פסטיבל הקולעים 2016 – חוות התבלינים בית לחם הגלילית

צילום: חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית.

חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית חוגגים עשור לפסטיבל הקולעים ומזמינים אתכם לחגיגת קציר גדולה בלב השדות. עם אמני קליעת סלים מכל הארץ, משפע של שיבולים וצמחים, תערוכת חקלאות, סדנאות מתובלות לילדים, טעימות מיוחדות ועוד.

פסטיבל הקולעים 2016 – חוות התבלינים בית לחם הגלילית :

פעילויות וסדנאות מתובלות לילדים
סיור בטרקטור לשדות החיטה (שעות 10:00-16:00) – נצא לסיור בעגלת הטרקטור אל לב השדות, כל משתתף יקטוף ויכין זר שיבולים לקישוט. מחיר לילד 20 ₪, למבוגר 15 ₪. *הפעילות בסבבים ובהרשמה מראש.

סדנאות קולינריות מתובלות ברוח החג (שעות 10:30/ 12:30) – בסדנאות נכין כדורי לבנה מתובלים ונלמד על תהליך הכנת גבינת הלבנה. נכתוש אגוזים, קצח, פפריקה, זרעים שונים ומגוונים, זעתר ותבלינים נוספים. נכדרר את הגבינה וניצור כדורי לבנה טעימים! מחיר למשתתף: 30 ₪.

פינת יצירה לילדים
(פתוח לאורך כל הפסטיבל)- שזירת זרים פרחונים לראש. מחיר למשתתף: 15 ₪.

סיור לשדות התבלינים (בשעות 12:00/ 14:00) – ללא תשלום – סיור מודרך בשדות התבלינים של חוות דרך התבלינים, המלווה בהסברים על השדות, הגידולים והסגולות הרפואיות שניתן להפיק מכל אחד מהצמחים.

שעת סיפור לילדים (בשעות 11:30/ 13:30) – ללא תשלום – הסיפורים והאגדות של חג השבועות. באמצעות חליל וכלי נגינה נוספים נלמד על מנהגי החג וסודותיו.

צילום: חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית.
צילום: חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית.

מתחם הקליעה – ללא תשלום (למעט סדנאות אומן)
קליעת הסלים– בואו לגלות את סוד תרבות הקליעה של אמנים מיוחדים המשלבים בעיצוב הסלים חומרים מהטבע בשיטות קליעה עתיקות.

סיורים מודרכים על תרבות הקליעה – סיור מודרך ומרתק אודות הטבע הנדיב אשר משמש השראה לקולעים עם שפע של חומרי יצירה: עשבים ושורשים, קש דגנים, סוף ועלי דקל ובננה וקנים מכל העולם.

תצוגה מרהיבה ומכירה – מבחר ייחודי של סלים קלועים מקש דגנים, סוף עלי דקל, קנים, במבוק, ראטאן ועוד – יצירה מהטבע של מיטב אמני קליעת הסלים.

סדנאות אומן – התנסות בסדנאות אומן יחודיות במגוון הטכניקות המסורתיות. הסדנאות מיועדות לכל המשפחה. מחיר למשתתף: 30-40 ₪. למעוניינים להרחיב- יתקיים קורס קליעה בסיסי, האורך כ-4 שעות, בתיאום מראש בלבד: 054-6344209

תערוכת חקלאות – ללא תשלום – בואו לגלות את ההיסטוריה של חקלאות העמק; טרקטורים, צילומים וסרטונים מהיסטורית העמק החקלאית. העמק מלא בסודות ישנים נושנים עם אנשים מיוחדים שאהבת האדמה הייתה חלק בלתי נפרד מהם- ננסה לחשוף חלק מהסודות הקשורים לאדמה.

צילום: חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית.
צילום: חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית.

שבועות בטעמים
שדרת הביכורים- שדרה לבנה וחגיגית עם שפע של תערובות לגבינות, סלטים, מתבלים, גבינות עיזים וכבשים, טעימות יין רימונים מיוחד של יקבי “סבא יאיר”, טעימות שמן זית, פלטות עץ מיוחדות לגבינות, סכיני גבינה לחיתוך ומריחה ומגוון מוצרים מיוחדים לחג. שפע של מבצעים מיוחדים לחג!
שוק פתוח ענק של מעל 500 תבלינים, תערובות וצמחי מרפא עם סל של טיפים ועצות לשימוש הן מתוך עולם הרפואה והן מתוך עולם הבישול והאפייה.
הדגמות במטבח השף- הדגמות של מגוון מנות חג מלוות בטעימות: מקלות בצק בציפוי תבלינים, טורטייה עם מתבלי גבינה, לביבות גבינה במגוון טעמים, סהרוני גבינה, פריטטה של גבינות ותפוחי אדמה ועוד הפתעות.
פינת טעימות חגיגית ולבנה- עם מבחר מתבלי גבינה, חלבות וכמובן חליטות הבית.

תה-ביסטרו מתחם באווירה קולינרית המציע שפע של חליטות הבית/קפה לצד עוגות גבינה, מאפים, מתבלי גבינות, פוקאצ’ות ופיצות מתובלות עם מיני תוספות היוצאים מטאבון נפוליטאני אמיתי אל מול נוף שדות התבלינים.

הפסטיבל מתקיים בבית לחם הגלילית, הכניסה לפסטיבל ללא תשלום, פעילויות היצירה והסדנאות בתשלום סמלי.
לפרטים נוספים ולבירור מועדי הפעילויות: 04-9533405 או בדף הפייסבוק.

למידע נוסף על חוות דרך התבלינים…

אין תגובות

השאר תגובה