פסטיבל מפה מצה: פעילויות פסח 2022

פסטיבל מפה מצה, אירועי פסח 2022
מבלים בפסטיבל מפה ומצה. צילום: אורנה בן חיים
מבלים בפסטיבל מפה ומצה. צילום: אורנה בן חיים

בפסח הקרוב פסטיבל מפה ומצה חוזר בחגיגת אירועים לכל המשפחה שתתקיים בעשרות אתרי מורשת ברחבי הארץ בהם תוכלו לראות עם הילדים הצגות, מופעים מוסיקליים, להשתתף בסדנאות מקוריות, לצאת לסיורים מודרכים ומופעי נוסטלגיה וצילומים לכל המשפחה, השנה בדגש על אחווה ואחדות.

משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מזמינים לפסטיבל מפה ומצה, המחבר את קהל המטיילים לסיפורם של אתרי המורשת בכל הארץ, מהצפון ועד הדרום.

פסטיבל מפה מצה – מה רואים השנה?

במהלך פסח הקרוב, יארחו 12 אתרי מורשת עשרות אירועים, הצגות, פעילויות וסדנאות מיוחדות, שהמשותף להם הוא מסר של אחדות ואחווה. המבקרים יוכלו גם לקבל הצצה, בצורה חווייתית ותיאטרלית, לסיפורי מורשת מסקרנים מתקופת החלוצים וקום המדינה. המבקרים יהנו מסיורים מודרכים ואינטראקטיביים, בהם בולטים מוטיבים של חברות, עזרה הדדית ומתן כבוד לזולת ויזכו להכיר אירועים היסטוריים שחלקם טבעו את חותמם עד ימינו.

בין פעילויות פסח באתרי המורשת הילדים יוכלו לשחק במשחקי חשיבה ענקיים, להשתתף בסדנת נגרות להורים ולילדים ובסדנאות שימור וציורי קיר, בסדנאות תיפוף ומפגשי קומיקס, להתחפש במתחם תלבושות בסטודיו של פעם, לשמוע מופעי מוזיקה ועוד המון פעילויות… והכל בחינם כבר אמרנו?…

 

פסטיבל מפה ומצה 2022 במוזיאון ראשון לציון.
פסטיבל מפה ומצה 2022 במוזיאון ראשון לציון. צילום: כפיר בולוטין

 

פסח 2022, פסטיבל מפה ומצה
ויוה איטליה בפסטיבל מפה ומצה. צילום: האופרה הישראלית

במהלך ימי הפסטיבל יעלו הצגות מיוחדות של תיאטראות לילדים ולנוער, בהם תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון המטמון, תיאטרון בים בם בום ועוד. בין ההצגות – הקוסם מארץ עוץ, העץ הנדיב, היפה והחיה, פרח לב הזהב ועוד. יתקיימו גם סדנאות שימור חווייתיות, סדנאות ציורי קיר, מיצגים תיאטרליים נוסטלגיים, מופעי מוסיקה מגוונים, מופעי מחול, פנטומימה וקומיקס, מתחמי משחקים של פעם, מיצגים אור קוליים ועוד.

במחנה המעפילים בעתלית יחכו לילדים שחקנים שמגלמים את לוחמי מחתרות ישראל (כמו שהם ראו אולי בסדרה על הפלמ”ח) לצלילי הרכב כלייזמרים ומוזיקת נשמה, בבית ראשונים הרצליה יוכלו לקחת חלק במפגש בנושא קומיקס עם המאייר עמוס אלנבוגן, בסיורים בעקבות אוצר הצמחים ועוד.

פסח 2022, פסטיבל מפה ומצה
ויוה איטליה בפסטיבל מפה ומצה. צילום: האופרה הישראלית

במרכז המבקרים בשרונה בתל אביב תוכלו לצאת לסיורים בעקבות ההיסטוריה של המתחם וליהנות מיצירות העץ של האמן יעקב ששון במתחם אינטראקטיבי לכל המשפחה, בנהריים בגשר תוצג ההצגה פלפלים של תיאטרון אורנה פורת. בירושלים יעלו במוזיאון יהדות איטליה את המופע ויוה איטליה של האופרה הישראלית ובאתר גבעת התחמושת תעלה ההצגה שירי משוררים לילדים והופעה מיוחדת של עלמה זוהר ועוד. בנוסף לאירועי הפסטיבל, ממתינות למבקרים בפסח עוד המון פעילויות מיוחדות לילדים ולכל המשפחה באתרי המורשת ברחבי הארץ וכולן בחינם.

פסטיבל מפה ומצה – האתרים בהם יתקיימו הפעילויות:

  • נהריים בגשר
  • חומה ומגדל תל עמל
  • מוזיאון האצ”ל בשוני
  • מחנה המעפילים עתלית
  • בית ראשונים הרצליה
  • מוזיאון ראשון לציון
  • מרכז מבקרים שרונה
  • מרכז מורשת גוש עציון
  • המרכז למורשת ששת הימים בגבעת התחמושת
  • מוזיאון יהדות איטליה
  • יד לאישה הלוחמת בניצנים
  • מתחם הקטר
  • מוזיאון אנז”ק בבאר שבע

כל הפעילויות בחינם על בסיס מקום פנוי. (אין צורך בהרשמה מראש, פשוט מגיעים)

לפירוט הפעילויות, הסדנאות וההצגות הכנסו לאתר הפסטיבל: www.mapaumatza2022.co.il
או בפייסבוק: מועצה לשימור אתרי מורשת בישראל

פסטיבל מפה ומצה 2022

באתרי מורשת 18-19 באפריל 2022, י”ז-י”ח בניסן תשפ”ב.
הכניסה חופשית

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חינם

מחירים

ללא תשלום

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה