נחל השופט

המסלול בנחל השופט מתאים כמסלול קצר בדרך לצימר או קמפינג בצפון, או כטיול יומי בשילוב ביקור באחת האטרקציות הנוספות באזור.

מסלול הטיול מתחיל בחניון החרובים ממנו נרד אל הנחל בעקבות סימון שבילים אדום לאורכו של שביל מסודר ונח להליכה עם עגלות, ומוצל ברובו:

הנחל ובריכת השכשוך

ירידה קצרה מהחניון תביא אותנו אל גדת הנחל שלאורכו נלך עד בריכת שכשוך קטנה ורדודה, שאפשר לעצור בה להתרעננות קצרה עם הילדים ולשבת בצמוד למפל הקטן שזורם לאורך כל השנה. (בשנים שחונות כמות המים בקיץ עלולה להיות מאכזבת…)

מהבריכה נמשיך לאורך הנחל, נעבור מבנה של תחנת שאיבה ונמשיך במסלול לצד מנהרות בסבך הקנים שאפשר לעבור בהם במעין מבוך חווייתי כמעט כמו בג’ונגל, לטפס בזהירות על עץ שעובר כמו גשר על פני הערוץ היבש ולהכנס למערה נמוכה שעל התקרה שלה הצטברו נטיפים קטנים כמו במועדוני שנות ה-70 בקיבוצי הסביבה.

מערה, תחנת קמח ועץ מדבר

מהמערה נמשיך עד לגשר שנמצא בעמק מוצל, לצד תחנת קמח עתיקה שלפניו ישנו עמוד מידע נמוך שאם תלחצו עליו תוכלו לשמוע הסבר מוקלט על המקום.
(המתחכמים יכולים להסתיר את העמוד, לתת לחיצה על כפתור ההפעלה ולבקש מהילדים למצוא את העץ שמדבר…).

מעבר לגשר נמצאת מערה פתוחה בה נעצור למנוחה אחרונה לפני שנעלה עם השביל לכיוון מערב אל עין אמי, מעיין הנובע ממערה ובריכה קטנה עם דגי זהב היוצאת ממנה שלצידה מתמקם בסופי שבוע וחגים הגזלן המקומי עם גלידות “לילדים שהלכו יפה את כל הדרך..”

מערת נחל השופט, מסלול טיול בנחל השופט, טיולים בצפון, טיולים עם ילדים, טיולי מים

המערה

עין אמי, מעין נחל השופט, מסלולי טיול בצפון, טיולים עם ילדים

עין אמי

מהמעיין הליכה קצרה לאורך השביל תחזיר אותנו אל החניון.

המסלול אמנם יפה במיוחד בעונת הפריחה באביב אבל גם בקיץ זה מסלול נוח וקריר יחסית בזכות הצל ברובו של המסלול ובריכת השכשוך הקטנה שבתחילת המסלול.

ואם אתם כבר כאן מחכות לכם מספר אטרקציות נוספות לילדים באזור:

אפשר ללכת לדוג בפארק הדייג ביוקנעם, לקפוץ לסיור מודרך במערת הפלמ”ח שליד קיבוץ משמר העמק, לבלות בפארק השעשועים באלגן שבקיבוץ יגור או ללכת לאיבוד במבוך הירוק שבשדה יעקב (סגור בשבת).

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה , חינם רגלי קל קילומטר שעה

איך מגיעים?

אל המסלול בנחל השופט מגיעים מכביש 66 המחבר בין צומת מגידו לצומת יוקנעם. למגיעים מכביש 65 (ואדי ערה) - פונים שמאלה בצומת מגידו, עוברים את קיבוץ משמר העמק משמאל ובפניה הבאה, פונים שמאלה בעקבות השילוט אל פארק יערות מנשה. בכניסה לכביש הפנימי ישנה תחנת מידע של ק.ק.ל בה ניתן להצטייד במידע נוסף על האזור ולהמשיך בעקבות עמודי השילוט הלבנים עם הכביש / שביל העפר המתפתל עד עמק השלום שלפני הכניסה אליו נפנה ימינה בעקבות השילוט אל חניון החרובים ונחל השופט. | למגיעים מכיוון ואדי מילק (כביש 70) פונים שמאלה ביקנעם ובצומת התשבי ימינה לכביש 66 עד קיבוץ הזורע, בו נפנה ימינה לאורך גדר הקיבוץ עד חניון החרובים. (יש כניסה גם מיוקנעם המושבה אבל היא סגורה בשבתות וחגים) כל השנה

מה באזור?