פסטיבל לילות קיץ קרירים בהר הנגב: מטאורים, טיולים בליל ירח יין ואירוח מדברי

פסטיבל הכוכבים בנגב: יתקיים במהלך החופש הגדול בסופי השבוע של אוגוסט בפסטיבל שלם של לילות קיץ קרירים בהר הנגב – ארבעה סופי שבוע של חוויות במדבר עם צעדת ליל ירח בשדה בוקר, פסטיבל מטאורים בהר הנגב, סופ”ש של יין ויקבים וסופ”ש של אירוח בדואי.

שלל פעילויות לכל המשפחה במזג האוויר הקריר והנעים של שעות הערב, הלילה והבוקר המוקדם במדבר הישראלי. השנה, במסגרת אירועי לילות קיץ קרירים בהר הנגב תוכלו ליהנות משלל חוויות ופעילויות שיתקיימו במהלך סופי השבוע של אוגוסט, שיחשפו בפניכם את המגוון התיירותי של הנגב.

כל אירועי פסטיבל לילות קיץ קרירים בהר הנגב

הפעילויות יתקיימו בשעות הקרירות והנעימות של המדבר במגוון אתרים, גלריות וחדרי סטודיו אמנותיים, כרמי גפנים מוריקים, יקבים ומרכזי מבקרים ממוזגים וכן בחיק הטבע.

לוח הזמנים של סופי השבוע של פסטיבל לילות קיץ קרירים בקצרה:

צעדת בן גוריון הלילית – 3-4.8

פסטיבל מטאורים בהר הנגב – 10-12.8

סופ”ש יין – 17-19.8

סופ”ש תיירות בדואית – 24-26.8

 

צעדת בן גוריון 2023
צעדת בן גוריון 2023

סופ”ש ראשון: צעדת בן גוריון

הפסטיבל ייפתח ביום חמישי, 3.8 עם צעדת בן-גוריון המסורתית אשר תחנוך את הטיילת החדשה של מדרשת בן-גוריון. השנה, בפעם השנייה, תתקיים הצעדה החל משעות אחר הצהרים ותימשך אל תוך הלילה, כשמזג האוויר בהר הנגב קריר ונעים ותכלול מגוון רחב של פעילויות לכל המשפחה לאורך הצעידה. האירוע יחל בנקודת התכנסות במדרשת בן גוריון בשעה 17:30 וצעידה קצרה המותאמת למשפחות לאורך הטיילת החדשה שהוקמה השנה ומשחזרת את מסלול צעידת הבוקר של ראש הממשלה הראשון – בין קיבוץ שדה בוקר למדרשה. היציאה לפעילות הלילה לאור ירח מלא, למשפחות עם ילדים בוגרים, תחל בשעה 21:00 ותימשך עד 23:00. תוך כדי מסלול הצעדה יתקיימו פעילויות לכל המשפחה, ביניהן כתבי חידה, תצפיות ירח, להטוטנים, תצפיות נשרים, תצפית נוף על בקעת צין בלילה, RD&D עם תוכן בן-גוריון, מספר סיפור, מאהל בדואי עם פיתות, תה וקפה, סיורי עקרבים, טלסקופ לצפייה בשמש (בשעות האור) ובירח (בשעות החשכה). בסיומה יתקיימו מופעים מוזיקליים, פעילויות מהנות ופוד טראקים במתחם צריף בן גוריון.

במהלך אירוע הערב ואירוע הלילה יהיו שאטלים שיחזירו את הצועדים לחניון המוסדר, שם יהיו שירותים והכוונה מסודרת.

מחיר כרטיס ברישום מוקדם עד תאריך 27.7: 10 ש”ח לילד מתחת לגיל 3, ו- 35 ש”ח מעל גיל 3.

