פסטיבל האביב 2008

פסטיבל האביב 2008

פסטיבל האביב הבינלאומי ה-9 ראשון-לציון יתקיים בין ה-3 ל-12 לאפריל בהיכל התרבות ראשון-לציון, בירושלים, פתח תקוה, הרצליה, מודיעין וקריית חיים עם 200 אמנים מפולין, אנגליה, ספרד, גיאורגיה, ארגנטינה, ארצות הברית ו-140 אמנים מישראל ייקחו חלק השנה בפסטיבל.

פסטיבל האביב הזוכה להצלחה מדי שנה ולאלפי מבקרים יכלול מופעים בינלאומיים מכל תחומי הבמה ומחוות מיוחדות לאמנים ישראלים לכבוד חגיגות ה-60 למדינה, בחגיגת התרבות של ראשון לציון.

עיקר המופעים בפסטיבל מיועדים לקהל מבוגר או לבני נוער ולא לילדים ושעות המופעים בהתאם בערב, למעט מופע כלי הנקישה של חן צמבליסטה ורביעיית קואדרופוניק מפולין המיועד גם הוא לקהל מבוגר או לילדים גדולים חובבי מוסיקה שיתקיים ביום שישי בצהריים.

לא תשארו לבד בחושך… מסתבר שהשנה הוכרזה כשנת פולין בישראל ופסטיבל האביב הבינלאומי ראשון לציון, ישמש כבמה המרכזית לאירועי שנת פולין בישראל ולארח שישים אמנים בארבעה הרכבים של מוסיקה ומחול.

מחירי הכרטיסים נעים בין 90 – 150 ₪. כרטיסים: היכל התרבות ראשון לציון 03-9488688

עוד בפסטיבל מדי ערב לאחר המופעים באולם (בשעה 22:00) ערבי שירה בשיתוף הקהל ב"קונצ’רטו לקפה" – הכניסה חופשית.

הנהלת הפסטיבל: מ"מ מנכ"ל היכל התרבות:גיל בלט, מנהל אמנותי: יוסי שיפמן, מפיקה: מירי שמיר

קואדרופוניק + חן צימבליסטה (פולין וישראל)
אחד המפגשים המרתקים ביותר בעולם המוסיקה במאה העשרים הוא המפגש בין הפסנתר (כלי הקשה באפיו ובטכניקת הנגינה) עם כלי נקישה מקוריים. המפגש, לעתים התמודדות ולעתים הרגשת היחד, סקרנו מלחינים רבים. מפגש כזה מבטיח מוסיקה קאמרית מסוג אחר וגדולי היוצרים במאה העשרים נסחפו אליו ולתוכו זרמו גם הנגנים בכלים עצמם שבקשו עוד ועוד עיבודים.  מפולין מגיעה רביעייה "קואדרופוניק" שחבריה הם שני זוגות (על הבמה ובחיים) צמד הפסנתרנים "לוטוסלבסקי" (אמיליה סיטאש וברתולומיאו וואסיק)  ושני נגני כלי הנקישה "הוֹבּ-בּיט" מגדלנה קורדילסינסקה ומילוש פקאלה.

כאן בפסטיבל מצטרף אליהם  אשף כלי הנקישה שלנו חן צימבליסטה שינגן אתם שתי יצירות מרתקות. הארבעה מנגנים ביחד בין היתר את שיאה של הקלאסיקה יצירתו הנודעת והמרתקת של ברטוק סונטה לשני פסנתרים וכלי הקשה, ויצירות של ג’ורג’ קראם "מיקרוקוסמוס", יצירות לוצ’נו בריו והמלחין הדני קים הֶלוֶוג,  כמו גם עיבודים מיוחדים, ליצירות קלאסיות נודעות וכמובן עיבורים למוסיקה עממית פולנית.
ראשון לציון   היכל התרבות  יום ו’ 11.4.08 בשעה 13:30
מודיעין  היכל התרבות   מוצ"ש 12.4.08 בשעה 21:00

Third World Revolution
תזמורת המהפכה  (ישראל) מארחת  את  ""Third World Love – (ישראל- ארה"ב)

אבישי כהן, חצוצרה
עומר אביטל, קונטרבס 
יונתן אבישי פסנתר
דניאל פרידמן תופים
 
"תזמורת המהפכה"  היא מיזם ייחודי בנוף המוסיקה הישראלי.  את התזמורת שחבריה  "נראים כמו תזמורת אבל חושבים כמו הרכב רוק" ייסדו לפני שלוש שנים רועי אופנהיים וזהר שרון. זוהי תזמורת סימפונית שבה מנגנים לא פחות משלושים!! נגנים מצטיינים, ברובם בוגרים וסטודנטים למוסיקה מהאקדמיות למוסיקה בתל-אביב ובירושלים. מייסדי התזמורת שואפים להפיק לפחות שני מיזמים מקוריים בשנה. כל המיזם אירוע מוסיקלי בעל קונספט אמנותי מגובש המבוסס על יצירות ישראליות מקוריות לתזמורת, בשילוב יוצרים, רעיונות וכלים מתחומי אמנות שונים.
"אנו רואים ב"תזמורת המהפכה" מקבילה לחברת סטארט-אפ ששדה פעילותה הוא עולם התרבות. התזמורת מבקשת למלא חלל קיים בעולם המוסיקה והתרבות, ולהקים  קשר לקהלים שבדרך כלל אינם נחשפים למוסיקה הנחשבת קלאסית," אומרים מייסדיה. התזמורת השתתפה בפסטיבל ישראל 2006, בפסטיבל צלילים במדבר, בפסטיבל ירושלים לאומנויות, והשנה תשתתף בפסטיבל האביב הבינלאומי ראשון לציון.

הרכב הג’ז ((Third World Love שלושה ישראלים ואמריקני, השתתף בפסטיבל האביב לפני מספר שנים, ואירח את איברהימה קונטה,  נגן קוֹרָה מסנגל.  מאז שמו של ההרכב הולך לפניו בהופעותיו בארצות הברית,  ספרד וישראל. מאז היו נגני ההרכב לאחת מלהקות הג’ז האהובות, המקובלות והממלאות האולמות במועדוני הג’ז הרבים בישראל. בימים אלה הולכת ונשלמת כתיבת העיבודים ליצירות במופע המשותף להם ולתזמורת המהפכה בפסטיבל.
ראשון לציון  היכל התרבות  יום ה’ 3.4.08 בשעה 20:30
ירושלים  תיאטרון ירושלים יום ג’ 8.4.08 בשעה 21:00 

בית האופרה של טביליסי  (גיאורגיה)
לאחר הביקור ההיסטורי המרגש הראשון של בית האופרה בפסטיבל האביב הבינלאומי, בשנת  2003 (שנת מלחמת המפרץ) זוהי הזדמנות  לארח שוב בישראל יותר מ-100 זמרים,  כעשרה סולנים מהטובים שבזמרי הבית,  ונגני התזמורת של בית האופרה הנפלא. בית האופרה הממלכתי של טביליסי  נוסד לפני  155 שנה. כיום מנהל אותו הבמאי דיוויד סַאקוַורַארלידזה, (שביים את "פעורי פה" של חנוך לוין בטביליסי), והמנהל המוסיקלי הוא המנצח זאזא אַזמַאיפַּרַשווילי.
בית האופרה מונה מאות אמנים, בהם תזמורת סימפונית, אנסמבל זמרים סולנים, מקהלה ולהקת בלט. רפרטואר הבית, כולל את מיטב המסורת האירופית, מוצרט, ורדי, פוצ’יני,  צ’ייקובסקי ויצירות של מלחינים גיאורגיים קלאסיים מסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.
בבית אופרה זה צמח בין היתר זמר הבס הנודע פאטה בורצ’ולאדזה, שמרבה להופיע באופרה הישראלית. יוצר אחר שעבד עם בית האופרה הוא הבמאי רוברט סטורואה, המוכר בישראל בזכות ההפקות "מעגל הגיר הקווקזי" ו"ריצ’רד השלישי"  שהציג בפסטיבל ישראל ו"פעורי פה" של חנוך לוין ו"המלך ליר" שביים בתיאטרון הקאמרי.

בתכנית:
"פליאצ’י" (ליצנים) של ליאונקוואלו, בהפקה בימתית מלאה לאופרה

העלילה (בקצרה):  מערכה 1: קבוצת שחקנים של מנהל התיאטרון, קַניוֹ, מגיעה לכפר. אופיו הקנאי של קניו, בולט מייד עם כניסתו לבמה כשהוא מגיב לשמועה שטוניו חושק באשתו נדה. טוניו שנדחה על הסף על-ידי נדה  מבקש נקם. זה נמצא לו כשהוא מאזין לשיחה בין נדה לסילוויו, המתכננים להימלט לאחר המופע באותו לילה. טוניו מדליף את המידה לקניו הקנאי, שמגיע עם סכין שלופה, אבל מאחר למצוא את המאהב. הוא תובע מאשתו להסגיר לו את שם מאהבה, אך ללא הצלחה. בֶּפֶּה מסלק את הסכין מידיו, וההצגה עומדת להתחיל.
ההצגה -מערכה 2: ארלקינו (בפה) שר סרנדה לקולומבין (נדה). טדאו (טוניו) מחזר אחריה ונדחה – כמו בחיים מנוחת ארלקינו וקולומבין, מופרת עם הגעתו הבלתי צפויה של פליאצו (קניו) השומע על הבמה מפי השחקנים טקסט זהה לטקסט

כשמע מאשתו ומאהבה בחיים, זמן קצר קודם. קניו אינו מבדיל בין המציאות לבין דמיונו וחוזר על הבמה, על תביעתו להסגיר את שם המאהב. נדה מסרבת וממשיכה בתפקידה. קניו נועץ בבטנה סכין. היא זועקת לעזרה, סילוויו מגיע, וגם הוא מוצא את מותו מסכינו  של קניו. טוניו מודיעה לקהל ש"הקומדיה הסתיימה".

 מנהל מוסיקלי, מנצח-זאזא אַזמַאיפַּארַשווילי
במאי-טֶמוּר צ’חֶיידזֶה
עיצוב במה ותלבושות-גיאורגי אלכסִי-מֶסחישווילי
כוריאוגרפיה-אירַקלי שֶנגֶליָה
דמויות
קַניו, ראש הלהקה, פאליאצו בהצגה-תֶיימוּרַז גוּגוּשווילי
נֶדָה, אשתו, קולומבין בהצגה-מַקוַולָה אַספָּנידזֶה
טוֹניוֹ, ליצן, טדיאו בהצגה-סוּלחַן גוֶולֶסיַאני
בֶּפֶּה, שחקן, ארלקינו בהצגה-גִיַא מַאחַארַאדזֶה
סילוויוֹ, בן הכפר-זַאל חֶלַאיָה
בני הכפר-מקהלת האופרה
תזמורת האופרה

ראשון לציון  היכל התרבות  יום ג’ 8.4.08 בשעה 20:30

קונצרט גאלה אופראי – גיאורגיה
100 זמרים ונגנים במופע אופרה חגיגי!
גם הגאלה הגיאורגית שונה במהותה. הבסיס הוא הגאלה המוכרת תזמורת בית אופרה וכעשרה סולנים שמנעימים ומרשימים בקולותיהם. אלא שבטביליסי המופע הזה הופך לחגיגה אופראית עם תלבושות, תפאורה חגיגה של צליל וצבע. מופע מוסיקלי מעומד במיוחד לפסטיבל האביב ובו מבחר אריות, אנסמבלים  ופרקי מקהלה של גדולי המלחינים: ורדי, פוצ’יני, צ’ייקובסקי, דוניצטי, ביזה , ולצדם להיטים של גדולי מלחיני גיאורגיה, בהם פליאשווילי, לגידזה, טקטקישווילי .   
קריית חיים  תיאטרון הצפון  יום ו’ 4.4.08 בשעה 21:00
הרצליה  היכל אמנויות הבמה מוצ"ש 5.4.08 בשעה 21:00
ירושלים  תיאטרון ירושלים יום א’ 6.4.08 בשעה 21:00 
ראשון לציון   היכל התרבות  יום ב’ 7.4.08 בשעה 20:30

פסטיבל האביב הבינלאומי ראשון לציון
גאה להיות הבמה המרכזית לאירועי שנת פולין בישראל ולארח
שישים אמנים בארבעה הרכבי מוסיקה ומחול

המופעים מפולין  בתמיכת מכון אדם מיצקביץ’ ומממשלת פולין – במסגרת שנת תרבות פולין בישראל.

Carpe Diem (תפוס ת’יום) – תיאטרון המחול הפולני – פוזנן
מופע מחול ותיאטרון מדהים ומרתק,  לאוהבי התיאטרון המחול ואמנות הבמה הטוטאלית בהשתתפות 24 רקדנים  ושני נגנים על הבמה במוסיקה מקורית מגוונת ועשירה ביותר. 
היוצרת הכוריאוגרפית אווה ויסצ’ובסקה ממשיכה את דרכם של פינה באוש, טדאוש קנטור, וענקי במה אחרים.
"המופע נולד מתוך כמיהה של כולנו אל כל מה שהיה. אנו רוצים להקפיא את חמקמקות המפגש בין היוצרים לבין הצופים, להכיר את ה’carpe diem’ שלנו ולחלוק אותו כך שלא נאבד גם רגע אחד", אומרת היוצרת.  "אחזנו ברגע אחד בין העבר לעתיד, בין הילדים למשוררים. אנו כבר איננו יכולים לחוש התלהבות צרופה מדברים שאנחנו מתנסים בהם. כבר איננו מסוגלים לחוש בנשמותינו ובגופינו, לספוג צבעים, טעמים, קולות, תנועות. מחקנו את ההווה, אנו חוזרים לעָבר ומתכננים את העתיד".
מופע שאסור להחמיץ. מסע אל הרגע שצריך לאחוז  בו. מעידן המכונה לעידן הרומנטי, מאווירה רוקיסטית לאווירת הטנגו, מכאבו של היחיד לחיבור אל הזולת שמקיף אותו.
ראשון לציון   היכל התרבות  מוצ"ש 5.4.08 בשעה 21:00
מודיעין   היכל התרבות  יום ב’ 7.4.08 בשעה 20:30
פתח תקוה  היכל התרבות  יום ג’ 8.4.08 בשעה 20:30
הרצליה  היכל אמנויות הבמה יום ד’ 9.4.08 בשעה 20:30 

"שופניאנה" – ערב הצדעה לשופן!
במסגרת הפסטיבל יתקיימו שני המופעים בערב אחד זה אחר זה

קאמרטה סילסיה  (פולין)*  – מה קורה כאשר אנסמבל הזמרים הסולנים של העיר קטוביץ,  אחת המקהלות החשובות בפולין,  ובעולם כולו  מבקש לשיר את המוסיקה של שופן, לאו דווקא את השירים אלא את היצירות הנודעות לפסנתר.
היצירות שכולנו מכירים גם מן הפסנתר וגם מן התיזמורים הנודעים שהיו ליצירות בלט נצחיות.
נבחרת הזמרים המעולה הזאת במופע על גבול הפופ הקליל מתמודדת עם יצירות שופן בתמהיל מוסיקלי בסגנון   "Swingle Singers. תוך בניה מחדש של הרמוניות והמלודיות הקסומות. המאה העשרים מתבוננת בעבר מבעד לעדשות עכשוויות.  מופע לכולם. 
 
אנסמבל מריה פּוֹמיַאנוֹבסקָה (פולין)* –
שישה נגנים,  שני זמרים ושני רקדנים מסיעים אותנו במכונת זמן לסיור "שורשים" למוסיקה של שופן. הם לובשים  תלבושות של המאות השבע-עשרה והשמונה עשרה, הם מנגנים בכלי נגינה עממיים ולוקחים אותנו אל המחוזות שמהם ינק שופן ומלחינים פולין שבאו אחריו את הרעיונות למוסיקות שלהם.  בתכנית: שירים, מזורקות פולונזים ופרלודים כשמשמיעים אותם הכלים העתיקים ששמע שופן לפני שהפך אותם ליצירות נצחיות, ולנכסי צאן ברזל של הפסנתרנים בעולם כולו. משהו אחר! משהו שונה! מופע חד פעמי!
ראשון לציון   היכל התרבות  יום ה’ 10.4.08 בשעה 20:30

בית צבי – שירי הקברט הסאטירי*
דור העתיד של שחקני ישראל בבית הספר הגבוה לדרמה "בית צבי" קנה לעצמו שם של בית הפקה מעולה לתרבות המחזמר. מ"יוסף וכתונת הפסים" דרך הקלאסיקות האחרונות של לויד ובר ועד לשנסונים הצרפתיים של פיאף וה"קומפניון דה לה שנסון". כולם זכו ב"בית צבי"  לטיופל רענן סוחף וקצבי שממלא אולמות ומגדיל קהלי מעריצים ובצדק רב.  פסטיבל האביב מחזיר את כוכבי "בית צבי" הביתה אל השירים שעיצבו את החברה בישראל של לפני הרכזת העצמאות. תל-אביב על מועדוניה "לי לה לו", "המטאטא" ואחרים, אלתרמן ושלונסקי בחרוזים שאין מושלם והמוסיקות של וילנסקי, ארגוב ועוד. מופע לאוהבי הזמר והתיאטרון המזמר ובו בין היתר :  "שלכת", "טנגו כפר סבא", "היו לילות" "צריך לצלצל פעמיים", "דודה" , "לילה לילה", "אלימלך", "שני שושנים" ועוד.
במאי אילן שטורם
מעצבת יהודית אהרון,
בהשתתפות  שלושים שחקנים ולהקת נגנים
ראשון לציון   היכל התרבות  יום א’ 6.4.08 בשעה 20:30


The Magnets  (אנגליה)

פופ מחשמל, שירת א-קפלה מרגשת, זמרה, וצלילי כלים. מהגיטרה המעודנת ועד לכלי ההקשה הקצביים.  שישה זמרים שסחפו את בריטניה, את אירופה, היו למופע הדגל בפסטיבל אדינבורו בקיץ האחרון, והלהיבו את הקהל בישראל בביקורם הקודם בפסטיבל האביב.
סוד הקסם של הmagnets-  הוא במיתרי הקול. שישה בחורים -ללא כלי נגינה, בעזרת מיקרופונים בלבד – מקרבים  את קולותיהם לאוזניהם של האלפים הגודשים את האולמות באנגליה וברחבי אירופה, שם חברות הענק באירופה ובאנגליה קובעות את מועדי הכנסים שלהן על פי לוח הופעות הלהקה. סיפור ה-  Magnetsהוא סיפור סינדרלה מובהק.
שישה בחורים שפלשו למשרדיו של מנהל חברת התקליטים EMI בלונדון, וביקשו שיקשיב להם כמה דקות, ללא  כלי נגינה, וגם לא מערכת הגברה. המנהל התרצה, הקשיב, והחתים אותם על חוזה הקלטות בלעדי.
"אנחנו קבוצת א-קפלה" אומרים חברי הלהקה, "להקת פופ ללא כלים. אנחנו מפיקים את כל המוסיקה שלנו בקולותינו בלבד. אנדי פרוסט גאון צלילי כלי ההקשה, נותן את ה’גרוב’, מתוף הבס ועד לתופים הקטנים את כל שכבת התופים. דרק מוסיף את צליל הבס, יחד הם סקציית הרית’ם. ג’יימס, מייקל, ניק וסטיב מוסיפים את שכבות ההרמוניה ואת המנגינה."
בתכניתם החדשה:  שירים של מייקל ג’קסון, הביטלס, טום וויטס, פול סימון, אנסטסיה, סטינג, פוליס, מארון 5, פראנקי וואלי, מיקה, חמישיית ג’קסון, ג’ימס בראון ואן מוריסון ואחרים
פתח תקוה  היכל התרבות  יום ד’ 9.4.08 בשעה 20:30
מודיעין  היכל התרבות              יום ו’ 11.4.08 בשעה 22:00
ראשון לציון   היכל התרבות  מוצ"ש 12.4.08 בשעה 21:00

מופעי האודיטוריום

שלישיית טווס הזהב
במרכז המופע החדש של חברי השלישייה:  אריה בורשטיין,  טנור,  חיה לבני, כנרית והמלחין והפסנתרן אייל באט – "עושה הנפלאות מווהלין", מחזה עם פזמונים מאת אייל באט ע"פ י"ל פרץ. עוד בתכנית: טקסטים פיוטיים וספרותיים,  שירים של מרדכי געבירטיג, אברהם  גולדפאדן, חיים נחמן ביאליק ואחרים. השירים  בעיבודו של המלחין אייל באט.  בני הארץ מתבוננים בחיבה גדולה אל מקורות השירה והספרות העברית והיידית במאה התשע-עשרה, מקורות שהשפיעו על יוצריה של ישראל המתחדשת והעצמאית.  
ראשון לציון   היכל התרבות  יום ה’  10.4.08 בשעה 21:00

"שמרי נפשך" עם קרן הדר והרביעייה הישראלית העכשווית *
הזמרת קרן הדר במופע חדש עם הרביעייה הישראלית העכשווית (הדס פבריקנט – כינור טלי גולדברג – כינור אמיליה הולנדר – ויולה הילה אפשטיין- צ’לו) שבמרכזו עשרה עיבודים של עשרה מלחינים שונים לשיריו המופלאים של סשה ארגוב. המלחינים הם : דקלה בניאל, מנחם ויזנברג, דודי זבה, עודד זהבי, בנימין יוסיפוב, רפי קדישזון, משה רסיוק, שרה שוהם, איתן שטיינברג ונועם שריף.
עוד בתכנית: רביעייה של  אירנה סבטובה , "כבַקָרַת" (כבקרת רועה עדרו, מתוך תפילת יום כיפור)  לרביעיית מיתרים וסופרן מאת  אוסבלדו גוליחוב,  ורביעייה מאת גדעון לבינסון.
לרביעייה הישראלית העכשווית קהל אוהדים רב ומרתק הנוהה אחר קונצרטי הרביעHיה במוסיקה הקלאסית ובמוסיקה החידישה. הדר קרן הלהיבה קהלים רבים בישראל ובחו"ל, בשנים האחרונות במופעים של יצירות אופראיות, שירים מתוך מחזות זמר, מופעי זמר ישראלי מעולים והשמעת בכורה ליצירה חדשה של אלה שריף-מילך.
ראשון לציון   היכל התרבות  יום א’  6.4.08 בשעה 21:00

EGO-TIK  (ספרד)
מופע ריקוד סולני מרתק של הרקדן הספרדי אסיר זבאלטה
יצירה לרקדן, מסכי טלוויזיה וקוביות עץ. מופע מקורי, עתיר מוסיקה המדבר לכולנו, בני המאה ה-21.  כוריאוגרפיה: אסיר זבאלטה, וידיאו: איקר אורטגה, עריכה מוזיקלית: פסקל בורגאט, מנהל טכני: עימנול אוביאס תפאורה, תלבושות וטקסט: אסיר זבאלטה
אסיר זבאלטה וקבוצת "ארצה" יוצרים חלל חדש שבו אמנויות שונות מצטרפות למחול המודרני ומעשירות את שפת אמנויות הבמה באמצעות טקסט  וטכנולוגיה אודיו-ויזואלית.

האמנים החברים בקבוצה נמצאים בתהליך מתמיד של חיפוש דרך אמיתית, ישירה ויפה כדי להביא לבמה את האמירה שלהם. דגש מיוחד ניתן לתנועה שנוצרת מתוך תחושה ורגש צרופים, נקיה מכל תכנון מראש ומצורות אסתטיות.

אסיר זבאלטה: "באגו-טיק אני מעוניין להעיף מבט ממרחק בטוח, רחוק מספיק כדי להתגבר על האגו הפרטי שלי שאינו מאפשר לי להתבונן לתוכי פנימה. מבט זה שואף להיות העין הביקורתית המתבוננת בי ברגעים אלה שבהם אינני רואה מעבר לטבור שלי, ומנסה ליצור מרחב משותף שבו הדימוי שלי בעיני הזולת  מתעמת עם הדימוי שלי על עצמי".
בתמיכת מכון סרוונטס.
ראשון לציון   היכל התרבות  יום ב’  7.4.08 בשעה 21:00

"שלושה בשירה אחת"* – השחקנים רמה מסינגר ודרור קרן עם המוסיקאי אורי לשמן
שניים מבחירי שחקני התיאטרון בישראל, רמה מסינגר ודרוד קרן מביאים אל השירה העברית היפה והקלאסית את הנשימה את יכולת האינטרפרטציה, את ההגייה המופלאה ואת קסם המשחק לשירי האהבה, על נפלאותיהם ומכאוביהם, ומנגד לשירים על טירוף החיים בארץ, של עמיחי, זך, גורי, גלבוע, משעול, זלדה, יונתן, ויזלטיר, אלתרמן ועוד. וכל זאת עם המוסיקה האוהבת של אוֹרי לשמן. ערב שמלטף  – בלחנים מלאי הומור, כאב וגעגועים –  את מילות מיטב משוררינו.
ראשון לציון   היכל התרבות  יום ג’  8.4.08 בשעה 21:00

"מסע אל הים האדום"
הפסנתרן דן גוטפריד  נגן הסקסופון, אלברט פיאמנטה  נגן הבס אלי מגן
נגן הסקסופון והקלרנית, ממלו גאיטנופולס ונגן כלי ההקשה אהר’לה קמינסקי
מצדיעים  לאמני הג’ז בישראל של שנות החמישים, מה נותר כאן מן הסווינג האמריקני מה היו השפעות המקומיות מה הביא כל אחד לתרבות המיובאת וכל זה בידיהם ובנשמותיהם של ה"גדולים" בסצנת הג’ז של ישראל.
ראשון לציון   היכל התרבות  מוצ"ש  12.4.08 בשעה 21:00

נדיה ויינטראוב "כוכבים ופסים לעד"
הפסנתרנית הישראלית, ילידת ארצות הברית, המוכרת מהופעותיה הרבות בקונצרטי מוסיקה קאמרית, ברסיטלים ובקונצרטים סימפוניים, לאחרונה ניגנה קונצ’רטו סיני לפסנתר ולתזמורת, שמה את האצבע בפסטיבל הזה על ייחודה של המוסיקה לפסנתר שחוברה בארצות הברית. באופן הטבעי ביותר יש בין המלחינים הזאת מהגרים יהודים ובנים של מהגרים כמו גרשווין, קופלנד וברנשטיין, מלחינים שעשו לעצמם שם באירופה של המאה התשע-עשרה כמו גוטשאלק ומקדואל. מפתיע לגלות ברסיטל לפסנתר עד כמה הגוונים האמריקניים, הג’ז והמוסיקה הלאומית האמריקנית נכנסת לתוך היצירות לפסנתר.
ראשון לציון   היכל התרבות  יום ד’  9.4.08 בשעה 21:00

חן צימבליסטה והפסנתרן חוזה גייארדו
מפגש וירטואוזים בינלאומי: חן צימבליסטה אמן בעל מוניטין בארצות רבות בעולם. מי שרכש לעצמו מקום בולט בסצנת המוסיקה בישראל הנגן. הפסנתרן הארגנטיני חוזה גאיירדו שהחל לנגן בהיות בן 5 ולאורך שרכו זכה בפרסים חשובים בתחרויות בינלאומיות בגרמניה, איטליה ובארצות נוספות, מוסיקאי הפעיל בהרכבים קאמריים ובכיתות אמן. במופע מיוחד בתום סיור של השניים באירופה. בתכנית מיצירות באך, וילה-לובוס, פיאצולה ואחרים. השניים במופע אנרגטי, סוחף ודינמי המשלב מוסיקה קלאסית עם מוסיקת עולם. בתכניתם יצירה של  באך בעיבוד למרימבה; "באכיאנס ברזיליירס מס’ 5" מאת וילה לובוס, ועוד יצירות של אסטור פיאצולה, מנחם ויזנברג, ניי רוזאורו , גרשווין וצימבליסטה
ראשון לציון   היכל התרבות  מוצ"ש  5.4.08 בשעה 21:00

 

איפה ומתי?

3 עד ה–12 לאפריל בראשון-לציון, ירושלים, פתח תקוה, הרצליה, מודיעין וקריית חיים

פרטי המקום
נשמח לדעת!



מה באזור?

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה