פסטיבל אניניישן 2022: מעלה קרחות ועוד בפסטיבל האנימציה בירושלים

מעלה קרחות הסרט
מעלה קרחות הסרט. סטודיו פיצ'פוי

פסטיבל אניניישן הוא פסטיבל המוקדש כולו לאנימציה, יצירה מקומית ומחו”ל, כולל שבת של סדנאות וסרטים לילדים והקרנת בכורה של הסרט הישראלי מעלה קרחות, מפגש לאוהבי אנימציה ואנשי תעשיית הסרטים והאנימציה בישראלית, עוד סיבה מצוינת לקפוץ לירושלים.

במהלך ארבעת ימי הפסטיבל יתקיימו בסינמטק היררושלמי מגוון אירועים לקהל המבוגר ולכל המשפחה, תערוכת אנימציה עם וידאו ארט ומיצגים, הקרנות פיצ’רים ומקבצי סרטים קצרים מישראל ומחו”ל, סדנאות, פאנלים, תערוכת אמנות ומשחקי מחשב עצמאיים.

פסטיבל אניניישן 2022

פסטיבל אניניישן הוא אחד מאירועי השיא של קהילת האנימציה בישראל, בו מתקיים מפגש מקצועי, פתוח, שוויוני ומעורר מחשבה, שמרחיב את שיח ואהבת האנימציה לקהלים נוספים וקהילות מקצועיות חופפות – קולנוענים, אמנים, מאיירים, מעצבים ועוד. הפסטיבל, מתקיים ביוזמה ובמימון המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, מתקיים זו השנה השביעית. השנה מנהל לראשונה את הפסטיבל שלומי יוסף מקולקטיב תוהו, שיפיקו את מסיבת ה-FRAME RAVE במתחם התחנה.

בכורה לסרט הישראלי החדש: מעלה קרחות

שבת של סרטים לילדים ולכל המשפחה

19.11.22, יום שבת

חברים עד השמים!

עכברה ושועל שהיו אויבים בחייהם יוצאים להרפתקה משותפת בגן עדן סרט על שני אויבים בנפש – עכברון ושועל, אשר לאחר תאונה אומללה נפגשים בגן העדן של החיות. הם משילים מעליהם את האינסטינקטים הטבועים בהם ונהיים החברים הכי טובים. הודות לחברות האמיצה ביניהם, הם מצליחים לגבור אפילו על הבלתי אפשרי. זהו סרט על תקווה, על מסע לחיפוש אהבה ואומץ, וגם על התגברות על דעות קדומות ומכאובים מן העבר. הסיפור מראה שכל סיום הוא פתח להתחלה חדשה, ושניתן לגבור על כל אתגר, ולו גם האימתני ביותר.
זהו סרט אנימציה לילדים, עם בובות, בטכניקת סטופ מושן, המבוסס על ספר רב-מכר.
(צ’כיה, 2021, 80 דקות, צ’כית).

מתי? שבת ה-19.11 בשעה 10:30

 

מעלה קרחות הסרט, סרט מעלה קרחות
מתוך הסרט הישראלי החדש: מעלה קרחות. סטודיו פיצ’פוי

 

הקרנת בכורה לסרט מעלה קרחות

בכורה לסרט האנימציה הישראלי החדש מעלה קרחות, המבוסס על סיפור הילדים האהוב של אפרים סידון, בנוכחות סטודיו פיצ׳יפוי יוצרי הסרט.

הסרט מספר על לילי ילדה-נערה בת ה 15, שגרה בתל תלתלים, עיר שבה השיער הוא דת, תרבות והווית חייה, ההיפך מהעיר השכנה – מעלה קרחות.

למרות האזהרות למי שיחרוג מחוקי השיער, לילי שונה מכולם. היא סקרנית וחצופה וזה חזק ממנה.  היא לא מקבלת את הדברים כפי שהם, מגלה סוד שהופך את עולמה ומאלץ אותה לצאת להרפתקת חייה.

ביחד עם שותף קירח ומסתורי מהצד השני של החומה הגדולה שמפרידה בין שתי הערים. איש כבר לא זוכר מדוע הקימו האבות המייסדים את החומה, אבל ״אסור להתקרב אליה כי ייסורים ומוות מצפים למי שיעז לגעת בה. מפלצות אדם גרות בצד השני”.

בימוי: נועם משולם

מתי?
שבת ה-19.11 בשעה 10:30 | סינמטק 3

 

קשקושי בוקר – סדנה לילדים

קשקושי בוקר זו סדנה ביוזמת והנחיית יהלי הרבט, בה מציירים יחד בסקצ’בוק לפי נושא עם תרגילים שונים
חימום ליד ולראש היצירתי, שמירה על כושר העשייה, למידה, התנסות ושחרור מחסומים
ללא שיפוטיות ובשלווה פנימית.

מתי? שבת ה-19.11 בשעה 11:00

 

מקבץ קצרים לילדים! – אניניישן לכל המשפחה

ציפור חופשית מתיידדת עם ציפור בכלוב; ג’ינס כחול יוצא לטייל ללא בעליו הדב; חייזרית בודדה מקימה מרקיה; ותינוקת מגלה את כל מה שאולי מצפה לה כשתגדל. סרטים קצרים שובבים, עדינים, יצירתיים וחכמים לילדים ולהורים כאחד, מכל העולם ובכל סוגי האנימציה, מהבחירות הנהדרות של פסטיבל Film Festival d’Animation Sauvigny השוויצרי. ללא דיאלוג, לגילאי 5 ומעלה.

מתי? שבת ה-19.11 בשעה 12:00

 

איך נולד סרט מצוייר? אלון גור אריה

סרטי האנימציה ששינו את העולם – הרצאה קורעת עם אלון גור-אריה
מפגש חוויתי סוחף ומצחיק לכל המשפחה – על הסיפורים המיוחדים מאחורי סרטי האנימציה, שהביאו איתם מהפכות טכנולוגיות ששינו את עולם הקולנוע לתמיד. כיצד נוצר הסרט המצויר הראשון בעולם?
מדוע שלגיה ושבעת הגמדים הפך לסרט הארוך הראשון בקולנוע? איך הצליחו לגרום לתום וג’רי לרקוד עם בני אדם כבר לפני 80 שנה? על המצאת הסטופ מושן שאיפשרה לבובות פלסטלינה לדבר, אסטרונאוטים שעזרו לצייר את דמויות דיסני, טעות שהולידה את הפנתר הוורוד, מריבה שהולידה את באגס באני ועל “צעצוע של סיפור”, שהעביר את כל עולם האנימציה מצבעי שמן לתוכנות מחשב.
בהנחיית: במאי הקולנוע אלון גור אריה.
מגיל 5 ומעלה.

מתי? שבת ה-19.11 בשעה 12:30

 

 

פסטיבל אניניישן 2022

פסטיבל אניניישן 2022. מתוך הסרט: קרדיט marcel the shell with shoes on

הקרנת הסרט – מרסל הקונכייה עם הנעליים

יצור זעיר וחמוד עד בלי די ששורד בתושייה בעולם עצום ורחב ידיים, יוצא לחפש את משפחתו האבודה.
מרסל הוא צדף זעיר וחמוד, כל גובהו אינצ’, וחייו הססגוניים מתנהלים בדוחק יחד עם סבתו, קוני, ועם אלן, כדוּרוֹן מוך שהוא “חיית” המחמד שלהם. בעבר

הם השתייכו לקהילה גדולה של צדפים, אבל עכשיו הם חיים לבדם כשורדים יחידים מאסון מסתורי. תפנית מתרחשת כשהם מתגלים על ידי דוקומנטריסט שמצלם אותם ומעלה לרשת סרטון קצר. התוצאה היא מיליוני אוהדים שמעריצים את מרסל, אבל גם סכנות בלתי צפויות, ואולי גם תקווה למצוא את משפחתו האבודה.

לא בוטוח שהסרט מתאים לילדים – מומלץ לוודא!

מתי? שבת ה-19.11 בשעה 14:00

ניקולא הקטן – שמח עד הגג

ניקולא הקטן דמות הקומיקס האהובה יוצאת מהדף להכיר את יוצריו. אי־שם בפריז, המאייר ז’אן־ז’אק סמפה והסופר רנה גוסיני (“אסטריקס”) רוכנים מעל נייר לבן ובוראים דמות של ילד שובב ושובה לב – ניקולא הקטן. בין המשחקים והמריבות בחצר בית־הספר, המתיחות במחנה הקיץ או גילויי החברות האמיצה, לניקולא יש ילדות מאושרת וקסומה. בזמן שהרפתקאותיו של ניקולא וחבריו נפרשות בפנינו, הילד מוצא את דרכו אל אולפן האנימציה, למפגש עם יוצריו, ומבקש לשמוע את סיפורם.
רנה וז’אן־ז’אק הופכים מיוצרים של קלאסיקת הילדים האהובה לדמויות בסרט, ומשתפים את ניקולא בחברות שלהם, בקריירה שלהם, ובסיפורים על ילדותם מלאת התקוות והחלומות. יוצרי הסרט אמנדין פרדון ובנז’מן מסובר מציגים יצירת אנימציה מרהיבה לכל המשפחה, שהוצגה בפסטיבל קאן האחרון.
(צרפת, לוקסמבורג, 2022, 82 דקות, צרפתית)

מתי? שבת ה-19.11 בשעה 16:00

 

תוכנית הפסטיבל המלאה:

16.11.22, יום רביעי:
18:00 | סינמטק 2 | ״בסטצלאל״ – לקט חגיגי של סרטים מצטייני מחלקת אמנויות המסך בצלאל.

הקרנה של מבחר סרטי 2022 המצטיינים לשנים א’ – ג’, הישר מן המחלקה לאמנויות המסך בצלאל. הזדמנות חד פעמית להציץ לא רק אל סרטי הגמר של המחלקה, אלא לחלק מעשרות תרגילים מצטיינים שנוצרו במהלך הלימודים עצמם.

18:00 | סינמטק 4 | ״הנפש לי צבר״ – מפגש מיוחד עם ארכיון הקולנוע של סינמטק ירושלים, עם גילת פרג
ניצני האנימציה בישראל הופיעו בסוף שנות ה-20 של המאה העשרים. על הנייר הלבן של האנימציה ועל “הארץ הריקה” נבראו עולמות, חלומות ודימויי אנשים, ובין היצירות נוצר דיאלוג- המשקף את תפיסת העולם ושותף ביצירתה. במפגש נצפה בקטעים מסרטים לאורך ציר ההיסטוריה של האנימציה הישראלית. נתמקד במיוחד בדרך התפתחות ייצוג ה”ישראלי” בה, כיצד הוא מוצג, גדל ומשתנה, משנת 1928 ועד תחילת שנות ה-2000, שנות ראשית האנימציה הישראלית. המפגש יתקיים בשיתוף ארכיון הקולנוע של סינמטק ירושלים, לרגל יציאתה לאור של אסופת הסרטים “ציורנוע עברי- מבט אל ראשית האנימציה הישראלית”. לאחר המפגש, יתקיים סיור בארכיון הסינמטק, לנרשמים מראש. בסיור נכיר את פרויקט הדיגיטציה הנרחב שעובר הארכיון בשנים האחרונות. בחללי הארכיון השונים תפגשו מקרוב פילם צלולואיד 16 ו־35 מ”מ ופורמטים קולנועיים היסטוריים נוספים, תסיירו במעבדת הדיגיטציה המקצועית בארץ להמרת סלילי פילם לקבצי דיגיטל באיכות 4K, ותשמעו על מאמצי הארכיון לשמר את המורשת הקולנועית הישראלית: מה כוללת עבודת הארכיונאים וכיצד היא נועדה לשרת את קהילת הקולנוע בישראל, חוקרים וסינמטקים בכל רחבי הארץ והעולם. ארכיון הסרטים הישראלי של סינמטק ירושלים מופקד מאז 1960 על שמירתן ושימורן של יצירות ישראליות מקוריות – דוקומנטריות ועלילתיות – מסוף המאה ה-19 ועד ימינו.

19:30 | סינמטק 2 | ״מה שאינו ניתן לתיעוד״ – על הפוטנציאל הטמון באנימציה עבור יצירה דוקומנטרית

מהקולנוע דרך הטלוויזיה ועד הדיגיטל, איך אנימציה יכולה להעמיק ולעבות את התוכן התיעודי שלנו?
יוצרים מובילים בתחום נפגשים לשיחה על אנימציה במחוזות הז’אנר הדוקומנטרי. במהלך השיחה נצפה בדוגמאות מצויינות לאנימציה ככלי ביטוי שפורץ את גבולות היצירה התיעודית. נעסוק באנימציה כשפה המאפשרת חשיבה יצירתית, אמנותית וסיפורית שמוסיפה רובד נוסף לסיפור הדוקומנטרי קולנועי.
נחדד גם על מה דורש שילוב אנימציה בדוקו, הן ברמה הטכנית והן ברמה התקציבית, ונשמע רעיונות על איך כדאי לשלב אותה ביצירה שלנו. איגוד העורכים ופסטיבל אניניישן מזמינים יוצרי קולנוע, טלויזיה ואנימציה לפאנל מומחים בנושא דוקו-אנימציה.
בהשתתפות:
דותן גולדווסר – מעצב ובמאי אנימציה (אלי כהן: לוחם 566, מלכויות של מטה)
טל קנטור – במאית אנימציה (“ענת גוב”, “לאה צמל: עורכת דין”)
טל שפי – עורכת סרטים ותסריטאית (זוכת פרס דוקאביב לעריכת הסרט “הצלמניה”)
סיון ארבל – המחלקה התיעודית ב – כאן 11
בהנחיית: ליאנה ברקוביץ’, במאית אנימציה ועורכת תוכן.

19:30 | סינמטק 3 | הקרנת הסרט ״ערבה עיוורת, עלמה נמה״ – הרוקי מורקמי

ריאליזם קסום על חיפוש אמת פנימית, לפי אסופת הסיפורים של הרוקי מורקמי
צפרדע ענק ופטפטן, חתול שהלך לאיבוד וצונאמי עוזרים לעובד בנק, לאשתו ולמנהל חשבונות סכיזופרני להציל את טוקיו מרעידת אדמה ולמצוא משמעות לחיים.
הסרט מיועד לא רק למיליוני מעריציו של מורקמי ברחבי העולם אלא גם לחובבי סטוריטלינג יצירתי, ז’אנר המוגדר כריאליזם מאגי שעבורו אנימציה היא מדיום נפלא. הסיפורים עשויים מזיכרונות, מחלומות ומפנטזיות, המושפעים מראייה סובייקטיבית של רעידת האדמה – בדמותם של עצים מרושעים, תולעת ענקית, משאלה כמוסה, סיסמה עלומה, קופסה ריקה ומסתורית ומסדרונות אפלים, אינסופיים – שבהם גיבורי הסרט מנסים להתחבר עם מי שהם באמת.

21:15 | סינמטק 1 | הקרנת הסרט ״מרסל הקונכייה עם נעליים״

יצור זעיר וחמוד עד בלי די ששורד בתושייה בעולם עצום ורחב ידיים, יוצא לחפש את משפחתו האבודה.
מרסל הוא צדף זעיר וחמוד, כל גובהו אינצ’, וחייו הססגוניים מתנהלים בדוחק יחד עם סבתו, קוני, ועם אלן, כדוּרוֹן מוך שהוא “חיית” המחמד שלהם. בעבר הם השתייכו לקהילה גדולה של צדפים, אבל עכשיו הם חיים לבדם כשורדים יחידים מאסון מסתורי. תפנית מתרחשת כשהם מתגלים על ידי דוקומנטריסט שמצלם אותם ומעלה לרשת סרטון קצר. התוצאה היא מיליוני אוהדים שמעריצים את מרסל, אבל גם סכנות בלתי צפויות, ואולי גם תקווה למצוא את משפחתו האבודה.

17.11.22 יום חמישי

בשעה 17:00 | סינמטק 2 | ״90 שניות״ – הקרנת בכורה לסרטי ZOOM OUT ושיחה

הקרנת בכורה לסרטים קצרים באורך 90 שניות שהופקו השנה בנושא Zoom Out.

מדי שנה במסגרת הפסטיבל מתקיימת תחרות פיצ’ינג בה יוצרים מציגים רעיונות לסרטים חדשים באורך של 90 שניות בנושא משתנה הנותן מסגרת מבט על התרבות המקומית. הפרויקטים הנבחרים בתחרות קיבלו מענק הפקה ויצרו במהלך השנה סרטים חדשים מנקודת מבט אישית שמוצגים לראשונה לקהל. בסוף ההקרנה תתקיים שיחה עם היוצרים.
התוכנית השנתית של 90 שניות, שיתוף פעולה בין קרן גשר לקולנוע רב תרבותי ופסטיבל אניניישן.

17:00 | סינמטק 4 | ״ילדי פרא״
אנימציה כשיטה פדגוגית – מפגש עם מייסדי הסטודיו לאנימציה לילדים ונוער, הראשון בישראל.

סטודיו WILD KIDS הוא פרויקט ייחודי חינוכי-אמנותי בן 13 שנים הרואה בשפת האנימציה כלי להתפתחות יצירתית. בסטודיו לומדים ילדים מגיל 5 עד 20, אשר יוצרים סרטי אנימציה המבוססים על חוויות אישיות תוך הקשרים לתולדות האמנות. בכל גיל היוצרים הצעירים שואלים שאלות שונות ומחפשים את התשובה דרך היצירה.
במסגרת הפסטיבל נפגוש שני אמנים מייסדי הסטודיו, מקס אפשטיין וקרינה חננייה, שיספרו על ניסיונם בעבודה עם הילדים, ויציגו סרטים נבחרים שנוצרו בסטודיו.

18:30 | סינמטק 2 | Summer Memories
איך מפיקים סדרת אנימציה בחו״ל? כל הפרטים מפי היוצר והמפיקים, סטודיו The Hive.
נציגים מצוות ההפקה הקנדי-אמריקאי של הסדרה Summer Memories (ביניהם Irene Weibel ואדם יניב הבמאי והיוצר מחברת A&N Productions), מגיעים לארץ לספר על תהליך היצירה של הפרויקט, בליווי הקרנת בכורה ישראלית של שני פרקים מתוך הסדרה שמשודרת בימים אלה בערוץ PBS Family.

18:15 | סינמטק 3 | הקרנת הסרט ״בן הסוסה הלבנה״
רסטורציה של יצירת המופת הפסיכדלית משנות ה-80 המבוססת על סיפור עם הונגרי.
בן הסוסה הלבנה – סרט פולחן של הבמאי ההונגרי זוכה האוסקר, מרסל ינקוביץ’, בהקרנת בכורה ישראלית. עלילת הסרט מבוססת על אגדה הונגרית: הדרקונים הכריעו את האלים, וחטפו לשאול את נסיכות הסתיו, החורף והקיץ. הסוסה הלבנה שהתחבאה מפניהם בשורשי עץ העולם, יולדת את בנה השלישי ומניקה אותו חלב כוכבים. כשהילד חזק מספיק לנער את עץ העולם, הוא יוצא להציל את הנסיכות מהשאול ולהשיב את הממלכה האבודה של אבותיו.
האפוס היפהפה הזה מ-1981 עבר שחזור דיגיטלי 4K רק לפני שנתיים, ומוצג כעת במלוא תפארתו.

20:00 | סינמטק 1 | הקרנת הסרט ״מלחמות חדי הקרן״ – סרט הפתיחה של הפסטיבל
צמד אחים בצבא הדובונים החמודים יוצאים למלחמה אפית ועקובה מדם בחדי הקרן

מעשייה דמיונית אנטי-מלחמתית המספרת את סיפור מלחמתו הקדמונית של צבא הדובונים הקטנים בחדי הקרן.
צבא הדובונים מכשיר את המתגייסים הצעירים ומוביל אותם למלחמה בחדי הקרן המהווים איום בטחוני על עם הדובונים.
צמד האחים, כחולי ושמנמני, ולצדם קבוצה של חיילים טריים חסרי ניסיון, יישלחו למשימה מסוכנת להצלת היער הקסום… היעמדו הדובונים באתגר?
במלחמות חדי הקרן, הקולנוען אלברטו ואסקז מהרהר במקור הרוע בעולם באמצעות פנטזיה מונפשת.

20:30 | סינמטק 2 | ״מאבקים מקומיים״
מקבץ סרטי אנימציה קצרים של יוצרים ישראלים על מאבקים מקומיים ועכשווים.

טקסט: מבט חדש על אב שנפצע במלחמה; מפגש עם ילדים סורים בבית החולים; ומפגש מערער בין שני גברים בקריית גת. מקבץ סרטי אנימציה שעוסקים במאבקים, תהליכים ורגעים במרחב הישראלי המקומי. סרטים שמצליחים, בעזרת השימוש באנימציה, לתת מבט אחר, ביקורתי ואינטימי, על החברה הישראלית.

22:00 | סינמטק 2 | הקרנת הסרט ״יער האמלש הקסום״
תגלית מהארכיון! סרט סטופ מושן עצמאי ישראלי משנות ה-70.

סרט אנימציה מוזיקלי וניסיוני שנעשה בטכניקת סטופ מושן, בהשראת משלי איזופוס ובכיכובן של בובות קרמיקה שהתגלו בחבל אמלש שבאיראן. הצבי אלון, בנו של מלך היער, יוצא עם חבריו האייל בוריס הבכיין והכבש גורי הגרגרן למסע אל דודיו החיים מעבר ליער הקסום. בדרך הם נקלעים להרפתקאות, מחפשים את עץ המילקשייק, פוגשים את הנחש ונזהרים לא להיתקל במכשפה שהופכת את נתיניה לציפורים. הסרט הוקרן בתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין.

22:00 | סינמטק 3 | ״יחסינו לאן״ – מקבץ סרטים קצרים על זוגיות

האם יש דבר מורכב, מסובך, מלוכלך, משמח או מרגש יותר ממערכת יחסים זוגית? אין לנו מושג, אבל היוצרות והיוצרים הללו מנסים לצלול עמוק אל הנפש האנושית במטרה להבין אחת ולתמיד איך גורמים לזה לעבוד (או לא).
מקבץ אורח מפסטיבל אנימיקס 2022 – הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה קומיקס וקריקטורה בסינמטק תל אביב.
אוצרות: בן מולינה, אוצר האנימציה של אנימיקס.

21:00 | פריים רייב 4
אירוע ענק שלוקח את כל מה שביזארי ומעוות באנימציה ונותן לו נשיקה רטובה.

פסטיבל אניניישן צולל אל תוך הלילה עם מסיבת האנימציה האגדית של קולקטיב תוהו, הלא היא ה”פריים רייב”!
במועדון – הופעה חייזרית של “רימוג’קי” ותקלוטים מרימים עד השעות הקטנות. בקולנוע – הקרנות סרטים קצרים לוהטים מסבבי הפסטיבלים וממחשכי האינטרנט, עד אחרון הצופים, גיימינג נוסטלגי, אלכוהול, וכמובן – אתם, לבושים כמו מלאכים ורוקדים כמו שדים.

18.11.22, יום שישי
11:00 | ״מאבקים מקומיים״

מקבץ סרטי אנימציה קצרים של יוצרים ישראלים על מאבקים מקומיים ועכשווים.
מבט חדש על אב שנפצע במלחמה; מפגש עם ילדים סורים בבית החולים; ומפגש מערער בין שני גברים בקריית גת. מקבץ סרטי אנימציה שעוסקים במאבקים, תהליכים ורגעים במרחב הישראלי המקומי. סרטים שמצליחים, בעזרת השימוש באנימציה, לתת מבט אחר, ביקורתי ואינטימי, על החברה הישראלית.

10:00 | ספריית הסינמטק | ״באנו לעבוד!״

יריד התעסוקה של איגוד מקצועות האנימציה, הוא אירוע שיא של איגוד מקצועות האנימציה שמתקיים בשנה השביעית ברציפות! ביריד מחפשי עבודה מגיעים לפגוש מעסיקים מכל קצוות התעשייה מבעלי סטודיואים עצמאיים ועד חברות הגיימינג הגדולות, לקבל חוות דעת על תיקי עבודות ושואורילז ולפגוש עוד מחפשי עבודה, כמותם, באווירה כיפית וקלילה שלא מרגישה כמו ראיון עבודה.

12:00 | סינמטק 4 | הרצאה – סיימתי ללמוד, מה עכשיו? – הכנה לחיים שבחוץ!

האפשרויות המקצועיות אחרי הלימודים, הרצאה של איגוד מקצועות האנימציה.
סיימתם את לימודי האנימציה והעולם שבחוץ פרוש לפניכם, אך אתם מבולבלים, לא בטוחים מה הצעד הבא והכל מרגיש בלתי מושג? בשביל זה האיגוד כאן! גיא חיות, ראש מחלקת אנימציה במנשר לאמנות וחבר ועד איגוד מקצועות האנימציה, ילווה אתכם בצעדים הראשונים בעולם התעסוקה בתחומי האנימציה: איך לעשות סדר בראש, מי נגד מי, ובאיזה כלים צריך להצטייד כדי להשיג את העבודה הראשונה.
האירוע מתקיים בשיתוף עם איגוד מקצועות האנימציה.

12:00 | סינמטק 3 | הרצאה – הפקת סדרות אנימציה- מpre ועד post
סטודיו The Hive משתף מעבודתו על סדרות אנימציה בינלאומיות.

כל קונספט שנכנס להפקה עובר דרך שלושת השלבים: קדם הפקה, הפקה, ופוסט – איך זה נראה בפרויקטים השונים בסטודיו האנימציה הכי פעיל בארץ? ניתן הצצה בלעדית לכל אחד מהשלבים, כפי שהם באים לידי ביטוי בשלושה פרויקטים שמופקים בימים אלה בסטודיו The Hive. נכיר את הסדרות, היוצרים מאחוריהן, וננתח את תהליך ההפקה.

13:00 | סינמטק 3 | הרצאה – מאחורי הקלעים של משחק האינדי Lost In Play

שיחה של הסטודיו הישראלי Happy Juice Games על יצירת המשחק. המשחק מציע הרפתקה אל תוך הדמיון של אח ואחות בשם טוטו וגל שנתקעים בעולמם הדמיוני, בו הם נדרשים לפתור פאזלים ולהתיידד עם יצורים קסומים כדי לחזור הביתה. היוצרים יספקו הצצה ייחודית לתהליך יצירת המשחק משלב הרעיון, דרך העיצוב והאנימציה
ולאתגרים שבפיתוח משחק אינדי מסוג click & point.
מציגים: אורן רובין, אלון סיימון.
האירוע מתקיים בשיתוף עם איגוד מקצועות האנימציה.

13:00 | סינמטק 4 | הרצאה – מבריף לתוצר – סטודיו ANKA
הצצה על תהליך עבודה של הסטודיו בהפקת סרט מסחרי ללקוח.
ֿ
איך מתאימים סגנון עיצוב לדרישות הלקוח? איך מוצאים איזון בין הצד המסחרי לאומנותי? כמה אנשי מקצוע שונים שונים עובדים הסרטון עד לתוצר הסופי?
טעימה לתהליך העבודה על סרטון תדמיתי/מסחרי – מקבלת הבריף מהלקוח ודרך כל שלבי ההפקה ואנשי המקצוע המעורבים בו.
מציגים: אניה כספי שמאע, סטודיו אנקה.
האירוע מתקיים בשיתוף עם איגוד מקצועות האנימציה.

14:00 | סינמטק 1 הקרנת הסרט ״ערבה עיוורת, עלמה נמה״ – הרוקי מורקמי
ריאליזם קסום על חיפוש אמת פנימית, לפי אסופת הסיפורים של הרוקי מורקמי

צפרדע ענק ופטפטן, חתול שהלך לאיבוד וצונאמי עוזרים לעובד בנק, לאשתו ולמנהל חשבונות סכיזופרני להציל את טוקיו מרעידת אדמה ולמצוא משמעות לחיים.
הסרט מיועד לא רק למיליוני מעריציו של מורקמי ברחבי העולם אלא גם לחובבי סטוריטלינג יצירתי, ז’אנר המוגדר כריאליזם מאגי שעבורו אנימציה היא מדיום נפלא. הסיפורים עשויים מזיכרונות, מחלומות ומפנטזיות, המושפעים מראייה סובייקטיבית של רעידת האדמה – בדמותם של עצים מרושעים, תולעת ענקית, משאלה כמוסה, סיסמה עלומה, קופסה ריקה ומסתורית ומסדרונות אפלים, אינסופיים – שבהם גיבורי הסרט מנסים להתחבר עם מי שהם באמת.

14:30 | “לם בונה העולמות” – הקרנת בכורה וטקס תחרות סרטי אנימציה קצרים בהשראת סטניסלב לם

מ”סולאריס” ועד “כנס העתידנים”, גם מאה שנה לאחר מותו ממשיכים ספריו של סטניסלב לם לספק לנו מבט נוקב על התרבות האנושית, להצית את דמיונם של יוצרי אנימציה, קולנוע ומשחקי מחשב ולשמש בסיס להוגים בתחום הפילוסופיה העתידנות והספרות. טקס חלוקת פרסים והקרנת בכורה חגיגית של חמישה סרטים קצרצרים ומעוררי מחשבה אשר נוצרו במסגרת התחרות “לם בונה העולמות” על ידי סטודנטים ובוגרים במחלקה לאמנויות המסך בבצלאל:
We Came in Peace | נגה סירוטה
חוש מגע | קרן קרסיק
Soulitude | נטע געש
ME DUSA / מדוזה | ורד בן ציון
The Flickering Mind – ריצוד התודעה | ענבר פוטרמן, נועם גולדפרב ופלג זלנפרוינד
התחרות “לם בונה העולמות” הושקה במאי 2022 בכנס “לם בבצלאל – בניית העולמות והדמיון החזותי של גאון המד”ב הפולני” ביוזמת המחלקה לאמנויות המסך בבצלאל והמכון הפולני בתל אביב.
**כניסה חופשית לתלמידי המחלקה לאמנויות המסך בבצלאל בהצגת כרטיס סטודנט
מחיר: 25

15:30 | ״כפיפות מוח״- מקבץ קצרים – ניסיונות אנימטיביים מכופפי מוח ותודעה

אנימטור ממנה את האווטר שלו ללמוד סלטה לאחור במקומו, ילד אסטרונאוט שלד שובר את השמים התלת מימדיים עם גופת עז, צילומי טבע וחרקים הופכים לצורות פסיכדליות, דימוי האישה הקולנועי מפורק לשברירי פריימים מתעתעים ועוד. אסופה של סרטי אנימציה קצרים וניסיוניים מרחבי תבל שעושים שימוש לא מסורתי באנימציה. שימושים שונים בטכנולוגיות, עיבוד תמונה ושבירת הנרטיב שמניבים צחוק, ראווה ותהייה.
אוצרות: שלומי יוסף

17:15 | מקבץ אנסי – ״בסט אוף אנסי!״
סרטים קצרים בולטים מפסטיבל אנסי אחד מפסטיבלי האנימציה המובילים והחשובים בעולם.
הסרטים הזוכים בקטגוריית הסרטים הקצרים בפסטיבל אנסי 2022, אחד מפסטיבלי האנימציה המובילים והחשובים בעולם.

19:30 | אולם 1 | הקרנת הסרט – ״בובס בורגרס: הסרט״
הקרנה נדירה בקולנוע בארץ של הסרט החדש בסדרת הסיטקום האמריקאית

בולען נפער מול מסעדת בובס בורגרס. משפחת בלצ׳ר מנסה להתמודד עם האסון בזמן שהילדים מנסים לפתור תעלומה שמסכנת את חייהם. סדרת הסיטקום המונפשת והפופולרית בובס בורגרס, על המפגשים והתמודדויות של משפחה ממעמד ביניים נמוך שמנהלת מסעדת המבורגרים.
בימוי: לורן בושאר, ברנרד דרימאן. ארה״ב, 2022, 102 דקות, אנגלית

22:00 | הקרנת הסרט – ״אינו הו״
אינו-הו יצור מעוות ומקולל יוצא למסע הופעות מרדני שיטלטל לעד את המסורת המוסיקלית ביפן ההיסטורית.

אינו-הו, שחקן בתיאטרון נו, בעל ממדי גוף ענקיים, פוגש את טוֹמוֹנה, נגן ביווה עיוור, בתקופת המוּרוֹמָצ’י, והם מתחילים להופיע יחד. המופע שלהם מפר את כל כללי האמנות המסורתית, והם נהפכים לכוכבי פופ פורצי דרך בעידן חדש לגמרי. מאסאקי יואסה, מגדולי האמנים של תעשיית האנימה, עיבד את הרומן של הידיאו פוּרוּקאווה, “אגדת ההייקה: פרקי אינו-הו” למסך הגדול, ויצר גרסה של אינו-הו הטבועה בחותמו הנועז והיצירתי.
דמיינו: היפ-הופ, רוק, פסטיבלי מוסיקה סוערים, ומופעי מוסיקה מרתקים ביפן של המאה ה-14.
(יפן, 2021, 98 דקות, יפנית).

19.11.22, יום שבת

פירוט הפעילויות וסרטי הילדים שיוקרנו בשבת – למעלה.

 

16:30 | ״חלומות קיי פופ״ – אנימציה קוריאנית ממצולות התודעה
שמאניזם, חרטה נוצרית, הלם קרב ופלוצים – מהקולות המובחנים והחריפים של סצינת הארטהאוס הקוריאנית, מגיע מקבץ סרטים קצרים שנוגעים בפנטזיה ובתת מודע.

18:00 | הקרנת בכורה ארצית ״מלחמות חדי הקרן״ – סרט הפתיחה של הפסטיבל
צמד אחים בצבא הדובונים החמודים יוצאים למלחמה אפית ועקובה מדם בחדי הקרן
מעשייה דמיונית אנטי-מלחמתית המספרת את סיפור מלחמתו הקדמונית של צבא הדובונים הקטנים בחדי הקרן.
צבא הדובונים מכשיר את המתגייסים הצעירים ומוביל אותם למלחמה בחדי הקרן המהווים איום בטחוני על עם הדובונים.
צמד האחים, כחולי ושמנמני, ולצדם קבוצה של חיילים טריים חסרי ניסיון, יישלחו למשימה מסוכנת להצלת היער הקסום… היעמדו הדובונים באתגר?
במלחמות חדי הקרן, הקולנוען אלברטו ואסקז מהרהר במקור הרוע בעולם באמצעות פנטזיה מונפשת.
(ספרד, צרפת, 2022, 80 דקות, ספרדית).

18:30 | אירוע הוקרה לאנימטור והמאייר גיל אלקבץ ז”ל.
גיל אלקבץ ז”ל, מיוצרי האנימציה המוכשרים והמוערכים ביותר ומחנך בתחום, הלך לעולמו בטרם עת בספטמבר האחרון. במהלך חייו יצר גיל סרטים קצרים, איורים וקומיקסים רבים, בסגנונו
המינימליסטי הייחודי והמחושב, דרכו סיפר סיפורים מלאי הומור ומחממי לב.
נתכנס להוקיר את יצירתו ותרומתו של גיל לעולם האנימציה, ונציג אסופה של סרטים נבחרים
מהרפרטואר שלו לצד הקדמות ממקורביו היוצרים ומשפחתו.
משתתפים: נורית ישראלי, צביקה אורן, ורד גנשרוא.
האירוע מתקיים בשיתוף עם איגוד מקצועות האנימציה.

20:00 | מכתב לחזיר – מאחורי החזיר
הקרנת הסרט זוכה פרס אופיר ומפגש אמן עם טל קנטור
בין אנימציה לוידאו מפגש עם טל קנטור, יוצרת סרט האנימציה עטור הפרסים וזוכה פרס אופיר לסרט הקצר הטוב ביותר, “מכתב לחזיר”. טל תספר על התהליך הלא שגרתי של יצירת הסרט מרעיון מופשט לביצוע ועל הקשר בין צורה לתוכן בטכניקה הייחודית שהיא פיתחה. היא תשתף במורכבויות של הפקה בינלאומית שנדדה בין 2 מדינות (צרפת-ישראל) במשך 4 שנים, ולבסוף איך כל המרכיבים הללו מתחברים ל-15 דקות של סרט אנימציה.

20:30 | ״התבגרות״ – מקבץ סרטי אנימציה על תהליכי שינוי והתבגרות.
טקסט: מאסטרונאוט אבוד בחלל, נער שנאלץ להתמודד עם פחדיו במימדיון, ועד ילד שהופך לגלגל של מכונית – מקבץ ההתבגרות עוסק בקשיים, הקונפליקטים והכאוס של תהליך התבגרות. כל סרט במקבץ הוא עולם סוריאליסטי אחר המוביל את הדמויות לרגעים משני חיים, בהם הדמויות נאלצות לקבל החלטות קריטיות, ולהשתנות.

21:30 | ״בן הסוסה הלבנה״
רסטורציה של יצירת המופת הפסיכדלית משנות ה-80 המבוססת על סיפור עם הונגרי
טקסט: בן הסוסה הלבנה- פנינת הפולחן של הבמאי ההונגרי זוכה האוסקר, מרסל ינקוביץ’, בהקרנת בכורה ישראלית! עלילת הסרט מבוססת על אגדה הונגרית: הדרקונים הכריעו את האלים, וחטפו לשאול את נסיכות הסתיו, החורף והקיץ. הסוסה הלבנה שהתחבאה מפניהם בשורשי עץ העולם, יולדת את בנה השלישי ומניקה אותו חלב כוכבים. כשהילד חזק מספיק לנער את עץ העולם, הוא יוצא להציל את הנסיכות מהשאול ולהשיב את הממלכה האבודה של אבותיו.
האפוס היפהפה הזה מ-1981 עבר שחזור דיגיטלי 4K רק לפני שנתיים, ומוצג כעת במלוא תפארתו.
(הונגריה, 1981, 86 דקות, הונגרית).

תערוכות בספטיבל אניניישן

כדור קופץ | דניאלה מרוז
וידיאו ואנימציה, 2022 15 דקות
עבודת הווידיאו כדור קופץ מציגה עולם קוטבי המתנסח באמצעות שתי פעולות בלבד – חבטה בכדור ובריחה ממנו. על פני כרי דשא מטופחים נראית שורה של דמויות תחת התקפה חסרת רחמים מכדור משחק אחד, או במנוסה מפניו. הכדור הוא נקודת המבט המרכזית בעבודה ומחולל העלילה שלה. הווידיאו מעמיד עולם דמיוני המאוכלס בדמויות פנטסטיות, ססגוניות ומלאות הומור אך גם פגיעות. תפקידן מוגדר באמצעות צורתן, לבושן והאטריבוטים שהן נושאות. גם מגבלותיהן ועולמן הצר משרתים את הייעוד שלהן ביקום. כמו בעלילות מיתולוגיות או בייצוגים של גיבורי־על, ההטבעה והאפיון של הדמויות נקבעים באופן דטרמיניסטי, בהתאם לתפקיד שיועד להן ב”מערכה הגדולה”.

לופים | ענת אפרתי
אסופה של סרטוני אנימציה קצרים, מצחיקים ומסתוריים שנוצרו בטכניקה המשלבת דו ותלת מימד. הסרטונים נעשו בהשראת סרטוני סטופ מושן ותכניות ילדים ישנות.
ענת אפרתי היא אמנית עצמאית בוגרת המחלקה לאנימציה בבצלאל.
בעבודותיה היא אוהבת לשלב בין איור לבין אנימציה מינימליסטית ולהעניק לדמויות שלה תחושה של חומריות.
ההשראה שלה מגיעה מאנימציות סטופ מושן, פרסומות ישנות ותוכניות ילדים משנות השבעים והשמונים.

משחקי אינדי | שיתוף פעולה עם ה-Game Hub של בצלאל האקדמיה לאומנות ועיצוב
4 פרוייקטי גמר נבחרים ממסלול משחקים במחלקה לתקשורת חזותית – כל אחד מציג רמות שונות של פיתוח קונספטואלי ומחשבה מחודשת על חווית משחק. מוצבים במרחב הסינמטק כחלק מהתערוכה ובזירת ארקייד שנבנת במיוחד עבור פסטיבל אניניישן. צורת ההצבה מוציאה אותם מהמימד האינדיבידואלי של משחק מחשב והופכת אותם לחוויה פומבית וחברתית.

 

פסטיבל אניניישן 2022 – פסטיבל האנימציה בירושלים

16-19 בנובמבר 2022

סינמטק ירושלים

לכרטיסים ומידע נוסף: www.aninationfestival.com

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה בתשלום

מחירים

כרטיס אשראי

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה