בילוי קצת אחר עם הילדים בחופש הגדול: ליבה מערות בית גוברין

בילוי קצת אחר עם הילדים בחופש הגדול,מערות בית גוברין
מופע הוידאו במערות בית גוברין

קבלו רעיון לבילוי קצת אחר עם הילדים בחופש הגדול בשעות השפויות של הערב בארץ אלף המערות. הערב מתחיל במערות בית גוברין מיצג חדש של וידאו ארט שנקרא ליבה של להקת ורטיגו שהפיקו במיוחד ובהתאמה בשיטת וידאו מפינג למערות. קצת קשה להמחיש את החוויה בתמונות מקווים שהצלחנו… 

הפעם אנחנו לוקחים אתכם אל ארץ אלף המערות, בה תוכלו לראות החל מהערב עם הילדים את ליבה, יצירת ווידאו ארט של להקת המחול ורטיגו, שמוקרנת בחלליה של מערת הפעמון בבית גוברין. ביצירה מוקרנים במקביל וברצף בליווי מוזיקה קטעי מחול שנלקחו מעבודת הלהקה, לוקטו וחוברו במיוחד עבור המערה שנחצבה על ידי תושביו הקדומים של המקום.

בילוי קצת אחר עם הילדים בחופש

ליבה הוא מופע מחול על קירות המערה, תערוכת אמנות המיועדת לקהל של משפחות וחובבי אומנות המשלבת מחול ותנועה עם המקום המיוחד שמזמנת לנו מערת הפעמון בבית גוברין. מתוך החיבור בין המערה לתנועה, נולדה יצירה חדשה שמשתלבת בתנועת המבקרים מיד עם כניסתם לתערוכה ונראית שונה מכל נקודה בה תהיו במערה.

יצירת מחול המקיפה אותכם מכל הכיוונים, באמצעות הקרנות ענק על הקירות והפינות הנסתרות ומרחיבה את גבולות המערה הפיזית, יוצרת מחזה מרהיב ומעניין מכל זווית ומאירה את המערות באור אחר ומרתק.

היצירה של נעה ורטהיים הכוריאוגרפית והמנהלת האמנותית של הלהקה הקשורה באופן עמוק לטבע ולסביבה. יש האומרים שכבר בכניסה למערת הפעמון מתאפשרת הקשבה ללב ולפעימת כדור הארץ, ועם רדת החשכה החושים מתחדדים והיצירה ליבה פועמת, בלב המערה.

ליבה נוצרה מתוך יצירותיה של נעה ורטהיים ללהקת המחול ורטיגו ונשזרה לעבודות וידאו ארט פיוטיות, הרוקדות בקו התפר שבין החומר (קירות המערה וגוף הרקדנים) לרוח (האור המוקרן והיצירה). הוידאו כולל קטעים מעבודותיה של הלהקה לאורך כל השנים ובהן: פרדס, לילא, ימה, סילויה ולידת הפניקס.

בילוי קצת אחר עם הילדים בחופש הגדול, מערות בית גוברין, להקת ורטיגו
בילוי קצת אחר עם הילדים בחופש הגדול עם להקת ורטיגו במערות בית גוברין

להקת המחול ורטיגו

להקת המחול ורטיגו היא להקה יוצרת של אמנות עכשווית עם נגיעה חברתית וקהילתית המנסה לקרב בין אנשים באמצעות שפת הגוף הרבה מעבר לגבולות המחול, מבקשת לעורר השראה אמנותית וסביבתית ולעודד מעורבות ותחושת אחריות.

מאז הקמתה, לפני כמעט 30 שנה, על-ידי בני הזוג נעה ורטהיים ועדי שעל, מציגה הלהקה רפרטואר עשיר ומגוון של יצירת מקור הזוכה להערכה רבה בקרב אנשי המקצוע והקהל הרחב בארץ ובעולם. לורטיגו שני מרכזים המשלימים לישות אחת: ורטיגו ירושלים וכפר אמנות אקולוגי בעמק האלה. עוד על להקת ורטיגו באתר: www.vertigo.org.il

מערות בית גוברין – אתר מורשת עולמי

הגן הלאומי בית גוברין-מרשה הוא לב לבה של ארץ אלף המערות. גן המציג פלא אדריכלי קדום שכולל אינסוף מערות טבעיות ומערות שנחצבו בידי אדם. מערות בית גוברין נועדו לשימושים שונים, החל מגידול יונים, איחסון, אגירת מים, מגורים וכלה בקבורה. ב-1989 הוכרז השטח כגן לאומי כדי לשמר את שרידיה של העיר מרשה.

הגן הלאומי משתרע פני על שטח של 5,000 דונם ובו מערות רבות וחללים תת קרקעיים מגוונים ושרידים ארכאולוגיים חשובים. בחלקו הדרומי והגבוה ביותר של הגן נמצא תל מרשה המוזכר במקורות.

עוד בגן הלאומי העיר הרומית אלותרופוליס, חלקים ממנה נחשפו ובהם אמפיתאטרון שלם בו מתקיימים מופעים עד היום, לצד שרידים של מבצר וכנסייה מהתקופה הצלבנית. בגן הלאומי חורש דליל ובתה ים תיכונית, עשירה במינים רבים של בעלי חיים וצמחים.

בזכות המורשת ושלל המערות, הוכרז הגן הלאומי כאתר מורשת עולמי, על ידי אונסק”ו. כפי שהוגדר בעת ההכרזה האתר בעל ערך בין לאומי יוצא דופן בהיבט התרבותי, האנושי וערכי הסביבה לשימור לטובת האנושות כולה.

לדברי תומר סרגוסטי, מנהל הגן הלאומי בית גוברין ברשות הטבע והגנים: “מערות הפעמון בבית גוברין הפכו למרחב נחשק למיצגי אומנות, לצד טבע ומורשת האדם. קירות המערות משמשים במה לאמני וידיאו ארט מהארץ ומהעולם, תוך הקפדה על שמירת הטבע, הנוף והמורשת הייחודיים למקום”. סרגוסטי מוסיף כי “מדובר בחוויה מעשירה אשר הופכת את הביקור לחוויה תרבותית ואיכותית מנגישה את האומנות לקהל הרחב ובסביבה חדשה המחברת בין האדם לטבע”.

נעה ורטהיים הכוראוגרפית של ליבה: “המחול הוא המחולל, ראשיתו של משהו חדש ומרגש, רעיון של יצירה מקורית אשר גדל, מצמיח ענפים ומתפתח למהות אשר פורצת את גבולותיו. מהות אשר מגלמת בתוכה את העבר, ההווה והעתיד. תנועה אינסופית שיכולה להתחיל מכל מקום ומכל אחד או אחת, למצוא את דרכה ולתפוס צורה גשמית או רוחנית – מקום להיות בו ולהשתייך אליו, תרבות שאפשר לחקור ולקחת בה חלק, הזדמנות ללמוד וללמוד, ליזום, לאלתר, להגדיר ולחלוק עם אחרים. המחול הוא דרך חיים. בתנועה”.

קטע וידאו מתוך: פרדס שיוקרן בחלל המערה:

אוצרת התערוכה: דורית טלפז.
עורך: גל קציר.

וידאו ארט: אלעד דבי.

שימו לב ותשמרו על הילדים – הטיול בשעות החשכה מותר במתחם מערות הפעמון בלבד. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.

 

מערות בית גוברין
ידעתם שיש אפילו קשת במערות בית גוברין?

שורה תחתונה – אם אתם מחפשים בילוי קצת אחר עם הילדים בחופש הגדול, התערוכה הופכת את המערות לאחד המקומות המיוחדים שהיינו בהם הקיץ. מומלץ בחום!

 

ליבה

גן הלאומי בית גוברין מתחם מערות הפעמון
פתיחה – יום חמישי, 5 באוגוסט 2021
זמני פעילות: במהלך חודש אוגוסט בימי שלישי, רביעי, חמישי ושבת
בשעות 18:30 – 22:00 כניסה אחרונה תתאפשר עד השעה 21:00
התערוכה תוצג במועדים נוספים עד אוקטובר 2021 שיפורסמו בהמשך.
שימו לב, יש להירשם לשעות 18:30 – 21:00.

להרשמה לתערוכה, באמצעות אתר רשות הטבע והגנים לחצו כאן…

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה בתשלום ובתיאום מראש בלבד

מחירים

מזומן ואשראי

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה