מהדהדים צלילים מהפנטים ומעירים את הנסיך מתרדמתו.
מבצע: תבור בן דור | תפאורה ותלבושות: נעם פז

גריזלדה
כולם מספרים על ישויות ששלטו בכדור הארץ עוד לפני בוא האדם. אך המדענים חלוקים בדעתם ,היקום גדול ועתיק כל כך עד כי הוא מתיר סיכוי סביר שהאדם יגלה קיום חיים שכאלו מחוץ לכדור ….מבקרי הפסטיבל עלולים לפגוש במקור חיים זר אשר יטיל אימה על המבקרים …
מבצעת: מירב אלבז | תלבושות ועיצוב הדמות: שמוליק שוחט בן לילית

פרח פרח מי הכי יפה?
אחרי מסע של שנים במעמקי היערות המסוכנים באמזונות, חזרו אלינו חוקרים והביאו עמם פרחים.
האמנם הם רגילים? לא ולא! פרחים אלו טורפים!  אז אל תנסו להתקרב, אולי אתם נראים להם טעימים.
הפקה: החברה העירונית לתרבות אשדוד | בימוי: ג’רום ארוש | עיצוב תלבושות: ראומה צ’וסניק | מבצעים: קב’ הנוער אנסמבל “ברמוזה“ הצעירה

חצי חצי
שחקן אחד במשחק של אשליות מפתיע, הוא גם גבר וגם אישה. האם יצליחו להיפגש?
זוכה במקום הראשון בפסטיבל פסלים חיים רחובות 2012
יוצרת ומבצעת: שי לביא- טל

ארבע עונות
זהו סיפור על ארבע העונות. כל עונה היא אישיות בפני עצמה וכל אחת חושבת שהיא טובה מרעותה. עכשיו הן תנסנה לכבוש את לבכם בייחודיות שלהן; החורף הקולני והחזק, הקיץ הברור כשמש, הסתיו השליו והמפתיע והאביב היפיפה… אז מי העונה הטובה ביותר?
הפקה: החברה העירונית לתרבות אשדוד | במאית: מירב אלבז | עיצוב תלבושות: ראו-מה צ’וסניק | מבצעים: קב’ הנוער אנסמבל “ברמוזה” הצעירה

אסירים
זהו סיפור מוזר והזוי על ארבעה אסירים שפשעיהם חמורים ועונשם כבד. סיפור חייהם הקשה הוביל אותם אל הבועה הפרטית שלהם בה הם מעבירים את זמנם תוך התמודדות עם הקושי העצום, התקווה שלעיתים עולה, והחופש שנמצא הרחק… אם תסתכלו היטב ותנסו להיכנס לראשם המטורף אולי תצליחו לראות את החבוי בהם…
הפקה: החברה העירונית לתרבות אשדוד | במאית: מירב אלבז | עיצוב תלבושות: ראו-מה צ’וסניק | מבצעים: קב’ הנוער אנסמבל "ברמוזה"

פרפטום מובילה – מכונת הנצח
כמו ציפור בכלוב זהב אנחנו חיים את חיינו במרדף עיוור אחרי עושר, הכרה ועוד כל מיני המצאות.
בקיץ אשתקד יצאתי לרחוב וראיתי לידי אנשים ציפורים שיצאו מהכלוב שבו היו סגורים. עוד אנשים יצאו לרחוב משוועים לקצת קירבה וחום ואהבה. בלי רצון להילחם אחד בשני ולהגיע ראשונים לשום מקום. יצאתי מהקופסא וגיליתי שיש אנשים ששולטים בנו, שמפעילים אותנו בעזרת שיטות שונות ומשונות וכל זאת כדי שנפחד ונשאר בתוך המסגרת ונמשיך להפיק אנרגיה בשבילם. המיצג הזה ממחיש את מעגל החיים שבו יש שולט ונשלט. החזיר אל מול הציפור נטולת הכנפיים
רעיון: תומר הלדשטיין | מעצבת: הלן בודניאצקי | שחקנים: ולריה בוזדיגר קפלן, תומר הלדשטיין

זמן חלום
הפסל נוצר בהשראת עולם הפנטזיה והדמיון, שם מפליגים למחוזות בהם הכל אפשרי. בואו נצא למסע אל עבר החופש והקסם…
יוצרת ומבצעת: תמנע שריר

פסטיבל עכו 2012 - חבורה עם כדורים
Compagnie with balls  – מופעי החוצות בפסטיבל עכו

 
אירועים מיוחדים


אורחים מהולנד: Compagnie with balls
תהלוכה – מופע, ריקוד שמח בין הרחובות עם שתי דמויות ענקיות בגובה של 4 מטר כל אחת. פבלו הוא בובת מריונטה ענקית רוקד ומשחק עם רקדנית שזזה בחינניות על כדור ענק בגודל 2 מטר.
הלהקה נוסדה בשנת 2005 על ידי Marjolein Wagter , אקרובטית הולנדית וז’יל קנדלה, אקרובט צרפתי.
יחד הם פיתחו את הנמבר ‘הצטרף לתהלוכה “, ריקוד בין בלרינה על כדור ענק ובובת ענק רוקדת. בשנת 2007 ז’יל הפסיק עם הלהקה, ו Marjolein כיום מופיעה יחד עם Balduino סיירה, שחקן מוונצואלה והם מופעים בהצלחה רבה בפסטיבלים ברחבי העולם.
מופע נע בסמטאות העיר העתיקה ומתחם הפסטיבל

בית ברנה אלבה
מאת פדריקו גרסיה לורקה
תחת שמלות אבל שחורות, בין קירות בית מסוגר שאין ממנו מנוס, מתגלה עולם של תשוקה ויצרים.
מחזה מלחמה בין חופש לדיכוי, כאשר במרכזו עומדת ברנרדה אלבה, אם לחמש בנות, בכפר קטן בספרד של המאה ה 19- , כשלאחר מות האב כולאת את בנותיה בבית, וגוזרת עליהן שמונה שנות אבל. מולה עומדת הבת הצעירה אדלה, אשר מתגנבת למפגשים סודיים עם מושא אהבתן של בנות הבית, וחתנה לעתיד של הבת הבכורה אנגוסטיאס. הבית כולו גועש תחת פני השטח, בעוד ברנרדה, שלא מוכנה לספק רכילות לשכנים ונלחמת לשמור על מעמדה, מתעלמת מהתשוקות הבוערות בבנותיה, תשוקות שיובילו לסוף הטרגי.
בימוי: ברק בן-דוד | הפקה: רשת המתנ"סים עכו
שעה וחצי | האודיטוריום העירוני עכו

 

אלף לילה ולילה
תאטרון מסך בניהולה של נעמה שנדר ובשיתוף עיריית עכו מציגים: הופעתם של קבוצת ילדים שחקנים ערבים ויהודים תושבי עכו. ההצגה בשפות ערבית ועברית, עם תרגום לשתי השפות.
משתתפים: אינשיראח האוורי, אמל דרויש, הודיה אביב, ליאל בן עטר, ליאנא בדרה, לירז מזרחי, מור חבושה, מור
טייב, נאדין טברי, ניר בן מויאל, עמית כהן, פאיזה שלון, רובא עמאר, רימא בשותי, שוהם שניאור ושני כהן
שעה וחצי | האודיטוריום / האולם הלבן

 

במת המוזיקה
כמיטב המסורת, מידי ערב בתום ההצגות, גני הפסטיבל מתמלאים במוזיקה עם הופעות של אמנים משובחים. השנה, האינדי מגיע לדשא המרכזי. מידי ערב אירוע מיוחד:

(יום שני, 1.10, 23:00)
רייסקינדר – מוסיקה אלקטרונית וספוקן וורד

(יום שלישי, 2.10, 23:00)
– Phototaxis הרכב האלקטרו-סול של יעל פלדינגר ואיתי צוק בהופעה לקראת האלבום השני שהוקלט בישראל ובלונדון

(יום רביעי, 3.10, 23:00)
D.J. מוחמד ג’באלי – על העמדה בסט מוזיקה שיחזיר את עכו לאוונגרד של העולם הערבי.

מסיבת טרום סוף-פסטיבל – יעלו לטעימה: נועם אקוטונס, מאיה דוניץ, ארז דסקל, איריס הרפז, גלית ושדי, בעז חיימוביץ’, סמדר יערון, איתי מזילו, לירון מיוחס, יובל מן, אופיר סומברג, אבנר(ה) עמית, שני פלג, קליפה רכה (עינת לוין ורויטל מלכה), עומר שיזף
מפיקה אומנותית: רויטל מלכה | ליווי אומנותי: סמדר יערון

מופעי חוצות למבוגרים

לה גאזטה
הצגת ליצנות תיאטרלית מקורית, מצחיקה, אנושית וסוחפת – על נשים, יחסים, חלומות ונייר עיתון. שלוש נשים, נפגשות במקרה על ספסל בפארק וקוראות עיתון. לפתע הוא מתעופף ברוח, ותוך כדי סופת טורנדו, הן נסחפות אתו לעולם של פנטזיה בו הן מוצאות את עצמן באינסוף הרפתקאות. הן מגלות את עצמן מחדש, מחליפות תפקידים, מתאהבות ובעיקר רעבות… לבסוף, כמו בחיים, הן מוצאות את עצמן חזרה בספסל שבפארק… קברט ליצני המשלב דמיון, קצב, ריקודים ,עצב וצחוק.
ההצגה קיבלה ציון לשבח על המשחק והדמיון המפתיע מוועדת הרפרטואר של סל תרבות ארצי.

יוצרות ומשחקות: אילת שדמון, טליה ספרא, יולנה צימרמן | הנחית שחקניות: אמנון פישר | בימוי: ארטוס צ’אווס נובלו | עיצוב תלבושות: סבטלנה ליפשיץ | מוסיקה מקורית: גיא דגן | עיצוב תאורה: מרטין עדין

Spoontaneous
הצגת ליצנות למבוגרים המשלבת עבודה עם חפצים, מימיקה ותקשורת בלתי פוסקת עם הקהל. גילי עברי-ליצן, שחקן יוצר. משנת 2000 יוצר ומופיע באירופה בפסטיבלים רבים לליצנות ותיאטרון רחוב )אביניון, אוריאק, ליבורן, טרגה  פריגו, אדינבורו וברלין ועוד(. ” spoontaneous “מבוססת על רגעים מהרחוב, אותם אסף גילי ופיתח להצגה. בעזרת שתי כפות ואינספור אסוציאציות הוא יוצר עולם שנע בין מציאות לדמיון פרוע, בין תמימות של ילד, לעולמו המורכב של מבוגר, בין צחוק משוחרר ועד לפחד וטירוף.

יוצר ההצגה בוגר הסטודיו למשחק “ניסן נתיב”. ממקימי תיאטרון ‘פסיק’ ירושלים. יצר והשתתף בהצגות רבות, בינהן: ’אוקטביו ואוגוסטו’ – הצגת ליצנות לילדים – תיאטרון פסיק. “דיכאונות קלים בשושן”- הצגת קומדיה דל ארטה, בבימויו של אדריאנו יורוסביץ’- תיאטרון הבמה ירושלים.
מאת ובביצוע: גילי עברי | בימוי: צביקה פישזון

במת ליצנות – למבוגרים!
השנה במסגרת אירועי הפסטיבל תוקם במת ליצנות, בחצר האבירים 9 שבגני הפסטיבל. מנהל אמנותי של הפרויקט הוא גבריאל כהן גרונדלנד. "תרבות מופעי והצגות הליצנות למבוגרים מפותחת מאד בעולם הרחב, באירופה בעיקר. בשנים האחרונות התפתח מאוד הז’אנר גם בישראל. הליצנים, שהם וריאציה מיוחדת וותיקה יותר של עולם הנונסנס, מוצאים בכל אחד מאתנו את הילד, משתמשים בדמיון ופנטזיה ויוצרים עולם בימתי עשיר ופואטי. השנה בפעם הראשונה בפסטיבל עכו, אנו שמחים להציג פרויקט מיוחד של מיטב הצגות הליצנות למבוגרים בארץ. מזמינים אתכם לצחוק, לבכות ולהתרגש ביחד איתנו".

אף על פי תהום
קומדיה מאת נועם ענבר
סיפורו של נגדיאל אפשטיין. בן ארבעים. ליצן במקצועו. הוא מואשם בשישה סעיפי אישום. במהלך המשפט מנסה מר אפשטיין להגן על עצמו ועל השקפת עולמו אל מול החברה הנאורה והצודקת. ליצנות תיאטרלית ותיאטרון פיזי בקומדיה מצחיקה ומרגשת המתארת את המאבק בין עולמו של האמן לבין החברה ששופטת אותו על אורח חיו ואמנותיו.
כתיבה ומשחק: נועם ענבר | בימוי: גבריאל כהן גרונדלנד | עיצוב תאורה: רננה לוטם אופיר | עיצוב תלבושות: נעמה כהן גרונדלנד

הצגות התחרות בפסטיבל עכו
הצגות התחרות יתקיימו באולמות האבירים, באמפי ובתחם הפסטיבל והן אינן מיועדות לילדים:

זריחות
השמש עולה. קרניים ראשונות. כדור אדום זוהר. השמיים נצבעים. נשמעת ירייה. וכך גם בזריחה הבאה. והבאה. כל אלף זריחות יוצאים לחופשה. זו שגרת החיים בבסיס הוצאות להורג, אי שם. מאת: דניאל זהבי | בימוי: נדב פרידמן | שחקנים: שחר זכאי, אלעד רוט, ינון שאזו | עיצוב תפאורה, תלבושות ואביזרים: יואב סיני ונועה רושובסקי | מוזיקה מקורית: נדב ויקינסקי | עיצוב תאורה: זיו וולושין | מפיקה ועוזרת במאי: טל מיכלוביץ
שעה | אמפי

GIANT
או: כל מה שתמיד רצית לדעת על כלום ולא העזת לשאול. הצגה שנמשכת 12שעות… עבודה חדשה של אריאל אפרים אשבל (ת”א/ברלין) ואיזבל לואיס (ניו-יורק/ברלין). העבודה GIANT היא חלל ליצירתם, הערכתם וניתוחם של דימויים שיהיה פעיל במשך כל שעות הפתיחה של הפסטיבל. במסגרת העבודה נציע לקהל שלל שעשועים ושירותים, תוך כדי שאנחנו חושפים את מהלך התהוותו של מופע, אשר לא מגיע אף פעם לכדי מיצוי ואינו מתייצב כיחידה אחת שנקראת “הצגה”.
יוצרים: אריאל אפרים אשבל ואיזבל לואיס | מאת ובהשתתפות: ג’וזף מיינו, אסנת קלנר, יאיר רשף יאן-סבסטיאן שובה | מוסיקה: מאיה דוניץ (ת”א) | הפקה בפועל: הילה אילן (ת”א) ** המופע בשפה האנגלית. כרטיס להצגה מקנה כניסה חופשית לאורך כל היום.
ברצף כל היום | האולם הלבן

הטווס מסילואן
שלושת אלפים שנה מפרידות בין ממלכת דוד לבית ישן בכפר סילואן. יום אחד, מגיעה לכפר נעמה, שבאה לראות את הבית בו חיה סבתה, ובו מתגוררת מזה שנים משפחה פלסטינית: שתי אחיות, אימאן ויסמין, מנהלות את מכון היופי “הטווס מסילואן”. אימאן עושה הכל על מנת לטפח את העסק המשפחתי. ליסמין יש חלום: לנסוע לירדן ולפתוח בקריירה של זמרת. עד מהרה מבין יורם, מנהל עמותת “ממלכת דוד”, את הפוטנציאל הגלום בקשר המשפחתי של נעמה אל הבית ויוצא לפעולה. שורה של דמויות ובהן, מאבטח מאוהב, ילד אילם, ארכיאולוגית אמביציוזית, מתנחלת הבונה מנהרה בחדרה, וגם טווס-יעידו על מה שארע בין כתלי בית המריבה. קבוצת יוצרים ושחקנים, יהודים ופלסטינים, מביאה יותר מסיפור אחד, אל זירת התרחשות מקבילה בלב בנין בעכו העתיקה.
מאת: עלמה גניהר | בימאים: חן אלון, סיני פתר | שחקנים יוצרים: אורטל אבנעים, ג’ורג’ איסקנדר, דורי אנגל, דיויד בילנקה, רימא ג׳ואברה, סמירה סרייה, פביאנה מיוחס, שרון אינגריד שטרק | תפאורה ותלבושות: אשרף חנא מוסיקה: שוש ריזמן | תאורה: עמיחי אלהרר | מפיקה: דנית אמינוף
שעה ועשרה | דירת מגורים בעיר העתיקה

אנו בונים פה נמל
תכנית בידור חדשה עם שירים ומערכונים
קו החוף שלנו הנמתח מצפון לדרום מלווה אותנו בכל אשר נלך: זיכרונות מן ההפלגה ההיא, שירו של הפיראט, עלמה המצפה בכל נמל וקולות רחוקים שהעדפנו לשכוח, שזימרתם עוד תורידנו אל המעמקים. מן הים באנו לכאן ואל הים רוצים לזרוק אותנו חזרה. והנמל, הנמל שלנו, הוא בית וחוף מבטחים אך גם המקום בו נידחק לסירות משוטים כשכל הדרכים האחרות יחסמו. הוא המפגש הראשון, הסף, מפתן הדלת. בנינו אותו בשתי ידינו המיובלות ועל רציפיו שתי רגלנו העקומות עומדות ומתגעגעות. הנמל שלנו הוא געגוע לכל הנמלים שאף פעם לא נבנה.  מערכונים שירים ריקודים עם מפרש מתוח וחרטום לעבר האופק.
כתיבה: אנה כהן-ינאי, יונתן קונדה, נטע וינר | בימוי: רז וינר | ביצוע: יונתן קונדה, נטע וינר, רז וינר | הפקה: זהר אלמקייס, רז וינר | הפקה מוזיקלית: נטע וינר | עיצוב במה ותאורה: איליה פלדשטיין | עיצוב תלבושות: מיכל קפלוטו | מוסיקאיות: ליטל שליט, ענבר הימן, נועה יעקב
שעה ורבע | אבירים ג’

הרעלת זעתר
יוסף הוא ערבי שמוכר ליהודים תכשירי זעתר ליופי, לדו-קיום, לאהבה ולמה לא. הוא מעלה מופעי מכירות עם הבובה סומסום שלמענה הוא למד לדבר מהבטן וחיבר שירים אותנטיים. הוא מצחיק ושנון, אך לא פחות חשוב: ריאלי ומעשי. אך הלילה, מכל הלילות, סומסום הבובה משתגעת. היא מחליטה שאינה רוצה להיות המשת”פית התורנית. יוסף נלחם בה אך לבובה תוכניות אחרות. אלגוריה שמרכיבי הפנטזיה שלה שאובים מהמציאות, מבלי ליפול לקלישאות פוליטיות ישירות. מה שנקרא: תיאטרון אחר אסלי.
כתיבה: עלא חליחל | בימוי: פיראס רובי | משחק: מייסרה מסרי, הנרי אנדראוס | מוסיקה: אקרם חדאד | תפאורה ותלבושות: מג’דלה ח’ורי | ביצוע בובות: סאשה צ’רנין | תאורה: פיראס טראבשה | וידיאו ארט: איאס נאטור | הפקה: תיאטרון מראיא – מג’אר
שעה | דיוואן

וְלוּ
יצירה לבמאי, רקדנית ומשורר, המנהלת שיח נוקב בין שלושה פרפורמרים: בימאי, רקדנית ומשורר, אודות האהבה- היצירה- המציאות והבדיון.  מתוך המחקר האמנותי, המודע, המנסה לבדוק את גבולות מעשה האומנות ויחסיו המורכבים עם החיים עצמם, נולדת יצירה, בת 3 מערכות, המתרחשת ב- 3 ערוצים מקבילים: החיים, היצירה והווידוי. יצירתו של: מרטין מוגילנר | פרפורמרים: אריאל ברונז, בר אלטרס, ג’רמי אלפסי, ברק בן דב, חבר פרלמוטר, מרטין מוגילנר
** מופע עמידה
שעה | אולם רפקטוריום


פוליו – הצגה להורים ואנשי חינוך
“משהו קורה לילד כשהוא נכנס להוויה הבית ספרית, הוא עוטה עליו תפקיד, אישיות, הוא הופך להיות מישהו אחר. משהו מוזר קורה לילד כשהוא נכנס לבית הספר, ואולי הדבר מתקשר אצלו לצלילי הפעמון, למראה השולחנות הירוקים והלוח הירוק. הוא מפסיק לחיות את חייו ומתחיל להשתתף בחיים הסמליים והמלאכותיים, שהם חלק מן המציאות הבית ספרית… הוא חוזר לאסוף את חייו מאחורי השער של בית הספר, בדרכו הביתה.” דן לסרי. מתוך: פינוקיו יורד מהפסים – מחשבות על חרושת הנורמאליות.
קבוצת יוצרים ישראלים שמתגוררים בברלין. בפסטיבל עכו 2010 זכו במסגרת "עכו 2" עם ההצגה "דקת דומייה", ההצגה ממשיכה לרוץ באירופה. בהפקת התחרות, היוצרים בוחנים את השאלות מה מהות החינוך שלנו ולאן הוא מוביל אותנו? למה ילדים נשלחים לבית הספר כמעט ללא עוררין? מה מטרותיו של בית הספר? ההצגה מתרחשת בבית ספר יסודי ערבי, בהשתתפות הורי השחקנים כשחקנים בהצגה, ותלמידי בית ספר תושבי עכו.
בימוי וכתיבה: הילה גולן | משחק וכתיבה: ניבה דלומי, אריאל ניל לוי | בהשתתפות: מיכאל גולן, עזרא דלומי, נאוה לוי ועוד תלמידים, מורים ובני משפחה. | מפיקה: יערה קיפניס
שעה וחצי | בית הספר "אלמנארה"

קיגלר: חייו ומותו
קיגלר, סוכן ביטוח אפרורי, גס ולא סימפטי, זוכה לטלפון ממשרדו של אחיו הצעיר ג’ון מקנטאקי המבשר לו כי אחיו גוסס. קיגלר קופץ על ההזדמנות ונוסע לפגוש את אחיו אתו לא דיבר 20 שנה, בעקבות מאבקים של אגו וכסף. הוא מקווה להתרגש מהאיחוד המחודש שעל סף המוות ולעבור חוויה רוחנית עם עצמו וכך גם למצוא שוב את זהותו הרגשית. אלא שהמסע הרוחני נקלע לקשיים כי ג’ון מתעודד יתר על המידה מהמפגש עם אחיו הגדול, ומתחיל להחלים…
מאת ובבימוי: עודד ליפשיץ | משתתפים (לפי סדר הופעתם): דוד קיגלר, רחל דובסון, פלורנס בלוך, יוסי טולדו, נעמי פרומוביץ’-פנקס | מוסיקה מקורית: דודי זבה | עוזרת בימוי והפקה, ומנהלת הצגה: ליאת פסברג | הפקה בפועל וניהול ייצור: אילן לינבנד | תפאורה ותלבושות: אנה זיו | תאורה: עומר שיזף
שעה וחצי | אבירים א’

ארוחה משפחתית
"כל המשפחות המאושרות מאושרות הן – כל אחת עפ"י אומללותה." ארבע ארוחות משפחתיות בטעם רע.
כרוניקה של ארבע קומדיות קצרות, הנכנסות לעובי הקורה של שולחן האוכל המשפחתי, ומתרוצצות במרחב שסביב, מעל ומתחת לשולחן, בעודן בוחנות ומרוצצות את הגבולות, הטבואים, האג’נדות, והפוליטקלי-קורקט של התא המשפחתי.
מחזאי: אריאל ברונז | במאי: מתן זרחיה | מפיקה: טלי לאופר | שחקנים: נעה בירון, דניאל ברונפמן, אורי יניב מוסיקה: חבר פרלמוטר | עיצוב תפאורה ותלבושות: אלה רוזנצוייג | עיצוב תאורה: נדב פסח
שעה | אולם האסורים

חמור אוכל תפוז
סאטירה דוקומנטרית
(סליחה, עם מי מדברים כדי להצטרף לטובים?) בטיול השנתי לרחובות הם ראו פרדס מלא בתפוזים, כל הכיתה התפקעה כשראו חמור אוכל תפוז. המורה רחל שמעוני, הייתה שובבה, “אתם כולכם תפוזים!” אמרה ושמה לכל התלמידים באוטובוס מדבקות של ג’אפה על המצח. ואז! היא שמה גם לעצמה. באוטובוס שרו את “בפרדס ליד השוקת”, עם מדבקות של ג’אפה. הילדה שישבה מאחור שרה איתם וחייכה, אבל בלב חשבה על השיר הגס שמישהו לימד אותה, אבל אסור לה לחשוב עכשיו על שירים גסים, עכשיו היא תפוז.
כתיבה ובימוי: יעל טל | מוסיקה: נעמה רדלר | מבצעים יוצרים: ניצן נאור, אייל ראדו, נעמה רדלר, נטע שפיגלמן | דרמטורגיה: דנה אתגר | תלבושות: לוסיאנה פילמר | עיצוב במה: שאול אפרת | תאורה: נדב ברנע | הפקה: גוני שוהם
שעה | אבירים ד’

מרתון
מופע תנועה סיזיפי, דוקו-אבסורדי
שלוש דמויות רצות במעגל, הן יצאו למסע ספיראלי אל מעמקי הישראליות. מי מהן תשרוד? ובאיזה אופן?
בתוך זירת המעגל נחשפים ומתעצמים תהליכים אישיים, מערכות יחסים ושאלות של זהות אישית וחברתית. ככל שהזמן עובר, המסע הופך קשה וכואב יותר. בהדרגה נפתחים הפצעים של החברה הישראלית ונחשפות ברירות המחדל שלה. מרתון היא לא הצגה, כי אם תהליך אותנטי של התשה מתגברת המתרחש לעיני הקהל בזמן אמת. 
קונספט, כוריאוגרפיה ובימוי: אהרונה ישראל | טקסט: אהרונה ישראל, אסא וולפסון בשיתוף עם רקדנים יוצרים ריקוד, משחק ושירה: איליה דומנוב, מירב דגן, דניאל פייקס | מוסיקה: אודי ברנר
50 דקות | מתנ"ס סראייה בעיר העתיקה

בפסטיבל עכו צפויים לבקר בסוכות למעלה מ-200 אלף מבקרים כמדי שנה, מומלץ להגיע זמן רב לפני תחילת ההצגות (יש הסעות בחינם מהחניונים מחוץ לעיר).

פסטיבל עכו – סוכות 2012
1-4 באוקטובר
למידע נוסף על הצגות הפסטיבל: www.accofestival.co.il 

איפה ומתי?

חול המועד סוכות, 1-4 באוקוטובר 2012

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה

מה באזור?

אין תגובות

השאר תגובה