מחיר כרטיס בהרשמה מאוחרת (החל מ-28.7) או רכישה במקום: 20 ש”ח לילד מתחת לגיל 3 ו- 50 ש”ח מעל גיל 3. כל משתתף חייב בכרטיס. ישנה אפשרות לרכוש חבילות הכוללות לינה ו/או אטרקציות נוספות באזור.

מתי? 3-4 באוגוסט 2023

לפרטים נוספים והרשמה: אתר תיירות הר הנגב – www.negevtour.co.il

תצפית כוכבים מטר המטאורים
תצפית כוכבים מטר המטאורים. צילום: מרדכי גורדון

סופ”ש שני: לילות מטאורים בנגב

מתי? 10-12.8

מטר הפרסאידים הוא המופע הגדול של שמי הנגב בקיץ בחודש אוגוסט, במהלכו ניתן לצפות במאות ״כוכבים נופלים״. השנה, בימי השיא של מטר הפרסאידים, יתקיימו מגוון פעילויות ואירועים ברחבי הר הנגב והנגב בכלל. יותר ויותר אנשים מגלים שהקיץ היא עונה מצוינת להגיע להר הנגב ולא מעט בזכות האסטרונומיה ואירועי הכוכבים, שמציעים שלל חוויות ייחודיות, מרגשות ומהנות שמנצלות את מזג האוויר הקריר של לילות הקיץ הקרירים בהר הנגב.

בליל חמישי 10.08 תוכלו להצטרף לאירוע כוכבים מרכזי בפארק אגם ירוחם. האירוע מתאים לכל המשפחה, וכולל תצפיות כוכבים, סיורי עקרבים, סיורי עששיות, סדנאות יצירה ועוד. לצד זה בתיירות הר הנגב הכינו לכם מדריך מקיף לחוויית כוכבים מושלמת בנגב, כולל פודקאסט כוכבים, מפת אתרי צפייה בכוכבים, רשימת מדריכי האסטרונומיה ועוד.

● את המדריך השלם לחוויית כוכבים בהר הנגב, תוכלו למצוא באתר www.negevtour.co.il

פסטיבל המטאורים בנגב
פסטיבל היין והמטאורים בנגב. צילום: דנה אבידן

סופ”ש שלישי: חגיגת יין בין כרמי הנגב

חגיגת יין בגן הלאומי עבדת, יקבים פתוחים ברחבי הר הנגב, ופעילויות מסובסדות לכל המשפחה. כך יראה סוף השבוע השלישי של פסטיבל “לילות קיץ קרירים בהר הנגב”:

הקיץ כידוע הוא זמן הבציר, והאדמה המדברית עליה גדל הגפן מוכיחה את עצמה בשני העשורים האחרונים כאזור גידול יין מרתק ומעניין ברמה עולמית. תיירות הר הנגב, קרן מיראז’ לישראל, ורשות הטבע והגנים מזמינות אתכם להנות מסופ”ש שלם של כרמים מוריקים עליהם מתבססת תעשיית היין החדשנית והמצליחה בהר הנגב. עם סיורי בין-ערביים בהם תכירו את עולם היין החדש לצד עולם היין הקדום המדברי, סיורים בכרמים והיקבים במרחב שיהיו פתוחים לסיורים מודרכים וחווית בציר, שיתופי פעולה קולינריים מרגשים, פעילויות לכל המשפחה, ואירוע יין יחיד במינו בעתיקות של הגן הלאומי עבדת.

במסגרת אירועי הסופ”ש יתקיימו שתי פעילויות מרכזיות:

חוויות בדרך היין המדברי – יקבים, כרמים ושפים בהר הנגב

היקבים של הר הנגב פותחים את שעריהם ומזמינים אתכם לחוויית יין מדברית. במהלך היום תוכלו לבקר במגוון יקבים ומוקדי ענייו מיוחדים הפרוסים ברחבי הר הנגב, ולחוות את הנופים, הטעמים ואנשים של תעשיית היין והאוכל של המדבר.

· ערב יינות ביקב שדה בוקר | יום חמישי 17.08 | 18:00-22:00

· סדנת יין טבעי ביקב שפע ישראל – באר מילכה | יום חמישי 17.08 | 18:00-19:30 ובתיאום מראש

· בציר ענבים בכרמים של יקב תושיה |יום שישי 18.08 | 08:00-09:30 ובתיאום מראש

· בציר ענבים וקטיף פירות בחוות נועם במדבר | כל יום | 09:00-19:00

· סדנת טעימות יין מדברי ב”מדבר יין” – בר היין היחיד בעולם המגיש רק יינות מהנגב | יום שישי 18.08 – 15:00, 16:30 | יום שבת 19.08 – 15:00

· מופע שקיעה ברובע דרכי הבשמים ב”מדבר יין” – בר היין היחיד בעולם המגיש רק יינות מהנגב | יום שישי 18.08 | 17:30

· חווית אוכל ויין מדבריים מחורי גלם מקומיים – שיתוף פעולה בין מסעדת “קפה גינה” ליקב ננה | יום חמישי 17.08 |18:00-22:00

· ועוד…

חגיגת יין מהמדבר בגן הלאומי עבדת

יום חמישי, 17.8 בין 17:00-20:00

חוגגים את שיא הקיץ באירוע יין מהנגב, בעתיקות של אחת הערים הנבטיות הכי מרשימות בעולם. האירוע משלב בין עולם היין העתיק והמפואר של הר הנגב, לזה החדש ומספק הזדמנות והצצה ליצרני היין הראשונים שחיו באזור לפני כ- 2,000 שנה. במסגרת האירוע יתקיימו סיורים מודרכים בשביל הגתות הקדומות, סיורים בג הלאומי בשעת שקיעה ובסופו יוכלו המבקרים לעלות לעיר העליונה של עבדת, שם יחכו לכם דוכנים של מועדון יקבי הנגב של קרן מיראז’, שיציעו טעימות ממגוון היקבים שפועלים בנגב. שם תוכלו לחוות את עבדת של שעות הערביים והערב, עם מופע שקיעה המשלב צלילים של מזרח ומערב ויין מקומי משובח.

מתי? חמישי ושישי, 17-18.8

טיילת הפסלים מצפה רמון
טיול זריחה משפחתי בטיילת הפסלים מצפה רמון. צילום: מיכל רטנר

סופ”ש רביעי של הפסטיבל: אירוח בדואי בהר הנגב

סוגרים את החופש הגדול בחוויית חופש אמיתית עם הא.נשים שחיים את החופש. בסוף שבוע זה תוזמנו לפגוש מקרוב את אנשי המדבר בדרך האוהלים של הר הנגב, שמגלים את התרבות העשירה ועתיקת היומין של הנוודים המדבריים באמצעות סיורים מיוחדים, שיחות על כוס קפה, ארוחה אותנטית ולילה במתחמי

אוכל ושתייה לנשמה – שירה בדואית – אצל מנאל באוהל המשפחתי בעבדה (סיור לנשים בלבד)

יום חמישי 24.08 | 16:00-20:00

מנאל למדה ספרות עברית באוניברסיטה אולם נאלצה להפסיק לאחר שהפכה לאמא. את חיבתה לספרות ושירה מנאל תדגים בעזרת שירה בדואית, המכילה בתוכה עולם עשיר של מושגים, תפיסות עולם ופרקטיקות. יחד ניגע בדמיון השפתי בין העברית התנ”כית לערבית הבדואית. מנאל תספר על חייה, על משפחתה ועל התרבות הבדואית ותדגים טקס קפה מסורתי על משמעויותיו הרבות. ביחד נתנסה בחליבת עזים והבנת האפשרויות הטמונות בו להכנת: שמנת, חמאה, עפיק (גבינה בדואית קשה) ולבנה, נכין יחד פיתות בדואיות אותן נטבול בסלט ירקות קצוץ דק עם שמן זית/מלוחייה/זעתר/שמנת מחלב עזים.

הסיור מודרך ע”י מורת דרך מקומית חוקרת תרבות. נפגשות בתחנת הדלק בעבדת | איריס ברזאני, תיירות הר הנגב – 050-3016969

סיור לאוהלים המרוחקים לבעלי רכבי 4*4

יום חמישי 24.08 | 16:00-20:00

סלמאן סאדן מנחל אריכא הוא מוותיקי המארחים הבדואים בהר הנגב ומדריך מנוסה, שיוביל אתכם בשיירת הגיפים לאוהלים המרוחקים של האזור. בסיור יקח אתכן סלמאן בין שבטי הסארחין, אחרוני הרועים בישראל המקיימם שגרת חיים לצד עדרי הצאן והגמלים. בשלושת כפרי האוהלים הקטנים בהם תבקרו תפגשו את אנשי המקום ותחוו סדנת קפה אצל עודה זיאדת ברמת ציפורים, תצפית והכרות עם “משולש חווה” וסדנת אפיית לחם מסורתי ואירוח בדואי לסיום, באוהל של סלמאן בנחל אריכא.

נפגשים בתחנת הדלק בקיבוץ שדה בוקר | סלמאן סדן, תיירות הר הנגב 054-3004732

סאלם אלוודג’ והדודה ג’מיעה – יאהלה קמפ (סיור לנשים בלבד)

יום חמישי 24.08 | 18:00-19:30

סאלם אלוודג’ והדודה ג’מיעה (הדודה המבוגרת שלו) יחשפו אתכן ויתנו לכן התנסות למפגש בלתי אמצעי עם עולם התרבות המסורתית שעובר מאם לבת. במפגש נשב יחד ונלמד את עולמות האריגה והטוויה, בזמן לגימת תה מתוק ואירוח מכל הלב.

נפגשים באוהל של סאלם, (ב- waze “אוהל אירוח יאהלה קמפ” | סאלם אלוודג’, תיירות הר הנגב 054-3510824

מחיטה לקמח ומחוטים לאומנות – אצל מריד’ה באוהל המשפחתי בנחל חווה (סיור לנשים בלבד)

יום שישי 25.08 | 16:00-20:00

מריד’ה מזמינה אתכן לביתה המסורתי של אמה, שם טוחנים חיטה לקמח באמצעות אבני ריחיים קדומות. אצל מרידה נדבר על תפקיד החיטה בחיי הבדואים היום ובעבר, ונתנסה בתהליך הטחינה, ומריד’ה תספר על עצמה ועל חייה, על שבט אל-עזזמה והעיסוק המשותף של נשים סביב אומנות. מריד’ה מקיימת אומנות ממוחזרת כאשר הופכת רשת מאווררים לסלסילות מקושטות המשמשות בחתונות ואירועים בתוכן מונחים המתוקים לאורחים. מריד’ה ואמה יראו לנו את ה”מרזל”, מכשיר קדום ממנו יוצרים חוטים ונתנסה בתהליך הפיכת צמר לחוט.

הסיור מודרך ע”י מורת דרך מקומית חוקרת תרבות. נפגשות בתחנת הדלק בעבדת | איריס ברזאני, תיירות הר הנגב – 050-3016969

את הפסטיבל מפיקים ארגון תיירות הר הנגב, קרן מיראז’ ישראל ורשות הטבע והגנים הלאומיים מזמינות אתכם, גם השנה,

לפרטים נוספים, הרשמה ומידע נוסף על כל הפעילויות: www.negevtour.co.il

 

פסטיבל לילות קיץ קרירים בהר הנגב

3-26 באוגוסט 2023
במרחבי הר הנגב, מצפה רמון וירוחם

 

אולי יעניין אותך גם: פסטיבל מהמים לשמיים במצפה רמון…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה

מחירים

מזומן ואשראי

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה