טיול לשבת עם הילדים ופעילויות לכל המשפחה באתרי רשות הטבע והגנים

בית גוברין. צילום: מנו גרינשפן
בית גוברין. צילום: מנו גרינשפן

טיול לשבת עם הילדים בשבת באתרי רשות הטבע והגנים: בואו ליהנות מהרבה פעילויות לכל המשפחה באתרי טבע ברחבי הארץ- היום הבינלאומי לשמירה על בתי גידול לחים, קרקס בבשור, אומנות לחימה הכוכב הירדן, סיורי יום ולילה בקיסרי העתיקה או בבית שאן, פארק חושים בנחל שניר, סיורים במערות ובאתרים רבים, מפגש עם חיות ופריחות ועוד הרבה פעילויות לכל המשפחה

 

פעילויות נבחרות לכל המשפחה

קרקס ושוק כפרי על המים בפארק הבשור

בימי פסטיבל דרום אדום יבוא לפארק קרקס כפרי עם מופע מלהיב ובו להטוטנות, אקרובטיקה אווירית עוצרת נשימה, ליצנות מודרנית בשיתוף הקהל, ולסיום מופע אש מרהיב עין. בשולי הקרקס יהיו גם סדנאות למיומנויות קרקס לכל המשפחה: ג’אגלינג, קביים, הליכה על חבל, ועוד. מופעי הקרקס יתקיימו בשעות 12:00, 15:00.

בפסטיבל יתקיים גם שוק ססגוני ליד מעיינות הבשור הנובעים בלב הפארק, השוק מציע מכל טוב.
מעניין אתכם מה עוד יש בפארק? רוצים לראות עוד? ניפגש עם מדריכי רשות הטבע והגנים לסיור מודרך אל מוקדי העניין ברחבי הפארק: המעיין, גבעת המצפור, בית המושל המצרי, תצפית על נחל הבשור וגשר הרכבת, בשעות 11:00, 13:00 ו 14:00
איפה: גן לאומי פארק הבשור (אשכול)
מתי: ימי שבת בפברואר, בשעות 11:00-15:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

היום הבינלאומי לשמירה על בתי גידול לחים (יום רמסר)

מקטנטנים חבויים ועד גדולים מפורסמים, כולם זקוקים למים טבעיים למחייתם ולעזרתנו בהבטחת עתידם. הג’מוס, דג לבנון הירקון, שחריר הנחלים ורבים אחרים מחכים לפגוש אתכם בשמורת טבע עין אפק לחוויית גילוי וחקר מפתיעה ומרתקת.
בתוכנית: פינת החוקר הצעיר, שחקני רחוב, המחזה לכל המשפחה, עמדת תצפית עם טלסקופ, סיורים מודרכים, והסרט האור-קולי סיפורה של טיפה.

איפה: שמורת טבע עין אפק
מתי: ימי שבת 2.2, 9.2, בשעות 14:00-10:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

שמורת הטבע עין אפק. צילום: מנו גרינשפן

 

יום הצפרדע בירקון

בכל העולם, בחודש פברואר מציינים את יום בתי הגידול הלחים הבינלאומי. גם בבריכות החורף בתל אפק מציינים יום זה כמחווה לנופי העבר מלאי מקווי המים ובמיוחד נציין את מיני הדו חיים המצויים בסכנת הכחדה. ביום זה נקיים פעילות ייחודית מסוגה לכל המשפחה: הצצה אל החיים בבריכת החורף, תערוכת מיני הדו חיים של ישראל, משחקים וחידונים, סיורים מודרכים סביב בית הגידול הלח ומאפייניו ועוד.

איפה: גן לאומי ירקון תל אפק
מתי: שבת 2.2, בשעות 10:00-14:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

תל אפק – מנו גרינשפן

 

אומנות הלחימה של אבירי ימי הביניים

שחזור אומנויות לחימה- האומנות מלווה את האדם בכל שנות ההיסטוריה האנושית: במוזיקה, באדריכלות, בשירה, בפיסול, בציור, ועוד. חודש פברואר מוקדש לכל אלה בין כתליו של המבצר הצלבני בלוואר. בכל שבת ייפתחו סדנאות יצירה בהשראת הטבע והנוף סביב המבצר. במבצר נארח “אביר” מקבוצת אבירי ירושלים – קבוצה העוסקת בשחזור החיים בימי הביניים ונשמע על אומנות הלחימה של האבירים לפני 900 שנה. בפעילות יהיה ניתן להתנסות בקרב מתקופת הצלבנים (בתוך זירה). חוויה מיוחדת במינה!

איפה: גן לאומי כוכב הירדן
מתי: שבת 2.2, בשעות 14:00 -10:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

פעילויות לכל המשפחה בצפון

 

לגלות את המבצר מבעד לעדשת המצלמה
סדנת צילום משפחתית. האומנות מלווה את האדם בכל שנות ההיסטוריה האנושית: במוזיקה, באדריכלות, בשירה, בפיסול, בציור, ועוד. חודש פברואר מוקדש לכל אלה בין כתליו של המבצר הצלבני בלוואר. בכל שבת ייפתחו סדנאות יצירה בהשראת הטבע והנוף סביב המבצר, ומה בשבת הקרובה? בעידן הטכנולוגי שבו אנו חיים אנו מתעדים את המציאות בכל רגע נתון. הצילום הפך נגיש לכלל הציבור וכולנו נהנים לצלם. בואו לקבל טיפים לצילום נכון בטלפון החכם ולהתנסות בחוויה אומנותית בסדנת צילום לכל המשפחה בהנחיית יובל מורן.

איפה: גן לאומי כוכב הירדן
מתי: שבת 9.2, בשעות 10:30, 12:00, 14:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

מבצר כוכב הירדן. צילום: שגיא מורן

טיול במגפיים בנחל עיון

בשמורת טבע נחל עיון הנחל זורם בקניון יפהפה ובמפלי מים מעמק עיון באצבע הגליל אל עמק החולה.
בואו איתנו לסיור חורפי במגפיים ועם מטריות בין מפלי המים. נצפה בזרימה, בטבע ששינה את צבעיו, נחזה בפרחים המלבלבים ובעוד מראות חורף.
נקודת מפגש- חניון עליון של המושבה מטולה. הסעות (שאטלים) למעוניינים בתשלום (10 ₪ לאדם) יסיעו את המטיילים חזרה למכוניותיהם.

איפה: שמורת טבע נחל עיון
מתי: ימי שבת 2.2, 9.2, בשעות 10:00, 13:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.
בשבתות בהן צפוי גשם יש להתקשר למשרדי נחל עיון לוודא שהסיורים מתקיימים: 04-6951519.

 

יחמור, אלון וכלנית נפגשים בחורשת טל

חורשת טל משנה את פניה בחודשי החורף- החרמון הלבן מתנוסס מעל, הכלניות פורחות בשלל צבעים והיחמורים מחליפים קרניים לקראת העונה הבאה. אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לסיור מודרך שבו נחזה בפריחת הכלניות, נשמע אודות עצי האלון העתיקים שגילם מגיע ל-200 שנה ויותר, ונברר מדוע ישנם יחמורים בחורשת טל.
היציאה לסיור מותנת בפריחת הכלניות ומסך הסיור עד כשעה וחצי.

איפה: גן לאומי חורשת טל.
מתי: ימי שבת 2.2, 9.2, 16.2, בשעות 11:00, 13:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר.
בשבתות בהן צפוי גשם, יש להתקשר למשרדי חורשת טל לוודא כי הסיורים מתקיימים: 04-6942440

חורשת טל. צילום: דודו פרו

 

פארק החושים בנחל שניר

אתם מוזמנים לטייל במסלול לכל המשפחה בשמורת טבע נחל שניר. המסלול משלב חוויה חושית וחיבור לטבע: מגע במים, באדמה, בעץ ובאבן, והצצה לעולמן של חיות הבר. אורך המסלול החדש כ-500 מטרים ובו ארבעה מקטעים: כל מקטע מייצג בעל חיים שחי בשמורה, לכן נזחל במחילת הדורבן ונקפוץ לביקור בביתו של שפן הסלע, למשל.
בהליכה במסלול המעגלי תתבקשו לחלוץ נעליים על מנת שתוכלו לחוש את סביבתם של בעלי החיים ואת הטבע בכלל בדרך מיטבית.
ההליכה היא על משטחים שונים: בוץ, אבנים, שבבי עץ, הליכה בתוך פלג מים ועוד סוגי מדרך.
מחכים לכם עם עוד הפתעות בפארק החושים.

איפה: שמורת טבע נחל שניר
מתי: ימי שבת בפברואר, בשעות 10:00-15:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

פארק החושים בנחל שניר. צילום: חגי שלמה

 

תל חצור – ראש כל הממלכות

בואו לשמוע את סיפורה המופלא של העיר העתיקה חצור. נלווה אתכם בינות העתיקות, נספר לכם על הכנענים, על יהושע בן נון, על המלכים שלמה ואחאב ונראה לכם את המבנים המופלאים שבנו מלכי חצור ותושביה, מתקופת הכנענים ועד גלות עשרת השבטים.הסיורים בהדרכת מתנדבי גן הקהילה – תל חצור.

איפה: גן לאומי תל חצור
מתי: ימי שישי ושבת בשעות 10:00, 12:00
​ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

תל חצור. צילום: דורון ניסים

 

ציפורי עיר המשנה

בואו להלך ברחובות הקארדו והדקומנוס ולחזות בעושר הפסיפסים המספרים לנו על חיי תושבי העיר בעבר. על מסך ענקי נצפה בסרט על העיר ועל פועלו של רבי יהודה הנשיא, חותם המשנה. הסיורים בהדרכת מתנדבי גן קהילה – מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים.

איפה: גן לאומי ציפורי
מתי: ימי שישי, בשעה 11:00, ימי שבת, בשעות 11:00 ו-13:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

חווית המשנה בציפורי. צילום: שרון גולדזון

 

לגלות אוצר בסיור קצר בחמת טבריה העתיקה

סיור מודרך למשפחות. בואו לסייר במעיינות המרפא העתיקים, שאליהם ירד רבי שמעון בר יוחאי להירפא. נבקר בחמאם התורכי ובבית הכנסת הקדום בעל רצפת הפסיפס מהיפות בארץ. ניהנה ממופע אורקולי חדש, המספר את סיפור בית הכנסת וחמת טבריה העתיקה. המטיילים מוזמנים לשכשך רגליים במי המעיינות החמים בבריכות השכשוך החדשות. הסיורים בהדרכת מתנדבי גן קהילה – מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים.

איפה: גן לאומי חמת טבריה
מתי: ימי שישי, בשעות 11:00, 12:00, ימי שבת, בשעות 11:00, 12:00 ו-13:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

טבע מדבר – תמונה בארבל שווה אלף מילים
אנו מכריזים על פתיחת תחרות הצילום המסורתית בגן לאומי ושמורת טבע ארבל-.לתפוס את הרגע ולהנציח את המראה. התחרות מיועדת לכולם – אוהבי הטבע, אוהבי המורשת והארכיאולוגיה. מצלמים את ​היופי מנציחים את הרגעים. צילום תמונת טבע חי צומח או דומם, הקשורים לארבל, במהלך ביקור בארבל. את התמונות יש לפרסם בפייסבוק של גן לאומי ושמורת טבע ארבל. לזוכים בתחרות יחולקו פרסים ותמונותיהם יוצגו בתערוכה במבואת האתר. ניתן להיכנס לתקנון התחרות בדף האתר של גן לאומי ושמורת טבע ארבל באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.

איפה: גן לאומי ושמורת טבע ארבל
מתי:
 שבת 9.2 עד יום ראשון ה-31.3.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים. 

 

 

מצוק הארבל בחמשת החושים

מצוק הארבל מתנשא בגובה 181 מ’ מעל פני הים, ובו תצפיות עוצרות נשימה על בקעת כנרות והרי הגולן והגליל. נצא לסיור תצפיות קצר באתר, נשמע על הקרב בין הורדוס למתנגדיו היהודים, שהסתתרו במערות הארבל, נשקיף על הר ניתאי ונשמע על הייחוד של מצוק הארבל וערכי הטבע שבו. הסיורים בהדרכת מתנדבי גן קהילה – מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים.

איפה: גן לאומי ושמורת טבע ארבל
מתי: ימי שישי ושבת, בשעות 10:00-13:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

זריחה בגן לאומי ארבל
זריחה בגן לאומי ארבל. צילום: מוטי בוהדנא

נפלאות בית שאן העתיקה

בואו להכיר את חיי התושבים הרומיים. נבקר בתיאטרון המפואר, נהלך ברחובה הראשי של העיר, הקארדו, נסייר בבית המרחץ ונתוודע אל טיכה – אלת המזל של העיר. הסיורים בהדרכת מתנדבי גן קהילה – מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים.

איפה: גן לאומי בית שאן
מתי: ימי שישי ושבת, בשעות 10:30 ו-11:30.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

בית שאן
בית שאן. צילום: דורון ניסים

 

רזי העיר כורזים

הנכם מוזמנים למסע בזמן, לביקור בעיירה היהודית כורזים, בתי המגורים הבנויים באבן הבזלת משמרם את הסגנון של כפרי היהודים בגולן. נסייר ברחובות העיר, מקווה הטהרה ובית הכנסת המפואר, ונשמע את סיפורן של תעשיית שמן הזית וטחינת החיטה -שהייתה ידועה באיכותה, כראויה לעלות לבית המקדש, שהקנו לעיירה עושר ופאר. הסיורים בהדרכת מתנדבי גן קהילה – מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים.

איפה: גן לאומי כורזים
מתי: ימי שבת, בשעות 10:00-14:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

גן לאומי כורזים. צילום: ראובן ריבן

 

הנשר והיחמור בגובה העיניים

סיור בשמורה ששרדה את השרפה הגדולה. שמירת טבע, חוף מבטחים ומקום רבייה לבעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה. החי בר כרמל הוא מפעל אישוש והשבה של חיות בר לנוף ארצנו. נסייר בשמורה בין הנשרים, היחמורים, אייל הכרמל, עזי בר ועוד.

איפה: שמורת טבע חי-בר כרמל
מתי: ימי שבת, בשעות 10:00, 12:00, 14:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

חי בר כרמל
חי בר כרמל. צילום: מנו גרינשפן

בעקבות הקדמונים בנחל מערות

בואו ליהנות בשמורת טבע נחל מערות, וללכת בעקבות הקדמונים באתר של טבע ושל מורשת עולמית. סיור מודרך העובר בין שלוש מערות: מערת התנור- אתר חפירה פרהיסטורי מרשים בו נמצאה ה’ליידי מהטאבון’, מערת הגמל בה תצוגה של חיי הנוודים– ציידים ולקטים ומערת הנחל – מערה טבעית הארוכה בכרמל, ובתוכה מוקרן חזיון אורקולי על חיי הקדמונים. באתר מסלולי הליכה בטבע בדרגות קושי שונות, ושביל רגליים יחפות בחניון יום. את הסיורים ידריכו מדריכים מתנדבים ב’גן קהילה’ של רשות הטבע והגנים.

איפה: שמורת טבע נחל מערות
מתי: ימי שבת, בשעות 10:15 ו 12:15
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

שמורת נחל מערות, שביל הרגליים היחפות, אטרקציות בחוף הכרמל
שביל הרגליים היחפות בשמורת נחל מערות. צילום: רינת רוסו, רשות הטבע והגנים

 

עששיות בקיסריה העתיקה

סיור ערב חווייתי בעתיקות קיסריה, בליווי עששיות, כולל מעבר סתרים סודי המוביל אל העיר העתיקה, ביקור בנמל העתיק ובהיפודרום. הזדמנות לראות את קיסריה באור אחר.

איפה: גן לאומי קיסריה
מתי: כל שישי בינואר ופברואר
מחיר: מבוגר 55 ₪, ילד 45 ₪; מנויים: מבוגר 45 ₪, ילד 35 ₪.
בהרשמה ותשלום מראש בטלפון 3639*

טיילת החומות בקיסריה. צילום: ליאור אבולעפיה

מקום טוב באמצע בתל מגידו

בואו לבקר בתל מגידו אשר ידע תקופות רבות ומרתקות של התיישבות, את שער העיר שבו ישבו הנביאים ונערך המסחר, את המקדשים הרבים הפזורים בעיר, את הפולחן המסתורי שכלל קריאה בכבד, את  האורוות ואת מפעל המים המפואר. סיור בדגש ארכיאולוגי. חלק מהסיורים יערכו בשפה הרוסית, יש לברר באתר לפני ההגעה. הסיורים יודרכו על ידי מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים.

איפה: גן לאומי מגידו
מתי: ימי שבת, בשעות 10:00 ו 12:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

תל מגידו – אבי בהרי

 

בית שערים פותחת שעריה

סיורים מודרכים בבית שערים הקלאסית, הפותחים צוהר אל עולם המשנה ומורשת העם היהודי. הסיורים מועברים על ידי מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים

איפה: גן לאומי בית שערים
מתי: מדי יום, בשעות 10:00, 11:00 ו-12:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

בית שערים
בית שערים. צילום: מנו גרינשפן


לצאת מהשגרה במערות המנורה

סיור ייחודי למערות החדשות בגן הלאומי בית שערים, המעוטרות בתבליטים וכתובות המספרים את סיפורו של העם היהודי וסיפור המנורה בארץ ישראל מלפני 1800 שנים. הסיור יוצא רגלית ממגרש החניה באתר וחוזר דרך ואדי יפה ופורח. הסיור מועבר על ידי מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים.
יש להצטייד בכובע, מים, נעלי הליכה ופנסים. מתאים לילדים מגיל 7 ומעלה.

איפה: גן לאומי בית שערים
מתי: ימי שישי ושבת, בשעות 10:30 ו-11:30
מספר המשתתפים מוגבל. בהרשמה מראש בטלפון הגן הלאומי: 04-9831643.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

רוב פאר והדר בקיסריה העתיקה

סיור בן 45 דקות הכולל טעימה היסטורית וארכיאולוגית מהעיר המפוארת קיסריה. נסייר בעיר הצלבנית, נשמע על עלילות המלך הורדוס, ונחווה את הבריזה של הים המפואר של קיסריה. את הסיורים ידריכו מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים ויצאו במקביל משער הנמל (השער הצלבני) ומשער התיאטרון (השער הדרומי). הסיורים יודרכו על ידי מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים.
איפה: גן לאומי קיסריה
מתי: ימי שבת, בשעות 11:00, 12:00 ו-13:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

פעילויות לכל המשפחה במרכז

 

מערת הנרות  – סיור מודרך במערת הנטיפים בשפה הערבית

בכל יום שישי ראשון בחודש יצא סיור מודרך במערת הנטיפים בשפה הערבית. מערת הנטיפים שבהרי יהודה היא מערה קטנה ומרהיבה. היא מתייחדת במגוון עשיר של נטיפים וזקיפים דמויי נרות, ומכאן שמה המוכר של המערה בשפה הערבית: “מערת הנרות”. בואו לעולם שלם של צורות וצבעים מתחת לאדמה, שמצית את הדמיון. המשתתפים בסיור ישמעו כיצד נוצרה המערה ואיך גילו אותה, ויוכלו להתרשם מקרוב מאוסף הצורות המיוחד שבה.

איפה: שמורת טבע מערת הנטיפים
מתי: שישי 1.2, בשעה 10:30.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר.

מערת הנטיפים.

 

חופסיור של הטבע בחוף פלמחים

מדי שבת בחודש פברואר( למעט השבת האחרונה) יתקיימו הדרכות על המצוק ובחוף הים בנושאי טבע, מורשת ונוף עם מדריכי רשות הטבע והגנים. נקודת המפגש לסיור היא “מרכז השירות למטייל” עם כוס תה חם.

איפה: גן לאומי חוף פלמחים
מתי: ימי שבת 2.2, 9.2, 16.2, בשעות 11:00 ו- 13:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר.

גן לאומי חוף פלמחים. צילום: רשות הטבע והגנים

 

צומחים על ההר בקסטל

אתר הלאומי הקסטל מתנשא על ראש גבעה, ממנה נשקף נופם עוצר הנשימה של הרי יהודה מכל עבר. העומד על הגבעה יוכל להבחין בסביבה הירוקה המיוערת המאפיינת את מרבית שטחי הרי יהודה בעוד גבעת הקסטל עצמה חשופה. הקהל מוזמן לסיור בעקבות הלוחמים שגבורתם הביאה לצמיחתה של העיר ירושלים והסביבה אך גם לשמוע את סיפורה של צמחיית ההר: לאן נעלמו האורנים ואילו צמחים הפתיעו במקומם. בתום הסיור יתכבדו המשתתפים בכוס תה צמחים.

איפה: אתר לאומי הקסטל
מתי: ימי שבת בפברואר, בשעות 10:00, 12:00, 14:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

הקסטל שבוע מורשת חנוכה 2018
הקסטל. צילום: דניאלה תורג’מן

 

יש לי פריחה – בבית גוברין
בחודש פברואר נצבע בית גוברין בשלל צבעים. מרבית העצים מלבלבים בירוק והשטחים הפתוחים מוריקים, ביניהם נקודות צבע של פריחה ססגונית של פרחי הבר, מרבדי אדום של כלניות ומקבצים של עצי שקד בפריחה לבנה ומרשימה.
מוזמנים להכין את המצלמות, לתעד את המשפחה שלכם בנופים הקסומים.
מדריכי רשות הטבע והגנים יחכו לכם במתחם המערה הצידונית ( חניה ג’) ויזמינו אתכם להצטרף לסיור פריחה מיוחד בן שעה ורבע על שביל הפריחה.
הסיורים יצאו בשעות: 11:00, 12:00, 13:00 ו- 14:00. הסיור מתאים לכל המשפחה, אינו מותאם לעגלות ילדים

איפה: גן לאומי בית גוברין
מתי: ימי שבת 2.2, 9.2, 23.2, בשעות 11:00 עד 14:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

ט"ו בשבט 2019: שקדיה פורחת בבית גוברין
שקדיה פורחת בבית גוברין. צילום: מנו גרינשפן

צב קריאה לצבי ים

בואו להכיר את המרכז הארצי להצלת צבי-ים, בו מטפלים אנשי רשות הטבע והגנים בצבי-ים פצועים וחולים. במרכז ההצלה, הסמוך למכמורת שבעמק חפר, ניתן לשמוע את סיפורם, להבין את הסיבות להיותם בסכנת הכחדה בעולם והמאמצים הנעשים בישראל למנוע זאת, וכיצד אנו, ילדים ומבוגרים, יכולים לעזור להם בקלות. מיועד לגילאי 6 ומעלה.

איפה: המרכז הארצי להצלת צבי ים
מתי: ימי שבת  2.2, 16.2, 23.2
בהרשמה ותשלום מראש בטלפון 3639*
מחיר: 35 ₪, מנוי 25 ₪.

צב ים. צילום: שלומי פלניצקי

עין כרם מתהדרת בלבן

לכבוד ט”ו בשבט מוזמנים לסיור חורפי בגן לאומי עין כרם. נטייל ביער ירושלים המפתיע בפריחת הרקפות, אט אט נרד אל הפרובאנס של ישראל – שכונת עין כרם –  המתהדר בפריחת השקדיות, נסייר בסמטאותיה הציוריות של השכונה , בין כנסיות, אנשים וסיפורים מעניינים.

איפה: גן לאומי עין כרם
מתי: שבת 2.2
בהרשמה ותשלום מראש בטלפון 3639*
מחיר: מבוגר – 45 ₪, ילד – 30 ₪; מנויים: מבוגר – 25 ₪, ילד – 20 ₪.

 

 

פעילויות באזור יהודה ושומרון

 

מדריך טיול קולי באתר
המדריך הקולי שלוקח אתכם למסע חווייתי תרבותי ומעבר לזמן – צאו לטייל עם חברים או עם בני המשפחה באתר ועם מערכת ההדרכה הקולית החדשה שלנו, עצרו בנקודות העניין וצללו יחד בהנאה אל העבר.

איפה: באתר השומרוני הטוב ובפארק (גן לאומי) קומראן
מתי:
מדי יום ובשעות פעילות האתר.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

הנביא של כולם

קהילת מתנדבי נבי סמואל של רשות הטבע והגנים מזמינה אתכם לסיור ללא תשלום באתר. סיור מרתק בגן לאומי שמואל הנביא (נבי סמואל) בעקבות אמונות ומסורות, כובשים וסיפורי קרבות. נעלה לתצפית הגג המרהיבה הצופה על ירושלים והסביבה, נציץ בגן הארכיאולוגי, נבקר במחצבה הקדומה, נחצה את גן המקלט לצמחים מוגנים ונרד למעיין חנה.

איפה: פארק (גן לאומי) נבי סמואל
מתי: ימי רביעי וחמישי, בשעה 14:00, ימי שישי בפברואר , בשעה 10:30
עוד באתר:
ניתן להזמין סיורים ללא תשלום בהדרכת מתנדבים בתיאום מראש ובימים א-ה בלבד.
להזמנת סיורים באתר או סיורי חלאקה יש לתאם במרכז חינוך והסברה שומרון: 09-9539222
ללא תשלום.

 

ההר המבורך
סיור באתר הר גריזים עם מתנדבי אתר הר גריזים בין ברכה לקללה, שכבות הזמן ונופי בראשית. במהלך הסיור נשמע על עולמם של השומרונים שגרים בשכונה הסמוכה, נציץ לבתי המגורים מהתקופה ההלניסטית, נאתר את שרידי בית המקדש השומרוני שנמצאו במקום וננסה לזהות את קבר יוסף ממרפסת העץ הצופה מהאתר לעיר שכם המונחת ככף היד למרגלות ההר. נקנח במבואת ההקרנה והסרט החדש המוצג באתר.
*מומלץ להצטייד בלבוש מחמם (מעיל)

איפה: אתר הר גריזים
מתי:
ימי שישי בפברואר, בשעה 11:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

הר גריזים. צילום: ערן קרזל

פוגשים דרקון
הידעתם שהשפירית מכונה גם זבוב דרקון (dragonfly) והיא החרק המהיר בעולם? בואו להכיר את החרק היפהפה שמרחף לו בקלילות מעל מקווי המים ואת הדיירים האחרים שמקווי מים הם ביתם. נטייל, נצטלם ואולי גם נזכה בפרסים בתחרות PHOTO-FROG בשמורת עינות צוקים. הצטרפו אלינו לסיורים מודרכים בשמורה החבויה, ובדרך נפגוש שלל הפתעות וחוויות: פינות מומחזות, מספר סיפורים, מוזיקה בטבע, חידות ויצירה, וכמובן נפגוש את הדיירים. למיטיבי שמע  ואוהבי ידע יצא סיור עומק בשעה 10:00 ובדרך ימתין לנו חוקר אקוואטי.

איפה: שמורת טבע עינות צוקים
מתי: שבת 9.2, בשעות 14:00-9:00 בכל שעה עגולה.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

חוזרים לשמורה החבויה

סיור טבע חווייתי משפחתי בנאת המדבר שבשמורת עיינות צוקים שכיית חמדה יפהפייה המסתתרת בין מעיינות וצמחייה עשירה. נשמע את סיפורן של הנמלה האורגת וברקנית האשל שחיות על שפת האגם הנמוך בעולם ומתמודדות עם נסיגתו. בשמורה מקום מוצל לפיקניק ובריכות מים לשכשוך.

איפה: שמורת טבע עינות צוקים
מתי: ימי שישי ושבת, הסיורים יצאו בשעות 10:00, 12:00 , 14:00.
ימי שישי וראשון יתקיימו גם סיורים באנגלית בשעות 11:00, 13:00.
ימי שישי יתקיים גם סיור בערבית בשעות 11:00, 13:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

עין פשחה – עיינות צוקים. צילום: דורון ניסים.

 

תל חברון הקדומה
סיור מרתק בחברון הקדומה, בירתו הראשונה של רועה הצאן דוד, צעיר בניו של ישי מבית לחם, שבה הוכתר ועליה מלך כ- 7 שנים עד לכיבוש ירושלים והכתרתה כבירת ממלכת יהודה. במהלך הסיור באתר בין עצי הזית העתיקים הפזורים באתר ניתן לראות את שרידי “חומות הענקים” כפי שתיאורם המרגלים בסיפור המקראי. ובקרבת מקום נפגוש גם מקוואות מהגדולים שנמצאו בארץ גתות בית ייצור לכלי חרס מבני מגורים. הצטרפו לחוויה מרתקת במקום בו הכול החל.
בנוסף: ניתן לשלב עליה לציון קבר ישי ורות, לערוך ביקור גם מערת המכפלה ובמיצג “לגעת ברוח” שבמרכז המבקרים שבבית הדסה (המיצג בתשלום).
היכן: תל חברון (תל רומיידה)
מתי: ימי רביעי, כל שעה עגולה, בשעות: 10:00-14:00, ימי שישי, כל שעה עגולה, בשעות: 10:00-13:00 .
ללא תשלום

ארמון נופש מלכותי

סיור במקום שבו בחר המלך הורדוס הגדול להקים את אחוזת הקבר שלו ונתן לו את שמו. נהנה מתצפית נוף מרהיבה למדבר יהודה וירושלים, נבקר בארמון מבוצר, נרד למאגרי המים ונתרשם משרידי קבר הורדוס שנחשפו לאחרונה באתר.

איפה: פארק (גן לאומי) הרודיון
מתי: ימי שבת בפברואר, בשעה 12:00, סיור באנגלית בימי שישי בפברואר בשעה 12:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

הרודיון. טיולים עם התנך, מסלולי טיול מומלצים
הרודיון – צילום: דורון ניסים, רשות הטבע והגנים

 

פקח במגפיים
הטבע שלנו יפה גם בחורף, בו תופעות ומראות ייחודיים לעונה זו: בורות שמתמלאים במי גשם, נחלים זורמים בשצף קצף,  ציפורים חורפות ושלל צבעים וריחות. צאו מהבית ובואו לשמורת הטבע למפגש מרתק עם הפקח ולסיור חורף במגפיים, במעיל ובמטרייה. התה עלינו!

איפה: שמורת טבע עין פרת, נחל פרת
מתי: ימי שבת בפברואר, בשעות 11:00 ו- 13:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

ציידי השטפונות

חולמים לראות שטפון רב עוצמה? הירשמו לסיור דרך מוקד המידע שלנו ואנו “נקפיץ” אתכם לטיול ביום בו תהיה סבירות גבוהה לצפות בשיטפון. הצטרפו לצוות המדריכים שלנו שיובילו אתכם בבטחה אל הנחלים המדבריים הזורמים בעזרת עדכונים מהשטח תיהנו מחוויה מסעירה ותלמדו על דרכי היווצרות של השיטפונות, על האקלים המדברי ועל הסכנות הכרוכות בכך.
המסלול המדויק ייקבע בהתאם לדיווחים מהשטח על הזרימות בנחלים.

איפה: צפון מדבר יהודה
מתי: מועד הטיול ייקבע בהתאם לתנאי מזג האוויר ובהתראה קצרה.
מוקד המידע יהיה בקשר טלפוני עם הרשומים לאחר קביעת המועד הסופי לטיול.
בהרשמה ותשלום מראש בטלפון 3639*
מחיר: מבוגר – 45 ₪, ילד – 30 ₪; מנויים: מבוגר – 25 ₪, ילד – 20 ₪.

ציידי השטפונות - גשר נחל אוג
ציידי השטפונות – גשר נחל אוג

 

קיום הפעילויות מותנה במזג האוויר. ניתן להתעדכן בזמן אמת דרך מוקד רשות הטבע והגנים 3639* ובאתר www.parks.org.il

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חלק מהאירועים בתשלום וחלקם בחינם

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה